W213 E180 Geldi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.6 litrelik bir motor, 156 beygir gücü. 10 lt/ 100 km yakıt ortalaması. Dijital kadran yok, koltuklar tamamen değil yarı deri. En boş paket. Sunroof falan zaten hak getire.
Mercedes-Benz'e çok saygı duyuyorum. Severim de aslında. Fakat Mercedes-Benz Türkiye'ye bir tepki koymak istiyorum burda, bana katılacağınıza eminim.

264.000 TL nedir ya 1.6 benzinli araba için? Hadi dolu olsa tamam yine, bomboş arabaya bu fiyat nedir ya ?

Kasım ayında E200 (2.0litre benzinli 184 beygir) 224.000 TL'ye satılıyordu. Yine Avangarde paket, yani en boşu. E220d ise 274.000 TL'idi. Tamam kur arttı, ÖTV arttı. Hesaplıyorum yeni kur ve ÖTV'ye göre:
E200--> 250.000 TL
E220d --> 300.000 TL civarında olmalıydı.

Şimdi mi durum ne?

E180 --> 264.000 TL
E200 Getirilmiyor.
E300--> 364.000 TL
E220d 4MATIC --> 412.000 TL
(Hepsi Avangarde paket)

Bana lütfen biri açıklasın. 2.0 litre dizel bir aracı 412.000 TL'ye satmak mantıklı mı? Alır mısınız 412.000'e ?
Mercedes-Benz Türkiye acaba ''Zaten satılıyor'' mantığıyla fiyatları artırmış olabilir mi?
 
Yine 1.4-1.6 C segment arabaların boş lineları 95-100 bin liraya satılırken E180'in 260 bin lira olması gayet normal mercedes-benz e tepki göstermeniz anlamsız vergi sistemine tepki gösterirseniz haklı olabilirsiniz
Kur ve ÖTV' yi hesaplayıp arabaların olması gereken fiyatları yukarıda yazdım. Onlardan bile 60-70 bin TL daha pahalı olmasına tepki gösteriyorum...

He vergi sistemine de demek istediklerim var da, burası seviyeli bir forum :) herkes zaten içimden ne geçirdiğimi hissediyordur...
 
Son düzenleme:
1.5 olarak kendi motorlarını geliştirdikleri ve anlaşmaları bittiği için durdurdular. Yoksa devam ederlerdi. Hatta makyaj sonrası 2 ay kadar N13 ile satmaya devam ettiler. Bazı 1 serisi 118i LCI'lar (2015 Mart Nisan üretimi olanlar) N13.

Sonra tamamen 1.5lt'ye geçtiler.
 
1.5 olarak kendi motorlarını geliştirdikleri ve anlaşmaları bittiği için durdurdular. Yoksa devam ederlerdi. Hatta makyaj sonrası 2 ay kadar N13 ile satmaya devam ettiler. Bazı 1 serisi 118i LCI'lar (2015 Mart Nisan üretimi olanlar) N13.

Sonra tamamen 1.5lt'ye geçtiler.
Bilgiler için teşekkürler, N13 varken N20B16'yı neden çıkardılar bununla ilgili bilginiz var mı ?
 
Kur ve ÖTV' yi hesaplayıp arabaların olması gereken fiyatları yukarıda yazdım. Onlardan bile 60-70 bin TL daha pahalı olmasına tepki gösteriyorum...

He vergi sistemine de demek istediklerim var da, burası seviyeli bir forum :) herkes zaten içimden ne geçirdiğimi hissediyordur...
Hocam kasa-donanım-motorlar güncellendikçe her marka yeni modellerine fiyat farkı ekliyor. Fakat vergi sisteminin içine edildikçe güncellenen kasalarda büyük fiyat farkları oluşuyor. Vergi sistemi değişmemiş olsaydı 60-70 bin TL dediğiniz farkın yarısı bile olmazdı
 
Bilgiler için teşekkürler, N13 varken N20B16'yı neden çıkardılar bununla ilgili bilginiz var mı ?
50:50 ağırlık dağılımını tutturmak için olabilir.

Türkiye'den 1.6lt isteği çok oldu ondan olabilir. (Vergi konusu)

Tasarımsal konu yüzünden olabilir. N20B16 daha geniş yer kaplayan bir motor sonuçta. N13 takılsa daha ufak kalırdı ve ağırlık dağılımı 50:50 olmazdı diye düşünüyorum.

Tabii bunlar benim tahminlerim. Ama aldığım duyumlara göre en çok vergi avantajı yüzünden Borusan'ın 1.6lt diye bastırması ki BMW'de kazandı, Borusan'da kazandı bu şekilde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Araç pahallı değil biz fakirleştik. Serbest piyasa bu isteyen satıcı istediği mala istediği fiyatı koyar. Buyrun bu da 2.0 hacminden bir araç.
 

Ekli dosyalar

  • SmartSelectImage_2017-03-13-21-40-58.png
    SmartSelectImage_2017-03-13-21-40-58.png
    159.5 KB · Görüntüleme: 108
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...