Yardıma ihtiyacım var

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sinanknc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sinanknc

Profesör
136
arkadaşlar merhaba. Benim aracım fiat fiorino lastiklerim 195 55 16 ydı yeni lastik aldım 205 55 16 petlas velox sport ancak arabada eski lastikler ile 160 170 rahat rahat görüyordu. Lastikler değiştikten sonra yani tabanı büyüttükten sonra aynı yolda 150 yi anca görüyor. Kalkışlarda az da olsa bi titremesi var baskı balata 5 bin km önce değişti. (Titreme lastik değişmeden önce var mıydı hatırlamıyorum) yani bir lastik bu kadar mı etki eder araca? Yardımlarınızı görüşlerinizi bekiyorum. Şimdiden teşekkürler
 
Direksiypnun rot ayarı yok onun farkındayım ama vakit olmadığı için yaptıramadım. Sadece kalkışlarda özellikle trafikte daha az gazla kalkıyorum titreme ondan kaynaklı sanırım yarın biraz daha fazla gaza basarak kalkış yapıp bir de öyle denicem. Yüksek hızda titreme yok. Çok teşekkürler hocam sağolun yarın sanayi yolları gözüküyor bana :)
Hocam bahsettiğiniz titreme stop edecekmiş gibiyse o sizin kullanımınızla pedalı dozajlamanızla alakalı. Benim bahsettiğim titreme gaza yüklenince direksiyonda veya aracın kabininde oluşan titreme. İkinci bahsettiğim titreme yoksa bir sorun yok :) Rica ederim balans ayarı düzgün demek ki. Kolay gelsin :)
 
Hocam bahsettiğiniz titreme stop edecekmiş gibiyse o sizin kullanımınızla pedalı dozajlamanızla alakalı. Benim bahsettiğim titreme gaza yüklenince direksiyonda veya aracın kabininde oluşan titreme. İkinci bahsettiğim titreme yoksa bir sorun yok :) Rica ederim balans ayarı düzgün demek ki. Kolay gelsin :)
İnsan her gün sabah ümraniye beylikdüzü arası gidince trafikle baya bi haşır neşir olunca ayakları ağrıyor büyük ihtimal dediğiniz gibi benim dozajlamayla alakalı bir sıkıntı sanırım titreme mevzusu :) size de kolay gelsin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
İnsan her gün sabah ümraniye beylikdüzü arası gidince trafikle baya bi haşır neşir olunca ayakları ağrıyor büyük ihtimal dediğiniz gibi benim dozajlamayla alakalı bir sıkıntı sanırım titreme mevzusu :) size de kolay gelsin
Teşekkür ederim hocam :) Bu arada trafikte boşa alıp beklerseniz hem debriyajın ömrünü uzatırsınız hem ayağınız yorulmamış olur. 1. viteste debriyaja basılı beklemek debriyajın ömrünü azaltır :)
 
%60 mış sanırım. Teşekkür ederim bilgilendirme için :)
Rica ederim panpa ne demek :)
Arkadaşlar şimdi tam olarak ne yapmam gerekir rot ayarından başka? Göstergeler az mı gösteriyor çok mu? Ben tam anlamadım kusura bakmayın :)
Göstergeniz şu an biraz daha az gösteriyor. Yüzde olarak ne kadar sapıyor bilmiyorum ama lastik çevresi genişlediği için aynı mesafede daha az tur atıyor ve gösterge de tur sayısından hesap yaptığı için daha az gösteriyor :) yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir zaten :)
 
Rica ederim panpa ne demek :)

Göstergeniz şu an biraz daha az gösteriyor. Yüzde olarak ne kadar sapıyor bilmiyorum ama lastik çevresi genişlediği için aynı mesafede daha az tur atıyor ve gösterge de tur sayısından hesap yaptığı için daha az gösteriyor :) yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir zaten :)
@sinanknc Arabanın motoru küçük olduğu için ve aerodinamik yapısı ticari olduğundan çok başarılı olmadığından lastikler dahil yürüyen aksamdaki en ufak değişiklik maksimum hızda çok rahat hissedilir.
Belli bir noktadan itibaren [rüzgar direnci + lastik sürtünme direnci = lastiklerden çıkan maksimum güç] diyebiliriz. O noktada araba maksimum hızını yakalamış oluyor. Çoğu arabada en üst viteste devir kesiciye giremeden maksimum hıza erişme sebebi zaten bu. 160-170'ten 150'ye inme sebebi muhtemelen büyük ölçüde göstergenin farklı göstermesiyle alakalıdır. Ama aracın yola ilettiği güç ve yol sürtünmesi konusunda da Petlas'ın olumsuzlukları yok değil. Öncelikle Petlas'lar genel olarak ağır lastikler üretiyor. Haliyle gücün bir kısmı daha ağır kütleyi çevirmek için heba edilmiş oluyor. Bir de, Petlas'ların AB etiketlerindeki yakıt tüketim notları da çok parlak değil. Bu da muhtemelen hamur yapısının daha yüksek sürtünmeye direncine sahip olduğunu gösteriyor. Lastiklerle ilgili bu iki unsurım normalde çok çok hafif etkisi olur ve normal kullanımda hissedilmesi mümkün olmaz. Ama en başta dediğim gibi küçük motorlu vasat güçteki araçlarda bu farklar en net şekilde maksimum hızda belli oluyor. (kendi aracımdan biliyorum :))

Titreşim konusuna gelirsek, @Yasin Aygun un dediği gibi yürüyen aksamınızdaki olası küçük sıkıntılar, daha ağır lastik takınca titreşimi arttırmış olabilir. Rot ayarından sonra titreşimler 1 haftadan fazla devam ederse porya bilyeleri ve rot başları başta olmak üzere yürüyen aksamları bir kontrol ettirmekte fayda var. Neden 1 hafta kadar derseniz, bozuk ayarlardan ötürü asimetrik aşınmış lastiklerin rot&balans dahil tüm ayarlardan sonra gerektiği kadar aşınıp tekrar düzgün hale gelmesi biraz zaman alır.
 
Son düzenleme:
@sinanknc Arabanın motoru küçük olduğu için ve aerodinamik yapısı ticari olduğundan çok başarılı olmadığından lastikler dahil yürüyen aksamdaki en ufak değişiklik maksimum hızda çok rahat hissedilir.
Belli bir noktadan itibaren [rüzgar direnci + lastik sürtünme direnci = lastiklerden çıkan maksimum güç] diyebiliriz. O noktada araba maksimum hızını yakalamış oluyor. Çoğu arabada en üst viteste devir kesiciye giremeden maksimum hıza erişme sebebi zaten bu. 160-170'ten 150'ye inme sebebi muhtemelen büyük ölçüde göstergenin farklı göstermesiyle alakalıdır. Ama aracın yola ilettiği güç ve yol sürtünmesi konusunda da Petlas'ın olumsuzlukları yok değil. Öncelikle Petlas'lar genel olarak ağır lastikler üretiyor. Haliyle gücün bir kısmı daha ağır kütleyi çevirmek için heba edilmiş oluyor. Bir de, Petlas'ların AB etiketlerindeki yakıt tüketim notları da çok parlak değil. Bu da muhtemelen hamur yapısının daha yüksek sürtünmeye direncine sahip olduğunu gösteriyor. Lastiklerle ilgili bu iki unsurım normalde çok çok hafif etkisi olur ve normal kullanımda hissedilmesi mümkün olmaz. Ama en başta dediğim gibi küçük motorlu vasat güçteki araçlarda bu farklar en net şekilde maksimum hızda belli oluyor. (kendi aracımdan biliyorum :))

Titreşim konusuna gelirsek, @Yasin Aygun un dediği gibi yürüyen aksamınızdaki olası küçük sıkıntılar, daha ağır lastik takınca titreşimi arttırmış olabilir. Rot ayarından sonra titreşimler 1 haftadan fazla devam ederse porya bilyeleri ve rot başları başta olmak üzere yürüyen aksamları bir kontrol ettirmekte fayda var. Neden 1 hafta kadar derseniz, bozuk ayarlardan ötürü asimetrik aşınmış lastiklerin rot&balans dahil tüm ayarlardan sonra gerektiği kadar aşınıp tekrar düzgün hale gelmesi biraz zaman alır.
Aslında değerleri fiyatına göre iyiydi lastiklerince yakıt c, yağmurda fren b değeri var. Aynen dediğiniz gibi arabanın gücü yetersiz :) yardımlarınız için teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Aslında değerleri fiyatına göre iyiydi lastiklerince yakıt c, yağmurda fren b değeri var. Aynen dediğiniz gibi arabanın gücü yetersiz :) yardımlarınız için teşekkürler :)
Yakıt C Fren B mi :eek: Gözümle görsem inanmam. Benim ebatları paspal üretiyorlar demek ki :D Ama emsallerinden ağır olduğu kısmı gerçek. Tanıdığım Petlas bayii bile doğrulamıştı o bilgiyi.
Sorun çözülürse neden olduğu, nasıl çözüldüğü hakkında da bilgilendirirseniz seviniriz. :)
 
Yakıt C Fren B mi :eek: Gözümle görsem inanmam. Benim ebatları paspal üretiyorlar demek ki :D Ama emsallerinden ağır olduğu kısmı gerçek. Tanıdığım Petlas bayii bile doğrulamıştı o bilgiyi.
Sorun çözülürse neden olduğu, nasıl çözüldüğü hakkında da bilgilendirirseniz seviniriz. :)
Valla ben de inanamadım ilk ama öyleymiş baya araştırdım bu fiyata en uygunu buydu :) şimdi sanayiye geldim rot ayarı yaptırıyorum burdan çıkıp okula gidicem yolda denerim size de bilgi veririm teşekkürler :)
 
Rot ayarı yapıldı. Daha sonra yola çıktım. Arabayı denedim 160 ı gördü rahat rahat biraz daha bassam 170 ide görürdü şu anlık eskisine yakın gibi arkadaşlar sağolun yardımlarınız için tekrardan teşekkürler :)
Hayırlı olsun hocam kazasız belasız sürüşler diliyorum. İşinizi kolay bir şekilde halledebildiğiniz için sevindim :)
 
Rot ayarı yapıldı. Daha sonra yola çıktım. Arabayı denedim 160 ı gördü rahat rahat biraz daha bassam 170 ide görürdü şu anlık eskisine yakın gibi arkadaşlar sağolun yardımlarınız için tekrardan teşekkürler :)
Hayırlı olsun kaptan faydamız dokunduysa ne mutlu bize :) kazasız belasız sürüşler inşallah
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...