HABER Yeni BMW M3'e 320 beygirlik dizel motor takviyesi!

Türkiye'de var.
Ar-Ge'ler aslında yeni yapılmıyor zaten, belki de şu an duyurulan motorlar 3-4 sene önce geliştirilmiştir.(kesin bilgi :) ) Haliyle o geliştirilen motorlar şuan duyuruluyor hala. Avrupa da Türkiye gibi değil sonuçta, ev-iş arası 100 km olan bir sürü insan var bizim gibi trafiğe de girmiyorlar. Ve herkes kişisel aracını da kullanıyor. Haliyle güçlü dizeller otoyollarda iş yapıyor hem kısmen daha ekonomik hem güçlü olarak.

Tahmin edebiliyorum, Ar-Ge dediğimiz şey dünden bugüne, bugünden yarına olacak bir şey değil zaten. :) Bu dizelin yasaklanması konusu yanlış hatırlamıyorsam 3 yıldır falan var. Bu saat dediğim aslında geride bıraktığımız o yılları da kapsıyordu ama yıl olmuş 2018 yazmamdan dolayı yanlış anlaşılmam, söylemek istediğimi aktaramamam normal.

Devir çevirmeye seven, güçlü bir atmosferik motorun tadı bence de başka. Ama gelecek fosil yakıtta değil maalesef. Şuan hem satın alma gücüm hemde evimin önünde şarj etme imkanım olsa i3 satın alırdım. Hatta Zoe'yi ara ara çok ciddi olarak düşünüyorum (Fluence ZE uygun ama menzili çok kısa). @ Cenk Üstte yazdığınız pil toplama işini yapıyorum (eskiye göre pil atma kutuları çok çok azaldı o bir gerçek maalesef). Hatta bizim evde mavi kapak ve cam şişe de çöpe atılamaz, camları haftada bir cam toplama kutusuna, mavi kapakları da baya bir biriktikçe omur ilik felçlileri derneğinin toplama kutusuna atarım. Türkiye olarak atık toplama konusunda çok gerideyiz. Cam toplama iyi kötü oluyor aslında ama onda bile insanlar cam toplama yerlerine pet şişe, plastik poşet atıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bilmiyordum, Türkiye'de olduğunu da sanmıyorum. Bence dizelin mantığına ters M gibi bir arabada olması. Haydi yaptılar, yıl olmuş 2018, bu saatten sonra yeni dizel motora Ar-Ge pek mantıklı değil diye düşünüyorum.
M550D Bursa'da mevcut beyaz xdrive ,F10
 
Beyler, siz zannediyor musunuz ki dizel motorlardan inatla vazgeçilmeye çalışılmasının asıl sebebinin doğayı kirletiyor oluşu ? Kim evinde kullandığı pili geri dönüşüm merkezlerine gönderiyor ? Kimler çiğnediği sakızı yere atmak yerine başka şekilde imha ediyor ? Bir pil doğada 300 yıl içinde zararsız hale geliyor. Basit bir sakız bile 5 yılda ancak zararsız hale geliyor. Bunlar için kamuoyu oluşturmayan, tantana yapmayan insanlık dizel motorun oluşturduğu hava kirliliği için galeyana gelecek öyle mi ?

Katılaşan emisyon kurallarını üreticiler dizel motorlar için daha az maliyetle karşılayamaz hale geldiler. Bu zamana kadar yazılım desteğiyle minimum maliyette bunu hallediyorlardı ama artık emisyon normları yazılımla da düşürülemiyor. Daha maliyetli olan donanımsal geliştirme ve değişiklik kısmına gidilmesi gerekiyor. Üreticiler dizel motorların bu maliyetinden dolayı ' dizel havayı çok kirletiyor ' spekülasyonu çıkartıp duruyor. Bunu planlı olarak yapıyorlar ve yaptırıyorlar. Çok küçük bir azınlık kesim hariç amaç hiç bir zaman doğayı korumak olmadı.

Dizel motorun argesi uzun süre bitmez, bitemez.. Daha Avrupa bile elektrikli motorlara sahip araç düzenine doğru düzgün geçemedi. Hibrid motorlar ise asıl amaç değil ona arge yapmanın hiç bir mantığı yok. Fosil yakıtla çalıştıktan sonra hibrid motorun uzun vadeli bir çözüm olmadığı aşikar. Hibrid motorlar, asıl amaç olan fosil yakıtla çalışmayan elektirkli motorların argesi ve üretimi için bir geçiş süreci, teknoloji kontrolü ve kamuoyu nabzını yoklama yöntemi hepsi bu.

Dizel için çok geç artık, özellikle büyük şehirlere '' emissions zone'' geliyor. Londra' da tabelalar konmuş bile.Nisan 2019 dan itibaren geçerli olacak. Bir de zone öyle 3-5 km değil 40 km :confused:

Şimdi o dizelleri bize iteleyeckler zira doğu avrupalıya komaz :cool:
 
Dizel için çok geç artık, özellikle büyük şehirlere '' emissions zone'' geliyor. Londra' da tabelalar konmuş bile.Nisan 2019 dan itibaren geçerli olacak. Bir de zone öyle 3-5 km değil 40 km :confused:

Şimdi o dizelleri bize iteleyeckler zira doğu avrupalıya komaz :cool:
O yuzden diyorum dizelin argesi bitmez diye. Zamani gelince Avrupa zaten kullanmaz ama bizim gibi 3.Dunya ulkelerinde dizel kullanilmaya devam ettigi muddetce argesi de yapilir, bizlere de satilir ki bizim cok uzun yillar tamamen elektrikli araclari kullanabilme ihtimalimiz zayif gozukuyor. Daha diger ulkelerde bile bir kac yili var o isin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
O yuzden diyorum dizelin argesi bitmez diye. Zamani gelince Avrupa zaten kullanmaz ama bizim gibi 3.Dunya ulkelerinde dizel kullanilmaya devam ettigi muddetce argesi de yapilir, bizlere de satilir ki bizim cok uzun yillar tamamen elektrikli araclari kullanabilme ihtimalimiz zayif gozukuyor. Daha diger ulkelerde bile bir kac yili var o isin.

Hocam uzun vadede bize kalacak olan dizel değil de, Ethanol karışımlı yakıtlar olabilir çünkü içeriği max. 2 % petrol. Bizim gibi garibanlar için bile dizelin ömrü 10-12 seneyi geçmez. Hani bu süre için de ar-ge yapmazlar. Şu bahse konu makine bile 20 yılın projesidir. Eldekini satarlar diye düşünüyorum.

Az çok işin içinde olduğumdan biliyorum, örneğin Marine dizel ya da Fuel oil tabanlı makinelerin bile ar-gesi çok uzun zamandır yapılmıyor. Onlar için de yeni trend Lpg .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu saatten sonra dizel motor ArGE si mi yapıyor yani BMW.. ilginç geldi..
Dizelleri bize iteleyecekler o ayrı .. iteledikleri dizelleri yeni gibi de gösterecekler de... tamamen yeni bir şasi ye, yeni bir dizel motor.. bilemedim ..
 
Yukarıda yazmıştım tekrar yazayım bu motorlar bu sene geliştirilen motorlar değil. Otomotiv sektöründe mühendis olarak çalışıyorum ve bu tüm markalarda geçerli. markalar daha şimdiden 4-5 sene sonra çıkacak motorun argesini testlerini yapıyor ve evet hala dizel geliştiriliyor. Dizeli sadece avrupa olarak görmeyin. Biz de dahil doğu ülkeleri var, çin var. Ticari araçlar var. Bu bmw yi bize sizce iteleyebilir mi bmw? mtv si ,ötv si :)
Ayrıca Cenk hocamın dediği gibi emisyon mevzusu çevre koşulları yüzünden değil , tamamen bir pazar çabası. Ve emisyon standartları zorlaştıkça motor üreticileri de sıkışıyor. Maliyetler artıyor, istenilen emisyonu elde etmek için gereken ayarlar ile istenilen verimlilik elde edilemiyor. Şuan emisyon standartlarını karşılamak için egr,dpf kullanıldığından dizel motor %50 verimde ancak çalışıyor. Bu yüzden yazılım yaparak ve egr iptalleri ile çok rahat güç alabiliyoruz. Gerçekten motorlar çok kısık ancak stabil, parça ömrü açısından en optimum ayarlar yapılıyor. Bu bilgiler de öyle kulaktan dolma değil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop ve Cenk
Hocam uzun vadede bize kalacak olan dizel değil de, Ethanol karışımlı yakıtlar olabilir çünkü içeriği max. 2 % petrol. Bizim gibi garibanlar için bile dizelin ömrü 10-12 seneyi geçmez. Hani bu süre için de ar-ge yapmazlar. Şu bahse konu makine bile 20 yılın projesidir. Eldekini satarlar diye düşünüyorum.

Az çok işin içinde olduğumdan biliyorum, örneğin Marine dizel ya da Fuel oil tabanlı makinelerin bile ar-gesi çok uzun zamandır yapılmıyor. Onlar için de yeni trend Lpg .
Argeden kastim yepyeni teknolojiye sahip dizel unitelerden ziyade eldekilere ufak ekleme ve modifikasyonla yola devam seklinde. Stoklar erir, yerine ayni motorun biraz guncellenmis hali sunulmaya devam eder. Zaten yillardir da boyle gidiyordu. Misal psa grubu ayni motorlari ufak modifikasyonlarla euro4 5 6 diye satip duruyor. Daha az maliyetle euro normlarini karsilamakta zorlanmaya basladiklari donem bize de dizel motorlu arac gondermeyi birakirlar diye dusunuyorum.
 
Argeden kastim yepyeni teknolojiye sahip dizel unitelerden ziyade eldekilere ufak ekleme ve modifikasyonla yola devam seklinde. Stoklar erir, yerine ayni motorun biraz guncellenmis hali sunulmaya devam eder. Zaten yillardir da boyle gidiyordu. Misal psa grubu ayni motorlari ufak modifikasyonlarla euro4 5 6 diye satip duruyor. Daha az maliyetle euro normlarini karsilamakta zorlanmaya basladiklari donem bize de dizel motorlu arac gondermeyi birakirlar diye dusunuyorum.

Aynı fikirdeyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Cenk
Takviye denilince insanın aklına hibrit sistem vari bir şey geliyor. Ben de sadece başlığı okuyunca yoksa elektrik üniteye ilave bir dizel motor mu geldi dedim. :rolleyes: :confused:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yakışır yakışmaz, dizel biter bitmez bilemem ama bu 3.0 biturbo 320 hp'lik dizel alet iyi kaçar.. 240'lık awd passat bile otobanı birbirine katmıştı. 3.0'lık motor resmen tork canavarı. Kamyon bağla arkaya çeksin zorlanmadan. Kullanmak isterdim, deneyimlemek isterdim net :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
Yakışır yakışmaz, dizel biter bitmez bilemem ama bu 3.0 biturbo 320 hp'lik dizel alet iyi kaçar.. 240'lık awd passat bile otobanı birbirine katmıştı. 3.0'lık motor resmen tork canavarı. Kamyon bağla arkaya çeksin zorlanmadan. Kullanmak isterdim, deneyimlemek isterdim net :)

 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
İnsanoğlu doğası gereği pratiğe doğru evriliyor.Engellenemez bir durum bu.Eskiden vazgeçememe ise korkmaktan geliyor.V12 de V6 da V8 de kullandım.Sıralı 6 da kullandım; Tesla da kullandım.Hibritler konusunda da hakim sayılırım.Elektriğin hepsinden daha zevkli olduğu bir gerçek.Vites geçişi sarsıntısız küçük hacimli turbo motorlu araba tercih edip(vergi-yüksek tork için) gelip de burada ama atmosferik sesi abi demek şeye benziyor; İtalyaya erasmusa gidip fiyatı uygun diye ara sokak makarnası yiyip Türkiyeye dönünce makarna da bir cacık yok demek gibi.Tercih etmiyorsunuz edemiyorsunuz dar ekonomik yol seçip tadmadığınız şeye kaka diyorsunuz.Kaçımız gidip atmosferik motor arıyoruz? O yüzden bir düşünmek gerek diye düşünüyorum
Not: Dizel M testlerini izlemeye gidiyorum
 
Son düzenleme:
İnsanoğlu doğası gereği pratiğe doğru evriliyor.Engellenemez bir durum bu.Eskiden vazgeçememe ise korkmaktan geliyor.V12 de V6 da V8 de kullandım.Sıralı 6 da kullandım; Tesla da kullandım.Hibritler konusunda da hakim sayılırım.Elektriğin hepsinden daha zevkli olduğu bir gerçek.Vites geçişi sarsıntısız küçük hacimli turbo motorlu araba tercih edip(vergi-yüksek tork için) gelip de burada ama atmosferik sesi abi demek şeye benziyor; İtalyaya erasmusa gidip fiyatı uygun diye ara sokak makarnası yiyip Türkiyeye dönünce makarna da bir cacık yok demek gibi.Tercih etmiyorsunuz edemiyorsunuz dar ekonomik yol seçip tadmadığınız şeye kaka diyorsunuz.Kaçımız gidip atmosferik motor arıyoruz? O yüzden bir düşünmek gerek diye düşünüyorum
Not: Dizel M testlerini izlemeye gidiyorum

Mevcut arabamı sattıktan sonra yapacağım ilk is temiz bir e46 falan bakmak olacak. Atmosferik motor ben arıyorum :) turbo motor karakterini ciddi derecede beğenmiyorum. Aynı şekilde, v8 kullandım, v6 kullandım. Sıralı 6 deneyimleme şansım olmadı. Fakat 4 silindir turbonun yasattigi his digerlerinin yanina yaklasamaz benim için
 
Son düzenleme:
Mevcut arabamı sattıktan sonra yapacağım ilk is temiz bir e46 falan bakmak olacak. Atmosferik motor ben arıyorum :) turbo motor karakterini ciddi derecede beğenmiyorum. Aynı şekilde, v8 kullandım, v6 kullandım. Sıralı 6 deneyimleme şansım olmadı. Fakat 4 silindir turbonun yasattigi his digerlerinin yanina yaklasamaz benim için
Hayırlısı olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil