Aleyküm selam, w204'ün makyajlı versiyonunu bir çok defa deneyimleme imkanım oldu. Aklımda kalanları anlatmak gerekirse;
- Malzeme kalitesi iyi. İşçilik ondan daha iyi. Bu zamana kadar deneyimlediğim bir çok arabadan daha iyi işçiliğe sahip. Trim sesi kolay kolay alamadım.
- Benim deneyimlediğim, Türkiye'de yaklaşık 1 sene boyunca satılan ve sonra kaldırılan 1.8 Turbo 156 hp'lik versiyondu. Bu motor oldukça istekli ve yeterli performansa sahip. Bu kasada kullanılan yeni nesil 7G-Tronic plus şanzımanı da oldukça beğendim. Gerek vites küçültmeleri gerek yükseltmeleri oldukça yerinde. Motorla uyumu çok güzel ve 1-2, 2-1 vites değişimlerinde saçmalamıyor.
- Yakıt tüketimi şehir içi 9-10 litre civarı. Trafikli ortamda 10 litrenin aşağısını görmeniz zor gibi geliyor.
- Konforu oldukça iyi. Özellikle amortisör, yani çukur konforu F10 kasa 5.20'den bile daha iyi. Rüzgar gürültüsü yüksek hızlarda geliyor. Lastik-Jant kombinasyonuna göre yol sesi, özellikle bozuk asfaltlarda bir miktar geliyor ama çok rahatsız oldum diyeceğiniz cinsten değil.
- Bi xenon farları efsane. Daha önce bu kadar uzun ve geniş mesafeyi aydınlatan başka bir xenon far görmedim. Alınacaksa bi xenon far kesinlikle olmalı. Çift taraflı ve ön tarafı açılabilir panoramik cam tavan oldukça kullanışlı. Bir çok markada cam tavandan gelen trim sesleri bu araçta hiç yoktu.
- Yol tutuşu oldukça tatminkar. Yüksek hızlarda bile viraj limiti oldukça yukarıda.
- Eksi olarak söyleyebileceklerim ise; kullanımı pratik olsa da multimedya sistemi oldukça demode geliyor. Direksiyon sisteminin yönlendirmeleri gecikmesiz ve direkt ama oldukça yumuşak kalıyor. Yüksek hızlarda direksiyonun gerektiği kadar sertleşmemesi bir miktar tedirgin ediyor. Keza viraj kastığınız zaman da direksiyondan gelen bildirimden ziyade arabaya güvenip bunu yapıyorsunuz.
Makyajsız kasayı hiç kullanmadım hocam. Ama makyajla beraber güncelleştirme yapmış olabilirler. Zaten otomobil öyle uçan halı efekti vermiyor, of be ne konforlu falan da dedirtmiyor. Tatlı-sert çukurlara girişi var ama konfor konusunu ben tek kalemde değerlendirmiyorum genelde. Mesela bozuk yollarda, yapısı bozuk asfaltlarda aracın yaylarından ötürü gövde olarak yaptığı salınımlar konforun bir etmenidir, çukura girdiğiniz vakit darbe emişlerde amortisörlerin çalışma şekli ayrı bir konfor etmenidir. C180'in salınımı minimum düzeydeydi ama amortisörlerin darbe emişleri ise yeterli düzeydeydi. En azından rakibi olmamasına rağmen f10 kasa 5'den daha iyi hissettiriyor çukurlara girip çıkarken. Tabii bir de konfor beklentisi de kişiden kişiye göre değişebiliyorHocam arkadasta makyajsizi var 1.8 kompresorlu, ancak bana konfor anlaminda pek iyi gelmiyor ya nedense.
Anladım hocam teşekkür ederim. Ben Jetta kullandığım için o kadar da yüksek bi beklentim yok açıkçasıMakyajsız kasayı hiç kullanmadım hocam. Ama makyajla beraber güncelleştirme yapmış olabilirler. Zaten otomobil öyle uçan halı efekti vermiyor, of be ne konforlu falan da dedirtmiyor. Tatlı-sert çukurlara girişi var ama konfor konusunu ben tek kalemde değerlendirmiyorum genelde. Mesela bozuk yollarda, yapısı bozuk asfaltlarda aracın yaylarından ötürü gövde olarak yaptığı salınımlar konforun bir etmenidir, çukura girdiğiniz vakit darbe emişlerde amortisörlerin çalışma şekli ayrı bir konfor etmenidir. C180'in salınımı minimum düzeydeydi ama amortisörlerin darbe emişleri ise yeterli düzeydeydi. En azından rakibi olmamasına rağmen f10 kasa 5'den daha iyi hissettiriyor çukurlara girip çıkarken. Tabii bir de konfor beklentisi de kişiden kişiye göre değişebiliyor![]()
Sorunsuzluk anlamında maalesef yeterince bilgim yok. Zaten 1.8 motorlu versiyonları sadece 1 ya da 2 sene satışa çıkarıldı. O yüzden sorunsuzluk anlamında yorum yapmak güç. Onu ancak mercedes forumlarındaki kullanıcılar bilebilir. Aracın arkasında kompressor yazan modeller eski nesil 1.6 motorlardır. CGI olarak geçen 1.6 ve 1.8 motor yeni nesildir. Genelde bu motorlu araçların arkasında sadece c180 yazar, kompressor yazmaz. Alabilirseniz de kesinlikle makyajlı versiyonu alın çünkü yeni nesil başarılı bir şanzıman eklendi. Tüketime gelirsek; 1.8 motor sıkışık istanbul trafiğinde 10-11 litre civarı yakıyor, 1.6 turbo ise maksimum 1 litre az yakar ondan. Yüksek süratlerde 1.8 motor hacminden dolayı biraz daha iyi olacaktır. Ama 1.6 motor da kesinlikle yeterli. 1.6 turbonun coupe amg modeline de bindim 1.8'e benzer performans sergiliyor. Dediğim gibi 1.8'in sadece yüksek otoban süratlerinde hacimsel olarak bir avantajı olur.1.6 turbo oldu araç o motor mu 1.8 motor mu sorunsuz ve yakıtı peformansı iyidir.
Abi o kasanın coupe sinden bahseder misin biraz? Çok merak ettiğim bir araba e92 den daha şekil duruyor da hakkında hiç bir şey bulamadım. C180 coupe mantıklı c250 mi mesela pek bilgi bulamadım.Sorunsuzluk anlamında maalesef yeterince bilgim yok. Zaten 1.8 motorlu versiyonları sadece 1 ya da 2 sene satışa çıkarıldı. O yüzden sorunsuzluk anlamında yorum yapmak güç. Onu ancak mercedes forumlarındaki kullanıcılar bilebilir. Aracın arkasında kompressor yazan modeller eski nesil 1.6 motorlardır. CGI olarak geçen 1.6 ve 1.8 motor yeni nesildir. Genelde bu motorlu araçların arkasında sadece c180 yazar, kompressor yazmaz. Alabilirseniz de kesinlikle makyajlı versiyonu alın çünkü yeni nesil başarılı bir şanzıman eklendi. Tüketime gelirsek; 1.8 motor sıkışık istanbul trafiğinde 10-11 litre civarı yakıyor, 1.6 turbo ise maksimum 1 litre az yakar ondan. Yüksek süratlerde 1.8 motor hacminden dolayı biraz daha iyi olacaktır. Ama 1.6 motor da kesinlikle yeterli. 1.6 turbonun coupe amg modeline de bindim 1.8'e benzer performans sergiliyor. Dediğim gibi 1.8'in sadece yüksek otoban süratlerinde hacimsel olarak bir avantajı olur.
C250'yi deneyimleme sansi bulamadim kardesim. Ama o kasanin makyajli 1.6 156'lik coupe versiyonunu ufak bir surus yaptim. Yolcu olarak da bulundum. Motor ve sanziman performansi gayet yeterli. Otomobili her suratte gayet guzel yurutuyor. Benim arkadas surekli basarak kullanir o yuzden ortalama tuketim 10-11 litrelerde geziniyor. Sakin ve acik suruste daha asagi inebilir ama bariz fark beklememek lazim. 4 kapili versiyona gore otomobil yere daha yakin, yaylar daha sert. Otomobildeki sertligi hissediyorsun ama bam gum pek etmiyor. Derinlere hizli gireceksin ancak oyle. Mesela dizel bir amg cla kadar rahatsiz etmiyor sertligi. Bu arada benim kullandigim coupe da amg versiyondu. Direksiyon tepkilerini 4 kapili versiyona gore biraz daha begendim diyebilirim. Arkaya inis binisler biraz zor olsa da 1.76'ya kadar olanlar rahatca oturur. Ortaya kimse oturamaz sert plastikli bir esya gozu mevcut. Arka taraf 2 kisilik yani. Bazi tus kombinasyonlariyla esp tamamen kapatilabiliyor. Boyle olunca otomobil surekli yan veriyor. Yalniz bu sistemi kapatmak tehlikeli cunku abs de devre disi kaliyor. Genel olarak oldukca begendim diyebilirim.Abi o kasanın coupe sinden bahseder misin biraz? Çok merak ettiğim bir araba e92 den daha şekil duruyor da hakkında hiç bir şey bulamadım. C180 coupe mantıklı c250 mi mesela pek bilgi bulamadım.
Gerçekten 156 beygir değilde 250+ beygir gibi yanlayabiliyor w204. Ben de şaşırıyorum 4 kapısı bile yanliyor cayır cayır. Coupesi coşar yani. Eline sağlık abi saolasinC250'yi deneyimleme sansi bulamadim kardesim. Ama o kasanin makyajli 1.6 156'lik coupe versiyonunu ufak bir surus yaptim. Yolcu olarak da bulundum. Motor ve sanziman performansi gayet yeterli. Otomobili her suratte gayet guzel yurutuyor. Benim arkadas surekli basarak kullanir o yuzden ortalama tuketim 10-11 litrelerde geziniyor. Sakin ve acik suruste daha asagi inebilir ama bariz fark beklememek lazim. 4 kapili versiyona gore otomobil yere daha yakin, yaylar daha sert. Otomobildeki sertligi hissediyorsun ama bam gum pek etmiyor. Derinlere hizli gireceksin ancak oyle. Mesela dizel bir amg cla kadar rahatsiz etmiyor sertligi. Bu arada benim kullandigim coupe da amg versiyondu. Direksiyon tepkilerini 4 kapili versiyona gore biraz daha begendim diyebilirim. Arkaya inis binisler biraz zor olsa da 1.76'ya kadar olanlar rahatca oturur. Ortaya kimse oturamaz sert plastikli bir esya gozu mevcut. Arka taraf 2 kisilik yani. Bazi tus kombinasyonlariyla esp tamamen kapatilabiliyor. Boyle olunca otomobil surekli yan veriyor. Yalniz bu sistemi kapatmak tehlikeli cunku abs de devre disi kaliyor. Genel olarak oldukca begendim diyebilirim.
Ne demek kardeşim. Coupe versiyonu 4 kapılıya göre biraz daha dengeli yanlıyor. Tabii bunda yere yakınlığı, biraz daha sertleştirilmiş süspansiyonu, az da olsa iyileştirilmiş direksiyonu ve devasa 19 inç jantlarının da etkisi büyük. Ama otomobil her hızda ve şartta yanlayabilme potansiyeline sahip. Bazen sen istemediğin zamanlarda bile yanlıyor.Gerçekten 156 beygir değilde 250+ beygir gibi yanlayabiliyor w204. Ben de şaşırıyorum 4 kapısı bile yanliyor cayır cayır. Coupesi coşar yani. Eline sağlık abi saolasin
7gtronic çüft kavrama ama resmen motorun performansını baltalıyor o yüzden geçen sene 9gtronic tork konvertörlüye geçti mercedes c serisinde
selacAmun aleyküm
Başlıktaki aracı nasıl bilirsiniz yakıtı performansı artıları eksileriyle bu araç için fikirlerinizi almak istedim.