Volkwagen Arteon 1.5 TSI İlk Sürüş İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Volkswagen
Model: Arteon 1.5 TSI DSG R-Line
Yıl: -
KM'si: -

Araç Hakkında:

ezgif.com-video-to-gif.gif


Maalesef arabayı yeterli sürede elimde olmadığı için arabanın üst hız performansını (160 üstü) ve yol tutuşunu test edemedim.

Kullandığım araba 1.5 Tsi 150 Bg Dsg ve R Line donanım.

Tasarım:

Normalde yazılarımda tasarımdan pek bahsetmem ama siyah renk üstüne Montevideo jantlar ile ateş ediyor. :) Volkswagen uzun zamandır yaptığı en yakışıklı arabası olduğunu düşünüyorum.

volkswagen-arteon-volkswagen-2-0-tsi-r-line-190ps-dsg-269565300-3.jpg


İç Mekan:

Araba ile ilgili ilk eleştirim: Uzun zamandır gördüğüm en farklı Volkswagen tasarımına sahip arabanın iç tasarımının da Passat’tan farklı olmasını beklerdim.

maxresdefault.jpg


Kullanışlılık:

Sınıfındaki rakiplerinin üstünde bir kullanışlılık sunuyor.

Orta boyutta,soğutmalı bir torpidoya sahip.

Ortada ise vitesin önünde kapaklı bir göz var. İçinde küllük var.

Vitesin arkasında 2 tane bardaklık ve içine anahtar koyabileceğiniz ufak bir göz var.

Kol dayamaya gelirsek derinliği ortalama ve biraz dar denebilecek bir göz var. İçi 500 ml su şişesi rahatça alır.

Far altında ise ruhsatın alabileceği küçük bir göz var.

VW-Arteon-interior-at-the-2017-Geneva-Motor-Show-Live.jpg


Kapılar:

Yalıtımı ne kadar kötü etkilese de çerçevesiz camlar arabayı çok sportif gösteriyor ve bir çok yerde dolanan kapıların yamuk takılması mevzusu incelediğim araba da yoktu.

Kullanışlılık bölümünde kapılardan neden bahsediyorsun diye soruyorsanız. Bu arabanın kullanışlılık olarak rakiplerinden en büyük üstünlüğü burası.

Ön taraflar 2 litre arka kapılardaki de 1 lt alabilecek kapasitede.

vw-arteon-inceleme-003.jpg
2018-volkswagen-arteon-r-line-interior-view-2.jpg


Bagaj:

563 litrelik çok güzel bir bagajı var. Yükleme eşiği biraz yüksek denebilir ama yan duvarların düz olması ve bagajın camla birlikte açılması çok büyük bir artı.

Ayrıca sağ da ve solda eşyalarınızı koyabileceğiniz güzel gözler var.

17-2017-volkswagen-arteon-cenevre-1-e1488878520106.jpg


Arka Yaşam Alanı:

İç mekanda Passat ile en büyük fark burada. İlk eksilerinden başlarsak Passat’ta Comfortline da standart sunulan 3. bölge klima Arteon da standart olarak sunulmuyor.

Tasarımdan dolayı alçalan tavan baş mesafesini Passat a kıyasla birazcık daha dar. Ama uzayan gövdesini diz mesafesi olarak dönmüş.

Ön koltuğu kendime göre ayarlayınca arkasında basket topu sektirecek alan vardı. Arkası diz mesafesi olarak sınıfının lideri Skoda Superb den daha geniş denilebilir.

Volkswagen-Arteon-4.jpg


Donanım

Fiyatını düşününce biraz daha dolu olmasını beklerdim. R Line donanımı ile öne çıkan donanımlar:

  • Composition Media” bilgi ve eğlence sistemi (8″ renkli dokunmatik ekran, Türkçe dil seçeneği)
  • “Easy Open” kolay açılır / kapanır bagaj kapağı, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi“
  • %65 karartılmış arka ve arka yan camlar
  • 19″ Montevideo alüminyum alaşım jantlar
  • Alcantara/Vienna deri döşeme
  • Ambiyans aydınlatma paket
  • Dijital Gösterge Paneli (Active Info Display)
  • Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı krom kaplı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
  • Geri görüş kamerası “Rear Assist”
  • Hız sabitleyici (Cruise Control)
  • Immobilizer
  • Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
  • Isıtmalı ön koltuklar
  • Işık-Görüş paketi (otomatik kararan iç dikiz aynası, elektrikli katlanır yan aynalar, yağmur sensörü)
  • LED “High” ön farlar
  • Park mesafe sensörleri (Ön/Arka) ve görsel park desteği
  • Progresif direksiyonR-line paket (19″ Montevideo alüminyum alaşım jantlar, 245/40 R19 lastikler, “Silver Rise” metailk iç dekor
  • Sürüşe duyarlı LED farlar, far yıkama sistemi, dinamik far yükseklik ayarı
  • Siyah tavan döşemesi
  • Yorgunluk tespit sistemi
  • Yükseklik ayarlı ön koltuklar, sürücü tarafında elektrikli bel desteği ve koltuk sırtlık ayarı
  • Çok fonksiyonlu R deri direksiyon, direksiyon üstünde DSG kumandaları
maxresdefault.jpg


Konfor;

Süspansiyon:

Bu arabanın üzerinde 19 inç 40 yanak lastikler var. Bu ebatlar konforu biraz olumsuz etkilemiş. Boyalardan geçerken biraz fazla hissediyorsunuz.

Ayrıca süspansiyonlarda serte dönük ayarlanmış. Bu jant ve süspansiyon kombinasyonu ile araba size pek konfor sunamıyor. Özel istekleri bilmiyorum ama Volkswagen bu araba için daha küçük jant ile sunmuyor.

Eğer bu arabadan daha çok konfor istiyorsanız adaptif şasi kontrolü ile alabilirsiniz.
Fiyatı 3800 TL.

first-vw-arteon-reviews-raise-questions-about-price-badge-and-suspension_2.jpg


Yalıtım;

Motor sesi: Yeni 1.5 tsi motorun sesi 2500 devirin üstüne çıkmadığınız sürece pek gelmiyor.

Rüzgar sesi: Sanırım yukarı da bahsettiğim çerçevesiz kapılar rüzgar yalıtımı birazcık olumsuz etkiliyor. Rüzgar sesi 130 km civarında gelmeye başlıyor ki bu gayet sınıf standartlarında ama özellikle 150 km üstüne çıkınca rakiplerine oranla birazcık daha fazla ses alıyor.

Lastik sesi: 245-40-19 ebatın da lastikleri olunca lastik sesi maalesef kaçınılmaz oluyor.

1071-B-20180322165329-2.jpg


Koltuklar:

Çok güzel koltukları var. Biraz sert denebilir ama yanal ve bel desteği gayet iyi. Ayrıca sürüş pozisyonu için baya seçenek var. Özellikle alçalma opsiyonu baya iyi. Arabanın içine gömülebiliyorsunuz.

VOLKSWAGEN-ARTEON-3.jpg


Motor:

Yeni 1.5 TSI ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Ben 50 km lik sürüşümde en fazla 160 km hıza çıkabildim. Motorun devirlenmesi gayet iyi.

Turbo lag ufakta olsa var ama çok az. Ama üst devirlerdeki sesi pek sevmedim biraz cılız bir sesi var. Performans olarak 1556 kiloluk kütlesi için yeterli diyebilirim.

Tabii biraz daha yüksek hızlara çıkıp bakmak lazım.

Yakıt:

Araba bayinin test aracıydı. Arabayı ilk çalıştırdığım da ortalama tüketim 13.4 dü tabii bu değer nasıl elde edildi en ufak bir bilgim yok.

Benim genel ortalamam 100 km de 9.7 litre idi. Daha önce test ettiğim 1.6 sidi at6 Opel İnsignia ile de benzer değerler elde ediyordum. Açıkcası arabanın ağırlığını düşününce tüketim gayet normal.

golf_1.5_tsi_054.jpg


Sürüş:

Sürüş hisleri olarak bana süspansiyonların ve tasarımın verdiği sportif hissi veremedi. Araba fren ayarı dışında gazdaki ölülük ve direksiyonun yumuşaklığı ile daha çok konfor odaklı bir araba hissi verdi. Fren ise birazcık yukarı da kavrıyor.

Biraz alışkanlık gerekiyor özellikle sol ayak freni yapmak bu yüzden zor oluyor. Viraj performansı olarak istediğim hızlarda girmediğim için çok yorum yapmak istemiyorum ama genel olarak eğlenceden çok güvenli sürüş odaklı.

Limitlerine ulaşamadığım için o konuda nasıldır yorum yapamıyorum maalesef.

2018-vw-arteon-6-1.jpg


Sonuç:
Bu kullandığım arabanın liste fiyatı 265000 Tl (08.04.2018). Rakiplerinin fiyatı ne kadar?

Benzer motor-şanzıman-donanımlı Volkswagen Passat 250000 TL

Bmw 3.18i Edition Msport ve Pure paket(Eksik opsiyonları eklenmiş hali) 272000 TL

Skoda Superb 2.0 TDI CR 190 PS 4×4 DSG L&K – 265.400 TL (Daha donanımlı)

Opel İnsignia Gs 1.6 Cdti 136 Bg At6 Exclusive 247000 TL (Daha donanımlı)

Ford Mondeo 2.0 Tdci Powershift Titanium 255000 TL

Rakiplerine baktığımız zaman fiyatı pek alınası olduğunu düşünmüyorum. Araba kesinlikle kötü bir araba değil.

Zaten D segmentinde kötü diyebileceğimiz bir araba kalmadı ama rakiplerinden diz mesafesi dışında öne çıkan bir özelliği yok. Passat ı kullanmadığım için yorum yapamayacağım bu yüzden 15000 Tl lik fiyat farkına değer mi maalesef bir şey diyemeyeceğim ama bu fiyata biraz daha ekleyip daha premium bir model olan bir Bmw 3 serisi bulabilirsiniz.

Yada yüksek hacimli dizel motoru ile daha donanımlı ve Arteon kadar geniş bir Superb alabilirsiniz. Ya da yine yüksek hacimli bu sefer sınıfının en iyi konforunu sunan bir Mondeo alabilirsiniz hemde 10000 TL daha ucuza.

Yada derseniz ki hem dizelin ekonomisi olsun hem de ülkemizin adaletsiz vergi sistemine uygun ve adaptif süspansiyon,adaptif cruise kontrol gibi oyuncaklı bir İnsignia 18000 TL daha ucuza alabilirsiniz.

Yada derseniz ki ben bu araba gibi her yerde olmayan farkı bir araba alayım 2017 model Mazda 6 Power donanımı ile 201500 TL. Arteon 2017 model fiyatı 243000 TL. Açıkcası şuanki piyasa da şöyle bir 20000 TL daha ucuz olsaydı bu fiyata normal derdim ama şuanki fiyatını hak etmediğini düşünüyorum.

Kaynak: http://garajtv.com/volkswagen-arteon-ilk-surus/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Desibel verilerini ben yazayım:

ARTEON 2.0 TDI 240 HP : 130 Kmh'de : 67.3 DB
PASSAT 2.0 TSI 220 HP: 130 Kmh'de: 66.5 DB
INSIGNIA GS 1.5 T : 130 KMH'de : 68 DB
INSIGNIA GS 2.0 CDTI 170 HP: 130 KMH'de: 68.5 DB
MONDEO 1.5 TDCI: 130 KMH'de: 67.2 DB
GOLF7 1.5 TSI ACT MANUEL: 130 KMH'DE 69 DB

Ses konusunda 1 desibelin dahi, ne kadar büyük fark yarattığını söylememe gerek yok sanırım. :)
 
Desibel verilerini ben yazayım:

ARTEON 2.0 TDI 240 HP : 130 Kmh'de : 67.3 DB
PASSAT 2.0 TSI 220 HP: 130 Kmh'de: 66.5 DB
INSIGNIA GS 1.5 T : 130 KMH'de : 68 DB
INSIGNIA GS 2.0 CDTI 170 HP: 130 KMH'de: 68.5 DB
MONDEO 1.5 TDCI: 130 KMH'de: 67.2 DB
GOLF7 1.5 TSI ACT MANUEL: 130 KMH'DE 69 DB

Ses konusunda 1 desibelin dahi, ne kadar büyük fark yarattığını söylememe gerek yok sanırım. :)
Passat'ın Arteon'dan daha sessiz olmasına imkan yok. Çift camlı versiyonunu dahi uzun dönem kullandığımız için gayet rahat yorum yapabiliyorum Arteon bariz olarak Passat'dan sessiz bir araç.
 
Şanzıman, ve motor tipi etkileyebilir. Mesajımda yazılan passat benzinli. Arteon dizel.

Kaynak: adac
 
Desibel verilerini ben yazayım:

ARTEON 2.0 TDI 240 HP : 130 Kmh'de : 67.3 DB
PASSAT 2.0 TSI 220 HP: 130 Kmh'de: 66.5 DB
INSIGNIA GS 1.5 T : 130 KMH'de : 68 DB
INSIGNIA GS 2.0 CDTI 170 HP: 130 KMH'de: 68.5 DB
MONDEO 1.5 TDCI: 130 KMH'de: 67.2 DB
GOLF7 1.5 TSI ACT MANUEL: 130 KMH'DE 69 DB

Ses konusunda 1 desibelin dahi, ne kadar büyük fark yarattığını söylememe gerek yok sanırım. :)
Yalnız bana 150 civarı lazımdı. :) Burada ses kullanılan lastiğin basıncına kadar etkiler. Acaba kaç inç lastikle ölçüm yapıldı.
 
VW grubunun tümünde sesli çalışan süspansiyon sistemi... Arteon bile yaylı yatak gibi... Ya çok sessiz bi araç olmasından ya da süspansiyon sistemi çok değişik yani :D Bilemedim. Golf kullananlar bilir burçlardan gelen sesleri sıfır araçlarında bile...
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Hayır neye kızılıyor başlıkta anlamadım.Passat'ın iki-üç tık üstü spor konumlandırma ile arteon konmuş.Eski cc ler de öyle değil miydi?
Çok pahalı mı evet almak için mantık değil kalple hareket edilmesi gereken arabalardan mı evet. Alırsam da Dizel motorlu bir D segment yerine(hem 7-7,5 mazot yakıcam hem kafam şişecek) 318 e aileysem de Mazda 6 ya kayarım(50 bin lira daha ucuz aradaki farkı 2,0 atmosferik 10-11 yaksa 15 yılda falan çıkartırsın.medeniyet de cebinde kalır).318 e M sport paket almam arteon kadar dolu olsun tamam.
 
Eline sağlık. Güzel yazı olmuş. Test edemediğin disiplinleri hakkında yorum yapmadığın için ayrıca tebrik ederim :) O da ayrı bir güzel olmuş, objektifliği perçinlemiş :D
Arka 3. bölge klimayı koyup kumandalarını opsiyon olarak vermeleri beni benden aldı. Arka kapılarda cam kumandaları standart mıydı? Yoksa o da 1.500₺'lik filan bir opsiyon paketi mi?
Arabanın her yerini beğenmiş olsaydım bile -ki beğenmedim- böyle tasarımıyla özelleştirilmeye çalışılan bir modelin içinde başka bir modelden bire bir çakılmış bir ön konsolu kabul etmezdim. Sanırım Polo GTI ve Golf GTI ile aynı direksiyon simidi de... Neyse... :D
Aynen bir kaza sonrası parça sorunu bide 2.0 atmosferik motorun vergisi sorun olabilir.
...
Mazda'da yedek parça tedarik testini bizzat biz test ettik. Benim Corsa'nın 1100₺'lik kazası ile Mazda3'ün 20000₺'lik kazası hemen hemen eşit sürede onarıldı. :) 3 haftada teslim ettiler arabayı. Parçalar sanırım Belçika'dan mı ne öyle bir yerden geliyor.
 
Yalnız bana 150 civarı lazımdı. :) Burada ses kullanılan lastiğin basıncına kadar etkiler. Acaba kaç inç lastikle ölçüm yapıldı.

Dünya üzerinde Almanya hariç o hızlara çıkmak yasal olmadığı için, genel olarak 130 kmh baz alınır. Lastikler şu şekilde.

Arteon 2.0 tdi : P ZERO - 245/35 R20 95Y
Passat 2.0 tsi:Continental ContiSportContact5 235/45R18W
Insignia 1.5 :Continental ContiSportContact5 245/45 R18 96W
Insignia 2.0 CDTI: Continental ContiSportContact5 245/45 R18 96W
Mondeo 1.5 tdci : Continental ContiSportContact 5 235/45R18YXL
 
Hayır neye kızılıyor başlıkta anlamadım.Passat'ın iki-üç tık üstü spor konumlandırma ile arteon konmuş.Eski cc ler de öyle değil miydi?
Çok pahalı mı evet almak için mantık değil kalple hareket edilmesi gereken arabalardan mı evet. Alırsam da Dizel motorlu bir D segment yerine(hem 7-7,5 mazot yakıcam hem kafam şişecek) 318 e aileysem de Mazda 6 ya kayarım(50 bin lira daha ucuz aradaki farkı 2,0 atmosferik 10-11 yaksa 15 yılda falan çıkartırsın.medeniyet de cebinde kalır).318 e M sport paket almam arteon kadar dolu olsun tamam.

Konumlandırma ve aslında neden bu kadar tepki çektiğini anlatayım. 2008 de Vw CC dediğimiz araba ilk başta Passat CC olarak tanıtıldı zaten CC nin anlamı da Comfort Compact demek ve bu araba Passat ı coupe vari ve akıcı tasarımı için tercih etti ve konumlandırırken de kardeşim sen daha sportif Passat mı istiyorsun al sana CC dediler ve 2014 Mayısında Cc ve Passat ın alma eşiğinden döndüğümüz için o dönem ki fiyatlar az çok aklımda. Fiyat olarakta Passatın hep bir tık üzerine konumlandırdılar hatta 2015 yılının sonlarına doğru cc eskidiği için Passat tan daha ucuza satıldığı da oldu ama asla Bmw,Mercedes,Audi seviyesinde olmadı bu araba. Arteon neden bu kadar tepki çektiğine gelirsek. Vw bu arabayı CC nin yerine koydu burası doğru ama tanıtırken rakip olarak direk A5, 4 Serisinin rakibi olarak tanıttı. Vw daha önce premium sınıfa Toureg ve Phaeton diye gayet başarılı bir şekilde kafa tuttu ve insanlar bu fiyatları görünce yine bu iki arabanın kalitesinde bir araba bekledi (şahsen bende öyle bir şey bekledim) ama aynı gün Audi A4 ve Mercedes C serisini kullanıp Arteon u kullanınca bu arabanın premium a kafa tutması biraz sözde olduğunu fark ettim.
2.0 dizelleri örnekleri de hem daha hacimli hem de daha güçlü rakipleri var diye yazdım. İnsignia yı da Opel exclusive diye bir donanım saçmalamış her şeyi doldurmuş satmış. Adaptif süspansiyonlarda, agr deri koltuklara kadar her şey var onu da bu sınıfta daha çok oyuncağı daha ucuza sunan model var diye yazdım. Yoksa bunların 1.4 ve 1.5 turbo versiyonları da onlar da 170-180k arası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Eline sağlık. Güzel yazı olmuş. Test edemediğin disiplinleri hakkında yorum yapmadığın için ayrıca tebrik ederim :) O da ayrı bir güzel olmuş, objektifliği perçinlemiş :D
Arka 3. bölge klimayı koyup kumandalarını opsiyon olarak vermeleri beni benden aldı. Arka kapılarda cam kumandaları standart mıydı? Yoksa o da 1.500₺'lik filan bir opsiyon paketi mi?
Arabanın her yerini beğenmiş olsaydım bile -ki beğenmedim- böyle tasarımıyla özelleştirilmeye çalışılan bir modelin içinde başka bir modelden bire bir çakılmış bir ön konsolu kabul etmezdim. Sanırım Polo GTI ve Golf GTI ile aynı direksiyon simidi de... Neyse... :D

Abi test edemediğim şeyleri nasıl anlatayım ki. Yani çok saçma olmaz mı? Olmadı arabayı hiç bir şekilde kullanmayayım Sinan abi tutuşuna iyi dedi o zaman iyidir yav filan mı diyeyim :D

3. bölge konusunu hala anlamadım. Bayideki satıcıya sordum opsiyon olduğunu söyledi. Opsiyon listesine bakıyorum harbiden 3. bölge kumandası diye yazıyor. Standart donanım listesine bakıyorum. Klimatronik (2 bölgeli tam otomatik klima) diye yazmış şimdi ne bileyim. Cam kumandaları arkada var ama çok isteyeceğini sanmıyorum çünkü camların neredeyse yarısı açılmıyor :D
Direksiyon da R line da öyle Elegance alınca normal vw direksiyonu geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Dünya üzerinde Almanya hariç o hızlara çıkmak yasal olmadığı için, genel olarak 130 kmh baz alınır. Lastikler şu şekilde.

Arteon 2.0 tdi : P ZERO - 245/35 R20 95Y
Passat 2.0 tsi:Continental ContiSportContact5 235/45R18W
Insignia 1.5 :Continental ContiSportContact5 245/45 R18 96W
Insignia 2.0 CDTI: Continental ContiSportContact5 245/45 R18 96W
Mondeo 1.5 tdci : Continental ContiSportContact 5 235/45R18YXL

O zaman bende lastik desibellerini yazayım güzelce kıyaslayalım. Lastiklerin taban farkı var çünkü.

Arteon: 72 desibel
Passat: 71 desibel
İnsignia: 72 desibel
Mondeo 71 desibel
 
  • Beğeni
Tepkiler: Patri
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...