Volkswagen Arteon Cenevre'de Sahneye Çıktı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Volkswagen Arteon Cenevre Fuarında tanıtıldı.

Arteon, aslında konsept halde 2015 yılında tanıtılmıştı. Konseptin adı "Sport Coupe Concept GTE" olarak geçiyordu. O zamanlar konsept isminden ve tasarımından yola çıkarak birçok otomobil yorumcusu aracın CC'nin devamı niteliğinde olacağını söylüyordu. Dün tanıtılan araç ile haklı oldukları ortaya çıktı. Açıkçası bende Yeni CC bu araç olacak diyordum ama sadece tasarım değişikliği bekliyodum, herhangi bir isim değişikliği beklemiyordum.

Aracın tasarımı bence oldukça hoş olmuş daha doğrusu Volkswagen için fazla cesur bir tasarım olmuş. Bazı yerlerde aracı Talisman'a benzetenleri gordum fakat önceden de yazdigim üzere aslinda bu araç 2015'de tanıtılmıştı ve Talisman 2015 sonuna doğru meydana çıkmıştı eh artık siz anladınız ben daha fazla konuşmayayım zira Renault'çu papalardan bana linç gelebilir :p. Aracın boyutları Passat'a göre daha büyük bu sebepten ötürü Arteon, Passat'ın üzerinde konumlandırılıyor. Araç Passat'a göre 9.7cm daha uzun, 4cm daha geniş ve 2.8cm daha alçak. Diz mesafesi olarak ilk izlenimler olumlu yönde (5cm daha fazla diz mesafesi) olsada baş mesafesi CC'de oldugu gibi Arteon'da da bir problem olacak gibi duruyor. Arteon'da bagaj hacmi olarak Passat'a nazaran daha düşük bir değer bizleri bekliyor. Aracın bagajı 563 litre ve aracın bagajı arka cam ile birlikte açılıyor yani araca liftback diye biliriz. Volkswagen, dusuk bir ihtimal olasada aracın station versiyonunu üretebilecegini belirtmisti. Eğer daha fazla naş mesafesi daha fazla bagaj hacmi istiyorsanız bence bu aracı beklemek sizin için mantıklı olacaktır. Unutmadan ekleyeyim araç MQB platformu üzerine inşa ediliyor.


Aracın iç mekanı genel olarak Passat ile benzeşiyor olsada kalite anlamında üst sınıfa hitap ettiği söyleniyor. Araçta 6.5 inç, 8 inç ve 9.2 inç multimedia ekran seçenekleri bulunacak. 9.2 inç olan ekranın dokunmatik hassasiyeti oldukça yüksek olsada bence pek kullanışlı değil çünkü ses açıp kapatmak için çevirmeli bir butona sahip değil. Araçta farklı renklerde ambiyans aydınlatmaları bulunacak ve bu ambiyans aydınlatmaları aracın ön konsolunda da bulunacak (Passat'da ön konsolda yok). Bence iç mekanda önemli eksilerden biri konsolun ve kapı üstlerinin deri kaplı olmaması veya opsiyon olarak bile deri kaplamanın alınamıyor oluşu. Arteon, Passat'a göre daha fazla ahşap ve metal trim seçeneğine sahip olacak. LED farlar, 6 yöne elektrikli şekilde ayarlanabilen ön koltuklar ve alcantara koltuklar standart olacak. Aracın en üst donanım seçeneği ise R-LINE olacak. Arteon'da opsiyon olarak Active Info Display ve Head Up Display opsiyon olarak sunulacak (Active Info Display ülkemizde standart olarak gelebilir).


(R-LINE olmayan versiyon bence daha hoş)
Güvenlik anlamında araçta; yaya koruma sistemi, diz hava yastığı, Traffic Jam Assist, 2. nesil acil durum freni, tabela okuma sistemi, ikincil çarpışma freni ve ACC bulunacak. Bu donanımlardan hangileri standart olur henüz tam net değil.

Motor seçenekleri olarak oldukça fazla seçenek olacak. Seçenekler ise şu şekilde;

1.5TSI 150hp DSG, Manuel FWD
2.0TSI 188hp DSG FWD, 4 Motion
2.0TSI 280hp DSG 4 Motion
2.0TDI 148hp DSG FWD
2.0TDI 190hp DSG FWD 4 Motion
2.0TDI 240hp DSG 4 Motion

Aracın fiyatı 25.000£ ile 30.000£ arasında bir fiyattan ingilterede satışa sunulacak. Kısacası araç biraz pahalı olacak bunu belirtmekte fayda var.

Arteon, ülkemize Haziran ayının sonu gibi giriş yapacak. Aynı zamanda Haziran ayının sonu gibi İnsignia Grand Sport'da ülkemizde satışa sunulacak. Bence bu iki araç ülkemizde 1.5 Turbo motorları ile oldukça fazla satabilir fakat burda fiyat oldukça önemli bir faktör olacak ve Arteon Bence %90 İnsignia'dan daha pahalı olacak. Arteon aynı zamanda 418i GranCoupe ve A5 Sportback 1.4TFSI'la da karsilastirilabilir. Yurtdışında Arteon, Kia Stinger'le de karşılaştırılıyor fakat Kia Stinger ülkemize yüksek ihtimalle gelmeyecek.

Bence Arteon tasarım anlamında ve kalite anlamında oldukça iyi görünüyor. Eğer fiyatı çok fazla uçmazsa benim kalbimi şimdiden feth etti. Zaten benim için bir aracın beyaz rengi bile sexy duruyorsa o aracın tasarımı olmuş demektir. Sizce Arteon nasıl olmuş? Aracın detaylı haberini, ilk inceleme videolarını ve araç hakkında ilk yorumları aşağıda bulabilirsiniz. Bu arada bu hafta sınav haftam olduğundan aracın detaylarını biraz düzensiz ve üstün körü anlattım ayrıca dün tanıtılan aracı vaktim olmadığından ancak bugün sizlere aktarabildim bundan dolayı özür dilerim, hatam olduysa affola.

Detaylı haber linki:
http://www.motor1.com/news/137977/2018-vw-arteon-revealed/

Araç hakkında ilk yorumlar:
 
Aynı olay CC'de de vardı ama göz tırmalamıyordu. Hatta @and abi normalde B7'de beğenmediği iç mekanı CC'de beğendiğini söylemişti. Bence aynı durum Arteon içinde söz konusu ama daha kaliteli diyorlar Passat'a göre. Gelsin bakalım anlarız.
Kaliteden bahsetmiyorum tasarımın aynı olmasını eleştiriyorum zaten zamanında cc den vzgeçip b7 bakmamızın sebebi de oydu. Aynı durum audi a4-a5 ve BMW 3-4 arasında da var ve o kadar fark veriyorum içi de farklı olmalıydı.

Edit: Arteon-cc ve passattaki ilişki aynı zamanda ford taurus ve mondeo da da var iç mekan çizgileri benzer olsa bile arabalar farklı.
trs16_pg_018_int_lg.jpg

fsn17_int_desktop_003.jpg
 
Son düzenleme:
Tasarımı bana pek iddialı gelmedi açıkçası. TT'nin önünü, yeni Panamera'nın arkasını alıp eski CC kasasında birleştirmişler gibi gözüküyor. Yine fena değil ama çığır açacak bir tasarım yok bana kalırsa.
Kaliteden bahsetmiyorum tasarımın aynı olmasını eleştiriyorum zaten zamanında cc den vzgeçip b7 bakmamızın sebebi de oydu. Aynı durum audi a4-a5 ve BMW 3-4 arasında da var ve o kadar fark veriyorum içi de farklı olmalıydı.

Edit: Arteon-cc ve passattaki ilişki aynı zamanda ford taurus ve mondeo da da var iç mekan çizgileri benzer olsa bile arabalar farklı.
trs16_pg_018_int_lg.jpg

fsn17_int_desktop_003.jpg
İyi de A5 A4'ün, 4 serisi de 3 serisinin coupe versiyonu, Audi'yi bilmem ama BMW için konuşacak olursam içinin aynı olması mantıksız değil. Sedan A3'le hb A3 içi karşılaştırmak gibi bu durum biraz.
 
Tasarımı bana pek iddialı gelmedi açıkçası. TT'nin önünü, yeni Panamera'nın arkasını alıp eski CC kasasında birleştirmişler gibi gözüküyor. Yine fena değil ama çığır açacak bir tasarım yok bana kalırsa.

İyi de A5 A4'ün, 4 serisi de 3 serisinin coupe versiyonu, Audi'yi bilmem ama BMW için konuşacak olursam içinin aynı olması mantıksız değil. Sedan A3'le hb A3 içi karşılaştırmak gibi bu durum biraz.
4 serisi Grancoupe ve 3 serisi baya farklı arabalar zaten Grancoupe'de iki kapılı. Bazen foruma diyecek söz bulamıyorum...
 
4 serisi Grancoupe ve 3 serisi baya farklı arabalar zaten Grancoupe'de iki kapılı. Bazen foruma diyecek söz bulamıyorum...
Wut? Ne demeye çalıştığını anlamadım ama foruma değil de BMW'ye veya otomotiv endüstrisine diyecek bir şey bulama bence. 4 serisinin çıkış amacı 3 serisi saloon ve coupe versiyonlarını ayırmaktı en başta. 4 grancoupe'nin çıkış amacı da A5 sportback gibi bir segmente rakip çıkartabilmekti. Dış tasarımlarının farklı olması ise normal, E90 ve E92 de farklıydı mesela, ama ikisine o zaman farklı arabalar denmiyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tasarımı bana pek iddialı gelmedi açıkçası. TT'nin önünü, yeni Panamera'nın arkasını alıp eski CC kasasında birleştirmişler gibi gözüküyor. Yine fena değil ama çığır açacak bir tasarım yok bana kalırsa
Vw bütün arabaları tasarım olarak bana bayağı gelmiştir (up dışında) bu biraz farklı olunca olmuş dedim.
 
Wut? Ne demeye çalıştığını anlamadım ama foruma değil de BMW'ye veya otomotiv endüstrisine diyecek bir şey bulama bence. 4 serisinin çıkış amacı 3 serisi saloon ve coupe versiyonlarını ayırmaktı en başta. 4 grancoupe'nin çıkış amacı da A5 sportback gibi bir segmente rakip çıkartabilmekti. Dış tasarımlarının farklı olması ise normal, E90 ve E92 de farklıydı mesela, ama ikisine o zaman farklı arabalar denmiyordu.
Arteon'un da çıkış amacı PASSAT'ın SPORTIF 4 KAPILI versiyonunu üretmek. Bilmem anlatabildim mi? BMW'de bu amaçla yaptı fakat ona laf yok VW olduğu için sallayın durun...
 
benim şahsi kanaatim şöyle bunu premınum dediğiniz markalarda yapıyor hatta geçenlerde doğan kabağın mercedes testini izlleyenler varsa oradada muhabbet geçti mercedesi seriler arasında ki tasarım farkı ? ne derece var bmw ye bakıyorsunuz 3 serisi ile 5 serisi arasında yine minimal tasarım ve iç mekan farkları var yani otomobiller markalar tutulan arac üstünde fazla ütopik oynamalar yapmıyor o yüzden sadece artheona yüklenmek yanlış olur ki bence dış tasarım olarak hafiften füturistik bir tasarımı var bana göre talismanı andıran bir yanı yok
 
Şu birbirine benzeyen, benzemeyen muhabbetini sonlandırmak bana kalırsa en anlamlısı.. Keza bu konu üzerinden herhangi bir marka yorumu yapmak günümüzde artık saçma. Üretim maliyetleri gereği, biz sevsek de sevmesek de, markalar hem kendi içlerinde hem rakip modellerde benzerlikler gösteriyor artık. Farklı çizgiler ve tasarımları hedef alan tüketicilerin yönlenmesi gereken modeller Fransız'lardır. Onun haricinde tasarım konusu evet görecelidir, ama bunun üzerinden herhangi bir markaya kötü laf etmek mantıklı değil artık günümüz şartlarında.
Vw'nin yeni aracını dış tasarımında değişikliğe gittikleri için beğendim, takdir de ettim. İç mekanı dışı kadar farklı olmayabilir ama bir sonraki adımda da bunu yaparlar. Neticede sadece bu kriter üzerinden bir otomobili çok iyi yahut çok kötü diye değerlendirmek pek mantıklı olmuyor.
 
Arteon'un da çıkış amacı PASSAT'ın SPORTIF 4 KAPILI versiyonunu üretmek. Bilmem anlatabildim mi? BMW'de bu amaçla yaptı fakat ona laf yok VW olduğu için sallayın durun...
Ahah ne sallaması yahu, daha iyi oku istersen yazdıklarımı. İçinin Passat ile aynı olabileceğini savundum ben de. Aşırı savunma dostum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
VW grubu elinde Audi gibi bir premium marka varken her zaman vw araçlarını audi markasının altında konumlandıracak, örnek vermek gerekirse ekran audideki güzel konumlandırlmış ve kalitede yapmayacak öyle olunca da bu sınıftaki bir aracı rakiplerinin karşısında başarısız olacak
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...