Virajlara bodoslama girmek

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Chevy04
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şöyle özetleyeyim: Dışarıda 3 yıl / 40000 km gidecek bir takım lastik, İstanbul Park'ta bir günde tek seansta bitebiliyor. :) Lastikleri bitiren yük aynı şekilde ön düzene de biniyor. Özellikle virajlarda o yük binerken bozuk zemin de denk gelecek olursa ön düzenden 3 saniyede 1000 km ömür gider :)
 
Bu işler için üretilmiş klasmanda olan hothatch'ler, spor otomobiller ona göre üretilse de sadece normal bir binek araçtan daha fazla dayanımı ve ömrü var anlamına gelir hepsi bu. Ama neticede bu iş için üretilen otomobillerde bile ömrü kısaltırken, bizim bindiğimiz gündelik kullanım için üretilen otomobillerde çok daha zararlıdır. Alışkanlık haline getirmeden, bir kaç güzel yolun ve anın tadını çıkarmak adına araçları zorlayabilirsiniz ama düzenli olarak bunu yapmamak en güzeli.

Gündelik otomobilleri bırakın virajlarda zorlamayı, sakin kullanan birinde bile belli km sonra özellikle ön düzenden ufak takırtılar, lokurtular ve sesler gelmeye başlar. Bu sesleri duymak için öyle 100 küsür bin km'leri beklemeye de lüzum yok. Araçları fazla zorlamadan, viraj kasma işini genel kullanım tarzına yaymadan otomobilleri sürmek lazım.
 
Bence istanbul park gibi asfaltın mükkemmel olduğu yolda ön takıma zarar gelmez, 1 seansta frenlerden 20 bin km lik ömür gidiyor ama en az.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chevy04 ve Renard
Ben aracı ayda bir kaç gün virajlarda çok sert kullanırım. Son 5 senede 2 kez amartisör üst takozu, 1 kez Z-rotu değiştirdim. Ama aracımda spor yayda vardı onunda etkisi olabilir. Spor yay, ön tarafı biraz daha fazla yoruyor, daha sert daha yere yakın olduğu için.
 
Son düzenleme:
Yolun müsaitliğine göre viraja bodoslama girmektense, çizgide girip çizgide çıkmayı tercih ediyorum. Böylelikle hem en optimum hızla viraj dönüyor hem de aracı fazla yormamış oluyorum. Ekstra olarak kendim de daha az direksiyon hareketi yaparak yorulmuyorum. Bence bu tarz bir sürüş stili belirleyebilirsiniz.
 
Aracı koruyacağım diye virajda üç şeridi de deşen kamikazeler var, aynaya bakmak hak getire. Kaç kere patlıyorduk onlar yüzünden. Direksiyon kurslarında viraj eğitimi de verilmeli.

Sadece pistler bile ne kadar zarar geldiğine örnek. Yolda da aynı tempo tutturulmaya çalışılırsa pistte 1 km' de olan yolda 5' km sonunda kesin olacaktır. Üstelik zemin yollarda daha bozuk.
 
Aracı koruyacağım diye virajda üç şeridi de deşen kamikazeler var, aynaya bakmak hak getire. Kaç kere patlıyorduk onlar yüzünden. Direksiyon kurslarında viraj eğitimi de verilmeli.

Sadece pistler bile ne kadar zarar geldiğine örnek. Yolda da aynı tempo tutturulmaya çalışılırsa pistte 1 km' de olan yolda 5' km sonunda kesin olacaktır. Üstelik zemin yollarda daha bozuk.
Kesinlikle öyle. Özellikle de şehirler arası yollarda çok fazlalar. Ayna onlar için bir anlam ifade etmiyor. Kaç kere bu şekilde kazadan kurtuldum hatırlamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Bence istanbul park gibi asfaltın mükkemmel olduğu yolda ön takıma zarar gelmez, 1 seansta frenlerden 20 bin km lik ömür gidiyor ama en az.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
yol bozuk olmasının getireceği zarar gelmez fakat asfalt çok fazla tuttuğu zaman arabanın her yerine binen yük artar. bu da ömrü kısaltır. Mesela araba normal yolda yük altında kendini salıp kayabilecek iken pist üzerinde kayamadığı için tüm yük parçalara binecektir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve summi
yol bozuk olmasının getireceği zarar gelmez fakat asfalt çok fazla tuttuğu zaman arabanın her yerine binen yük artar. bu da ömrü kısaltır. Mesela araba normal yolda yük altında kendini salıp kayabilecek iken pist üzerinde kayamadığı için tüm yük parçalara binecektir
Pist gününden sonraki ilk hafta arabanın her yerinden gelen çatırtılar, trim sesleri de aracın ne kadar kasıldığını gösteriyor zaten. Tabi zamanla kullandıkça parçalar yine yerine oturup normal hale geliyor. :D
 
Pist gününden sonraki ilk hafta arabanın her yerinden gelen çatırtılar, trim sesleri de aracın ne kadar kasıldığını gösteriyor zaten. Tabi zamanla kullandıkça parçalar yine yerine oturup normal hale geliyor. :D
ilk girdiğimde öyle olmuştu. Fakat ikinci girişimden sonra gelen sesler kesilmedi :( kış olmasının da bir miktar etkisi olabilir tabi
 
  • Beğeni
Tepkiler: summi
ilk girdiğimde öyle olmuştu. Fakat ikinci girişimden sonra gelen sesler kesilmedi :( kış olmasının da bir miktar etkisi olabilir tabi
Bu güzel bir bilgi oldu bir daha girme fikrimi gözden geçirmem gerekebilir :)
Şaka bir yana kışın da benzer sesler oluyor ani hava değişimlerinde hele ki karasal iklimi olan yerlerdeyseniz. Havalar ısındıkça kendine gelir bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
Bu güzel bir bilgi oldu bir daha girme fikrimi gözden geçirmem gerekebilir :)
Şaka bir yana kışın da benzer sesler oluyor ani hava değişimlerinde hele ki karasal iklimi olan yerlerdeyseniz. Havalar ısındıkça kendine gelir bence.
Ankara ayazı bize nasıl vuruyorsa arabaya da aynı şekilde vuruyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: summi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...