Volkswagen ve Ford birleşiyor mu ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Eğer bu gerçekleşirse endüstrinin en büyük birleşmesi olacak.

Bu yıl Haziran ayında Ford ve Volkswagen tarafından imzalanan Mutabakat Anlaşması, dünyanın en büyük iki otomobil üreticisi arasındaki stratejik ortaklığın ilk temeli oldu. Başlangıçta, üreticilerin sadece bazı ticari araçların geliştirilmesi üzerinde çalışması bekleniyor ancak yapılan açıklamaya göre iki firma “müşterilerin değişen ihtiyaçlarına daha iyi hizmet etmek” için de birlikte çalışacaklar. Bazı endüstri uzmanlarına göre bu, Ford ve Volkswagen'in tam teşekküllü bir birleşme için attığı ilk adımlar.

The Detroit Bureau tarafından yapılan analize göre, ticari araç pazarının ötesine geçen bir işbirliği her iki taraf için de çok faydalı olabilir. Buna göre, Alman şirketi Ford'un Amerikan pazarındaki güçlü konumundan faydalanabilirken, Mavi Oval logolu firma da şu anda zayıf olan Avrupa, Latin Amerika ve Çin pazarlarında elini güçlendirebilir.

Ayrıca, iki üretici başarılı platformlarını paylaşabilir ve birbirlerinin model serisini genişletmeye yardımcı olabilir. Örneğin, Ford bir zamanlar EV teknolojilerinde öncü bir marka olmayı başarmış ancak daha sonra agresif bir elektrifikasyon planına sahip olan Volkswagen'in gerisinde kalmıştı. Volkswagen bu noktada Ford’a yardım edebilir ve Ford da bu iyiliği Alman firmanın ABD’de Dieselgate’ten sonra ortaya çıkan kötü imajını düzelterek geri ödeyebilir.

Kaynak; https://tr.motor1.com/news/272541/volkswagen-ve-ford-birlesiyor-mu/
http://www.thedetroitbureau.com/2018/10/ford-vw-looking-at-potentially-major-alliance/

Acaba markaların önde gelen binek otomobil modellerinin üretiminde de bir ortaklık sağlanır mı ? Siz ne düşünüyorsunuz ?
 
Ford almanmı amerikanmı yahu bi açıklık gelsin şu konuya :D
Temelde Henry Ford'dan gelme Ford Motor Company olarak Amerikan şirketi. Ama Avrupa'da farklı yerlerde üretim ve tasarım birimleri var. Ana tasarım birimlerinden biri Almanya'da, biri de İngiltere'de. O yüzden sağdan direksiyonlu Ford'ların tasarımları hiç sırıtmaz. :) Hatta bu yönde tasarım hatası bile yaptığı oldu. En çarpıcı örnek Focus Mk3'tür. Vites kolu hafif sağda kalır, kalıplı olmayan kişiler için biraz açıkta kalır. Vites kolunun soluna da saçma sapan küçük bir göz koyarlar. Aynı orta konsolla sağdan direksiyon olarak da üretiliyor. O zaman o vites kolu direksiyonun dibine gelmiş oluyor, ondan sonra al sana pist arabası :D
Tamamen global bir şirket durumundadır Ford.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tartal ve Akın
Volkswagen AG ve Ford Motor Company bugün, rekabeti arttıracak ve sektördeki hızlı değişim dönemindeki müşterilere daha iyi hizmet verecek şekilde konumlandıran ilk resmi anlaşmaları açıkladı.

Volkswagen CEO’su Dr. Herbert Diess ve Ford CEO’su Jim Hackett, şirketlerin 2022’den başlayarak küresel pazarlar için ticari minibüsler ve orta ölçekli kamyonetler (Ranger/Amarok pick-up gibi) geliştirmek niyetinde olduklarını doğruladı. İttifak, önemli ölçek ve verimlilik sağlayacak ve her iki şirketin de farklı yetenekler ve teknolojiler sunan araç mimarilerine yatırım yapmalarını sağlayacak.

Şirketler ticari van ve kamyonet işbirliğinin 2023’ten başlayarak yıllık vergi öncesi işletme sonuçlarını iyileştireceklerini tahmin ediyor.

Ek olarak, Volkswagen ve Ford, otonom araçlar, mobilite hizmetleri ve elektrikli araçlar konusundaki işbirliğini araştırmak üzere bir mutabakat zaptı imzaladı ve fırsatları keşfetmeye başladı. Her iki şirket de gelecekte ek araç programlarını dikkate almaya açık olduklarını söyledi. Takımlar önümüzdeki aylarda detaylarla çalışmaya devam edecek. Yani şu an elektrikli araçlar konusunda kesin bir durum yok ancak görünen o ki orada da birleşme gelecek, bir aksilik olmazsa.

Hackett, “Zaman içinde bu ittifak her iki şirketin de değer yaratmasına ve müşterilerimizin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olacak” dedi. “Sadece önemli etkinlikleri teşvik etmek ve her iki şirketin de uygunluklarını geliştirmelerine yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda bir sonraki hareketlilik çağını şekillendirme konusunda işbirliği yapma fırsatı da veriyor.”

Diess şunları ekledi: “Volkswagen ve Ford, dünyadaki milyonlarca müşteriye daha iyi hizmet verebilmek için ortak kaynaklarımızı, inovasyon kapasitemizi ve tamamlayıcı piyasa konumlarımızı kullanacak. Aynı zamanda, ittifak, rekabetçiliğin artırılması yönündeki çabamızın temel taşı olacaktır. ”

İki şirket arasında karşılıklı sahipliği gerektirmeyen ittifak ortak bir komite tarafından yönetilecek. Bu komite Hackett ve Diess tarafından yönetilecek ve her iki şirketin de üst düzey yöneticilerini içerecek.

Ticari minibüs ve kamyonet işbirliği

Ford ve Volkswagen
, Ford Transit ailesi ve Ranger’ın yanı sıra Volkswagen Transporter, Caddy ve Amarok gibi popüler isimlerle dünya genelinde güçlü ticari van ve kamyonet işlerine sahip.

Şirketlerin 2018’deki toplu hafif ticari araç satışı dünya çapında yaklaşık 1.2 milyon adede ulaştı ve bu, endüstrinin üretim ölçekleri olarak en yüksek işbirliğini temsil ediyor.

Önümüzdeki beş yılda, hem orta boy kamyonet hem de ticari van için talebin küresel olarak artması bekleniyor. İttifak, şirketlerin, geliştirme maliyetlerini paylaşmalarını, kendi üretim kapasitelerini artırmalarını, araçlarının yeteneklerini ve rekabetçiliğini artırmalarını ve farklı marka özelliklerini korurken, maliyet verimliliği sağlamalarını sağlayacak.

İttifak sayesinde Ford, 2022 başlarında piyasaya çıkması beklenen her iki şirket için de orta boy kamyonet mühendisliğini ve üretimini yapacak. Her iki taraf için de, Ford Avrupalı müşteriler için daha büyük ticari van mühendisliği ve üretimi yaparken Volkswagen de şehirli ticari van mühendisliği yaparak üretimini gerçekleştirecek.

Kaynak ; https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-ve-volkswagenin-kuresel-ittifaki/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Bilal
Volkswagen AG ve Ford Motor Company bugün, rekabeti arttıracak ve sektördeki hızlı değişim dönemindeki müşterilere daha iyi hizmet verecek şekilde konumlandıran ilk resmi anlaşmaları açıkladı.

Volkswagen CEO’su Dr. Herbert Diess ve Ford CEO’su Jim Hackett, şirketlerin 2022’den başlayarak küresel pazarlar için ticari minibüsler ve orta ölçekli kamyonetler (Ranger/Amarok pick-up gibi) geliştirmek niyetinde olduklarını doğruladı. İttifak, önemli ölçek ve verimlilik sağlayacak ve her iki şirketin de farklı yetenekler ve teknolojiler sunan araç mimarilerine yatırım yapmalarını sağlayacak.

Şirketler ticari van ve kamyonet işbirliğinin 2023’ten başlayarak yıllık vergi öncesi işletme sonuçlarını iyileştireceklerini tahmin ediyor.

Ek olarak, Volkswagen ve Ford, otonom araçlar, mobilite hizmetleri ve elektrikli araçlar konusundaki işbirliğini araştırmak üzere bir mutabakat zaptı imzaladı ve fırsatları keşfetmeye başladı. Her iki şirket de gelecekte ek araç programlarını dikkate almaya açık olduklarını söyledi. Takımlar önümüzdeki aylarda detaylarla çalışmaya devam edecek. Yani şu an elektrikli araçlar konusunda kesin bir durum yok ancak görünen o ki orada da birleşme gelecek, bir aksilik olmazsa.

Hackett, “Zaman içinde bu ittifak her iki şirketin de değer yaratmasına ve müşterilerimizin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olacak” dedi. “Sadece önemli etkinlikleri teşvik etmek ve her iki şirketin de uygunluklarını geliştirmelerine yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda bir sonraki hareketlilik çağını şekillendirme konusunda işbirliği yapma fırsatı da veriyor.”

Diess şunları ekledi: “Volkswagen ve Ford, dünyadaki milyonlarca müşteriye daha iyi hizmet verebilmek için ortak kaynaklarımızı, inovasyon kapasitemizi ve tamamlayıcı piyasa konumlarımızı kullanacak. Aynı zamanda, ittifak, rekabetçiliğin artırılması yönündeki çabamızın temel taşı olacaktır. ”

İki şirket arasında karşılıklı sahipliği gerektirmeyen ittifak ortak bir komite tarafından yönetilecek. Bu komite Hackett ve Diess tarafından yönetilecek ve her iki şirketin de üst düzey yöneticilerini içerecek.

Ticari minibüs ve kamyonet işbirliği

Ford ve Volkswagen
, Ford Transit ailesi ve Ranger’ın yanı sıra Volkswagen Transporter, Caddy ve Amarok gibi popüler isimlerle dünya genelinde güçlü ticari van ve kamyonet işlerine sahip.

Şirketlerin 2018’deki toplu hafif ticari araç satışı dünya çapında yaklaşık 1.2 milyon adede ulaştı ve bu, endüstrinin üretim ölçekleri olarak en yüksek işbirliğini temsil ediyor.

Önümüzdeki beş yılda, hem orta boy kamyonet hem de ticari van için talebin küresel olarak artması bekleniyor. İttifak, şirketlerin, geliştirme maliyetlerini paylaşmalarını, kendi üretim kapasitelerini artırmalarını, araçlarının yeteneklerini ve rekabetçiliğini artırmalarını ve farklı marka özelliklerini korurken, maliyet verimliliği sağlamalarını sağlayacak.

İttifak sayesinde Ford, 2022 başlarında piyasaya çıkması beklenen her iki şirket için de orta boy kamyonet mühendisliğini ve üretimini yapacak. Her iki taraf için de, Ford Avrupalı müşteriler için daha büyük ticari van mühendisliği ve üretimi yaparken Volkswagen de şehirli ticari van mühendisliği yaparak üretimini gerçekleştirecek.

Kaynak ; https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-ve-volkswagenin-kuresel-ittifaki/
Güzel kardeş oluyoruz ama abi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Güzel kardeş oluyoruz ama abi :D
Ya ben aslında bir yandan da içten içe binek istiyorum. Otopark'ın Mondeo testinde Passat'la birleşselerdi voltranı oluşturabilirlerdi diye bir giriş yapılmıştı. Şöyle vw ve ford ortaklığında yeni bir C segment araç çıksa, iki markanın iyi yapabildiği yönleri birleştirilip tek bir pakette sunulabilse diye bir hayalim var hep. Hem kaliteli malzemeler ve işçilik sahibi olacak, hem de güzel altyapı, sürüş ve konfor sunacak. Teknolojiyi de birleştirecek. Hem eğlenceli sürüş hem kaliteli bir üretim sağlayacak. Neyse, çok şey istiyorum belli ki :D
 
Son düzenleme:
Ya ben aslında bir yandan da içten içe binek istiyorum. Otopark'ın Mondeo testinde Passat'la birleşselerdi voltranı oluşturabilirlerdi diye bir giriş yapılmıştı. Şöyle vw ve ford ortaklığında yeni bir C segment araç çıksa, iki markanın iyi yapabildiği yönleri birleştirilip tek bir pakette sunulabilse diye bir hayalim var hep. Hem kaliteli malzemeler ve işçilik sahibi olacak, hem de güzel altyapı, sürüş ve konfor sunacak. Teknolojiyi de birleştirecek. Hem eğlenceli sürüş hem kaliteli bir üretim sağlayacak. Neyse, çok şey istiyorum belli ki :D
Valla dediğin şeyler Elektrikli ile hayatımıza girebilir cunki VW MEB platformunun kapılarını Ford için aralamış vaziyette ki zaten Ford EV'ler için çok geride kaldı bence o iş olur :).
 
Valla dediğin şeyler Elektrikli ile hayatımıza girebilir cunki VW MEB platformunun kapılarını Ford için aralamış vaziyette ki zaten Ford EV'ler için çok geride kaldı bence o iş olur :).
İşin içine tamamen elektrikli motor girerse onun bize hayrı çok geç dokunur. Zaten dokunsa da elektrikli motora sahip araç platformunun biz petrolhead'ler için keyif verecek sürüş aşamasına geçmesi hangi zamanı görür yahut görür mü bilinmez :D
 
İşin içine tamamen elektrikli motor girerse onun bize hayrı çok geç dokunur. Zaten dokunsa da elektrikli motora sahip araç platformunun biz petrolhead'ler için keyif verecek sürüş aşamasına geçmesi hangi zamanı görür yahut görür mü bilinmez :D
Valla Volkswagen MEB platformu arkadan itiş. Acaba bi geriye dönüş olur mu diye düşünmüyor değilim. Gerçi hoş NEO (I.D.) GTI çıkmayacak ama olsun bi umuttur yaşamak...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Valla Volkswagen MEB platformu arkadan itiş. Acaba bi geriye dönüş olur mu diye düşünmüyor değilim. Gerçi hoş NEO (I.D.) GTI çıkmayacak ama olsun bi umuttur yaşamak...
Bakalım, önce şu yeni Amarok, Ranger falan çıksın ortaya. Ortaklık ne getirmiş yahut ne götürmüş bir görelim de ondan sonra zaten diğer alanlarda da iş birliği yapıp yapmayacakları belli olur markaların :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bakalım, önce şu yeni Amarok, Ranger falan çıksın ortaya. Ortaklık ne getirmiş yahut ne götürmüş bir görelim de ondan sonra zaten diğer alanlarda da iş birliği yapıp yapmayacakları belli olur markaların :D
Ranger ve Amarok 2022'de ondan önce T7 ve Custom gelecek. Ben onları baya merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ranger ve Amarok 2022'de ondan önce T7 ve Custom gelecek. Ben onları baya merak ediyorum.
Onları ben de merak ediyorum ama nasıl değerlendirileceklerine dair pek bilgim yok. Yani otomobillere ve biraz da pick up'lara dair bilgim, fikrim var ama büyük ticariler konusunu çok bilmediğimden yorum yapamıyorum. Ama çıktıklarında bu işten anlayan kişilerin genel kanısına göre olup olmadığını anlayabilirim muhtemelen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Vw'nin Amerika pazarına girişi dışında Ford'un kazanacak bir kaç pragmatist Vw bakış açısı olacak gibi geldi bana.Böyle dev iki markanın birleşmesi pek olası durmuyor.Toyota-Bmw gibi olacak bence.Nissan-Renault gibisi hayal
 
Vw'nin Amerika pazarına girişi dışında Ford'un kazanacak bir kaç pragmatist Vw bakış açısı olacak gibi geldi bana.Böyle dev iki markanın birleşmesi pek olası durmuyor.Toyota-Bmw gibi olacak bence.Nissan-Renault gibisi hayal

Önümüzde elektrikli araç geleceği var iken bu kadar net konuşmamak gerek.

Açıklamada geliştirme maliyet paylaşımından bahsedilmiş. Yarın birgün bunu sadece ticaride değil de tüm platformlarda uygulayacağız derlerse kendi adıma şaşırmam. Harcanacak milyarlarca doları paylaşmak iki şirket içinde çok cazip gelecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ya ben aslında bir yandan da içten içe binek istiyorum. Otopark'ın Mondeo testinde Passat'la birleşselerdi voltranı oluşturabilirlerdi diye bir giriş yapılmıştı. Şöyle vw ve ford ortaklığında yeni bir C segment araç çıksa, iki markanın iyi yapabildiği yönleri birleştirilip tek bir pakette sunulabilse diye bir hayalim var hep. Hem kaliteli malzemeler ve işçilik sahibi olacak, hem de güzel altyapı, sürüş ve konfor sunacak. Teknolojiyi de birleştirecek. Hem eğlenceli sürüş hem kaliteli bir üretim sağlayacak. Neyse, çok şey istiyorum belli ki :D
Cenk olsada biz alamayiz bu devletle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve g.c.
Cenk olsada biz alamayiz bu devletle
Evet ben de öyle düşünüyorum. Zaten biz ülke olarak bu tarz birleşmeleri, ortaklıkları, teknolojik her türlü ilerlemeyi dışarıdan izlemeye, sadece seyirci kalmaya mahkumuz. Buna artık kendimi iyice alıştırdım. Benimki biraz da otomobil seven birinin görmek isteyebileceği bir hayal gibi bir şey.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Sirius