KAPALI Yağ Eksilme Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alpera
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alpera

Alper Atabek
Senkromeççi
10
30
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım ve bir konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

3 ay önce ikinci el aldığım Renault Clio 1.2 EDC Turbo Benzinli aracın aldığım zaman elf yağ ile ve orjinal filtreleri ile bakımını yaptırdım. Araç 2015 model ve 55.000 km de. Sonra bir gün yağını kontrol etmek istedim ve minimumunda altında çubuğun ucunda kaldığını gördüm. Araçta duman atma (mavi ya da beyaz) yağ damlatma çekiş problemi yok. İki kere 1lt. Yağ takviye etmek zorunda kaldım. Fakat hala eksiltiyor. Benim anlamadığım neden araç bana bir uyarı vermiyor. Yağ eksildi ya da tamamlayın diye. Arabanın yaşı genç kilometresi düşük nasıl oluyorda bu kadar yağ eksiltiyor ya da bana bir uyarı vermiyor.
 
Merhaba, araca daha önce koyulan yağı biliyor muydunuz? Sizden önce farklı bir yağ viskozitesi kullanıldıysa bu problemi yaratabilir.
 
Öncelikle hayırlı olsun.. yağı ölçerken motorun stop halde ve en az yarım saat çalışmamış olmasına dikkat ederek ölçtüğünüzü varsayarsak, damlatma yoksa yakıyordur. zaten başka ihtimal yok.

Motorun yaşı ve km si, o motorun sağlığını ölçebilmek için bir (tek) kriter değildir. 1 km önce başına neler gelmiş olabileceğini kimse bilemez. Ayrıca kul yapısıdır herşey olur, ama hangi ustaların elinde ne işlemler görüğüde önemli. Böyle bişey vardır demiyorum sadece ihtimal..

Yağ uyarısı için karterde şamandıra mantığı çalışan bir sensör bulunur.. aç/kapa şeklinde çalışan bu sensör istenildiğinde şase yaptırılarak sürekli aktif hale getirilebilir.. yani sensör iptal edilerek gösterge ışığına sensörün müdahalesi engellenir.

Neden böyle birşey yapılır derseniz, daha önce kötü bir ustanın eline düşmüştür. elektrik aksamı ile uğraşılırken ona müdahale edilmiştir. aracın yağ yakma problemi giderilemediği için satış sırasında problem olmaması için bilerek iptal edilmiştir. veya gerçekten sensör bozuk ve işlevini yapamıyor.

İçinizi karartmak istemem ama birde piyasada yağ yakmayı engelleyici katkılar var.. ben de yaklaşık 30 yaşında bir araca biniyorum ve sevdiğim için gruplardada takipteyim.. yeni alınıp yağı değiştirildikten sonra yeni yağını içen motorlu araçlar çokça paylaşılmaya başlandı şu sıralar.. ne yazıkki bu katkılar tamamen geçici etkiye sahip ve kamufle edici olarak kullanılıyor.

aldığınız araç özellikle yüksek km yapacak gereksinimler için seçilen bir araç.

umarız ki bunların hiçbiri değildir ve yağ akıtıyordur..
 
Öncelikle hayırlı olsun.. yağı ölçerken motorun stop halde ve en az yarım saat çalışmamış olmasına dikkat ederek ölçtüğünüzü varsayarsak, damlatma yoksa yakıyordur. zaten başka ihtimal yok.

Motorun yaşı ve km si, o motorun sağlığını ölçebilmek için bir (tek) kriter değildir. 1 km önce başına neler gelmiş olabileceğini kimse bilemez. Ayrıca kul yapısıdır herşey olur, ama hangi ustaların elinde ne işlemler görüğüde önemli. Böyle bişey vardır demiyorum sadece ihtimal..

Yağ uyarısı için karterde şamandıra mantığı çalışan bir sensör bulunur.. aç/kapa şeklinde çalışan bu sensör istenildiğinde şase yaptırılarak sürekli aktif hale getirilebilir.. yani sensör iptal edilerek gösterge ışığına sensörün müdahalesi engellenir.

Neden böyle birşey yapılır derseniz, daha önce kötü bir ustanın eline düşmüştür. elektrik aksamı ile uğraşılırken ona müdahale edilmiştir. aracın yağ yakma problemi giderilemediği için satış sırasında problem olmaması için bilerek iptal edilmiştir. veya gerçekten sensör bozuk ve işlevini yapamıyor.

İçinizi karartmak istemem ama birde piyasada yağ yakmayı engelleyici katkılar var.. ben de yaklaşık 30 yaşında bir araca biniyorum ve sevdiğim için gruplardada takipteyim.. yeni alınıp yağı değiştirildikten sonra yeni yağını içen motorlu araçlar çokça paylaşılmaya başlandı şu sıralar.. ne yazıkki bu katkılar tamamen geçici etkiye sahip ve kamufle edici olarak kullanılıyor.

aldığınız araç özellikle yüksek km yapacak gereksinimler için seçilen bir araç.

umarız ki bunların hiçbiri değildir ve yağ akıtıyordur..


Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. İlk aracımız ve usta ve ekspertiz de gördü aracı alırken ama bazı şeyleri kimse fark edemiyor galiba. Oldukça can sıkıcı bir durum motoru yakarsın diyenler oluyor.

Şu anda ne yapmamı tavsiye edersiniz peki ?
 
Bu motor ile ilgili çok kapsamlı bilgiye sahip değilim fakat turbo benzinli olduğunu düşünürsek kullandığınız yağ ( kitapçıkta önerilen yağ da olabilir ) ısı dayanımı düşük bir yağ olabilir. Bu konuda Motul'u önerebilirim, sonraki bakımda deneyebilirsiniz.
 
Bu motor ile ilgili çok kapsamlı bilgiye sahip değilim fakat turbo benzinli olduğunu düşünürsek kullandığınız yağ ( kitapçıkta önerilen yağ da olabilir ) ısı dayanımı düşük bir yağ olabilir. Bu konuda Motul'u önerebilirim, sonraki bakımda deneyebilirsiniz.

Teşekkür ederim. Bu marka yağı öneren çok kişi oldu.Bir sonraki bakımda deneyeceğim. Fakat yine de normal bir durum değil sanıyorum bu kadar yakması. Benim yağ ekleyerek devam etmem ne gibi sorunlar ortaya çıkartabilir. Araç da bir uyarı da olmadığı için sürekli şüpheyle arabaya biniyorum.
 
Bu motorun sorunlarından biri yağ eksilmeysiydi yanlış hatırlamıyorsam @dthhasan abi daha iyi bilir
Bu motoru kullanmadım ama çevremde motor yakan azımsanmayacak sayıda sahibi olan var. Problemli bir motor. Bunun için yağ markasını değiştiriyorlar motulun bir serisi öneriliyor elf özellikle önerilmiyor ve ne olursa olsun araba yağ eksiltiyor. Her 1000 km de yağ ekleme yapılması gerekiyor.
 
Teşekkür ederim. Bu marka yağı öneren çok kişi oldu.Bir sonraki bakımda deneyeceğim. Fakat yine de normal bir durum değil sanıyorum bu kadar yakması. Benim yağ ekleyerek devam etmem ne gibi sorunlar ortaya çıkartabilir. Araç da bir uyarı da olmadığı için sürekli şüpheyle arabaya biniyorum.
Yağ ekleyerek devam etmeniz bir problem oluşturmaz ancak üreticinin tavsiye ettiği miktarı geçmemek koşuluyla. Ayrıca eğer yine Motul kullandıktan sonra bu durum devam ederse 300v adlı yarış tipi, yüksek sıcaklığa ve strese dayanıklı yağı denemenizde fayda var.
 
Merhaba, araca daha önce koyulan yağı biliyor muydunuz? Sizden önce farklı bir yağ viskozitesi kullanıldıysa bu problemi yaratabilir.

Maalesef yağı bilmiyorum ben aldığımda elf kullandım. Yaklaşık araçla 6000 km yaptım. Dört litre usta koydu elf yağı iki litre de ben takviye yaptım. Araçta da 2 litre kalmış olsa 6 bin km de 4 litre yağ yedi araç
 
Yağ ekleyerek devam etmeniz bir problem oluşturmaz ancak üreticinin tavsiye ettiği miktarı geçmemek koşuluyla. Ayrıca eğer yine Motul kullandıktan sonra bu durum devam ederse 300v adlı yarış tipi, yüksek sıcaklığa ve strese dayanıklı yağı denemenizde fayda var.
Çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.
 
Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. İlk aracımız ve usta ve ekspertiz de gördü aracı alırken ama bazı şeyleri kimse fark edemiyor galiba. Oldukça can sıkıcı bir durum motoru yakarsın diyenler oluyor.

Şu anda ne yapmamı tavsiye edersiniz peki ?


Acil olarak iyi bir usta bulmanız ve yağın nereye gittiğini netleştirmeniz gerekiyor.. yakıyorsa da, akıyorsada bir adı konulmalı..ki.. motora daha fazla zarar vermesin..

Kabataslak hesap yapıyorum 1.2 motor 3 litre yağ alsa, siz 3 ayda 2 litre eklemişsiniz.. yani resmen içiyor.. bence bu durum hem motorun kronik yağ yakması ile, hemde fabrika verileri ile zıt bir durum... belli miktar normal ama bu kadarı değildir heralde.. kullananlar yorum yaparsa bizde aydınlanmış oluruz..

ben yaklaşık 30 yaşında 280 binde bir araç kullanıyorum ve motor açılmadı henüz.. atmosferik benzinli.. 10 binde yaklaşık 0,5 litre kadar yağ yakar. bu değerler ve hatta biraz daha fazlası normal karşılanabilir.. 5 litreye yakın yağ alır. hiç ekleme yapmasam dahi motor sağlığını etkileyecek bir eksilme söz konusu olmaz. ancak sizin anlatmanıza göre siz eğer bir uzun yola çıksanız her benzinlikte yağ eklemeniz gerekecek.. sizin aracın yağ kapasitesi de düşünüldüğünde eksilme olayını asla hafife almamalısınız..

geçmiş olsun...
 
Merhabalar bende bir konu açmayı düşünüyordum sizin açtığınızı görünce dahil olmak istedim 2018 nissan qashqai 1.2 dig-t kullanıyorum bende reno-nissan ortak motoru. Bizdeki araçta oldukça fazla yağ eksiltiyodu ilk başlarda farkedip kontrol etmeseydim motor gidiyodu min. çizgisinin de altındaydı daha sonrasında ise artık sürekli kontrol ederek kullanmaya başladım. Herkes aynı şikayetten muzdarip ama markalar hiçbir şekilde buna önlem almıyo yağ ekleyip gönderiyo. 2. sene bakım fiyatına da 2 bin liranın üstünde fiyat istediklerinde ise bakımını dışarda yaptırdım elf koyduk yağı nissan yetkili servisine hangi yağı koyduklarını sordum castrol koyduğunu söylüyolar ama içerdekilere sordurunca o yağların aslında castrol olmadığını öğrendiğimizde yetkili servisler bir kez daha gözümüzde eksilere düştü zaten bakım yaptıklarında filtreleri gerçekten değiştirdiklerini bile düşünmüyordum. Konumuza gelicek olursam şuan elf kullanıyorum 1500-2000km arası oldu geçen gün kontrol ettiğimde bir eksiltme farketmedim.
 
Abi yorumları okumadım yazan varsa bilmiyorum, benim arabam 10w40 yağı baya içiyordu, pcv valfi temizliği ve ciddi bir soğutma sistemi bakımıyla sorununu çözdüm.
Bu ikisinde sorun varsa ve araç mavi duman atmıyorsa önce bunları çözün.
 
"Bir motor, hareketli aksamın yağlanması
ve soğutulması için yağ tüketir ve iki yağ
değiştirme işlemi arasında yağ takviyesi
yapılması normaldir. Bununla birlikte, eğer rodaj döneminden sonra ilave edilen yağ miktarı, 1000 km için 0,5 litreden fazlaysa Marka Yetkili Servisi’ne başvurunuz."

Aracın kullanım klavuzundan... (ayrıca elf yağda buharlaşma çok fazla oluyor, shell helix kullanın)
 
Merhabalar bende bir konu açmayı düşünüyordum sizin açtığınızı görünce dahil olmak istedim 2018 nissan qashqai 1.2 dig-t kullanıyorum bende reno-nissan ortak motoru. Bizdeki araçta oldukça fazla yağ eksiltiyodu ilk başlarda farkedip kontrol etmeseydim motor gidiyodu min. çizgisinin de altındaydı daha sonrasında ise artık sürekli kontrol ederek kullanmaya başladım. Herkes aynı şikayetten muzdarip ama markalar hiçbir şekilde buna önlem almıyo yağ ekleyip gönderiyo. 2. sene bakım fiyatına da 2 bin liranın üstünde fiyat istediklerinde ise bakımını dışarda yaptırdım elf koyduk yağı nissan yetkili servisine hangi yağı koyduklarını sordum castrol koyduğunu söylüyolar ama içerdekilere sordurunca o yağların aslında castrol olmadığını öğrendiğimizde yetkili servisler bir kez daha gözümüzde eksilere düştü zaten bakım yaptıklarında filtreleri gerçekten değiştirdiklerini bile düşünmüyordum. Konumuza gelicek olursam şuan elf kullanıyorum 1500-2000km arası oldu geçen gün kontrol ettiğimde bir eksiltme farketmedim.
Ne gibi bir değişiklik yaptınız peki eksiltme ortadan kayboldu?
 
Abi yorumları okumadım yazan varsa bilmiyorum, benim arabam 10w40 yağı baya içiyordu, pcv valfi temizliği ve ciddi bir soğutma sistemi bakımıyla sorununu çözdüm.
Bu ikisinde sorun varsa ve araç mavi duman atmıyorsa önce bunları çözün.
Ben 5w-30 yağ alıyorum araca ama biraz bu konularla ilgili acemiyim. Pcv valfi ve soğutma sistemi bakımı dediğiniz bakımlarda ilgili biraz daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?

Bir de sanıyorum bu yağ eksiltme olayı motorda kurum oluşturuyor. Bir sonraki yağ değişiminde önce kurumu temizlemek istiyorum. Motor içi temizleyici kullanmamı tavsiye eder misiniz?
 
Bu motoru kullanmadım ama çevremde motor yakan azımsanmayacak sayıda sahibi olan var. Problemli bir motor. Bunun için yağ markasını değiştiriyorlar motulun bir serisi öneriliyor elf özellikle önerilmiyor ve ne olursa olsun araba yağ eksiltiyor. Her 1000 km de yağ ekleme yapılması gerekiyor.
Motul araştırması yapıyorum şimdi fakat bir çok modeli var sitesinden girip baktım yine de net bir bilgi bulamadım. Özellikle hangi seri olduğunu söyleyebilirseniz benim için çok iyi olur. Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Ben 5w-30 yağ alıyorum araca ama biraz bu konularla ilgili acemiyim. Pcv valfi ve soğutma sistemi bakımı dediğiniz bakımlarda ilgili biraz daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?

Bir de sanıyorum bu yağ eksiltme olayı motorda kurum oluşturuyor. Bir sonraki yağ değişiminde önce kurumu temizlemek istiyorum. Motor içi temizleyici kullanmamı tavsiye eder misiniz?
Hocam pcv valfi bilye gibi bir şey var içinde yağ buharı basıncı artınca açılıyor azalınca kapanıyor yağ biriktiyse açık kalmış olması çok olası.
Soğutma sisteminde de şüpheniz varsa giderin, antifriz yoksa antifriz doldurun, içi kirliyse temizlik, hortumlarda sorun varsa hortum değişimi yapın bende bunlar oldu
 
1.2 motorlar makyajli modellere kadar yag eksiltme problemli olarak uretildi. Hemen hemen tum servisler bundan haberdar. Qashqai deki 1.2 motoru reno motorlarindan ayristigi bir kac noktasi var. O yuzden elf yag iyi gelmiyor ne kadar kacak azaltsa bile. 2 cozumu var. Araba servis bakimli ise garantiden motor yeni 1.2 ile degisiyor. İstanbul kadikoydeki tepretoglullari bu sekilde 30 dan fazla motor degistirmis. Ya da sorun cok buyuk raddeye varmadiysa hala belirli parcalari degistirip yarim motor ilede cozulebiliyor. Ama dokunulmadigi surece cozume ulasmasi imkansiz daha buyuk sorunlara yol aciyor



Yazmamı istedi kaptan


Kendi niyeyse hesaba giremiyor onla daha sonra ilgilencem
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...