Vites geçişi, debriyaj, rev match...

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kagan

Driver
Panpa
1,263
aklıma akşam akşam bi soru takıldı buraya sorayım dedim.

normalde yaptığım şey 5-6binde vitesi yükseltip, küçültecekken gazla devir eşitleyip debriyaj kullanmak fakat;
aynı şeyler debriyajsız da oluyor, şimdi.
1-) debriyajsız kullanmak hız kazandırır mı, gerçekten deneyen var mı?
2-) uzun veya kısa vadede neler ne kadar yıpranır?
 
Debriyajsız vites değiştirmeyi aklınızdan çıkarın.Ben de çok iyi değiştiririm,onun mantığında bir sonraki viteste devirin kaça geleceğini bilmek yatıyor.Lakin uzun vadede çok zararlı bir işlem.Deviri sadece 200 devir bile alçakta ya da yüksekte tutarsanız şanzımana yük biniyor.Debriyajsız vites değiştirmek ayrıca hız kazandırmaz bilakis zamanı arttırır,çünkü bir de devrin eşitlenmesini bekliyorsunuz.En hızlı vitesi debriyaj tokatlayarak değiştirirsiniz.Tekrar etmiş olayım,debriyajsız vites gerekmedikçe değiştirmeyin.Uzun vadede dediğim gibi zararları var,bir bakarsınız elinizde kalır.Tecrübeyle sabit ne yazık ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Mt.Akina
Düşürürken kesinlikle debriyaj gerekiyor, şanzımana çok yük biner ve araç öne yığılır fren etkisi oluşturur, aracınız yavaşlar.Ayrıca devir eşitleme tekniği ile araç sonraki hızlanmalarınıza daha çabuk hazır bir hale gelir size süre kazandırır.Aracınızı korur.

Gelelim vites yükseltmelere, debriyajı çok çok hızlı bir şekilde basıp vitese geçip debriyajdan çektiğinizde çok aşırı bir süre kaybetmezsiniz bu sebepten dolayı kesinlikle ve kesinlikle kazanacağınız o milisaniyelerdense şanzımanın ömrünü seçmeyi tercih ederim.