Yağ değişimi öncesi motor temizliği nasıl yapılmalı ?

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
489
Marka
BMW
Herkese iyi haftalar dilerim.
Şimdi malumunuz yeni araç aldım, e60 530i yani m54b30 motorumuz mevcut.
Aracın içinde hangi yağ var, ne kadar km'dir içinde gibi sorulara yanıtımız yok. Ancak bildiklerim motorun sesinde soluğunda bir anormallik yok. İtici sesi olsun, geç ısınma olsun böyle sorunlarımız yok. Yağ eksiltmemiz ya da mavi duman gibi durumlar da mevcut değil. Karter contasından bir yağ kaçağımız mevcut, yağ bakımı sırasında taşıyıcı aşağı alınıp conta değişimini de yapacağız. Bu arada aracın üzerinde LPG var ve aktif kullanılıyor.
Soruma gelecek olursak, yağ değişimi öncesi motor temizleyici kullanıp memnun kalan var mıdır? Hangi ürünü ve hangi şekilde kullanmalıyız. Bu konudaki önerileriniz nelerdir. Ya da bu işlem şu işe yarıyor, bunu yaptığınızda yanında bunu da yapmalısınız diyen var mıdır?
Bu arada yağ seçimim ''Mobil Super 3000 X1 5W-40'' şeklinde. Daha önceki N46B20 motor aracımda uzun süreler kullandım çok memnundum. Hatta bir ara ''Motul 8100 X-Cess 5w40'' kullandım ve artan seslerden, ilerleyen süreçte eksiltmeden dolayı tekrar Mobil Süper'e döndüm. Ancak yinede fiyatı dağlara taşlara gitmeyen yeni yağ önerilerine de açığım. Malumunuz 8 litre alacağız.
 
Engine Flush ürünleri var. Wurth, Liqui Moly gibi markalardan tercih edilebilir. Ancak hiç yapılmamış bir motorda böyle bir uygulama sonrasında aşınmaların temizlenip, probleme sebep olması da muhtemel. Bu tarz ürünler genellikle düzenli uygulanmış motorlarda uygulanmaya devam edilmeli şeklinde uyarılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed
vw scirocco marka aracıma 60.000 bakımı yapılırken liqui moly nin engine flush unu uyguladık


videosu bu yanlız durulama icinde yan sanayi ucuz yag ve yag filtreside alınki temizlik yüzde yuz olsun videoyu izleyin ve engine flush yapıldıktan sonra ilk cıkan yag ve daha sonraki yeni sıfır durulama yagının 15 dk'da nasıl karardıgını gorun. fark ediyor.
 
Öncelikle iyi haftalar, sağlıklı günler herkese...

Motor içi temizleyici ürünlerin fayda veya zararını bana göre kimse fark edemez, en iyi ihtimalle artan yağ terlemeleri gözle fark edilebilir.Bu yüzden bilindik ve kaliteli markalara güvenmek tek seçenek.Ben 2 yağ değişiminde bir kullanıyorum 93 model 270 bindeki aracımın üst külbütör kapağından yağ terlemeleri arttığı için contasını değiştik.Ama bu kullandığım üründendir diyemem, muhtemelen benden önce kimse değişmemişti.

Lıquı moly, motul, würth, berner tercih edilebilir markalar bence..

***Sıralaması şu şekilde;

Motor yağı sıcakken 5 litreye 1 kutu olacak şekilde (bu miktar kutu arkasında yazar) eski motor yağına ilave edilir.
Motor rölantide 10-15 dakika çalıştırılır.
Stop ettikden sonra hatrı sayılır bir süre eski yağın süzülmesi beklenir, boşaltılır.
Markalar zorunlu kılmıyor ama mümkünse yeni konulacak yağ ile aynı vizkozite değerine sahip ucuz bir durulama yağı motora doldurulur.
Yağ filtresi kalitesiz/ucuz bir marka ile değiştirilir.
Motor tekrardan rölantide çalıştırılır.
15-20 dakika sonra bu yağda boşaltılır.
İyice süzülmesi beklendikden sonra motorda uzun süre kalacak olan kaliteli son yağ doldurulur.
Yağ filtresi orjinal ve kaliteli olan ile değiştirilir.

Mümkünse karter ve varsa motor yağı soğutucu peteğide de sökülüp temizliği yapılırsa süper olur.

Benim kullandığım ürün görseli bu..

9100032835634.jpg


Yağ olayına bişey diyemicem, Motul kullanan ve memnun kalmayan az da olsa bir kesim var.. Ben c20xe Vectra da ve x25xe Omega da kullanıyorum ve eksilme sorunu yaşamadım.İkiside 250 bin km nin üstünde ve açılmadılar.

Vectra sfı aracımın külbütör kapak contasını değişmek için kapağı çıkarttığımızda görünen parçalar temiz, parlak ve herhangi bir yanmış yağ topaklanması vs. yoktu.
 
aracınızın km'si yüksekse bu engine flush yarardan çok zarar veriyor. sizin aracın benzinli ve büyük motor hacimli oluşundan ve lpgli oluşundan dolayı motor içinde engine flush gerektirecek bir kurum birikintisi olacağını sanmıyorum fakat olduğunu varsayalım motor içinde kurum yapan yerlerin aşınmaları düşük olacak düzgün çalışan kısımlar daha fazla aşınacak buna bağlı siz engine flush ile temizlik gerçekleştirdiğinizde bu kurumları sökeceksiniz. yağ eksiltme yada yağ kaçağı muhabbetlerinin ortaya çıkması olası bir seçenek bilginiz olsun. ama tekrar söylüyorum benzinli büyük hacimli bir motorda kayda değer kurum olacağını pek zannetmiyorum. lpg nin ne zaman bağlandığını bilmiyorum fakat lpg zaten kurum tutan bir yakıt türü değil. bence boşa masraf etmeyin derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nacker
Engine flush için tavsiye vermeye geldim sadece , bir ton markayı kullandım en gğzeli valvoline çıktı , kolay gelsin :)
 
Motor iç temizleyiciyi kullanmadan yağ değişiminizi yapabilirsiniz
 
Bilgilendirmeler için teşekkür ederim herkese. Kullanmamaya karar vermiş oldum. Katkısız ve temizlik olmadan yağ değişimimizi yapalım.
 
Bilgilendirmeler için teşekkür ederim herkese. Kullanmamaya karar vermiş oldum. Katkısız ve temizlik olmadan yağ değişimimizi yapalım.


Yaptır reis sıkıntı olmaz. ama motor yag ve yag filtresini 2 kez degiştir. Valla camur gibi akıyor tüm kurumlar. Farkı gorursun.
 
2015 30.000 de 2.0Tdi 140bg VW aracımıza ben de düşünüyorum lakin bu zarar verme ihtimali de kafamı kurcalıyor daha önce yapılmadı. Ne dersiniz? Birde yakıta koyulanı var diye biliyorum ona ne dersiniz?
 
2015 30.000 de 2.0Tdi 140bg VW aracımıza ben de düşünüyorum lakin bu zarar verme ihtimali de kafamı kurcalıyor daha önce yapılmadı. Ne dersiniz? Birde yakıta koyulanı var diye biliyorum ona ne dersiniz?
araç 30bindeymiş bence kullanıma en uygun araç tipi. dizel motorlar yapısı gereği kurum bağlar bundan dolayı yaptığınız km'ye bağlı olarak 2-3 bakımda bir engine flush kullanırsanız motor içindeki kurumların önüne daha baş göstermeden geçmiş olursunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
araç 30bindeymiş bence kullanıma en uygun araç tipi. dizel motorlar yapısı gereği kurum bağlar bundan dolayı yaptığınız km'ye bağlı olarak 2-3 bakımda bir engine flush kullanırsanız motor içindeki kurumların önüne daha baş göstermeden geçmiş olursunuz.
Engine flush dediğiniz yağa koyulan mı?
 
Dün yağ değişiminden önce kullananların ısrarlı tavsiyesi üzerine bizde kullandık , bakalım faydası mı olacak , zararı olmaz inşallah :)
1.3 multiJET Linea
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Tunap marka bir kez kullandım. Olumlu olumsuz bir şey söylemek imkansız. Ama ben yine de belirli aralıklarla kullanılması taraftarıyım.
 
Dün yağ değişiminden önce kullananların ısrarlı tavsiyesi üzerine bizde kullandık , bakalım faydası mı olacak , zararı olmaz inşallah :)
1.3 multiJET Linea

Bende 1.3 linea vardı sattım Opel aldım bende kullanmak isterim fakat Opel gerek görmüyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Engine flush dediğiniz yağa koyulan mı?
evet yağ değişiminden önce kirli yağın üzerine ekliyorsunuz araç çalışır vaziyette biraz bekliyor. sonra eski yağı döküp yağ değişimini gerçekleştiriyorsunuz. kimisi eski yağı döktükten sonra durulama amaçlı bir kez yağ doldurup boşaltma işlemi daha yapıyor tercih meselesi...
 
evet yağ değişiminden önce kirli yağın üzerine ekliyorsunuz araç çalışır vaziyette biraz bekliyor. sonra eski yağı döküp yağ değişimini gerçekleştiriyorsunuz. kimisi eski yağı döktükten sonra durulama amaçlı bir kez yağ doldurup boşaltma işlemi daha yapıyor tercih meselesi...
Peki bu durulama yağı Euro5 motora uyumlu olan Mobil1 Esp Castrol Edge vb mi olmalı yoksa Uyum önemli olmayan ucuz düz yağ mı? Bizim araç 7lt yağ alıyor kendi Euro5 uyumlu yağının en ucuzu bile 200den başlıyor
 
Peki bu durulama yağı Euro5 motora uyumlu olan Mobil1 Esp Castrol Edge vb mi olmalı yoksa Uyum önemli olmayan ucuz düz yağ mı? Bizim araç 7lt yağ alıyor kendi Euro5 uyumlu yağının en ucuzu bile 200den başlıyor
ürünün üzerinde durulama yapın diye bir ibare yok onu söyleyeyim öncelikle. bana kalırsa bence de gerek yok durulama gibi ekstra bir uygulamaya. Yapanlar arasında parası olanlar aracına uygun yağı alıp durulayıp döküyor parası yetmeyenler ucuz herhangi bir yağı durulayıp döküyor. sizin araca gerek yok zaten durulamaya hocam 30binde araç siz bu saatten sonra yaptığınız km'ye göre 2 yada 3 bakımda bir bu uygulamayı ürünün üzerinde yazdığı gibi uygulayın yeterli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
ürünün üzerinde durulama yapın diye bir ibare yok onu söyleyeyim öncelikle. bana kalırsa bence de gerek yok durulama gibi ekstra bir uygulamaya. Yapanlar arasında parası olanlar aracına uygun yağı alıp durulayıp döküyor parası yetmeyenler ucuz herhangi bir yağı durulayıp döküyor. sizin araca gerek yok zaten durulamaya hocam 30binde araç siz bu saatten sonra yaptığınız km'ye göre 2 yada 3 bakımda bir bu uygulamayı ürünün üzerinde yazdığı gibi uygulayın yeterli.
Hocam durulama yağında kurum gözle görülüyor yazmışlar ya bana sanki normal yağla devam edilirse kirli kirli gezmiş oluruz gibi geldi
 
Aslında bu tarz ürünler gerçekten faydalıysa bence Markalar tarafından onaylanıp Yetkili Servisler tarafından Bakım listesine alınmalı. Sonuçta bir otomobili en iyi tasarlayan Mühendisi bilir. Benim 1 aracım var Markaların Milyon Dolarlık Arge bütçesi var