AÇIK w204 Garip Bir Esp Işığı Sorunu

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
157
28
Marka
Ford
Selamun Aleyküm arkadaşlar, bugün otobana çıkıp aracı biraz deneyeyim dedim. Herneyse göreyim arabanın uzun yoldaki sürüş karakterini diye söylenip sol şeride sinyalimi verdikten sonra gaza basmaya başladım. O sırada araç 2000 devirde sabit kaldı ve hızlanmamaya başladı, ´ulan ne oldu şimdi sana?` demeye kalmadan esp ışığının yandığını gördüm. Şehir içine geldikten sonra esp tuşuna bastım ama ´bu özellik şu anda kullanılamıyor, talimatlar için kitapçığa bakın` benzeri bir yazı yazıyordu göstergede. Aynı şekilde hız sabitleme de benzer bir uyarı verip çalışmıyordu aracımda. İlk birkaç denemede herhangi bir sorun yoktu, 120-130 gibi hızlarda rahatlıkla gidiyordu ama en son ne olduysa oldu arabaya.

Otobandan çıktıktan sonra şehir içinde de gaza ne kadar basarsam basayım 2500 deviri geçiremedim göstergede, sanki aracımın gücü 136 beygirden 70-80 beygirlere düşmüştü. Park edip kontağı kapattıktan sonra esp düğmesine bastım ve ışık söndü, bu sefer gaza basınca bahsettiğim devirleri geçebiliyordu araç. Açıkçası hiç anlam veremiyorum durduk yere neden böyle yaptı ki araç? Dümdüz otobanda giderken neden esp ışığı yakar ki bir araç?
 
Çözüm
'Selamün Aleyküm arkadaşlar, geçmiş Kandilinizi kutlar ve kahraman Çanakkale Şehitlerimiz için "YÜCE RABBİM"'den rahmet dilerim.'

Konuda değindiğim araç hala bende. Bahsettiğim arızanın sebebi patlak olan olan turbo borusu imiş, onu değiştirince düzeldi.

Bazı zamanlar bu arıza ışığı yine yanıyor ve arabayı tekrar çalıştırana kadar yanmaya devam ediyor.

Sol ayna durduk yere bozuldu, kapanıp açılmıyor. Keza sağ sinyal lambası falan da öyle, sinyal arızaları vesaire basit şeyler ama birkaç gün önce motor kapağının altındaki mazot kaçaklarını farkettik, motor komple mazota bulanmıştı.

Bilmiyorum ne olacak ama w204 benim aklımda her zaman sorunlu bir araba olarak kalacak. Arıza ekranında herhangi bir haya görmediğim gün sayısı çok azdır...
Hocam bahsettiğiniz durum bazı eski araçlara bi-xenon lamba taktıklarında araç arıza lambası yakmasın diye araya direnç benzeri bir şey atmaları mı? Tarcanlar ekspertiz videosunda görmüștüm. :)
Evet aynı durum çünkü xenon da halojen ampule göre daha az akım çekiyor :) Direnç konulunca, devre orijinal halojen ampüle yakın bir akım çekerek arıza oluşmasını engelliyor. Direncin dikkatli bir şekilde konumlandırılması lazım çünkü ciddi ısınıyor, bir şeyi eritebilir veya yakabilir.
 
Evet aynı durum çünkü xenon da halojen ampule göre daha az akım çekiyor :) Direnç konulunca, devre orijinal halojen ampüle yakın bir akım çekerek arıza oluşmasını engelliyor. Direncin dikkatli bir şekilde konumlandırılması lazım çünkü ciddi ısınıyor, bir şeyi eritebilir veya yakabilir.
Ben vazgeçtim led lamba takmaktan hocam. :) Geri aracın kendi lambalarına döndüm bugün.
 
'Selamün Aleyküm arkadaşlar, geçmiş Kandilinizi kutlar ve kahraman Çanakkale Şehitlerimiz için "YÜCE RABBİM"'den rahmet dilerim.'

Konuda değindiğim araç hala bende. Bahsettiğim arızanın sebebi patlak olan olan turbo borusu imiş, onu değiştirince düzeldi.

Bazı zamanlar bu arıza ışığı yine yanıyor ve arabayı tekrar çalıştırana kadar yanmaya devam ediyor.

Sol ayna durduk yere bozuldu, kapanıp açılmıyor. Keza sağ sinyal lambası falan da öyle, sinyal arızaları vesaire basit şeyler ama birkaç gün önce motor kapağının altındaki mazot kaçaklarını farkettik, motor komple mazota bulanmıştı.

Bilmiyorum ne olacak ama w204 benim aklımda her zaman sorunlu bir araba olarak kalacak. Arıza ekranında herhangi bir haya görmediğim gün sayısı çok azdır diye düşünüyorum.

Sonradan aracın başka bir ülke girişli olduğunu ve karışmış olduğu bir kazadan dolayı ön cam dahil birkaç parçanın değiştiğini öğrendim. Hava yastığı değişti mi bilmiyorum ama hava yastığını içeren parça simetrik olarak yerine düzgün takılmış gibi durmuyor.

Yağmur sensörünün de biraz sorunlu çalıştığını düşünüyorum, park sensörünü de daha önce değiştirmiştim. Son olarak arabanın süspansiyonlarında bir sorun olduğunu da eminim, tüm sorunlarını çözüp daha az sorun çıkarma ihtimali olan bir arabaya geçmeyi düşünüyorum.

Küçük kardeşi fiesta'da hala bende ama onun çatlak olan ön camını değiştirmem dışında hiçbir masrafı olmadı. Bu arada w204'ün hiçbir bakımı eksiltilmedi, galiba araba bizden önceki sahipleri tarafından çok ama çok kötü kullanılmış.
 
Çözüm
'Selamün Aleyküm arkadaşlar, geçmiş Kandilinizi kutlar ve kahraman Çanakkale Şehitlerimiz için "YÜCE RABBİM"'den rahmet dilerim.'

Konuda değindiğim araç hala bende. Bahsettiğim arızanın sebebi patlak olan olan turbo borusu imiş, onu değiştirince düzeldi.

Bazı zamanlar bu arıza ışığı yine yanıyor ve arabayı tekrar çalıştırana kadar yanmaya devam ediyor.

Sol ayna durduk yere bozuldu, kapanıp açılmıyor. Keza sağ sinyal lambası falan da öyle, sinyal arızaları vesaire basit şeyler ama birkaç gün önce motor kapağının altındaki mazot kaçaklarını farkettik, motor komple mazota bulanmıştı.

Bilmiyorum ne olacak ama w204 benim aklımda her zaman sorunlu bir araba olarak kalacak. Arıza ekranında herhangi bir haya görmediğim gün sayısı çok azdır diye düşünüyorum.

Sonradan aracın başka bir ülke girişli olduğunu ve karışmış olduğu bir kazadan dolayı ön cam dahil birkaç parçanın değiştiğini öğrendim. Hava yastığı değişti mi bilmiyorum ama hava yastığını içeren parça simetrik olarak yerine düzgün takılmış gibi durmuyor.

Yağmur sensörünün de biraz sorunlu çalıştığını düşünüyorum, park sensörünü de daha önce değiştirmiştim. Son olarak arabanın süspansiyonlarında bir sorun olduğunu da eminim, tüm sorunlarını çözüp daha az sorun çıkarma ihtimali olan bir arabaya geçmeyi düşünüyorum.

Küçük kardeşi fiesta'da hala bende ama onun çatlak olan ön camını değiştirmem dışında hiçbir masrafı olmadı. Bu arada w204'ün hiçbir bakımı eksiltilmedi, galiba araba bizden önceki sahipleri tarafından çok ama çok kötü kullanılmış.
Hocam bu araba size gelmeden önce dereye denize filan mı uçmuş acaba bunlar ne biçim arıza :/
 
Geçmiş olsun, control technique için sıkıntı olmaz umarım.
5-6 ay önce fiesta'yı muayeneden geçirdim, inanın bana aracı kontrol etmeleri 15 dakika ancak sürmüştür. Aracın eksiklerinin bulunduğu listede ise sadece tamponun sabitlenmesi ve ön camın değişmesi gerektiği yazıyordu. Eksikleri yapıp gittim ve muayeneden geçtim ki ne bir egzoz ölçümü ne de doğru düzgün bir kontrol yaptıklarını düşünüyorum.

3-4 gün önce ön tekerlekleri söktüğümde fren diskleri artık dökülmeye başlamıştı, yani belirli yerler dışında muayene istasyonları pek can güvenliğini umursamıyor. Sorunu farkedeceklerini bile sanmam.
 
Selamün Aleyküm, sağ amortisörle ve enjektörlerle ilgili çeşitli sıkıntılar yaşadık. Birkaç gün önce aracın bu sorunları halledildi.

'YÜCE RABBİM'e şükür ki kimsenin yaralanmadığı bir kaza geçirdik, önümüzdeki günlerde bu kazanın izlerini silmek için sağ ön çamurluğu ve gerekirse ön tamponu değiştireceğiz.

Bu arada bugün yine yolda kaldık, araç enjektörlerle ilgili yine bir sıkıntı çıkardı maalesef. Araç çekiciyle bizde fiesta ile eve döndük, 1425627272727 tane w204 arızası ile karşılaşmışken ford fiesta benim için bir efsane haline geldi.👏
 
IMG_20220715_203817.jpg