KAPALI Yeni Araç Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mirai

Asfalt Kurutucu
18
Herkese iyi günler. Şu anda kullandığım 2013 model Toyota Auris 1.4D4-D advance skypack aracı satıp yerine yeni bir araç almayı düşünüyoruz.Araç gerçekten bizi memnun eden bir araç. 110.000 km oldu ama maşallahı var hala sorun yok ve 2 gündür araç hakkında performans yok tarzı bir sürü yazı okudum.aracı abim ve babam da kullandı.(zaten km fazlalığı oradan geliyor).Ara hızlanmaları ve kalkışı beni mutlu ediyor yakıtı fazla yakıyor bende 7-8 civarı çünkü yüksek devirde kullanıyorum. Asıl konuya gelirsek ben yeni araç alırken yeni heyecan yaşamak istiyorum.Babam tekrar yeni bir auris düşünüyor ama benim aklımda yok çünkü motor aynı biraz daha performanslı bir motor düşünüyorum.Alınacak araç 0 km ve dizel olacak böyle bir takıntı var.Aklımda olan araçlar, 1-Seat Leon 1.6 tdi. Hatay'da yaşıyorum ve en yakın Seat 3 saat uzaklıkta bu yüzden biraz soğuk bakılıyor ama benim çok hoşuma giden bir araç özellikle turbolu moturu. 2-Mazda 3 1.5 105 ps. Özellikle sedanı gerçekten çok hoş ve iç kalitesi hoşuma gidiyor. Bu iki araç bana göre fiyat/performans araçları, seat özellikle Golf'ten 20 bin daha ucuz olmasına karşın özellikleri bayağı iyi.Golf düşünülebilir ama olması gereken özellikleri opsiyon olarak satıyor marka ve ekletince 110-115 bine çıkıyor benim bütçem 95 bin.3- Ford Fokus. Babamın 2012 model arabasını kullanmıştım zamanında çok fazla özellik barındırıyor araç içinde ve çok atik bu beni mutlu ediyor.3- Skoda octavia. Yine VAG grubu bir araç içi hoş motoru da aynı şekilde.Az önce Peugeot 308 i forumda gördüm tam anlamadım neden ucuz olduğunu yarın gidip bakacağım.
İlk yazım biraz uzun oldu farkındayım kusura bakmayın bunun dışında farklı bir öneriniz varsa okumaktan zevk duyarım.Teşekkürler
 
Kia ceed lere bakın derim konfor,yol tutuş,donanım,performans hepsini iyi bir şekilde yapıyor bide bütçenizi belirtirseniz daha iyi olur ayrıca 2. el düşünüyor musunuz?
Malesef babamın 0km ve dizel takıntısı var.Onun dışında bütçeyi yukarıda belirttim 95bin 100 bin. Araç full ya da full e yakın olacak.Teşekkürler
 
Malesef babamın 0km ve dizel takıntısı var.Onun dışında bütçeyi yukarıda belirttim 95bin 100 bin. Araç full ya da full e yakın olacak.Teşekkürler
Full istiyorsanız ceed premium navi 99k şuan içinde otomatik park,koltuk ve direksiyon ısıtma,cam tavan gibi güzel donanımlar var tek eksiği ortadaki ekran küçük onun dışında baya iyi bir araba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ceed bütçeniz içinde... indirim alırsınız bayiden.. premium u kolaylıkla alabilirsiniz.. zaten listesi 96 küsür.. bayide illa iner... berkay ın dediği gibi içi, özellikle multimedia ekranı biraz küçük ve demode gibi..ama gösterge paneli, premium model olanlarda çok hoş.. değerlendirilebilir..benimde kısa listemde olan bir araç... Aurisden sonra performans olarak ciddi anlamda farklı olur... Premium olan donanım olarak çoşkun, beşki sınıfının en dolu aracıdır

308 de olur.. eğer arka koltuklardki diz mesafesi problem değilse çok iyi bir seçim olur.. çok alımlı, rafine ve performansıda iyi olan bir araç... kendine has iç mekanı ve bazı özellikleriyle kesinlikle farklı bir araç

Alternatif Opel Astra... bayi indimleriyle full olmasada orta donanımlısı alınır heralde.. genel olarak başarılı .. motor gücüde iyi..sadece şanzımanı, ki bu eğer otomatik tercih ediyorsanız geçerli, diğerleri kadar iyi değil..yine fena değil ..ama bu konuda mesaja konu olan arabaların şanzımanları daha başarılıdır..

Megane fena değildir ama ne İnceledim, ne de çok tavsiye eden gördüm..

Mazda 3 özelikle sürüş, iç ve dış tasarım olarak mutlu eder... alıp uzun yıllar binilecekse, 2nci el kayıbıda görmezden gelinebilir...çok başarılı ve farklı bir araç.. tavsiye etmeyen olmaz sanırım..

VW ve özellikle Golf ise en sağlam ve güvenli limandır.. her alanda başarılıdır... dsg si patlamaz, doğuş ile papaz olunmaz ise zaten sınıfının standartlarını belirleyen araçtır..

Aslında bu sınıfta anladığım kadarıyla kötü araba yok... zaten markaların en çok kastıkları sınıf genellikle bu (Merc, Bmw, Volvo ve belki Audi hariç)... Auristen sonra, sanırım sorunsuzluk dışında hiç bir konuda arkaya dönüp bakmassınız ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
Opel Astra 1.6 dizel otomatik Dynamic.
Görece sağlam ve ekonomik şanzıman.
Kendini kanıtlamış dizel motor.
320 N/m tork.
9.7 sn 0-100 değeri.
Ortalama 4.6 lt/100km yakıt değeri.
Kasa çok yeni.
Donanım seviyesi de sizi üzmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel ve ihsan
ikinci elde değer kaybeder o seat ve mazda. Babanız bu yüzden sıcak bakmayabilir babaların öyle bir huyu var :D
Megane hb - sedan hiç farketmez 1.6 dci 130 luklar tavsiyemdir biz otomatik istediğimizden 1.5 ini aldık o da iyi ama 1.6 lığı bir başka güzel :)
Opel astra da iyi ama kuzenim j kasasını 1 yıldır kullanıyor o yakıt tüketimi fabrika verilerine hala inmedi, hala 6 litrenin altına düşemedi. Renault'nun 1.5 motoru ve edc si ile daha ilk haftasında 4.9 litre yaktım şehir içinde. Tüketim/performans olarak en iyilerdendir renault, bunu 2004-2005 yılları arasında hyundai getz 1.5 crdi, 2006-2012 yılları arasında toyota corolla 1.4 d4d ve son olarak 2012-2016 yılları arasında vw passat 1.6 tdi kullanan biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Eski araçlarımın hepsi manueldi ve renault, otomatikte bile hepsinden daha tutumlu.
 
Son düzenleme:
ikinci elde değer kaybeder o seat ve mazda. Babanız bu yüzden sıcak bakmayabilir babaların öyle bir huyu var :D
Megane hb - sedan hiç farketmez 1.6 dci 130 luklar tavsiyemdir biz otomatik istediğimizden 1.5 ini aldık o da iyi ama 1.6 lığı bir başka güzel :)
Hiç sorma mazda lafını edemiyorum zaten ama seat vag grubu olduğundan biraz bastırıyorum üzerine. Megane güzel bir araç doğrudur ama 110 binlere ulaşıyor biraz fazla gibi ve içinde tuş fazlalığı olan araçları daha çok seviyorum.Teşekkürler
 
Opel Astra 1.6 dizel otomatik Dynamic.
Görece sağlam ve ekonomik şanzıman.
Kendini kanıtlamış dizel motor.
320 N/m tork.
9.7 sn 0-100 değeri.
Ortalama 4.6 lt/100km yakıt değeri.
Kasa çok yeni.
Donanım seviyesi de sizi üzmez.
Şu anda bir astra konfigre ettim hoşuma gitti doğrusu listeme ekledim detaylı inceleyeyim.Teşekkürler
 
Hiç sorma mazda lafını edemiyorum zaten ama seat vag grubu olduğundan biraz bastırıyorum üzerine. Megane güzel bir araç doğrudur ama 110 binlere ulaşıyor biraz fazla gibi ve içinde tuş fazlalığı olan araçları daha çok seviyorum.Teşekkürler

Az önce mesajımı düzenledim tekrar bakarsanız sevinirim :) megane 110 binlere ulaşıyor tamamen bir efsane onu baştan söyleyeyim. Bir kere o kocaman ekran yerine iconda standart gelen daha küçük ekran ve altındaki klima kumandalarıyla kullanım çok daha konforlu bence o tamamen gereksiz bir opsiyon, bunun gibi 18 inch jant, otomatik park sistemi ve adaptif cruise control de bence çok gereksiz opsiyonlar. Alınacak opsiyon olarak bir sunroof bir de head up display var. Icon donanıma bu ikisini eklerseniz 1.6 manuel fiyatı bayi indirimleriyle 100 bin lirayı geçmez eminim.
 
Az önce mesajımı düzenledim tekrar bakarsanız sevinirim :) megane 110 binlere ulaşıyor tamamen bir efsane onu baştan söyleyeyim. Bir kere o kocaman ekran yerine iconda standart gelen daha küçük ekran ve altındaki klima kumandalarıyla kullanım çok daha konforlu bence o tamamen gereksiz bir opsiyon, bunun gibi 18 inch jant, otomatik park sistemi ve adaptif cruise control de bence çok gereksiz opsiyonlar. Alınacak opsiyon olarak bir sunroof bir de head up display var. Icon donanıma bu ikisini eklerseniz 1.6 manuel fiyatı bayi indirimleriyle 100 bin lirayı geçmez eminim.
yol tutuşunu ve sürüş zevkini sorabilir miyim ve sizdeki araç bu donanımlarda ise bir fotoğraf koyabilir misiniz? Ayrıca sizin astra hakkındaki düşüncenizi de alabilir miyim?
Şu anda megane bakıyorum, 110 civarına çıkıyor hocam
 
Son düzenleme:
yol tutuşunu ve sürüş zevkini sorabilir miyim ve sizdeki araç bu donanımlarda ise bir fotoğraf koyabilir misiniz? Ayrıca sizin astra hakkındaki düşüncenizi de alabilir miyim?
Şu anda megane bakıyorum, 110 civarına çıkıyor hocam
Hb düşünüyorsanız 1.6 dci sadece gt line donanımda var ancak sedanda gt line donanımı olmadığı için icon donanımında da bulabilirsiniz. 1.6 gt line test videosu otopark kanalında var ancak benim bir şeyler söylemem gerekirse konfor ve rafinelik, sessizlikten çok memnunuz. Yol tutuş da serte dönük süspansiyonlar sayesinde başarılı. Sürüş zevki konusunda özeleştiri yapmak gerekirse focus kadar iyi değildir ama donanım olarak onun çok üstünde, multisense sürüş modları da segmentinde hiçbir araçta yok o da ayrı bir keyif katabiliyor.

Bizdeki araç düz icon donanımda, Ekstrası yok. sunroof tavanı alçaltıyor ve belki ileride trim sesi yapar diye almadık, head up display de önceki araçlarımızda yoktu eksikliğini hissetmeyiz diye almadık.

Astra kaya gibi araba kesinlikle kötü diyemem, megane sedan aldık, hb istemiyorduk, eğer hb düşünseydik en üst sıralarda bulunabilecek bir araçtı, ancak yine de o zaman eski ve ağır otomatiğinden ve de fazla yakmasından kaybederdi. Ayrıca ne yazık ki opel de değer kaybetme potansiyeli olan bir araç, mazda kadar değil ama ondan biraz daha az da olsa kaybeder.

110bin dediğiniz için söylüyorum yoksa fiyat söylemezdim ama bizim aldığımız fiyat dizel otomatik için 93500 idi. Elbette zam gelmiştir ama bayilerde iyi indirimler yapılıyor onu da unutmayın derim.
 
Son düzenleme:
Genç işi bakıyorsanız sürüş olarak olmasa bile tasarım olarak Cee'd çok iyi seçenektir.
Focus ve 308, Auris'ten sonra iç mekan genişliğinde biraz eksik kalır. Artıları da zaten forumda kısa bir tur atarsanız herkes belirtir :)
Mazda 3 dizel kalite olarak burada bahsi geçen araçlar arasında biraz sıyrılıp premium'a yaklaşıyor. 2. el konusunu da pek düşünmeyin derim. Alan kişi çoğu zaman yıllarca sorunsuz ve keyifli şekilde kullanıyor Mazda'sını. Kaldı ki, 2. elde Mazda'nın fiyatları düşmüyor. Değerini buluyor ama satılması biraz zaman alıyor sadece bu fark var. Mazda'da tek soru işareti 6 ayda 10000km yapmıyorsanız bakım maliyeti konusunda üzebilir. Bakım aralığı 6ay/10000km
Genç işi denebilecek ama şahsen öyle bulmadığım bir araba da Alfa Romeo Giulietta. Klas kaliteli bir araba, ayrıca Fiat servisleri ülke çapında çok yaygın. 1.6 Multijet de yılların dayanıklı dizel motoru. Bir göz atmanızı, değerlendirmeye almanızı öneririm.
Seat Leon tamam fiyat/performans arabasıdır, güzel arabadır, biz de kullanıyoruz ailede ama bütçeyi 90.000'e kadar çıkarıyorsanız açıkçası tavsiye etmem.
 
Genç işi bakıyorsanız sürüş olarak olmasa bile tasarım olarak Cee'd çok iyi seçenektir.
Focus ve 308, Auris'ten sonra iç mekan genişliğinde biraz eksik kalır. Artıları da zaten forumda kısa bir tur atarsanız herkes belirtir :)
Mazda 3 dizel kalite olarak burada bahsi geçen araçlar arasında biraz sıyrılıp premium'a yaklaşıyor. 2. el konusunu da pek düşünmeyin derim. Alan kişi çoğu zaman yıllarca sorunsuz ve keyifli şekilde kullanıyor Mazda'sını. Kaldı ki, 2. elde Mazda'nın fiyatları düşmüyor. Değerini buluyor ama satılması biraz zaman alıyor sadece bu fark var. Mazda'da tek soru işareti 6 ayda 10000km yapmıyorsanız bakım maliyeti konusunda üzebilir. Bakım aralığı 6ay/10000km
Genç işi denebilecek ama şahsen öyle bulmadığım bir araba da Alfa Romeo Giulietta. Klas kaliteli bir araba, ayrıca Fiat servisleri ülke çapında çok yaygın. 1.6 Multijet de yılların dayanıklı dizel motoru. Bir göz atmanızı, değerlendirmeye almanızı öneririm.
Seat Leon tamam fiyat/performans arabasıdır, güzel arabadır, biz de kullanıyoruz ailede ama bütçeyi 90.000'e kadar çıkarıyorsanız açıkçası tavsiye etmem.
Yorumunuz için teşekkürler Berke Bey. Leon özellikleri bakımından golf ile aynı görüyorum.Arada 20.000 oynuyor o yüzden aklımda olan bir araç ikinci elini de bilmiyorum çok fazla ama vag grubu skoda gibi o da iyi bir yere gelir.
 
Yorumunuz için teşekkürler Berke Bey. Leon özellikleri bakımından golf ile aynı görüyorum.Arada 20.000 oynuyor o yüzden aklımda olan bir araç ikinci elini de bilmiyorum çok fazla ama vag grubu skoda gibi o da iyi bir yere gelir.
Seat, VAG grubunda son 5 yıla kadar Skoda'nın da önündeydi zaten. Ama muhtemelen şirketlerin pazarlama politikalarının değişmesi nedeniyle Skoda, genel kalite olarak Seat'ın önüne geçti. Leon da zaten markanın vitrin modeli :) .
Leon'u donanımları bakımından rahatlıkla Golf'ün önüne bile koyabilirsiniz. Belli başlı konularda görünmeyen kısımdaki altyapı kalitesi zaten denk arabalar. Ama iç mekan idare eder gözükmesine rağmen 2 yılda detaylı bakınca hafifçe kendini salmaya başlayan yerleri düşününce insan "90.000 verebiliyorken neden bunu aldım ki" der. :) Leon'u tavsiye etmememin tek sebebi daha iyisini alabiliyor olmanız :)
 
Seat, VAG grubunda son 5 yıla kadar Skoda'nın da önündeydi zaten. Ama muhtemelen şirketlerin pazarlama politikalarının değişmesi nedeniyle Skoda, genel kalite olarak Seat'ın önüne geçti. Leon da zaten markanın vitrin modeli :) .
Leon'u donanımları bakımından rahatlıkla Golf'ün önüne bile koyabilirsiniz. Belli başlı konularda görünmeyen kısımdaki altyapı kalitesi zaten denk arabalar. Ama iç mekan idare eder gözükmesine rağmen 2 yılda detaylı bakınca hafifçe kendini salmaya başlayan yerleri düşününce insan "90.000 verebiliyorken neden bunu aldım ki" der. :) Leon'u tavsiye etmememin tek sebebi daha iyisini alabiliyor olmanız :)
Zaten Leon şuanda benim için hayal gibi servis yok mazda ve alfa da aynı şekilde.Dönüp dolaşıp ya yine toyota ya da astra,focus,megane alınacak gibi duruyor.Toyota yerine başka bir markaya ikna ettiğimde en ufak bir trim sesinde ben suçlu olacağım.3 yıl 100.000 lik araç hiç sorun çıkarmıyordu cinsinden.
 
Zaten Leon şuanda benim için hayal gibi servis yok mazda ve alfa da aynı şekilde.Dönüp dolaşıp ya yine toyota ya da astra,focus,megane alınacak gibi duruyor.Toyota yerine başka bir markaya ikna ettiğimde en ufak bir trim sesinde ben suçlu olacağım.3 yıl 100.000 lik araç hiç sorun çıkarmıyordu cinsinden.
Trim sesi endişesi varsa Leon başınıza iş açar. Aileyi karşınıza alabilirsiniz 2-3 yıl sonra. :)
Hyundai i30 & Kia Cee'd, Mazda 3, Skoda Octavia o konuda daha iyiler.
Focus da genel olarak iyidir ama bazı 0 km araçlarında trimlerde işçilik kusurları çıkabiliyor. Otopark'ın Focus testinde vardı, biz de benzer şeyleri Fiesta'mızda yaşamıştık. Focus alacaksanız showroom'da ellerinde bulunan bir arabayı yerinde görerek inceleyerek almanız daha doğru olur o yüzden.
Yeni Megane'a baktım. Görüntü olarak çok güzel ama özellikle kapı döşemeleri trim sesi yapacağım diye bağırıyordu :)
Astra konusunda da çok olumsuz fikirlerim var ama beyan etmeye başlarsam objektiflikten uzaklaşırım. Onun için bu araba hakkında başka arkadaşların görüşlerine kulak verirseniz daha doğru olabilir =)
 
Seat Leon Mk3 kullandığım dönemde (ki 0km olarak almıştım 2013 de) aynı zamanda şirket aracı olarak 2010 model Toyota Corollada kullanıyorum. 2014 yılında kendi kendime, o şirket aracının (130k km de) trim sesi olarak benim Seattan (15k km de) daha sessiz olduğunu söylediğimi hatırlıyorum.

Muhtemelen Auris de öyledir. Bence trim sesi konusunda Berkerin de belirttiği gibi Leon çok iyi bir yerde değil... yukarıdaki diğer araçlar tahminimce daha başarılı olabilirler.

Not : sadece trim sesi olarak belirttim. Yol ve rüzgar sesi olarak Leon daha başarılıydı Corollaya göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...