VW Corrado 16v (Bol fotoğraf içerir)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Dkaan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Herkese teşekkür ederim :) Kaldığım yerden devam ediyim. iç döşemeyi koltukları elden geçircem demiştim.

önceki halleri;
vb47Zv.jpg

r39vE7.jpg


Sonraki halleri;
1Ld0NA.jpg

Ly30Qj.jpg


sırada fren sistemini güçlendirmek,
Klimayı çalışır hale getirmek ve radyatörleri değiştirmek var :)
 
Biraz güncelliyelim :)

ilk olarak BBS Direksiyonu taktım. Şahsen çok yakıştırdım.
z3QvBB.jpg

yE28VM.jpg


Stoplarımız çatlakdı, Inpro Stop takımı spariş verdim ve taktım.
69Y7mk.jpg


Ve jantlarımızın bi boy büyüğünü buldum :) (bendekiler 16"di bulduklarım 17") bence çok daha şık durdu.
W0WAbE.jpg

hazır jantı taktık havada güzel bi çekim yapıyım dedim.
Ly4Z5V.jpg

r3V6zP.jpg

7qb73l.jpg



sırada koltukların kaplanması, taban döşemesinin siyaha döndürülmesi gibi işler var.
Elinize sağlık. En beğendiğim vw döneminin en beğendiğim arabalarından biri. Siz de üzerine eğilmişsiniz, emeğinize sağlık. Bir tek direksiyon değişimini gerelsiz buldum. Orijinal direksiyonunun ayrı bir karakteri olduğunu düşünüyorum. Umarım hala saklıyorsunuzdur, bir gün kafanıza eser de benimle hemfikir olursanız geri takabilesiniz. :)
Orijinal halinden fazla uzaklaşmadan kendi şıklığıyla kullanmaya devam etmenizi umarım. Güle güle kullanın. :)
 
Elinize sağlık. En beğendiğim vw döneminin en beğendiğim arabalarından biri. Siz de üzerine eğilmişsiniz, emeğinize sağlık. Bir tek direksiyon değişimini gerelsiz buldum. Orijinal direksiyonunun ayrı bir karakteri olduğunu düşünüyorum. Umarım hala saklıyorsunuzdur, bir gün kafanıza eser de benimle hemfikir olursanız geri takabilesiniz. :)
Orijinal halinden fazla uzaklaşmadan kendi şıklığıyla kullanmaya devam etmenizi umarım. Güle güle kullanın. :)

orjinal tüm parçaları duruyor :) orjinal olarak sağını solunu düzeltmeye devam edicem :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Burası baya bi eski kalmış :)
Konuyu biraz güncelliyim.
Corradonun parçaları çok sıkıntı.
Özellikle makyajlı kasanınkiler.
Mesela şu gördüğünüz aşağıdaki parça 200 euro civarında. benim ki de kırık olunca aldık mecburen :)
DY9BMy.jpg

hemen yerine taktık.
6a8r8N.jpg




Sanırım konudaki en güzel güncellemem bu olucak.
Arabanın üstündeki motorumuz biraz masrafı çıkınca, arkadaşlarımında gazı ile (2 gün sonra bişey olacak yine yaptıracan, bu motora para harcama gel 1.8T atalım) 1.8T arayışım başladı. Zaten ilk konunun ilk mesajında da söylemiştim 1.8T nin hayalim olduğunu.
bir kaç tane motor ve araba baktık ama umduğumu bulamadım, ya motordan ses geliyor ya LPG takılmış yada tesisatın her yeri mıncıklanmış vaziyette.
Motor bulamıyorum diye isyan ederken, yeni açılan bir çıkmacı sitesinde Hurda belgeli tertemiz bir TT buldum (sahibinden.com'daki tüm TT'lerden temizdi ).
Atladık arkadaşımın Vitosuna, Ankara'dan Uşak'a gittik.

ve karşımızdaki o güzellik.

LlEZA1.jpg


başladık sökmeye.
y6RN5a.jpg

36PvL4.jpg

ve mutlu son.
WqEgkL.jpg

ve motorumuz ustada beklemede. Artık Başlayabiliriz.
LlEZ3G.jpg

---------------
Evet sıra geldi 1.8T projesine başlamaya,
tabi başlamadan önce bana kendi dükkanını 1 ay boyunca açan Özdem Volkswagen'e, İbrahim Usta'ya. 'Sen izin alma ben hallederim buradaki işleri' diyen Atay'a çok teşekkür ediyorum.
ilk önce 26 yıllık birlikteliğe son vermeden bi selfie çekinelim dedik :)
qA3G9R.jpg


İlk günün akşamı motorumuz dışarda.
M1Xd9g.jpg

QPJV1Z.jpg


Motoru takmadan biraz temizledik.
XbyP2k.jpg


2. Günün akşamı Atay 1.8T'nin önünde poz veriyor. Sanki biraz hızlı gidiyoruz.
Beni bi heyecan bastırıyor.
bvjBQb.jpg


Gelelim beni en çok düşündüren en çok araştırma yaptığım konuya (GAZ PEDALI)
TT üzerinden söktüğümüz boğaz kelebeği elektrikli, bizdeki telli.
Bunu bildiğimiz için TT'den pedalı da sökmüştük.
İlk önce Telli gaz pedalını sökelim.
YdMg6z.jpg

Aparatımız hazırlanıyor.
86kYzV.jpg

mXd2oV.jpg

İşlem tamam, sandığımdan da kolay oldu, yeter ki düşünebilen bir tornacı olsun :)

Eski radyatör çok küçüktü ve tek fan arabaya yetmiyordu, burada da iyileştirme yaptık.
Çift Büyük slim fan ve VR6 radyatör kullandık, radyatör eskisinin neredeyse 2 katı.
radyatörün üstüne fanların geleceği şekilde davlumbaz çizdirip lazerle kestirdik.
ve montaj.
DOE7G6.jpg

YdMgVl.jpg



tabi klima gibi bir lüksden mahrum kalmamak için yeni klima boruları TT'den söktüğümüz klima radyatörü hepsinin montajını o arada tamamladık.

tabi bu arada boş durmadık elektrik işlerini hallettik geceleri.
od2Opm.jpg


Projeyi en çok zorlayan kısma geldik, koskoca araba da intercooler için nasıl yer olmaz adlı konu :)
Yurt dışı örneklerine baktığımda tampon demirini kesip yapmışlardı. ben açıkcası kıyamadım. bir süre daha araştırdık ama mecburen bizde kesmek zorunda kaldık, çünkü önde hiç yer yok :)
Ama kesmişken de güzel kestik hani :)
YdMgRZ.jpg

kMAORD.jpg


intercooler boruları takıldı, klima aktifleştirildi, tüm tesisat elden geçti.
ve (Mutlu SON)
Yeni motor görüntümüz;
QPJV0Z.jpg

qA3GaR.jpg

M1Xdbg.jpg


tabii tüm bu yapılanlara ek olarak; yeni orijinal egzoz, sıfır lastik takımı vs vs diye liste uzayıp gidiyor.


O ARTIK 20VT :)


ilk gönderiden beri söylüyorum; sırada fren iyileştirmesi var :)
 
Burası baya bi eski kalmış :)
Konuyu biraz güncelliyim.
Corradonun parçaları çok sıkıntı.
Özellikle makyajlı kasanınkiler.
Mesela şu gördüğünüz aşağıdaki parça 200 euro civarında. benim ki de kırık olunca aldık mecburen :)
DY9BMy.jpg

hemen yerine taktık.
6a8r8N.jpg




Sanırım konudaki en güzel güncellemem bu olucak.
Arabanın üstündeki motorumuz biraz masrafı çıkınca, arkadaşlarımında gazı ile (2 gün sonra bişey olacak yine yaptıracan, bu motora para harcama gel 1.8T atalım) 1.8T arayışım başladı. Zaten ilk konunun ilk mesajında da söylemiştim 1.8T nin hayalim olduğunu.
bir kaç tane motor ve araba baktık ama umduğumu bulamadım, ya motordan ses geliyor ya LPG takılmış yada tesisatın her yeri mıncıklanmış vaziyette.
Motor bulamıyorum diye isyan ederken, yeni açılan bir çıkmacı sitesinde Hurda belgeli tertemiz bir TT buldum (sahibinden.com'daki tüm TT'lerden temizdi ).
Atladık arkadaşımın Vitosuna, Ankara'dan Uşak'a gittik.

ve karşımızdaki o güzellik.

LlEZA1.jpg


başladık sökmeye.
y6RN5a.jpg

36PvL4.jpg

ve mutlu son.
WqEgkL.jpg

ve motorumuz ustada beklemede. Artık Başlayabiliriz.
LlEZ3G.jpg

---------------
Evet sıra geldi 1.8T projesine başlamaya,
tabi başlamadan önce bana kendi dükkanını 1 ay boyunca açan Özdem Volkswagen'e, İbrahim Usta'ya. 'Sen izin alma ben hallederim buradaki işleri' diyen Atay'a çok teşekkür ediyorum.
ilk önce 26 yıllık birlikteliğe son vermeden bi selfie çekinelim dedik :)
qA3G9R.jpg


İlk günün akşamı motorumuz dışarda.
M1Xd9g.jpg

QPJV1Z.jpg


Motoru takmadan biraz temizledik.
XbyP2k.jpg


2. Günün akşamı Atay 1.8T'nin önünde poz veriyor. Sanki biraz hızlı gidiyoruz.
Beni bi heyecan bastırıyor.
bvjBQb.jpg


Gelelim beni en çok düşündüren en çok araştırma yaptığım konuya (GAZ PEDALI)
TT üzerinden söktüğümüz boğaz kelebeği elektrikli, bizdeki telli.
Bunu bildiğimiz için TT'den pedalı da sökmüştük.
İlk önce Telli gaz pedalını sökelim.
YdMg6z.jpg

Aparatımız hazırlanıyor.
86kYzV.jpg

mXd2oV.jpg

İşlem tamam, sandığımdan da kolay oldu, yeter ki düşünebilen bir tornacı olsun :)

Eski radyatör çok küçüktü ve tek fan arabaya yetmiyordu, burada da iyileştirme yaptık.
Çift Büyük slim fan ve VR6 radyatör kullandık, radyatör eskisinin neredeyse 2 katı.
radyatörün üstüne fanların geleceği şekilde davlumbaz çizdirip lazerle kestirdik.
ve montaj.
DOE7G6.jpg

YdMgVl.jpg



tabi klima gibi bir lüksden mahrum kalmamak için yeni klima boruları TT'den söktüğümüz klima radyatörü hepsinin montajını o arada tamamladık.

tabi bu arada boş durmadık elektrik işlerini hallettik geceleri.
od2Opm.jpg


Projeyi en çok zorlayan kısma geldik, koskoca araba da intercooler için nasıl yer olmaz adlı konu :)
Yurt dışı örneklerine baktığımda tampon demirini kesip yapmışlardı. ben açıkcası kıyamadım. bir süre daha araştırdık ama mecburen bizde kesmek zorunda kaldık, çünkü önde hiç yer yok :)
Ama kesmişken de güzel kestik hani :)
YdMgRZ.jpg

kMAORD.jpg


intercooler boruları takıldı, klima aktifleştirildi, tüm tesisat elden geçti.
ve (Mutlu SON)
Yeni motor görüntümüz;
QPJV0Z.jpg

qA3GaR.jpg

M1Xdbg.jpg


tabii tüm bu yapılanlara ek olarak; yeni orijinal egzoz, sıfır lastik takımı vs vs diye liste uzayıp gidiyor.


O ARTIK 20VT :)


ilk gönderiden beri söylüyorum; sırada fren iyileştirmesi var :)
Çok güzel bir iş çıkarmışsınız, umarım frenleri de tamamlayıp aracı eksiksiz bir hale getirirsiniz.Böyle araçları gördükçe sebepsizce mutlu oluyorum.Not keşke tampon demirini kesmek zorunda kalmasaydınız ama ne yapacaksınız haklısınız o intercooller bir şekilde girmeli :)
 
Merhabalar, fren aksamı ve ruhsatta bir sıkıntı yaşadınız mı? Şanzıman uyum konusu nasıl oldu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Çok güzel bir iş çıkarmışsınız, umarım frenleri de tamamlayıp aracı eksiksiz bir hale getirirsiniz.Böyle araçları gördükçe sebepsizce mutlu oluyorum.Not keşke tampon demirini kesmek zorunda kalmasaydınız ama ne yapacaksınız haklısınız o intercooller bir şekilde girmeli :)
Teşekkürler.
intercooler için okadar çok vakit harcadık ki, herhalde motor tesisattan daha çok kafa yorduk, yurt dışı örneklere baktık mecburen kesmek zorunda kaldık herkes bu şekilde yapmış.
İçim gitmedi desem yalan olur. :)
 
Bu konuyu daha önce hiç görmemişim. İlk mesajdan sonra kadar büyük keyifle okudum. Emeklerinize, cebinize, sabrınıza sağlık. Süper iş çıkmış. Alt taraf da frenlerle birlikte güçlenince nefis olacak.
Bazı fotoğraflarda şeffaf camlı, mercekli farlar var, sonra tekrar orjinale dönmüşsünüz sanırım. Onlar da epey güzel durmuştu, neden çıkardınız?
 
Bu konuyu daha önce hiç görmemişim. İlk mesajdan sonra kadar büyük keyifle okudum. Emeklerinize, cebinize, sabrınıza sağlık. Süper iş çıkmış. Alt taraf da frenlerle birlikte güçlenince nefis olacak.
Bazı fotoğraflarda şeffaf camlı, mercekli farlar var, sonra tekrar orjinale dönmüşsünüz sanırım. Onlar da epey güzel durmuştu, neden çıkardınız?
bazen o bazen o derken orijinalde karar kıldım :) Farları değiştirmek 5 dakika sürünce böyle oluyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington