AÇIK w204 Garip Bir Esp Işığı Sorunu

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
157
28
Marka
Ford
Selamun Aleyküm arkadaşlar, bugün otobana çıkıp aracı biraz deneyeyim dedim. Herneyse göreyim arabanın uzun yoldaki sürüş karakterini diye söylenip sol şeride sinyalimi verdikten sonra gaza basmaya başladım. O sırada araç 2000 devirde sabit kaldı ve hızlanmamaya başladı, ´ulan ne oldu şimdi sana?` demeye kalmadan esp ışığının yandığını gördüm. Şehir içine geldikten sonra esp tuşuna bastım ama ´bu özellik şu anda kullanılamıyor, talimatlar için kitapçığa bakın` benzeri bir yazı yazıyordu göstergede. Aynı şekilde hız sabitleme de benzer bir uyarı verip çalışmıyordu aracımda. İlk birkaç denemede herhangi bir sorun yoktu, 120-130 gibi hızlarda rahatlıkla gidiyordu ama en son ne olduysa oldu arabaya.

Otobandan çıktıktan sonra şehir içinde de gaza ne kadar basarsam basayım 2500 deviri geçiremedim göstergede, sanki aracımın gücü 136 beygirden 70-80 beygirlere düşmüştü. Park edip kontağı kapattıktan sonra esp düğmesine bastım ve ışık söndü, bu sefer gaza basınca bahsettiğim devirleri geçebiliyordu araç. Açıkçası hiç anlam veremiyorum durduk yere neden böyle yaptı ki araç? Dümdüz otobanda giderken neden esp ışığı yakar ki bir araç?
 
Çözüm
'Selamün Aleyküm arkadaşlar, geçmiş Kandilinizi kutlar ve kahraman Çanakkale Şehitlerimiz için "YÜCE RABBİM"'den rahmet dilerim.'

Konuda değindiğim araç hala bende. Bahsettiğim arızanın sebebi patlak olan olan turbo borusu imiş, onu değiştirince düzeldi.

Bazı zamanlar bu arıza ışığı yine yanıyor ve arabayı tekrar çalıştırana kadar yanmaya devam ediyor.

Sol ayna durduk yere bozuldu, kapanıp açılmıyor. Keza sağ sinyal lambası falan da öyle, sinyal arızaları vesaire basit şeyler ama birkaç gün önce motor kapağının altındaki mazot kaçaklarını farkettik, motor komple mazota bulanmıştı.

Bilmiyorum ne olacak ama w204 benim aklımda her zaman sorunlu bir araba olarak kalacak. Arıza ekranında herhangi bir haya görmediğim gün sayısı çok azdır...
Selamun Aleyküm arkadaşlar, bugün otobana çıkıp aracı biraz deneyeyim dedim. Herneyse göreyim arabanın uzun yoldaki sürüş karakterini diye söylenip sol şeride sinyalimi verdikten sonra gaza basmaya başladım. O sırada araç 2000 devirde sabit kaldı ve hızlanmamaya başladı, ´ulan ne oldu şimdi sana?` demeye kalmadan esp ışığının yandığını gördüm. Şehir içine geldikten sonra esp tuşuna bastım ama ´bu özellik şu anda kullanılamıyor, talimatlar için kitapçığa bakın` benzeri bir yazı yazıyordu göstergede. Aynı şekilde hız sabitleme de benzer bir uyarı verip çalışmıyordu aracımda. İlk birkaç denemede herhangi bir sorun yoktu, 120-130 gibi hızlarda rahatlıkla gidiyordu ama en son ne olduysa oldu arabaya.

Otobandan çıktıktan sonra şehir içinde de gaza ne kadar basarsam basayım 2500 deviri geçiremedim göstergede, sanki aracımın gücü 136 beygirden 70-80 beygirlere düşmüştü. Park edip kontağı kapattıktan sonra esp düğmesine bastım ve ışık söndü, bu sefer gaza basınca bahsettiğim devirleri geçebiliyordu araç. Açıkçası hiç anlam veremiyorum durduk yere neden böyle yaptı ki araç? Dümdüz otobanda giderken neden esp ışığı yakar ki bir araç?
Bazen sensörler sadece su bile görünce bu tarz saçma sapan arızalar verebiliyor.Suya-çukura girdiniz mi daha öncesinde?
 
Bazen sensörler sadece su bile görünce bu tarz saçma sapan arızalar verebiliyor.Suya-çukura girdiniz mi daha öncesinde?
Hayır hocam, ya da ben hatırlamıyorum. Ben otobanın ortasında durduk yere yanan esp ışığı olayına pek anlam veremedim ki bazı araçlarda hız sabitleme açıkken esp devreye girerse bu özelliği kullanım dışı bırakıyordu. Benim de aklıma direk bu geldi ve oradan çözüme ulaşmaya çalışayım dedim. Geçen de sabah akü bitmişti çalıştıramadım, ondan öncesinde ise aynaların katlanma mekanizmasında bir sorun oluşmuştu. Bilmiyorum, bugün de bu geldi başıma. Bakalım yarın hangi sorun çıkacak? :)

Özellikle araç 2500 deviri geçmeyince ve motor gücünü azaltmış gibi hissettirince dpf`nin tıkanma ihtimalini düşündüm ilk başta, onun dışında söylediğiniz ihtimal gayet kuvvetli gibi duruyor. Sebebi de geçenlerde aracı karda yanlatmaya çalışınca aracın güvenlik sistemleri motorun belirli bir devirin üzerine çıkmasını engelliyordu. Bugün de benzer devirlerde kalınca arabam sorunun esp sensörüyle alakalı bir durum olduğu kanıtlanmış gibi durum ortaya çıktı. :)
 
Son düzenleme:
Yeni araçlarda akü zayıfladığında hata olmasa bile arıza ışığı yanabiliyor. Akünüz zayıfsa o yüzden kaynaklanabilir diye düşünüyorum.
 
Yeni araçlarda akü zayıfladığında hata olmasa bile arıza ışığı yanabiliyor. Akünüz zayıfsa o yüzden kaynaklanabilir diye düşünüyorum.
Bunu yazmaya gelmiştim. Yattığı yerde soğuklarda hemen voltaj düşüyor ve düşük voltajdan kafayı yediriyor. Sonra sürüşte hem ısınıyor hem de şarj oluyor. Sıcakken arabayı aç kapa yaptığınızda makul voltaj geldiği için sorunlar çözülüyor.

Aklıma gelmeyen başka bir sıkıntı yoksa kafamdaki en olası senaryo bu.
 
Bunu yazmaya gelmiştim. Yattığı yerde soğuklarda hemen voltaj düşüyor ve düşük voltajdan kafayı yediriyor. Sonra sürüşte hem ısınıyor hem de şarj oluyor. Sıcakken arabayı aç kapa yaptığınızda makul voltaj geldiği için sorunlar çözülüyor.

Aklıma gelmeyen başka bir sıkıntı yoksa kafamdaki en olası senaryo bu.
Araç bugün düzeldi hocam, söylediğiniz senaryonun başıma gelmiş olma ihtimali oldukça yüksek.
 
204'lerde bildiğim kadarıyla, akü voltaj düşmesi buna sebep olabiliyor. Ayrıca direksiyon açı sensörü arızası da olabiliyor, 2 farklı arkadaşım 100 bin km üstlerinde yaşadı bunu. O sensörün arızası ile araba esp ışığı yakıp, çok alakasız sorunlar çıkartaibliyor. Hepsi bir şekilde birbiri ile bağlantılı olduğu için çok büyük bir arıza gibi tepki veriyordu. Hatta elektrik desteğini bile kesmişti direksiyondaki ve araba bi anda sertleşmişti. O sensörü değiştirince tüm sorunlar çözülmüştü. Orjinal servis cihazı olan bir yere göstermek sağlıklısı olur. Temel problemi ortaya çıkartır.
 
204'lerde bildiğim kadarıyla, akü voltaj düşmesi buna sebep olabiliyor. Ayrıca direksiyon açı sensörü arızası da olabiliyor, 2 farklı arkadaşım 100 bin km üstlerinde yaşadı bunu. O sensörün arızası ile araba esp ışığı yakıp, çok alakasız sorunlar çıkartaibliyor. Hepsi bir şekilde birbiri ile bağlantılı olduğu için çok büyük bir arıza gibi tepki veriyordu. Hatta elektrik desteğini bile kesmişti direksiyondaki ve araba bi anda sertleşmişti. O sensörü değiştirince tüm sorunlar çözülmüştü. Orjinal servis cihazı olan bir yere göstermek sağlıklısı olur. Temel problemi ortaya çıkartır.
Sabah uyandığımda sorun düzelmişti hocam, açıkçası w204 çok ilginç sorunlar çıkarabilen bir otomobil. Geçenlerde de sol ayna olması gerekenden fazla, sağ ayna ise yarım açılıyordu. :D
 
Sabah uyandığımda sorun düzelmişti hocam, açıkçası w204 çok ilginç sorunlar çıkarabilen bir otomobil. Geçenlerde de sol ayna olması gerekenden fazla, sağ ayna ise yarım açılıyordu. :D
geçmiş olsun, ancak yine de yolunuz düşünce baktırın. Hafızasında yaktığı arızayı tutuyordur. Başka yerde saçma şekilde bırakmasın yolda sizi.
 
Aynısı yine oldu, bu arada sadece bende değil forumlarda onlarca insanın bașına gelmiș.

Arkadașlar yeni konu açmak istemedim, bugün w204'e led far taktım ve farlar çalıșıyor ama bir süre sonra aralıklı olarak sönüp tekrar yanma eğilimine giriyor. Ki arıza lambası da yakıyor kısa farlar için. Nasıl düzeltebilirim durumu acaba?
 
Son düzenleme:
Aynısı yine oldu, bu arada sadece bende değil forumlarda onlarca insanın bașına gelmiș.

Arkadașlar yeni konu açmak istemedim, bugün w204'e led far taktım ve farlar çalıșıyorum ama bir süre sonra aralıklı olarak sönüp tekrar yanma eğilimine giriyor. Ki arıza lambası da yakıyor kısa farlar için. Nasıl düzeltebilirim durumu acaba?
Led cikisindan sonra akim duzenleyici aparti var mi ?
 
Aynısı yine oldu, bu arada sadece bende değil forumlarda onlarca insanın bașına gelmiș.

Arkadașlar yeni konu açmak istemedim, bugün w204'e led far taktım ve farlar çalıșıyorum ama bir süre sonra aralıklı olarak sönüp tekrar yanma eğilimine giriyor. Ki arıza lambası da yakıyor kısa farlar için. Nasıl düzeltebilirim durumu acaba?
Led, halojen ampüle göre çok daha az akım çektiği için araç anormallik sezip arıza veriyor. Ya taş direnç denilen yüksek güce dayanıklı direnç alıp far kablosuna seri bağlamanız ya da farklı bir şekilde arızayı kesen bir ek devre kullanmanız gerek.
 
Led, halojen ampüle göre çok daha az akım çektiği için araç anormallik sezip arıza veriyor. Ya taş direnç denilen yüksek güce dayanıklı direnç alıp far kablosuna seri bağlamanız ya da farklı bir şekilde arızayı kesen bir ek devre kullanmanız gerek.
Su tipten alindiginda ariza yandigini hic duymadim
images
 
Led, halojen ampüle göre çok daha az akım çektiği için araç anormallik sezip arıza veriyor. Ya taş direnç denilen yüksek güce dayanıklı direnç alıp far kablosuna seri bağlamanız ya da farklı bir şekilde arızayı kesen bir ek devre kullanmanız gerek.
Hocam bahsettiğiniz durum bazı eski araçlara bi-xenon lamba taktıklarında araç arıza lambası yakmasın diye araya direnç benzeri bir şey atmaları mı? Tarcanlar ekspertiz videosunda görmüștüm. :)