W213 E180 Geldi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.6 litrelik bir motor, 156 beygir gücü. 10 lt/ 100 km yakıt ortalaması. Dijital kadran yok, koltuklar tamamen değil yarı deri. En boş paket. Sunroof falan zaten hak getire.
Mercedes-Benz'e çok saygı duyuyorum. Severim de aslında. Fakat Mercedes-Benz Türkiye'ye bir tepki koymak istiyorum burda, bana katılacağınıza eminim.

264.000 TL nedir ya 1.6 benzinli araba için? Hadi dolu olsa tamam yine, bomboş arabaya bu fiyat nedir ya ?

Kasım ayında E200 (2.0litre benzinli 184 beygir) 224.000 TL'ye satılıyordu. Yine Avangarde paket, yani en boşu. E220d ise 274.000 TL'idi. Tamam kur arttı, ÖTV arttı. Hesaplıyorum yeni kur ve ÖTV'ye göre:
E200--> 250.000 TL
E220d --> 300.000 TL civarında olmalıydı.

Şimdi mi durum ne?

E180 --> 264.000 TL
E200 Getirilmiyor.
E300--> 364.000 TL
E220d 4MATIC --> 412.000 TL
(Hepsi Avangarde paket)

Bana lütfen biri açıklasın. 2.0 litre dizel bir aracı 412.000 TL'ye satmak mantıklı mı? Alır mısınız 412.000'e ?
Mercedes-Benz Türkiye acaba ''Zaten satılıyor'' mantığıyla fiyatları artırmış olabilir mi?
 
Hiç bilmiyorum ama tahminimce bu ÖTV ve kur artışından dolayı sıfır araba firmalarının satışları bu yıl bayağı düşecek.En çok merak ettiğim de bu kur ve bu satış oranlarıyla 2018'in Türkiyesinde sıfır hangi araçları göreceğiz çok merak ediyorum.Siz de yazmışsınız gerçi ÖTV artışına göre fiyatın bu denli artmaması gerektiğini de onun sebebi benim mantığıma göre zaten geçen seneye oranla az satacağız bari sattığımızdan çok kazanalım olabilir.:D:D:D''bkz. acısını çıkarmak''
 
Son düzenleme:
TR'de sunroofsuz, sentetikte olsa deri koltuksuz (M paket hariç), G30 5 serisi satılmayacağını düşünürsek ve 1.6lt olan motorun geliştirildiğini daha güçlü ve daha az yakacağını düşünürsek, Mercedes'te o kadar boş bir E180 264.000₺ ise G30 520i TR Paketi ile en az 250.000₺ olacaktır. Bu iyimser öngörüm. Yoksa en az 275.000₺'den başlayacak bence.

Yine daha çok 5 serisi satılacak. W213 ne yazık ki olmadı. W212 benden tam not alan ender E class'lardan birisi. 1.6lt motoru ve yakıtı yüzünden tercih etmem o ayrı konu. Ama W213 üstüne hiçbir şey katmadığı gibi sadece S class'a olan benzerliğinden ötürü satılır o kadar. Parayı basıp E300 ve birçok opsiyon ile alınırsa o bambaşka bir konudur. Ancak W213 E180 Mercedes fanları hariç, ki onlarda pek memnun olmadı (kullananları), pek satacağını düşünmüyorum.
 
TR'de sunroofsuz, sentetikte olsa deri koltuksuz (M paket hariç), G30 5 serisi satılmayacağını düşünürsek ve 1.6lt olan motorun geliştirildiğini daha güçlü ve daha az yakacağını düşünürsek, Mercedes'te o kadar boş bir E180 264.000₺ ise G30 520i TR Paketi ile en az 250.000₺ olacaktır. Bu iyimser öngörüm. Yoksa en az 275.000₺'den başlayacak bence.

Yine daha çok 5 serisi satılacak. W213 ne yazık ki olmadı. W212 benden tam not alan ender E class'lardan birisi. 1.6lt motoru ve yakıtı yüzünden tercih etmem o ayrı konu. Ama W213 üstüne hiçbir şey katmadığı gibi sadece S class'a olan benzerliğinden ötürü satılır o kadar. Parayı basıp E300 ve birçok opsiyon ile alınırsa o bambaşka bir konudur. Ancak W213 E180 Mercedes fanları hariç, ki onlarda pek memnun olmadı (kullananları), pek satacağını düşünmüyorum.
Bu arada herkesle bir tahminimi de paylaşmak istiyorum , bazı istatistikler yaptım. BMW'nin yeni çıkardığı motorlarının rakamsal olarak aşağı yukarı hep aynı beygir gücü artışı sağladıklarını gördüm.
SONUÇ: 520i 184 beygir olacak gibi :)
 
mercedesin bomboş arabaya o fiyatı isteyebilmesinin sebebi rakipsiz olması yani 1.6 lt motorlu rakibinin olmaması.yeni gelecek g30 en az 2.0 olacak ve o yüzden satabilmek adına e180 ile çok benzer rakamlardan satışa çıkar muhtemelen. mercedesin yaptığına çok şey söylenir de neyse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
mercedesin bomboş arabaya o fiyatı isteyebilmesinin sebebi rakipsiz olması yani 1.6 lt motorlu rakibinin olmaması.yeni gelecek g30 en az 2.0 olacak ve o yüzden satabilmek adına e180 ile çok benzer rakamlardan satışa çıkar muhtemelen. mercedesin yaptığına çok şey söylenir de neyse.
E sene sonu G30 1.6 litrelik motoruyla gelecek gibi duruyor. O zaman ne yapacaklar ? Fiyat mı düşürecekler?
 
Bu arada herkesle bir tahminimi de paylaşmak istiyorum , bazı istatistikler yaptım. BMW'nin yeni çıkardığı motorlarının rakamsal olarak aşağı yukarı hep aynı beygir gücü artışı sağladıklarını gördüm.
SONUÇ: 520i 184 beygir olacak gibi :)
Olamaz çünkü hali hazırdaki 2.0lt 184bg benzinli motoru var. Beygirde bir değişiklik olmayadabilir belli olmaz o ama geliştirdikleri gayet açık ve net. Üstelik kendi açıklamaları zaten geliştiriyoruz lafı.
 
Bu arada 5 serisi'nin fiyatları açıklandı zaten.

530i 2.0 252bg 326.900₺'den başlıyor.

520d 2.0 190bg 404.600₺'den başlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
almanya sitesinden baktığım kadarıyla bmw motorların nerdeyse tamamının beygir ve torkları f10 dakilerle aynı.ufak tefek geliştirmeler ille olur ama çok kapsamlı bir şey beklememek lazım en nihayetinde yapılabilecek şeyler kısıtlı.mercedesin 2.0 benzinli olarak kullandığı 3 motor var bildiğim kadarıyla 184 hp, 211 hp, 245 hp bunlara daha ne yapabilir ki 2.0 motorun olacağı bu.
 
sorunun cevabını g30 520i nin fiyatı belirler.Bir de BMW nin 1.6 lt motoru şu an elinde yok nerden temin etmeyi planlıyor?
Nasıl yani ? N13 kodlu 1.6 var, X3 ve 520i F10'da kullanılan 1.6 var. İkisi de 170 beygir ve 1.6 litre... Bunlar BMW'nin elinde olan motorlar. Güncelleyip yeniden piyasaya sunacaklar. Vergi dilimi bizim gibi olan ülkeler için yeni motor bloğu üretmiyorlar. Güncelliyorlar.
 
Nasıl yani ? N13 kodlu 1.6 var, X3 ve 520i F10'da kullanılan 1.6 var. İkisi de 170 beygir ve 1.6 litre... Bunlar BMW'nin elinde olan motorlar. Güncelleyip yeniden piyasaya sunacaklar. Vergi dilimi bizim gibi olan ülkeler için yeni motor bloğu üretmiyorlar. Güncelliyorlar.
o motor psa ile ortak geliştirildi anlaşma bitti artık yok öyle bir seçenek.harici başka 1.6 geliştiriyorlarsa bilmiyorum ama o motor artık yok.
 
Nasıl yani ? N13 kodlu 1.6 var, X3 ve 520i F10'da kullanılan 1.6 var. İkisi de 170 beygir ve 1.6 litre... Bunlar BMW'nin elinde olan motorlar. Güncelleyip yeniden piyasaya sunacaklar. Vergi dilimi bizim gibi olan ülkeler için yeni motor bloğu üretmiyorlar. Güncelliyorlar.
Yok hocam onlar öyle değil.

1 serisi'ndekiler N13B16 kodlu 1.6 136 ve 170bg'ler. O da makyaja kadar olanlar. Makyaj sonrası 1.5lt'ye geçtiler, N13 artık üretilmiyor.

X3 ve F10 520i'deki 1.6lt motorlar N20B16 kodlu, N20B20 2.0lt motordan devşirme, 1.6lt 170bg'lik motorlar. Altyapıları falan aynı değil yani.
 
Yok hocam onlar öyle değil.

1 serisi'ndekiler N13B16 kodlu 1.6 136 ve 170bg'ler. O da makyaja kadar olanlar. Makyaj sonrası 1.5lt'ye geçtiler, N13 artık üretilmiyor.

X3 ve F10 520i'deki 1.6lt motorlar N20B16 kodlu, N20B20 2.0lt motordan devşirme, 1.6lt 170bg'lik motorlar. Altyapıları falan aynı değil yani.
Oh be, kaç saattir kodunu arıyorum :), eyvallah hocam ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: dogantr61
Yine 1.4-1.6 C segment arabaların boş lineları 95-100 bin liraya satılırken E180'in 260 bin lira olması gayet normal mercedes-benz e tepki göstermeniz anlamsız vergi sistemine tepki gösterirseniz haklı olabilirsiniz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...