Yağ yakma oranı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 19052323
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

19052323

Profesör
289
Merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 190 hp benzinli, 5.000 km de 1 lt civarı yağ eksiltiyor, sizce bu normal mi? yani aşırı besleme araçlar yağ yakar ama oranı nedir ve karter contası ve hava filtresi geri dönüş hortumunda terleme var akma şeklinde değil terleme şeklinde eksilmede bunların payı ne kadardır, ayrıca yağ seviyesi çubukta min seviyesi altına düşünce fakat araç uyarı ışığı yakmiyorsa bunun bir zararı var mı? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlarına yorumlarınızı bekliyorum. Not: kullanım tarzım genelde düşük devir, %90 sakin kullanırım ara sıra gazlarım.
 
Son düzenleme:
5000km'de 1lt, bahsettiğiniz kullanım tarzınıza göre biraz fazla tabii.
Terlemelerin görünen yağ eksiltmeye etkisi sıfıra yakındır. 10k km'de en fazla 100 ml kadar etkisi olur.
Yağ seviyesi çubukta min. altına düştüğünde benim arabada 1lt yağ eksiltmiş oluyor. Aracım toplamda 4 lt yağ alıyor. Dediğiniz seviyeye yakın bir düşüş olduğunda (çubukta min seviyesine indiğinde) supaplardan triger zinciri bitiyormuş gibi hafifçe ses gelmeye başlıyor. Bariz bir ses değil ama aracın sahibi anlayabilir öyle bir ses. Yani özetle yağlama performansı azalıyor, motorun huzuru kaçmaya başlıyor. Doğal olarak ince ince zarar da verir.
 
5000km'de 1lt, bahsettiğiniz kullanım tarzınıza göre biraz fazla tabii.
Terlemelerin görünen yağ eksiltmeye etkisi sıfıra yakındır. 10k km'de en fazla 100 ml kadar etkisi olur.
Yağ seviyesi çubukta min. altına düştüğünde benim arabada 1lt yağ eksiltmiş oluyor. Aracım toplamda 4 lt yağ alıyor. Dediğiniz seviyeye yakın bir düşüş olduğunda (çubukta min seviyesine indiğinde) supaplardan triger zinciri bitiyormuş gibi hafifçe ses gelmeye başlıyor. Bariz bir ses değil ama aracın sahibi anlayabilir öyle bir ses. Yani özetle yağlama performansı azalıyor, motorun huzuru kaçmaya başlıyor. Doğal olarak ince ince zarar da verir.
Sıkıntılı seviye'ye geldiği zaman aracın uyarı vermesi gerekmez mi?
 
Sıkıntılı seviye'ye geldiği zaman aracın uyarı vermesi gerekmez mi?
Yatak sarmadan önceki seviyede tabii ki uyarı veriyor. Gerçi yeni nesil araçlar o kırmızı ışığı yakacak seviyeye gelmeden önce de ekranlardan yağ ekleyin uyarısı veriyor ama onun tam seviyesini bilmiyorum.
Benim söylediğimi aracın genel olarak huzursuz çalışması gibi düşünebiliriz. Nasıl diyeyim, uzun süre kalitesiz yağ kullanılırsa motor daha erken aşınır ya, onun gibi düşünün. Bir günde olacak bir şey değil yani. Motor yağı kullanırken seçici davranıyorsanız, aynı hassasiyetle motoru da yağsız bırakmamaya bakın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Yatak sarmadan önceki seviyede tabii ki uyarı veriyor. Gerçi yeni nesil araçlar o kırmızı ışığı yakacak seviyeye gelmeden önce de ekranlardan yağ ekleyin uyarısı veriyor ama onun tam seviyesini bilmiyorum.
Benim söylediğimi aracın genel olarak huzursuz çalışması gibi düşünebiliriz. Nasıl diyeyim, uzun süre kalitesiz yağ kullanılırsa motor daha erken aşınır ya, onun gibi düşünün. Bir günde olacak bir şey değil yani. Motor yağı kullanırken seçici davranıyorsanız, aynı hassasiyetle motoru da yağsız bırakmamaya bakın.
Benim araçta çalışma sesinde herhangi bir farklılık yok, yağ olarak liqui moly top tex 4200 kullanıyorum dikkatli bir kullanıcıyım, merak ettiğim aşırı besleme motorlarda ne kadar yağ yaktığı
 
Yağ uyarı ışığına güvenmeyin,her müşür/sensör aynı konumda ve özellikte olmuyor.Bazı müşürlerin konumu tam yatak sarmadan önceki son konumda olduğu için yağ yok bilgisini alıp yanması uzun sürebiliyor,sensörden sensöre değişebilen bir durumda var örneğin Alman araçlarında sensör anlık çalışmayıp,sürücüye doğru bilgi aktarmayı amaçladığı için bilgiyi aldıktan 5-10 saniye sonra çalıştığı için iş işten geçmiş olur,bununda önüne geçmek için yağ seviye sensörü de koyarlar ki bu aşamaya gelmeden sarı şekilde yağ lambasını yakıp sürücüye erkenden bilgi versin.Kore-japon araçlarında maliyeti düşürmek ve parça kullanımını azaltmak için bu yoktur mesela,sensörde yağ akışı yoksa anında lambayı yakar,bu durum onlarda böyle olduğu için yağ lambası yandığı anda birkaç saniye içinde kesinlikle motoru durdurmak gerekir.Sensöre güvenmeme konusunu netleştirdiysek;

Kullanım tarzınıza göre yağ yakımınızın fazla olduğunu söyleyebilirim.Normalde 10.000 km bakımına kadar yağ eklemeye ihtiyaç duymayan motorların yağ yakımı normal kabul edilebilir.Kullandığınız yağında hem 5W-30'lar arasında kalın örneklerinden olduğunu hem de epey kaliteli ve yanma direncinin yüksek olduğunu hesaba katarsak motorun yıpranma payının yüksek olduğunu söyleyebiliriz.

Yağ yakımını azaltmak için Toptec 4200 ile beraber Cera Tec'i şiddetle tavsiye ederim,tamamen kesmeyebilir ancak muhakkak azaltacaktır.Bir süre çare olursa bu ürün çare olur,olmazsa motor rektefiyesine kadar yolu var.Sert kullanımlarınız fazla ise yağ yakımı normal denilebilir,endişelenmeyin ancak %80 sakin kullanıyorsanız bu yağ yakımı fazla.

Terletmelere gelirsek,bahsettiğiniz boru PCV valfine bağlıdır,bu valf bozuk olduğunda yağ olması gerekenden daha fazla buharlaşıp emme manifolduna daha fazla giderek motora yağ yaktırabilir.Bu nedenle ilk bunu kontrol ettirmenizi öneririm.Buharlaşma size farkedebileceğiniz miktarda yağ kaybettirmeyebilir ancak motor sağlığı için çözülmesi şarttır.
 
Son düzenleme:
5000 kmde 500 ml eksilten
Kullanım tarzınıza göre yağ yakımınızın fazla olduğunu söyleyebilirim.Normalde 10.000 km bakımına kadar yağ eklemeye ihtiyaç duymayan motorların yağ yakımı normal kabul edilebilir ancak sizinki ihtiyaç duyuyorsa yavaştan rektefiye vakti gelmiş demektir.Kullandığınız yağında hem 5W-30'lar arasında kalın örneklerinden olduğunu hem de epey kaliteli ve yanma direncinin yüksek olduğunu hesaba katarsak motorun yıpranma payının yüksek olduğunu söyleyebiliriz.

Yağ yakımını azaltmak için Toptec 4200 ile beraber Cera Tec'i şiddetle tavsiye ederim,tamamen kesmeyebilir ancak muhakkak azaltacaktır.Bir süre çare olursa bu ürün çare olur,olmazsa motor rektefiyesine kadar yolu var.Sert kullanımlarınız fazla ise yağ yakımı normal denilebilir,endişelenmeyin ancak %80 sakin kullanıyorsanız bu yağ yakımı fazla.

Terletmelere gelirsek,bahsettiğiniz boru PCV valfine bağlıdır,bu valf bozuk olduğunda yağ olması gerekenden daha fazla buharlaşıp emme manifolduna daha fazla giderek motora yağ yaktırabilir.Bu nedenle ilk bunu kontrol ettirmenizi öneririm.Buharlaşma size farkedebileceğiniz miktarda yağ kaybettirmeyebilir ancak motor sağlığı için çözülmesi şarttır.
Rektefiye gerekir demek biraz ağır olur,
Araç ne? Şurda yanlış düşünülüyor ;düşük devir yüksek yağ eksiltme gibi durumda olabiliyor bazı arabalarda. Kullanım devirlerinizi yükseltip deneyin, egzozdan duman atma gibi durum yoksa rektefiyelik bir durum yoktur. Biriniz arkanıza geçsin siz gazlayın dumanı gözlemleyin bu klasik taktiktir ama aşınmış segmanları anlayabilceğiniz iyi bir yöntemdir.

Yağı nasıl ve ne zaman ölçüyorsunuz? Lm yağ yakımı için engine flush+ ceratec öneriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 19052323
Yağ uyarı ışığına güvenmeyin,her müşür/sensör aynı konumda ve özellikte olmuyor.Bazı müşürlerin konumu tam yatak sarmadan önceki son konumda olduğu için yağ yok bilgisini alıp yanması uzun sürebiliyor,sensörden sensöre değişebilen bir durumda var örneğin Alman araçlarında sensör anlık çalışmayıp,sürücüye doğru bilgi aktarmayı amaçladığı için bilgiyi aldıktan 5-10 saniye sonra çalıştığı için iş işten geçmiş olur,bununda önüne geçmek için yağ seviye sensörü de koyarlar ki bu aşamaya gelmeden sarı şekilde yağ lambasını yakıp sürücüye erkenden bilgi versin.Kore-japon araçlarında maliyeti düşürmek ve parça kullanımını azaltmak için bu yoktur mesela,sensörde yağ akışı yoksa anında lambayı yakar,bu durum onlarda böyle olduğu için yağ lambası yandığı anda birkaç saniye içinde kesinlikle motoru durdurmak gerekir.Sensöre güvenmeme konusunu netleştirdiysek;

Kullanım tarzınıza göre yağ yakımınızın fazla olduğunu söyleyebilirim.Normalde 10.000 km bakımına kadar yağ eklemeye ihtiyaç duymayan motorların yağ yakımı normal kabul edilebilir ancak sizinki ihtiyaç duyuyorsa yavaştan rektefiye vakti gelmiş demektir.Kullandığınız yağında hem 5W-30'lar arasında kalın örneklerinden olduğunu hem de epey kaliteli ve yanma direncinin yüksek olduğunu hesaba katarsak motorun yıpranma payının yüksek olduğunu söyleyebiliriz.

Yağ yakımını azaltmak için Toptec 4200 ile beraber Cera Tec'i şiddetle tavsiye ederim,tamamen kesmeyebilir ancak muhakkak azaltacaktır.Bir süre çare olursa bu ürün çare olur,olmazsa motor rektefiyesine kadar yolu var.Sert kullanımlarınız fazla ise yağ yakımı normal denilebilir,endişelenmeyin ancak %80 sakin kullanıyorsanız bu yağ yakımı fazla.

Terletmelere gelirsek,bahsettiğiniz boru PCV valfine bağlıdır,bu valf bozuk olduğunda yağ olması gerekenden daha fazla buharlaşıp emme manifolduna daha fazla giderek motora yağ yaktırabilir.Bu nedenle ilk bunu kontrol ettirmenizi öneririm.Buharlaşma size farkedebileceğiniz miktarda yağ kaybettirmeyebilir ancak motor sağlığı için çözülmesi şarttır.
Cevabınız çok açıklayıcı teşekkür ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Jeff Hardy
5000 kmde 500 ml eksilten

Rektefiye gerekir demek biraz ağır olur,
Araç ne? Şurda yanlış düşünülüyor ;düşük devir yüksek yağ eksiltme gibi durumda olabiliyor bazı arabalarda. Kullanım devirlerinizi yükseltip deneyin, egzozdan duman atma gibi durum yoksa rektefiyelik bir durum yoktur. Biriniz arkanıza geçsin siz gazlayın dumanı gözlemleyin bu klasik taktiktir ama aşınmış segmanları anlayabilceğiniz iyi bir yöntemdir.

Yağı nasıl ve ne zaman ölçüyorsunuz? Lm yağ yakımı için engine flush+ ceratec öneriyor.
Araç mini cooper countryman s 83.000 km'de n18 motor öyle ciddi duman atması yok yani gözle görülmüyor, sadece rolantide çalışırken bir miktar çalıştıysa dokununca gaza biraz belli oluyor o kadar, performansta falan herhangi bir sorun yok sadece yağ yakımı biraz fazla geldi bana
 
5w30 kullanıyorsanız 5w40+ceratec yada mos2 kullanıp deneyin,eğer sürüş stiliniz gazlamalı ise normal,değilse bu yöntemle deneyin
 
  • Beğeni
Tepkiler: 19052323
Uzun süre rölantide bekledikten sonra gazlayınca veya uzun rampa inişlerinden sonra egzozda duman vs yoksa 5000 km'de bir litre yağ, N18 motor için normal kabul edilebilir. İlerleyen dönemlerde artarsa ilk iş turboya bakarsınız.

Ne yaparsanız yapın, bu motorun yağ yakmasını "tamamen" kesemezsiniz. Sandık motor takmak dahil :)

Hava filtresine giren yağ buharı hortumunda terleme kesilebilir ama karter çok zor. Fabrikasyon olarak sıvı conta kullanılmış, kendine ait contası yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve 19052323
Uzun süre rölantide bekledikten sonra gazlayınca veya uzun rampa inişlerinden sonra egzozda duman vs yoksa 5000 km'de bir litre yağ, N18 motor için normal kabul edilebilir. İlerleyen dönemlerde artarsa ilk iş turboya bakarsınız.

Ne yaparsanız yapın, bu motorun yağ yakmasını "tamamen" kesemezsiniz. Sandık motor takmak dahil :)

Hava filtresine giren yağ buharı hortumunda terleme kesilebilir ama karter çok zor. Fabrikasyon olarak sıvı conta kullanılmış, kendine ait contası yok.
Anlıyorum cevabınız için teşekkürler