@sinanknc Arabanın motoru küçük olduğu için ve aerodinamik yapısı ticari olduğundan çok başarılı olmadığından lastikler dahil yürüyen aksamdaki en ufak değişiklik maksimum hızda çok rahat hissedilir.
Belli bir noktadan itibaren
[rüzgar direnci + lastik sürtünme direnci = lastiklerden çıkan maksimum güç] diyebiliriz. O noktada araba maksimum hızını yakalamış oluyor. Çoğu arabada en üst viteste devir kesiciye giremeden maksimum hıza erişme sebebi zaten bu. 160-170'ten 150'ye inme sebebi muhtemelen büyük ölçüde göstergenin farklı göstermesiyle alakalıdır. Ama aracın yola ilettiği güç ve yol sürtünmesi konusunda da Petlas'ın olumsuzlukları yok değil. Öncelikle Petlas'lar genel olarak ağır lastikler üretiyor. Haliyle gücün bir kısmı daha ağır kütleyi çevirmek için heba edilmiş oluyor. Bir de, Petlas'ların AB etiketlerindeki yakıt tüketim notları da çok parlak değil. Bu da muhtemelen hamur yapısının daha yüksek sürtünmeye direncine sahip olduğunu gösteriyor. Lastiklerle ilgili bu iki unsurım normalde çok çok hafif etkisi olur ve normal kullanımda hissedilmesi mümkün olmaz. Ama en başta dediğim gibi küçük motorlu vasat güçteki araçlarda bu farklar en net şekilde maksimum hızda belli oluyor. (kendi aracımdan biliyorum
)
Titreşim konusuna gelirsek,
@Yasin Aygun un dediği gibi yürüyen aksamınızdaki olası küçük sıkıntılar, daha ağır lastik takınca titreşimi arttırmış olabilir. Rot ayarından sonra titreşimler 1 haftadan fazla devam ederse porya bilyeleri ve rot başları başta olmak üzere yürüyen aksamları bir kontrol ettirmekte fayda var. Neden 1 hafta kadar derseniz, bozuk ayarlardan ötürü asimetrik aşınmış lastiklerin rot&balans dahil tüm ayarlardan sonra gerektiği kadar aşınıp tekrar düzgün hale gelmesi biraz zaman alır.