KAPALI Yağ Eksilme Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alpera
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alpera

Alper Atabek
Senkromeççi
10
30
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım ve bir konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

3 ay önce ikinci el aldığım Renault Clio 1.2 EDC Turbo Benzinli aracın aldığım zaman elf yağ ile ve orjinal filtreleri ile bakımını yaptırdım. Araç 2015 model ve 55.000 km de. Sonra bir gün yağını kontrol etmek istedim ve minimumunda altında çubuğun ucunda kaldığını gördüm. Araçta duman atma (mavi ya da beyaz) yağ damlatma çekiş problemi yok. İki kere 1lt. Yağ takviye etmek zorunda kaldım. Fakat hala eksiltiyor. Benim anlamadığım neden araç bana bir uyarı vermiyor. Yağ eksildi ya da tamamlayın diye. Arabanın yaşı genç kilometresi düşük nasıl oluyorda bu kadar yağ eksiltiyor ya da bana bir uyarı vermiyor.
 
Ne gibi bir değişiklik yaptınız peki eksiltme ortadan kayboldu?
Araçta bir değişiklik yapılmadı yetkili servisten kurtuldu sadece 2. sene bakımını tanıdık ustaya yaptırdık en azından her şey gözümün önünde yapıldı. Tepretoğulları ne kadar ilgileniyordur bilemiyorum ama avrupa yakasındaki bir çok servis daha 10-15k km deki cvt aracımın durduk yerde vites değişimlerindeki istop etme sorununu veya arabanın altından gelen ilk hareketteki mekanik tak tak seslerini veya içinden gelen trim seslerinin hiçbirini çözmedi. Gözümde sadece garanti uzatmak için para tuzağı olarak gözüküyo nissan da yetkili servisler (tabi herkesin günahını almakta yanlış olur). Yağ yakmanın bende düzelceğini sanmıyorum yokuşta gaza fazla basınca hemen fan çalıştırmaya başlıyo daha da yüklenirseniz yağ kokusu acaba benim arabadan mı geliyo diye çok düşünmeye gerek kalmıyo 😄 şikayetvar şikayetlerine bakıyorum şikayetlerin çoğu motor yağ yakma ve cvt şanzıman sorunu gibi görünüyo nissan tarafında.
 
Selamlar herkese, internette dolaşırken karşıma çıktı bu konu katkı sağlamak istedim. Aracım Nissan Juke 1.2 dig-t. Son periyodik bakımdan sonra (42k km’de girdi) ben de yağ eksiltme sıkıntısı yaşadım. 50k km’de yağ kontrolü yaptığımda çubuk kuruydu neredeyse hemen yağ alıp geldim Shell’den 1 litrelik ekledikten sonra sıkıntı olmayacağını düşündüm ama 2 gün sonra baktığımda bir değişiklik yoktu. Eklediğim yağ yeterli olmamış yani.
Aynı yağdan 1 litre daha ekleyip İzmir Artkıy servise gittim. Aracı lifte alıp kontrol ettik herhangi bir fiziksel kaçak yok. Serviste birazcık daha yağ ekledik, max çizgiye tamamladık ve ECU güncelleme yüklendi araca. Özetle 4,6l yağ alan bir arabaya yaklaşık 2,5 litre yağ eklendi 8bin km sonrasında. Servis daha önce de bu şikayetle gelenler olduğunu ECU güncellemesinden sonra sorun yaşamadıklarını söyledi. Takip ediyorum düzenli olarak şuan bir azalma yok araçta 2 haftadır.
 
Arkadaşlar yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim. Araştırmam sonucunda bu motordaki asıl problem ya da kronik sorun yüksek ısıda yağın buharlaşarak kaybolması. Şimdi de ısıya daha dayanıklı bir yağ araştırması yaptığımda Motul 5w 40 yağın ısıya daha dayanıklı olduğunu ve eksiltmeleri azalttığını gördüm.

Araçta 5w 30 kullanıyordum bu değişim herhangi bir sorun yaratır mı ?

Araç 55.000 km de ve benzinli
 
5w40 o araba için kalın olur doğru yağlama gerçekleşmeyebilir. 5w30 yağlar arasındaki ısı direnci iyi olan yağları araştırmalısınız
 
Arkadaşlar yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim. Araştırmam sonucunda bu motordaki asıl problem ya da kronik sorun yüksek ısıda yağın buharlaşarak kaybolması. Şimdi de ısıya daha dayanıklı bir yağ araştırması yaptığımda Motul 5w 40 yağın ısıya daha dayanıklı olduğunu ve eksiltmeleri azalttığını gördüm.

Araçta 5w 30 kullanıyordum bu değişim herhangi bir sorun yaratır mı ?

Araç 55.000 km de ve benzinli
Motul'un yağ seçicisi h5f kodlu motorlara 8100 5w-40 x-cess öneriyor bu 1.2 tce lerde yıllara göre motorda farklılık var mı bilmiyorum ama bence bir problem olmayacaktır 5w-40'da.
 
Merhaba arkadaşlar. Yaşadığım sorunla ilgili son durumu sizlerle paylaşmak istedim. Belki forumu takip eden ve aynı sorunu yaşayan kişiler için de bir yol gösterir.

Aracı güvendiğim bir yağ değişimciye götürdüm. Giderken de liqui moly engine flush ve motul 5w-40 5lt. yağ götürdüm. Motor içi temizleyici döktük ve sonra 2 lt yağ ile de duruluma yaptık. Kapkara bir yağ döküldü. Sonra da motul yağı döktük. Yeni orjinal filtre taktık. Bin kilometre oldu ve araçta bir gram eksiltme yok. Performans ve çekiş arttı. Yakıt tüketimi azaldı. Zaten sesi yoktu iyice duymaz oldum motor sesini. Daha ileriki kilometrelerde ne olur bilemiyorum ama eski durumda bir litre kadar eksiltmiş olurdu bile. Umarım herkese faydası olur. Yardımcı olan ve yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.
 
Merhaba arkadaşlar. Yaşadığım sorunla ilgili son durumu sizlerle paylaşmak istedim. Belki forumu takip eden ve aynı sorunu yaşayan kişiler için de bir yol gösterir.

Aracı güvendiğim bir yağ değişimciye götürdüm. Giderken de liqui moly engine flush ve motul 5w-40 5lt. yağ götürdüm. Motor içi temizleyici döktük ve sonra 2 lt yağ ile de duruluma yaptık. Kapkara bir yağ döküldü. Sonra da motul yağı döktük. Yeni orjinal filtre taktık. Bin kilometre oldu ve araçta bir gram eksiltme yok. Performans ve çekiş arttı. Yakıt tüketimi azaldı. Zaten sesi yoktu iyice duymaz oldum motor sesini. Daha ileriki kilometrelerde ne olur bilemiyorum ama eski durumda bir litre kadar eksiltmiş olurdu bile. Umarım herkese faydası olur. Yardımcı olan ve yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.

Çözüme ulaştığınıza sevindim,aslında yapılacak ilk işlemlerden biri yağı kalınlaştırmak olmalıydı,bu bağlamda. 5w-40 aradığınız yağ olmuş.Motul orjinal olmak koşuluyla piyasadaki en iyi yağlardan biridir,bana göre LM,Motul ve Shell piyasayı domine ediyor.Yakıt tüketimi gerçekten azaldı mı,çünkü viskozite artınca tüketimin artması gözlemlenir genelde.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...