Ve Yeni Fiesta ST sahnede
Ford, Dodge’un yeni modeli SRT Demon‘ı uzun süredir tanıtmasına rağmen piyasaya sürmeyerek tüketicilerin sabırlarını zorlamasının aksine Yeni Fiesta’nın çıkışından hemen sonra Fiesta ST’yi de tanıttı.
Güzel gözükmesinin yanı sıra otomobil hothatch segmentinde 3 silindirli motor kullanarak bir ilke imza attı. Ibiza Cupra, 208 GTI ve Polo GTI gibi rakiplerinde ise alışılagelmiş olarak 4 silindirli motorlar kullanılmakta.
Yeni ST, 1.5 litrelik Ecoboost ünite ile 200 hp ve 290 Nm tork üretiyor. Bu değerler ile otomobil 0-100’ü 6.7 saniyede tamamlamakta. Karşılaştırma yapmak gerekirse önceki jenerasyon 1.6 litrelik EcoBoost motor ile 180 hp ve 240 Nm tork değerlerini üretiyordu.
Silindir kapatma teknolojisi sahnede
“Downsizing” yani hacim küçültme furyası ile hacmi 1.5 litreye düşen motorun silindir kapatma teknolojisi de bulunmakta. 1 silindirini kapatarak 2 silindir ile çalışabilen motorun hangi tork değerine bunu yapabildiği ise henüz açıklanmadı. Ford yeni motorun 3 silindir moduna geçip tam güç vermesi için sadece 14 milisaniyeye ihtiyaç duyduğunu açıkladı.
Değiştirilebilen sürüş modları
Sürüş modları sayesinde ise ST’nin karakterini değiştirebilme imkanınız bulunuyor. Normal, Sport ve Track modları ile arabanın çeşitli özelliklerinin yanı sıra kabin içinde bulunan ve elektronik olarak motor sesi üreten sisteminde agresifliğini ayarlamakta.
Aktif egzoz valfi sayesinde ise mekanik olarak daha agresif bir ses elde edilmiş. Bu ayarların otomobilde yaptığı değişiklikler ise direksiyon sertliği, ESP‘nin kaymalara izin verme aralığının genişlemesi ve gaz tepkilerinin değişmesi olarak sıralanıyor.
200 hp’ye sahip olan bir hothatch fikri kulağa hoş gelse bile kritik nokta bu gücü yere aktarıp aktaramadığı. Ford bu problemi çözmek için daha önceden de Focus gibi çeşitli modellerinde kullandığı torqe vectoring sistemine başvurmuş.
Sistemin çalışma mantığı ise virajda içte kalan tekerleğe fren uygulayarak understeer yani “kafadan açılma” ve gaza basıldığında lastiklerin patinaja düşmesi gibi önden çeker otomobillerde yaşanan sorunların önüne geçmek.
Ön kısmı bir hothatch’e yakışacak kadar agresifken arka tarafta ise bu tasarım çizgisi devam etmemekte. Otomobilin gerçek hayatta nasıl görüneceği ise merak konusu. Sizlerin yeni Fiesta ST hakkındaki görüşleriniz neler?
Ford tarafından yayınlanan tanıtım videosu:
Otomobili hareket halinde görmek isteyenler için:
Modelin detaylı resimlerine ise aşağıdan ulaşabilirsiniz:
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Ford, Dodge’un yeni modeli SRT Demon‘ı uzun süredir tanıtmasına rağmen piyasaya sürmeyerek tüketicilerin sabırlarını zorlamasının aksine Yeni Fiesta’nın çıkışından hemen sonra Fiesta ST’yi de tanıttı.
Güzel gözükmesinin yanı sıra otomobil hothatch segmentinde 3 silindirli motor kullanarak bir ilke imza attı. Ibiza Cupra, 208 GTI ve Polo GTI gibi rakiplerinde ise alışılagelmiş olarak 4 silindirli motorlar kullanılmakta.
Yeni ST, 1.5 litrelik Ecoboost ünite ile 200 hp ve 290 Nm tork üretiyor. Bu değerler ile otomobil 0-100’ü 6.7 saniyede tamamlamakta. Karşılaştırma yapmak gerekirse önceki jenerasyon 1.6 litrelik EcoBoost motor ile 180 hp ve 240 Nm tork değerlerini üretiyordu.
Silindir kapatma teknolojisi sahnede
“Downsizing” yani hacim küçültme furyası ile hacmi 1.5 litreye düşen motorun silindir kapatma teknolojisi de bulunmakta. 1 silindirini kapatarak 2 silindir ile çalışabilen motorun hangi tork değerine bunu yapabildiği ise henüz açıklanmadı. Ford yeni motorun 3 silindir moduna geçip tam güç vermesi için sadece 14 milisaniyeye ihtiyaç duyduğunu açıkladı.
Değiştirilebilen sürüş modları
Sürüş modları sayesinde ise ST’nin karakterini değiştirebilme imkanınız bulunuyor. Normal, Sport ve Track modları ile arabanın çeşitli özelliklerinin yanı sıra kabin içinde bulunan ve elektronik olarak motor sesi üreten sisteminde agresifliğini ayarlamakta.
Aktif egzoz valfi sayesinde ise mekanik olarak daha agresif bir ses elde edilmiş. Bu ayarların otomobilde yaptığı değişiklikler ise direksiyon sertliği, ESP‘nin kaymalara izin verme aralığının genişlemesi ve gaz tepkilerinin değişmesi olarak sıralanıyor.
200 hp’ye sahip olan bir hothatch fikri kulağa hoş gelse bile kritik nokta bu gücü yere aktarıp aktaramadığı. Ford bu problemi çözmek için daha önceden de Focus gibi çeşitli modellerinde kullandığı torqe vectoring sistemine başvurmuş.
Sistemin çalışma mantığı ise virajda içte kalan tekerleğe fren uygulayarak understeer yani “kafadan açılma” ve gaza basıldığında lastiklerin patinaja düşmesi gibi önden çeker otomobillerde yaşanan sorunların önüne geçmek.
Ön kısmı bir hothatch’e yakışacak kadar agresifken arka tarafta ise bu tasarım çizgisi devam etmemekte. Otomobilin gerçek hayatta nasıl görüneceği ise merak konusu. Sizlerin yeni Fiesta ST hakkındaki görüşleriniz neler?
Ford tarafından yayınlanan tanıtım videosu:
Otomobili hareket halinde görmek isteyenler için:
Modelin detaylı resimlerine ise aşağıdan ulaşabilirsiniz:
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..