480 -500 tl diye hatirliyorumTeşekkürler kararım pilotsport4 gibi pilotsport4s'i de araştıracağım haftaya taktırmaya gideceğiz. Siz ne kadara almıştınız tanesini?
480 -500 tl diye hatirliyorumTeşekkürler kararım pilotsport4 gibi pilotsport4s'i de araştıracağım haftaya taktırmaya gideceğiz. Siz ne kadara almıştınız tanesini?
Lastikleriniz hayırlı uğurlu olsun inşaallah..Konuyu güncelleyeyim lastikleri 2 gün önce üzerindeki lastiklerin aynısıyla (Continental ContiSportContact5 Seal) değiştirdik. Ben Conti alma taraftarı değildim ama kısıtlı zaman, amcamın aceleciliği ve continental bayisinin iyi üslubu neticesinde tekrar Conti taktık. Lastiklerin tanesine 500tl ödedik 2017/26 hafta üretimi geldi 50-60 kilometredir kullanıyoruz eskisiyle aynı, lastikler güzel. Benim PilotSport4 hayallerim bir başka bahara kaldıBirde lastikçi Michelinin hamuru yumşak çok çabuk eskir gibi bir şeyler söyledi ama hiç inanasım gelmedi sizce doğru mudur? Çünkü biz Michelin Alpin 5'leri (195/65R15 ebatında) 20.000 km/1.5 yıl vw caddy'de yaz kış kullandık ne gözle görülür bir eskime fark ettik nede çok sıcak olmadığı süreçte sürüşte bir farklılık sezdik (İstanbul'da Ağustosun ortalarında 2-3 kere dik yokuşta lastiklerin tutmayıp kafa sallaması dışında beni korkutmamıştı yaz-kış); sizce lastikçinin söylediği doğrumu, yoksa şehir efsanesi mi?
Anladım zaten çok kilometre götüreceğine inanmıyorum çünkü lastik her 35.000 kilometrede bir işlevini yitiriyor daha 80.000 km olmadan 3. seti takıldı araba 6 yaşında. Lastikçi en aşağı 45.000- 50.000 gider deyince söylediklerine çokta kulak asmadım . Bende michelinle continentalin dayanıklılığı arasında dağlar kadar fark olacağını sanmıyorum ama lastikçi akla kara kadar fark olur gibi bahsetti şaşırdım.Lastikleriniz hayırlı uğurlu olsun inşaallah..
Lastiğin ömrünü çabuk tüketmesi mevzusuna gelince; alpin 5 kış lastiği olduğu için bu lastikler normal yaz lastikleri gibi değerlendirilmiyor. Kış lastiklerinin ömrü genellikle dişlerini kaybettiği, aşındığı için değil hamuru artık bozulduğu için bitiyor. 5 yıllık kış lastiği kullanımlarından sonra bile dişleri hala sapasağlam olan ama hamuru artık özelliğini yitirmiş, sertleşmiş bir çok kış lastiği görebilirsiniz. O sebeple kış lastiklerinde önemli olan hamur ömrüdür. Dişleri eriyene kadar hamurun ömrü çoktan dolmuş olur zaten.
Yüksek performans lastiklerinde ise uzun ömürlülük esas alınmaz. Üretimlerinde uzun ömürlü olması öncelik tutulmaz. Adı üzerinde yüksek performans lastiği. Bu lastikler normal yaz lastiklerinden daha kısa sürede ömrünü tamamlar ama daha iyi performans verir. Sc5 ile ps4'ün lastik ömürleri açısından bariz farkları olacağını düşünmüyorum. Hatta tyreviews sitesinde ps4'ün aşınma ömrü nispeten daha yüksek olarak gösterilmiş. Onun haricinde michelin'in normal yaz lastiklerinde ise yine dişlerin aşınmasından evvel hamuru özelliğini yitirebiliyor. Piyasada michelin lastikleri yumuşak lastiktir algısı olduğu için daha çabuk aşınıyor demiş olabilir lastikçi.
Onlar satmak için öyle söyler ama aralarında bu denli bariz farklar olmaz. Performans lastiklerinin ise 45-50 bin km gitmesi pek gerçekçi bir rakam değil. İstisnalar muhakkak vardır ama normal yaz lastiklerinin ömrü bile o kadar olmuyor, kaldı ki yüksek performans lastiklerinin olsun. 30 - 35 bin km'yi özelliklerini yitirmeden görebilirseniz çok iyidir.Anladım zaten çok kilometre götüreceğine inanmıyorum çünkü lastik her 35.000 kilometrede bir işlevini yitiriyor daha 80.000 km olmadan 3. seti takıldı araba 6 yaşında. Lastikçi en aşağı 45.000- 50.000 gider deyince söylediklerine çokta kulak asmadım . Bende michelinle continentalin dayanıklılığı arasında dağlar kadar fark olacağını sanmıyorum ama lastikçi akla kara kadar fark olur gibi bahsetti şaşırdım.
Teşekkür ederim, o zaman biz bayağı iyi kullanmışız. Çünkü kilometrenin %75'i yazın İstanbul-Konya, Konya-Aydın, İstanbul-Aydın, İstanbul-Bursa arası git gel de yapılıyor, kış boyu da kaldırım üzerinde yatıyor. Ben kışın çok kullanılmamasından kaynaklı biraz daha çabuk eskiyor diye düşünüyordum gayet normal gibi. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürlerOnlar satmak için öyle söyler ama aralarında bu denli bariz farklar olmaz. Performans lastiklerinin ise 45-50 bin km gitmesi pek gerçekçi bir rakam değil. İstisnalar muhakkak vardır ama normal yaz lastiklerinin ömrü bile o kadar olmuyor, kaldı ki yüksek performans lastiklerinin olsun. 30 - 35 bin km'yi özelliklerini yitirmeden görebilirseniz çok iyidir.
Rica ederim. Yaz lastikleri için kış koşulları, daha doğrusu 7 derecenin altı sıcaklıklar eskimesi için tabii ki önemli bir unsur. Ama bu diş derinliği ve lastik üzerinde aşınmadan ziyade hamurun özelliğini yitirmesiyle alakalı bir etken. Çoğu otomobil kullanıcısı lastiklerinin hamurunun özelliğini yitirip yitirmediğini anlayamaz. İnsanlar genelde lastik üzerinde çatlak var mı, aşınma var mı, diş derinliği kaç mm gibi göze görülür etkilere takılır. Hamuru bozulan lastik ise diğer saydığım durumlar gayet iyi seviyede olsa bile virajda zorladığınızda eskiye oranla daha erken kayma gösterir, yüksek hızlarda yüzebilir, ani kalkışlarda daha fazla patinaja kalabilir, gürültü seviyesi ilk kullanım zamanlarından daha fazla olur v.b kullanım tecrübesine ve tarzına bağlı etkilerle anlaşılabilir. İyi bir sürücü lastiklerin görsel yıpranmasını anlayabildiği gibi görünmeyen yıpranmasını da fark edebilmeli zaten. Siz performans lastiklerinizi gayet yeterli km kullanabilmişsiniz. İnşaallah bu lastiklerinizi de o şekilde kullanabilirsinizTeşekkür ederim, o zaman biz bayağı iyi kullanmışız. Çünkü kilometrenin %75'i yazın İstanbul-Konya, Konya-Aydın, İstanbul-Aydın, İstanbul-Bursa arası git gel de yapılıyor, kış boyu da kaldırım üzerinde yatıyor. Ben kışın çok kullanılmamasından kaynaklı biraz daha çabuk eskiyor diye düşünüyordum gayet normal gibi. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler![]()