Ne zamandır mk4 kasanın teknik detaylarını okuyorum fakat arka kısımda kullanılan yeni SLA isimli tam bağımsız süspansiyon nedir tam olarak çözememiştim. Ford'un bu zamana kadar arka kısımda kullandığı süspansiyonlar control blade ve daha gelişmişi integral link'ti. Açıkçası yeni kasada da tıpkı mondeo, edge, s-max, galaxy ve mustang'de olduğu gibi integral link'e geçer diyordum. Ama az önce dediğim gibi mk4'ün yabancı tüm teknik detaylarının anlatıldığı yazıları okumama rağmen SLA süspansiyon anlatımlarının içinde ne integral link ne de control blade ismini, bunlara benzer terimleri göremedim.
Neyse, netice itibariyle bu başlıkta da daha önce dile getirdiğim integral link kullanıldı cümlelerimin aksine mk4 focus'da bu kullanılmamış. SLA denilen süspansiyon aslında bizim de aşina olduğumuz Short and Long arm, yani Double Wishbone tipinde bir süspansiyon. Altta uzun, üstte kısa kola sahip bir model.
Ekli dosyayı görüntüle 13962
Mk4 Focus'da ise çizmiş olduğum kısım muhtemelen üstte ki görselde yer alan daha uzun olan Lower Control Arm , bizim göremediğimiz üst kısımda ise daha kısa olan Upper Control Arm bulunuyor.
Ekli dosyayı görüntüle 13963
3.görselde ise torsiyonlu versiyon görünüyor. Onun konuyla alakası yok. Görselden ayıramadım.
Netice itibariyle Ford'dan daha detaylı bir açıklama alamadığımız sürece Mk4 Focus'un arka aksında kullanılan SLA ( short and long arm ) süspansiyon, bildiğimiz Double Wishbone süspansiyonun bir türevi diyebiliriz.