HABER Yeni BMW M3'e 320 beygirlik dizel motor takviyesi!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
BMW, tamamen yeni 3 Serisi‘nin (G20) gelişim ve test çalışmalarına devam ediyor. Bavyeralı markanın yeni performans modeli BMW M3 de tıpkı standart model gibi objektiflerden kaçamadı!

BMW M3’e performanslı dizel motor seçeneği ekleniyor

Autocar’ın haberine göre BMW, yeni 3 Serisi’nin M Performance versiyonu için kullanıcılara yeni motor seçenekleri sunacak. Serinin giriş modeli olacak M340i‘de 3.0 litrelik altı silindirli TwinPower motor yer almaya devam edecek. 360 beygirlik bu motor seçeneği, yeni 9 ileri tam otomatik şanzıman ile eşleştirilecek ve yalnızca arkadan itiş olarak satılacak.

Geçmiş jenerasyonlardan farklı olarak yeni BMW M3, bir de dizel motor seçeneğine kavuşacak. M340d xDrive olarak adlandırılan versiyon, kaputunun altında 3.0 litrelik biturbo dizel motor taşıyacak. Yaklaşık 320 beygir güç üreten paket, adından da anlaşılacağı gibi dört tekerden çekişe sahip olacak.

Daha önce 5 ve 7 Serisi’nden de alışkın olduğumuz CLAR platformu üzerinde yükselen yeni 3 Serisi, tasarımsal olarak da abilerine yakın bir çizgide ilerleyecek. Karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) kullanımı sayesinde yaklaşık 40 kilogram hafifletilen otomobilin gelecek yılın başında satışa sunulması bekleniyor.

1 arasında 6







Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16 ve Goktug
Bmw'nin 2.0 ve üstü dizellerini seviyorum. Bu gelişmiş 3.0'lık dizel ünitenin bizim piyasada bindiğimiz kıytırık 1.5 - 1.6 dizeller gibi olmadığını herkes biliyor. 2.0'lık ünite bile gayet ehli, yeterince pürüzsüz, sarsıntısız ve devir çevirmeyi seven bir yapıya sahipken gelişmiş bu motor çok daha iyidir. Farklı ülkelerde değişiklik arayanlar için alternatif olabilir. Süpürge efektli, sesi soluğu çıkmayan elektrikli motorlara her türlü tercih ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Reddington
Türkiye'de olduğunu da sanmıyorum
Türkiye'de ikisi de var.

Bu araçlar M arabaları değil. Bunu unutmamak gerek. M340i, bir pazarlama hamlesi. Yandaki M harfine bakmayın, o orada emanet duruyor.
M140i'yi düşünün mesela, ona M arabası der misiniz? (Çok severim, bayılırım fakat M arabası değil.)

Dizele AR-GE kısmına ben de katılıyorum. Fakat avrupada gerçekten deli gibi yol yapan insanlar var. Ne kadar ''Dizel yasağı'' diye atıp tutsalar da, en az 6-7 sene var daha dizelden vazgeçmeye. Zaten 2018'de şehirlerine dizel araç sokmayacaklarını iddaa ediyorlardı. Şimdi ne oldu? Yalan oldu, uzattıkça uzatıyorlar.

Elektrik geliyor. 2020'de i5 ile büyük bir adım atılacak. Sonrasında ise M ve RollsRoyce elektrikten nasibini alacak. Bu iki markaya da dokunmalarını gerçekten istemiyorum, fakat dokunacaklar.
 
Bilmiyordum, Türkiye'de olduğunu da sanmıyorum. Bence dizelin mantığına ters M gibi bir arabada olması. Haydi yaptılar, yıl olmuş 2018, bu saatten sonra yeni dizel motora Ar-Ge pek mantıklı değil diye düşünüyorum.

Türkiye'de var.
Ar-Ge'ler aslında yeni yapılmıyor zaten, belki de şu an duyurulan motorlar 3-4 sene önce geliştirilmiştir.(kesin bilgi :) ) Haliyle o geliştirilen motorlar şuan duyuruluyor hala. Avrupa da Türkiye gibi değil sonuçta, ev-iş arası 100 km olan bir sürü insan var bizim gibi trafiğe de girmiyorlar. Ve herkes kişisel aracını da kullanıyor. Haliyle güçlü dizeller otoyollarda iş yapıyor hem kısmen daha ekonomik hem güçlü olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Cenk
Beyler, siz zannediyor musunuz ki dizel motorlardan inatla vazgeçilmeye çalışılmasının asıl sebebinin doğayı kirletiyor oluşu ? Kim evinde kullandığı pili geri dönüşüm merkezlerine gönderiyor ? Kimler çiğnediği sakızı yere atmak yerine başka şekilde imha ediyor ? Bir pil doğada 300 yıl içinde zararsız hale geliyor. Basit bir sakız bile 5 yılda ancak zararsız hale geliyor. Bunlar için kamuoyu oluşturmayan, tantana yapmayan insanlık dizel motorun oluşturduğu hava kirliliği için galeyana gelecek öyle mi ?

Katılaşan emisyon kurallarını üreticiler dizel motorlar için daha az maliyetle karşılayamaz hale geldiler. Bu zamana kadar yazılım desteğiyle minimum maliyette bunu hallediyorlardı ama artık emisyon normları yazılımla da düşürülemiyor. Daha maliyetli olan donanımsal geliştirme ve değişiklik kısmına gidilmesi gerekiyor. Üreticiler dizel motorların bu maliyetinden dolayı ' dizel havayı çok kirletiyor ' spekülasyonu çıkartıp duruyor. Bunu planlı olarak yapıyorlar ve yaptırıyorlar. Çok küçük bir azınlık kesim hariç amaç hiç bir zaman doğayı korumak olmadı.

Dizel motorun argesi uzun süre bitmez, bitemez.. Daha Avrupa bile elektrikli motorlara sahip araç düzenine doğru düzgün geçemedi. Hibrid motorlar ise asıl amaç değil ona arge yapmanın hiç bir mantığı yok. Fosil yakıtla çalıştıktan sonra hibrid motorun uzun vadeli bir çözüm olmadığı aşikar. Hibrid motorlar, asıl amaç olan fosil yakıtla çalışmayan elektirkli motorların argesi ve üretimi için bir geçiş süreci, teknoloji kontrolü ve kamuoyu nabzını yoklama yöntemi hepsi bu.
 
Son düzenleme:
Türkiye'de ikisi de var.

Bu araçlar M arabaları değil. Bunu unutmamak gerek. M340i, bir pazarlama hamlesi. Yandaki M harfine bakmayın, o orada emanet duruyor.
M140i'yi düşünün mesela, ona M arabası der misiniz? (Çok severim, bayılırım fakat M arabası değil.)

Dizele AR-GE kısmına ben de katılıyorum. Fakat avrupada gerçekten deli gibi yol yapan insanlar var. Ne kadar ''Dizel yasağı'' diye atıp tutsalar da, en az 6-7 sene var daha dizelden vazgeçmeye. Zaten 2018'de şehirlerine dizel araç sokmayacaklarını iddaa ediyorlardı. Şimdi ne oldu? Yalan oldu, uzattıkça uzatıyorlar.

Elektrik geliyor. 2020'de i5 ile büyük bir adım atılacak. Sonrasında ise M ve RollsRoyce elektrikten nasibini alacak. Bu iki markaya da dokunmalarını gerçekten istemiyorum, fakat dokunacaklar.
Bence işin içine turbo girince zaten dokunmuş oldular. şu saatten sonra elektrik motoru koysalar ne koymasalar ne.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Bence işin içine turbo girince zaten dokunmuş oldular. şu saatten sonra elektrik motoru koysalar ne koymasalar ne.
Turboyu bir ''bug'' a benzetebiliriz. Açık bulunup doldurulmuş bir şey gibi. Elektrik ise tamamen bir ''hack''.

Elektrikle alınan tork inanılmaz fazla, bu sebepten dolayı gerçekten trenmiş gibi hissediliyor içeriden. İşlemler kademeli değil, anlık gelişiyor. Bu bazılarının hoşuna gidiyor fakat gerçekten bizlerin pek de hoşumuza gideceğini sanmıyorum.

Düşünsenize, devir çevirdikçe daha çok güç üretme diye bir şey yok. Devir diye bir şey yok. Elektrik var, sadece elektrik. V10'ların inanılmaz sesleri yok. Sadece çakma bir rollercoaster sesi var.

Ben elektriğe hazır değilim, ben V12'ler görmek istiyorum. Flat 6, S6, V10 görmek istiyorum. Siz hazır mısınız?
Bir de ilgili video:
 
Turboyu bir ''bug'' a benzetebiliriz. Açık bulunup doldurulmuş bir şey gibi. Elektrik ise tamamen bir ''hack''.

Elektrikle alınan tork inanılmaz fazla, bu sebepten dolayı gerçekten trenmiş gibi hissediliyor içeriden. İşlemler kademeli değil, anlık gelişiyor. Bu bazılarının hoşuna gidiyor fakat gerçekten bizlerin pek de hoşumuza gideceğini sanmıyorum.

Düşünsenize, devir çevirdikçe daha çok güç üretme diye bir şey yok. Devir diye bir şey yok. Elektrik var, sadece elektrik. V10'ların inanılmaz sesleri yok. Sadece çakma bir rollercoaster sesi var.

Ben elektriğe hazır değilim, ben V12'ler görmek istiyorum. Flat 6, S6, V10 görmek istiyorum. Siz hazır mısınız?
Bir de ilgili video:
aman hocam ben hybridden bahsediyorum. düz elektrik nerden çıktı. uzak olsun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
aman hocam ben hybridden bahsediyorum. düz elektrik nerden çıktı. uzak olsun :D
Yok yok biliyorum, ben 2.0 Turbo benzinli+ bilmem kaç kW'lık elektrik motorlu bir M3'de aynı tren hissini yaşarız diyorum. Bir anda fazla çekmeye başlayacak mı, kademeli mi olacak verdiği güç?
Kafalarda deli sorular.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
@Alcantara Admin yanlışım varsa düzelt ama
Bilmiyordum, Türkiye'de olduğunu da sanmıyorum. Bence dizelin mantığına ters M gibi bir arabada olması. Haydi yaptılar, yıl olmuş 2018, bu saatten sonra yeni dizel motora Ar-Ge pek mantıklı değil diye düşünüyorum.

M550d Türkiye'ye geldi, 3 litre dizel. Ayrıca bu araçlara tam olarak M denemez..Yani dizel bir M5 değil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer ve Cenk
@Alcantara Admin yanlışım varsa düzelt ama


M550d Türkiye'ye geldi, 3 litre dizel. Ayrıca bu araçlara tam olarak M denemez..Yani dizel bir M5 değil
Dediğiniz gibi BMW'nin son 5 kasalardaki pazarlama oyununu 3 serisine taşımışlar. Model adı M3 diye başlayınca mecburen başlığı da öyle atmak durumunda kaldım, safkan M3 daha 2020'ye kadar ortaya çıkmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
İnsanlar alışkanlıklarından bir türlü vazgeçmek istemez. İlk önce elektrikli motora sahip araçlar çıkmış olsa ve benzinli/dizel motorlar geliştirme aşamasında olsa şimdi şu konuda bu ani tork patlamalarının ne kadar kötü olduğundan vites geçişi gibi gereksiz şeylerin ne kadar can sıkıcı olduğundan ve bu yeni teknolojinin ne kadar gürültülü olduğundan bahsediyor olunacaktı.

Bizden sonraki nesiller gürültülü motorlardan ve sarsıntılı vites geçişlerinden nasıl bir zevk aldığımıza anlam veremeyecekler.

Gelişim, yenilik, daha yüksek verimlilik iyidir hoştur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: aaygen ve Mt.Akina
İnsanlar alışkanlıklarından bir türlü vazgeçmek istemez. İlk önce elektrikli motora sahip araçlar çıkmış olsa ve benzinli/dizel motorlar geliştirme aşamasında olsa şimdi şu konuda bu ani tork patlamalarının ne kadar kötü olduğundan vites geçişi gibi gereksiz şeylerin ne kadar can sıkıcı olduğundan ve bu yeni teknolojinin ne kadar gürültülü olduğundan bahsediyor olunacaktı.

Bizden sonraki nesiller gürültülü motorlardan ve sarsıntılı vites geçişlerinden nasıl bir zevk aldığımıza anlam veremeyecekler.

Gelişim, yenilik, daha yüksek verimlilik iyidir hoştur.

Alıştığım şey keyif vermiyor ise seve seve vazgeçerim fakat eğer bir işi yapmaya alıştım ve aynı zamanda da yaparken mutlu oluyorsam tabiki vazgeçmek istemem. Burada mesele alışkanlıktan vazgeçmekten ziyade hoşuna giden bir şeyi terk etmek
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina