HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

Bu iyiymiş. Defused silver diye bir rengi var, onunla çok iyi olur aslında. Böyle bir kombinasyon Leon X-Perience, Octavia, Fabia Scout, Golf, Passat Alltrack adında VAG grubunda da var. Opel de Insignia Country Tourer satıyor mesela. Ama en meşhurları Audi ve Volvo'nunkiler tabii. En sevdiğim kombinasyon.
Biz de pek görmediğimiz türden otomobiller. Yabancı kanallarda testleri vardır muhakkak ama ben pek denk gelmedim. İlginç ve güzel bir kombinasyon olmuş. Açıkçası bizim ülkemizde, yollarımızda uzun süreli bir kullanımla deneyimlemek isterdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
https://www.topgear.com/car-reviews/ford/focus
https://www.autocar.co.uk/car-review/ford/focus/first-drives/ford-focus-2018-review
http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus/103834/new-ford-focus-2018-review

Focus ile ilgili yabancı değerlendirmeler gelmeye başladı. En merak ettiğim konu torsiyon - yeni nesil bağımsız süspansiyon hakkında ki sürüş farklılıklarıydı. Yanlış değerlendirmede bulunmadıysam; Torsiyonlu versiyonun sınıfının iyileri arasında, yeni nesil tam bağımsız süspansiyonlu versiyonun ise focus'a seviye atlatmış olduğunu söyleyebiliriz. Bu yeni nesil bağımsız süspansiyonla sürüşü sınıfındaki araçlar içinde zirveyi alabilecek düzeyde olduğu söyleniyor.
 
Otobanda 100 - 140 arası hızlarla seyir ederek 100 km'de 6 - 6,5 litre ortalama tüketim tutturmak mümkün. 1.5 ecoboost 182 hp 6 ileri manuel.
 
Ne zamandır mk4 kasanın teknik detaylarını okuyorum fakat arka kısımda kullanılan yeni SLA isimli tam bağımsız süspansiyon nedir tam olarak çözememiştim. Ford'un bu zamana kadar arka kısımda kullandığı süspansiyonlar control blade ve daha gelişmişi integral link'ti. Açıkçası yeni kasada da tıpkı mondeo, edge, s-max, galaxy ve mustang'de olduğu gibi integral link'e geçer diyordum. Ama az önce dediğim gibi mk4'ün yabancı tüm teknik detaylarının anlatıldığı yazıları okumama rağmen SLA süspansiyon anlatımlarının içinde ne integral link ne de control blade ismini, bunlara benzer terimleri göremedim.

Neyse, netice itibariyle bu başlıkta da daha önce dile getirdiğim integral link kullanıldı cümlelerimin aksine mk4 focus'da bu kullanılmamış. SLA denilen süspansiyon aslında bizim de aşina olduğumuz Short and Long arm, yani Double Wishbone tipinde bir süspansiyon. Altta uzun, üstte kısa kola sahip bir model.
suspension-systems-and-components-41-638.jpg


Mk4 Focus'da ise çizmiş olduğum kısım muhtemelen üstte ki görselde yer alan daha uzun olan Lower Control Arm , bizim göremediğimiz üst kısımda ise daha kısa olan Upper Control Arm bulunuyor.
DF699CCE-FC7E-4F87-8462-F3EDAF795F1C.jpeg.cb6b2f033c0b8519e63cbe99d6c8df8a.jpeg

3.görselde ise torsiyonlu versiyon görünüyor. Onun konuyla alakası yok. Görselden ayıramadım.

Netice itibariyle Ford'dan daha detaylı bir açıklama alamadığımız sürece Mk4 Focus'un arka aksında kullanılan SLA ( short and long arm ) süspansiyon, bildiğimiz Double Wishbone süspansiyonun bir türevi diyebiliriz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Ne zamandır mk4 kasanın teknik detaylarını okuyorum fakat arka kısımda kullanılan yeni SLA isimli tam bağımsız süspansiyon nedir tam olarak çözememiştim. Ford'un bu zamana kadar arka kısımda kullandığı süspansiyonlar control blade ve daha gelişmişi integral link'ti. Açıkçası yeni kasada da tıpkı mondeo, edge, s-max, galaxy ve mustang'de olduğu gibi integral link'e geçer diyordum. Ama az önce dediğim gibi mk4'ün yabancı tüm teknik detaylarının anlatıldığı yazıları okumama rağmen SLA süspansiyon anlatımlarının içinde ne integral link ne de control blade ismini, bunlara benzer terimleri göremedim.

Neyse, netice itibariyle bu başlıkta da daha önce dile getirdiğim integral link kullanıldı cümlelerimin aksine mk4 focus'da bu kullanılmamış. SLA denilen süspansiyon aslında bizim de aşina olduğumuz Short and Long arm, yani Double Wishbone tipinde bir süspansiyon. Altta uzun, üstte kısa kola sahip bir model.
Ekli dosyayı görüntüle 13962

Mk4 Focus'da ise çizmiş olduğum kısım muhtemelen üstte ki görselde yer alan daha uzun olan Lower Control Arm , bizim göremediğimiz üst kısımda ise daha kısa olan Upper Control Arm bulunuyor.
Ekli dosyayı görüntüle 13963
3.görselde ise torsiyonlu versiyon görünüyor. Onun konuyla alakası yok. Görselden ayıramadım.

Netice itibariyle Ford'dan daha detaylı bir açıklama alamadığımız sürece Mk4 Focus'un arka aksında kullanılan SLA ( short and long arm ) süspansiyon, bildiğimiz Double Wishbone süspansiyonun bir türevi diyebiliriz.
Arka süspansiyonun bu yapısı bana biraz narin geldi. Tam yüklü halde sert tümseklerde ağır hasar alabilir veya alttan hafif bir darbede bile dengesi ayarı ciddi kaçabilir

Double Wishbone filan iyi hoş da, eğer Focus'a herhangi bir versiyonunda torsiyon koyuyorsan o modelin adını değiştireceksin. Böbreksiz BMW'den daha büyük bir fiyasko. Bu konuda tavrım hala net:

_
Ford yıllar önce 90'ların 2. yarısında NewEdge diye bir tasarım dili oluşturdu kendine ve 20 yıl geçmesine rağmen bu tasarım dili hala beğeniliyor. Bunun gibi etkili ve yenilikçi bir tasarım dilini yıllar sonra Fiesta Mk7'de yakalamışlardı, yapılan makyajla onda da dış tasarım konusunda hafiften geriye gidildi, yeni kasa Mk8 ile de yumuşatılıp bayağı bir söndürüldü. Focus ise Mk1'in tasarım başarısını bir daha asla yakalayamadı zaten. Hala Colin McRae kasa diye sayıklıyoruz :D

Eğer Ford da VAG'ın yaptığı hataya düşüp arkaya torsiyon filan yapıp altyapı teknolojisini geriye götürürse kendi ayağına sıkar. İnsanlar yıllardır Focus'u zaten iç mekan kalitesine veya tok kapı sesine almıyor ki, çok iyi tasarlanmış altyapı geometrisine tav olup alıyor. Millet hala mk2 Leon'a efsane kasa diyor, Scirocco Golf V altyapısını kullanıyor diye övülüyor. Bunlar gibi Eski Focus'lar 2. elde büyük kıymete biner, 0km fiyatına satılır :)
Focus'u beğendim de, keşke dinozorlar ve kısıtlı bütçeler için bir tane atmosferik motoru ürün gamında bulundursaydı.
Arka baş mesafesi soru işareti yarattı bende. Fiesta'ya ve Mercedes A serisine benzer şekilde inen tavan çizgisi, arka tarafı gereğinden fazla basabilir.
Egea'ya benzer tasarımını beğendim. Mk1 gibi yenilikçi değil ama güzel.
Mk1'den beri bağımsız süspansiyonu Focus'un temel karakterini oluşturan bir unsur olarak tutan Ford, torsiyonu belli motor seçeneklerine koymuş olsa bile modelin imajını tek başına bununla yerle bir etmiştir. Madem torsiyona kadar düşürdü kendisini, Focus yerine Escort olarak çıkarsaydı bu modelini. Beklentiler de ona göre olurdu.
_
 
Arka süspansiyonun bu yapısı bana biraz narin geldi. Tam yüklü halde sert tümseklerde ağır hasar alabilir veya alttan hafif bir darbede bile dengesi ayarı ciddi kaçabilir

Double Wishbone filan iyi hoş da, eğer Focus'a herhangi bir versiyonunda torsiyon koyuyorsan o modelin adını değiştireceksin. Böbreksiz BMW'den daha büyük bir fiyasko. Bu konuda tavrım hala net:

_

_
Bu süspansiyon tipinin en iyi özelliklerinden biridir tam yüklü kapasiteyle bile optimum düzeyde çalışabilmesi. Yani otomobili belirtilen maksimum taşıma kapasitesine getirseniz bile konfor ve tutuş konusunda ki özelliğini kaybetmiyor. Yere vurması konusuna gelince, control blade'in alt kolu mk4'de kullanılan versiyondan çok daha yakın yere. Ama ben bu zamana kadar hiç vurmadım o kısmı. Mühendisler onu dizayn ederken muhakkak düşünmüşlerdir.

Torsiyonlu versiyona gelince sürüş dinamizmi kendi sınıfı içinde en iyileri arasında gösteriliyor ama ben çok umursamıyorum, bu zamana kadar torsiyonlu versiyona pek değinmeyişimin sebebi de hem tercih etmeyecek olmamdan hem de Türkiye'ye gayet yerinde bir paketle bağımsız süspansiyonlu versiyonun gelecek olmasından. Ben 1.0 benzinli araç almam, dizel motora zaten çok para istiyorlar yakıt parası amorti etmiyor haliyle dizel de artık tercih etmem. 150'lik otomatik benzinli focus idealdir. Manuel keyfi isteyen de 180'liği alır. İkisinde de tam bağımsız geliyor zaten. O sebeple ben torsiyonlu versiyonu hiç üretilmemiş diye düşünüyorum genel olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bu süspansiyon tipinin en iyi özelliklerinden biridir tam yüklü kapasiteyle bile optimum düzeyde çalışabilmesi. Yani otomobili belirtilen maksimum taşıma kapasitesine getirseniz bile konfor ve tutuş konusunda ki özelliğini kaybetmiyor. Yere vurması konusuna gelince, control blade'in alt kolu mk4'de kullanılan versiyondan çok daha yakın yere. Ama ben bu zamana kadar hiç vurmadım o kısmı. Mühendisler onu dizayn ederken muhakkak düşünmüşlerdir.

Torsiyonlu versiyona gelince sürüş dinamizmi kendi sınıfı içinde en iyileri arasında gösteriliyor ama ben çok umursamıyorum, bu zamana kadar torsiyonlu versiyona pek değinmeyişimin sebebi de hem tercih etmeyecek olmamdan hem de Türkiye'ye gayet yerinde bir paketle bağımsız süspansiyonlu versiyonun gelecek olmasından. Ben 1.0 benzinli araç almam, dizel motora zaten çok para istiyorlar yakıt parası amorti etmiyor haliyle dizel de artık tercih etmem. 150'lik otomatik benzinli focus idealdir. Manuel keyfi isteyen de 180'liği alır. İkisinde de tam bağımsız geliyor zaten. O sebeple ben torsiyonlu versiyonu hiç üretilmemiş diye düşünüyorum genel olarak.
Normal şartlarda zaten süspansiyonun hiçbir parçası yere vurulmaz :) Ekstra durumlarda amortisör/yay dip yaptığında takozların vurma noktasına geldiği yerlerde şemalara bakınca bana biraz sakat geldi. Tabii ki çalışma aralığını kamera takıp canlı olarak görmek gerekir net kanı için.

Torsiyonlu versiyona gelince, AMA ÜRETTİLER. Ülkemizde sınırlı sayıda da olsa klimasız Golf mk6 satılması gibi düşün. Sen ben almayız ama sonuçta kaliteli ve konforlu diye satılan bir arabada klima yok !!! Mercedes S350'de arka yolcu havalandırma ızgaralarının olmaması gibi bir şey benim için.
 
Normal şartlarda zaten süspansiyonun hiçbir parçası yere vurulmaz :) Ekstra durumlarda amortisör/yay dip yaptığında takozların vurma noktasına geldiği yerlerde şemalara bakınca bana biraz sakat geldi. Tabii ki çalışma aralığını kamera takıp canlı olarak görmek gerekir net kanı için.

Torsiyonlu versiyona gelince, AMA ÜRETTİLER. Ülkemizde sınırlı sayıda da olsa klimasız Golf mk6 satılması gibi düşün. Sen ben almayız ama sonuçta kaliteli ve konforlu diye satılan bir arabada klima yok !!! Mercedes S350'de arka yolcu havalandırma ızgaralarının olmaması gibi bir şey benim için.
Gelinen noktada benim açımdan pek büyük sorun yok. Ben torsiyonlu arabaya karşıyım ama ne konforu ne sürüş dinamizmini beceremeyen, sırf koyulmuş olmak için koyulan torsiyonlara karşıyım. Sürüş kalitesi olarak beni bozmadığı müddetçe lanet etmem ama tercih de etmem :D Yeni Focus'a sırf torsiyon koymuş olsalardı dönüp daha bakmazdım, hem torsiyonlu hem control blade'li bir üretim yapsalardı yine dönüp bakmazdım. Ama bir modele torsiyon koymuşsan, bunun karşılığında diğer versiyonlarına cidden pahalı ve daha gelişmiş bir süspansiyon eklemişsen, bunu da ulaşılabilir kılmışsan bu değişikliği anlarım, kabul ederim. Neticede premium diyorsun, malzemeden çalar mı diyorsun ama Mercedes torsiyon kullanıyor. Audi zaten öyleydi. Sürüş zevkiyle ün salmış bmw arkadan itiş zevkini ve mekaniğini terk edip önden çekişe geçiyor.

Şimdi yeni Focus'a bakıyorsun top gear'dan 9/10 alıyor, carwow'a bakıyorsun 9/10 alıyor. Normalde çoğu marka bunu sağlayabilmek için torsiyon + bağımsız kullandı ama kullandıkları ne torsiyonu ne bağımsızı geliştirdiler. Focus'a bakıyorsun yeni nesil araçların içinde neredeyse sadece premium üst sınıflarda kullanılan bir tam bağımsızı koyuyorlar. Ellerinde control blade, integral link olmasına rağmen onların da gelişmişini koyuyorlar. Torsiyonu koyuyor ama onun sürüşe dair bozabileceği etkenleri indirmek için Fiesta st'de kullanılan yay teknolojisini geliştirip focus'a da uyarlıyorlar. Sinan'ın Fiesta st testinde söyledikleri malum, bu araç b sınıf değil diyor. Tüm bunları yaparken daha yalıtımlı, daha sessiz, daha konforlu, daha donanımlı, daha iyi sürüş zevkine ve yol tutuşa sahip, daha daha.. diyebileceğin özellikleri ekleyerek yapıyorlar. Netice itibariyle bakarsan da bu araç premium bir üreticinin elinden çıkma değil. Yani anlayacağın gelinen noktayı duygusal olarak olmasa da mantık olarak makul buluyorum. Ben mk4'ü kullanırken bana o sevdiğim ' Ford genlerini ' hissettiriyorsa olay bitmiştir benim için.
 
Son düzenleme:
Puanı yeterli gibi ama yine de yolcu korumada 90 puanı aşmasını beklerdim. Bu arada sınıf liderlerine bakınca 3 tane VW olması beni bayağı şaşırttı.
2018 yılı içerisinde ncap puanlama kuralları tekrar değişti. Biraz daha zorlaştırdılar. Yanılmıyorsam şuana kadar sadece 3 araç yenilenmiş 2018 kriterlerine göre test edildi. Daha önce ki kurallara tabii olarak test edilseydi %95-96 civarında bir yolcu koruma derecesi elde edecekti.
 
2018 yılı içerisinde ncap puanlama kuralları tekrar değişti. Biraz daha zorlaştırdılar. Yanılmıyorsam şuana kadar sadece 3 araç yenilenmiş 2018 kriterlerine göre test edildi. Daha önce ki kurallara tabii olarak test edilseydi %95-96 civarında bir yolcu koruma derecesi elde edecekti.

2018'de, çeşitli aktif güvenlik testleri güncellendi ve yenileri eklendi.

Yetişkin Yolcu Koruması ile ilgili değerlendirmede çarpma testleri değişmedi ancak AEB Şehir içi testleri (otonom acil durum frenleme sistemlerinin düşük hız işlevsellik testleri) artık sabit haldeki aracın test edilen aracın yoluna göre sola veya sağa çıkıntı yapma senaryolarını da içeriyor. Testlerde yeni, daha geliştirilmiş hedef araç kullanıldı.

Yayaların korunması ile ilgili değerlendirmelere AEB yaya algılama konusunda yeni testler eklendi. Bu testler gece senaryolarını ve bisikletli algılama konularını kapsıyor.

Güvenlik Yardımcısı ile ilgili değerlendirmelerde, araçta arka koltuklar için gelişmiş emniyet kemeri hatırlatıcı (SBR) sistemi varsa daha fazla puan verildi. AEB sistemlerinin değerlendirilmesi aracın yoluna doğru çıkıntı yapan hedef testlerinin; acil durum şeritte kalma (ELK) işlevselliği de içeren şerit destek sistemlerinin dahil edilmesiyle daha hassaslaştırıldı; ve hız sınırlama bilgisi işlevi hız yardımı konusunda daha detaylı şekilde değerlendirildi.

2018 yılındaki değerlendirmeler önceki yıllara göre ciddi şekilde değiştirildi, bu yüzden yıldız derecelendirmeleri daha önceki yılların yıldız derecelendirmeleri ile doğrudan kıyaslanmamalıdır.


2018'de XC40 97, Leaf 93 puan almış.
 
2018'de, çeşitli aktif güvenlik testleri güncellendi ve yenileri eklendi.

Yetişkin Yolcu Koruması ile ilgili değerlendirmede çarpma testleri değişmedi ancak AEB Şehir içi testleri (otonom acil durum frenleme sistemlerinin düşük hız işlevsellik testleri) artık sabit haldeki aracın test edilen aracın yoluna göre sola veya sağa çıkıntı yapma senaryolarını da içeriyor. Testlerde yeni, daha geliştirilmiş hedef araç kullanıldı.

Yayaların korunması ile ilgili değerlendirmelere AEB yaya algılama konusunda yeni testler eklendi. Bu testler gece senaryolarını ve bisikletli algılama konularını kapsıyor.

Güvenlik Yardımcısı ile ilgili değerlendirmelerde, araçta arka koltuklar için gelişmiş emniyet kemeri hatırlatıcı (SBR) sistemi varsa daha fazla puan verildi. AEB sistemlerinin değerlendirilmesi aracın yoluna doğru çıkıntı yapan hedef testlerinin; acil durum şeritte kalma (ELK) işlevselliği de içeren şerit destek sistemlerinin dahil edilmesiyle daha hassaslaştırıldı; ve hız sınırlama bilgisi işlevi hız yardımı konusunda daha detaylı şekilde değerlendirildi.

2018 yılındaki değerlendirmeler önceki yıllara göre ciddi şekilde değiştirildi, bu yüzden yıldız derecelendirmeleri daha önceki yılların yıldız derecelendirmeleri ile doğrudan kıyaslanmamalıdır.


2018'de XC40 97, Leaf 93 puan almış.
Focus, AEB City'den (Otomatik Frenleme) puan alamamış bu da yolcu koruma kriterine dahil edilmiş. Puan alamamasının sebebi sistemin iyi çalışmaması değil, sistem iyi çalışıyor fakat puanlama şartı mevcut;ön baş korumadan en az iyi derecesi almak o da Focus'un orta değerlendirmede kaldığı nokta olmuş. Yani iyi çalışan bir sistemin puanlaması, ön baş korumadan orta değerlendirme aldığı için puanlamaya dahil edilmediğinden yetişkin yolcu korumasında %90 üzerine çıkamamış. 2017 kriterleriyle test edilen diğer rakipleri 2018 kriterleriyle test edilirse eğer muhtemelen benzer derecelendirme değerleri alacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bebebiskuvisi
Bu arada sınıf liderlerine bakınca 3 tane VW olması beni bayağı şaşırttı.
Bu arada bu cümleye cevap vermeyi unutmuşum hocam. Vag grubunun denk modelleri içinde ( vw, seat, skoda ) detaya girmesem de şöyle göz ucuyla derecelendirmelere, testlere baktığımda gördüğüm o ki çarpışma testlerinde Ford dahil bir çok rakip markadan daha başarılılar. Mesela seat leon'un alt yapı kalitesini yerlerden yere vururuz ama önce ki yıllara bakıldığında çarpışma testlerinde rakiplerini neredeyse katlar düzeyde bir başarısı var yanlış hatırlamıyorsam. Keza Golf de o konuda çok başarılıdır. O sebeple vw modellerinin ilk 3 içinde olmasına şaşırmıyorum. Otomobilleri yeterince sağlam.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche