Yeni jettanon ilk testi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ulas79

Profesör
433
46
Volkswagen Jetta'nın yeni nesil modellerini görmek için Ocak ayını beklememiz gerekiyor. Alman üreticinin C segmentinde yer alan sedan modeli Detroit Otomobil Fuarı sırasında tanıtılacak ve güncel PQ35 platformunu bırakıp sonunda MQB'ye geçecek. Bu sırada daha güçlü bir motor ve daha hızlı bir şanzımana da kavuşacak olan aracın ilk gösterimiyse Arizona'da yer alan test merkezinde, kamuflajlar altındaki bir prototiple gerçekleşti.

Testin yapıldığı yer, Volkswagen'in A.B.D.'de üretim ve tasarım yaptığı sekiz tesisten birisi ve burada toplam 200 kişi çalışıyor. Burada, Ducati'den Bugatti'ye kadar Volkswagen grubunun birçok markasından modeller test ediliyor. Bir sürü Seat, Skoda ve Çin pazarı için geliştirilen Volkswagen modelinin arasından sıyrılıp kamuflajlı Jetta prototipinin içerisine yerleşiyorum.

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

Müşteriler, aracın sürpriz bir şekilde üst sınıfa göz kırpan ve Golf ile Audi A3 gibi araçlarınkine benzeyen sürüş karakteristikleri karşısında şaşıracak.

Test edilen model A.B.D. pazarına yönelik olduğundan 1.4 litre hacimli TSI motor gibi bazı parçalar güncel modelden tanıdık. Bununla birlikte şanzıman 8 ileri vitesli bir otomatik ve platform da MQB mimarisine sahip. İlk sürüş sırasında aracın çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.

Müşteriler, aracın sürpriz bir şekilde üst sınıfa göz kırpan ve Golf ile Audi A3 gibi araçlarınkine benzeyen sürüş karakteristikleri karşısında şaşıracak. Direksiyon sistemi yumuşak ve komutlara çabuk yanıt veriyor. Ayrıca kabin sessiz. En çetin koşullarda bile yeni Jetta bu özelliklerinden ödün vermiyor.

Volkswagen'in Arizona tesislerinde yer alan yüksek sürat pistinde ulaştığımız 204 km/s süratte bile aracın dengesi dikkate değerdi. Ön tekerleklerin neler yaptığı, direksiyon sistemi tarafından sürücüye başarılı şekilde aktarılırken aynı özelliklerin slalomda da bizlerle olması güzeldi. Islak zeminde yapılan testimizde bile ani yön değişimlerinde gösterilen tepkiler başarılıydı.

Direksiyonun biraz daha ağır olabileceğini söylediğimde Volkswagen Kuzey Amerika'nın Mühendislik bölümü patronu Matthias Erb bana; Yeni GLI'ı kullanana kadar bekle." diyor. İddialı bir cümle.

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

Yeni süspansiyon ayarları aracı yere adeta yapıştırıyor ve ön tekerleklerin, virajlarda otomobili benzersiz şekilde çekip gövde salınımsız götürmesine olanak sağlıyor.

Virajlarda yeni sedan daha da çok göze batıyor. Volkswagen'in virajlı teknik pistinde Yeni süspansiyon ayarları aracı yere adeta yapıştırıyor ve ön tekerleklerin, virajlarda otomobili benzersiz şekilde çekip gövde salınımsız götürmesine olanak sağlıyor. Bu sportif etkiler bana Mazda3'ü bile hatırlattı.

Kaput altında yer alan ve elden geçirilen motor, gerektiği zamanlarda istediğiniz gücü verebiliyor. Bu araç bir prototip olduğundan Volkswagen bana bir güç değeri vermedi fakat 150 beygirin üzerinde bir sayı olacağının ipuçlarını verdi. Şanzıman genel olarak yumuşak ve hızlı geçişlere sahip olsa da düzlüklerde gaz pedalına birden bastığınızda vites küçültmek için biraz da olsa bekliyor.

Normal, Eco, Sport ve kişisel sürüş modları arasında yaptığım geçişlerde otomobilin bariz bir şekilde karakter değiştirmesi de şaşırtıcıydı. Araç, verimli bir dört kapılı araçtan sportif bir sedana sadece Sport tuşuna basılarak dönüştürülebiliyor. Direksiyon biraz daha ağırlaşıyor ve şanzıman da düşük viteslerde biraz daha fazla vakit geçiriyor. Değişimler sadece sözde kalmıyor ve sürüş sırasında fark edilebiliyor.

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

2019-volkswagen-jetta-prototype-first-drive.jpg

MQB platformu Jetta'nın altında harikalar yaratmış. Genel sürüş dinamikleri eskisinden çok farklı olan araca, giderek daha premium olan bu segmentte önemli bir avantaj sağlamış.

Gövdenin tamamı kamuflajla gizlenmiş olsa da tasarımın Arteon ve Audi A3 gibi modellerden izler taşıdığı görülebiliyor. Bu aralardan özellikle ilkinin izleri, ön panjura bakıldığında fark edilebiliyor. Kabinde de aynı şekilde kamuflaj kullanan Volkswagen, daha konforlu deri koltuklar, daha başarılı bir ön görüş açısı ve genişletilen arka koltuklar gibi artılara sahip. Genel anlamda Jetta'nın hem iç hem de dış tasarımında kalitenin arttığı söylenebilir.

Yedinci nesil Jetta, Volkswagen ailesinde yer alan ve Kuzey Amerika pazarı için hazırlanmış dört otomobilden birisi. Diğer modellerse Atlas, daha büyük bir Passat ve bu ülkede farklı çizgilere sahip olan Tiguan. Jetta'nın bu ülkede gösterdiği başarı, isminin gelecekte de model adı olarak kullanılmasını sağlayacak. 1979 yılında bu yana 16 milyonun üzerinde örneği üretilen modelin yeni nesline bakıldığında, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde satışların ivmelenmesi kaçınılmaz gibi görünüyor.

Direksiyon arkasında geçirdiğim birkaç saatin ardından yeni Jetta'nın olumlu bir izlenim bıraktığını söyleyebilirim. MQB platformu Jetta'nın altında harikalar yaratmış. Genel sürüş dinamikleri eskisinden çok farklı olan araca, giderek daha premium olan bu segmentte önemli bir avantaj sağlamış. Tasarım ve donanım seviyesinin rekabetle yarışabilir ayarda olması ve fiyatın da Volkswagen'in söz verdiği gibi çok değişmemesi halinde segmentinde yer alan rakiplerinin korkması gereken bir araç piyasaya çıkacakmış gibi görünüyor.

https://tr.motor1.com/reviews/224057/2018-volkswagen-jetta-prototipi-ilk-surus-incelemesi/
 
Passat bile aynı anda hem dinamik hem konforlu olamazken bu araç nasıl oluyor pek anlayamadım. Üstelik bu otomobilin vw'nin üvey evladı olan jetta olması ekstra şaşırtıcı bir durum. Bu konuda mühendisler passat'a özenmeyip jetta'ya mı özenmişler yani ?
 
Passat bile aynı anda hem dinamik hem konforlu olamazken bu araç nasıl oluyor pek anlayamadım. Üstelik bu otomobilin vw'nin üvey evladı olan jetta olması ekstra şaşırtıcı bir durum. Bu konuda mühendisler passat'a özenmeyip jetta'ya mı özenmişler yani ?
Demek ki ona yönelik yapmışlar süspansiyon ayarlarını
 
Demek ki ona yönelik yapmışlar süspansiyon ayarlarını
Golf ve a3 ile aynı altyapıyı paylaşacak ama acayip dinamik sürüşü olacak. Bununla beraber araca ilk bindiğinde fark edeceğin şey ise çok konforlu olduğu. O zaman desenize vw mühendisleri passat'ı da golf'ü de a3'ü de geçen jetta üretmişler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Passat bile aynı anda hem dinamik hem konforlu olamazken bu araç nasıl oluyor pek anlayamadım. Üstelik bu otomobilin vw'nin üvey evladı olan jetta olması ekstra şaşırtıcı bir durum. Bu konuda mühendisler passat'a özenmeyip jetta'ya mı özenmişler yani ?

Testi yapan kişi amerika-arizona bölgesinde da sürmüş arabayı. Kanada nın az çok nasıl olduğunu biliyorum ama güney taraflarının asfaltı nasıldır bilemem. Kanada için yorum yapmak gerekirse kasis bile sayılı. En konforsuz gelecek şey yol-köprüler arasındaki geçiş bide yollardaki ufak çatlaklar. Bu bile konfor yorumunu etkiler. Konforlu olup olmadığını anca Türkiye deki yapılan testlerde anlaşılır. Ama iyi yol tuttuğunu okumak gelişme göstergesi :)
 
Son düzenleme:
Yalnız Markaların; C segmentinin D segmentini sıkıştıran geliştirmelerini unutmamak lazım.
 
Testi yapan kişi amerika-arizona bölgesinde da sürmüş arabayı. Kanada nın az çok nasıl olduğunu biliyorum ama güney taraflarının asfaltı nasıldır bilemem. Kanada için yorum yapmak gerekirse kasis bile sayılı. En konforsuz gelecek şey yol-köprüler arasındaki geçiş bide yollardaki ufak çatlaklar. Bu bile konfor yorumunu etkiler. Konforlu olup olmadığını anca Türkiye deki yapılan testlerde anlaşılır. Ama iyi yol tuttuğunu okumak gelişme göstergesi :)
Konfor konusunda yol şartını ben de senin gibi düşündüm. Sanırım bozuk aslfattan ziyade düzgün zeminde kullanılmış otomobil. Sürüş dinamizmine gelince, güncel jetta da bana kalırsa gayet güzel ve sağlam yol tutuşa sahipti. Hatta b8 passat'ı saymazsak b6-b7 passat ve makyajlı makyajsız golf'ten de daha iyi yol tutan bir otomobildi. Demek ki bunu biraz daha yukarı çıkardılar. Buraya kadar her şey normal. Ama işte bununla beraber ' araca ilk bindiğinizde çok daha konforlu olduğunu hissediyorsunuz ' dendiği vakit güncel passat'ı da golf'ü de geride bırakmış demektir. Benim garipsediğim nokta bu oldu. Onda da işte muhtemelen düzgün asfaltta kullandılar.
 
Konfor konusunda yol şartını ben de senin gibi düşündüm. Sanırım bozuk aslfattan ziyade düzgün zeminde kullanılmış otomobil. Sürüş dinamizmine gelince, güncel jetta da bana kalırsa gayet güzel ve sağlam yol tutuşa sahipti. Hatta b8 passat'ı saymazsak b6-b7 passat ve makyajlı makyajsız golf'ten de daha iyi yol tutan bir otomobildi. Demek ki bunu biraz daha yukarı çıkardılar. Buraya kadar her şey normal. Ama işte bununla beraber ' araca ilk bindiğinizde çok daha konforlu olduğunu hissediyorsunuz ' dendiği vakit güncel passat'ı da golf'ü de geride bırakmış demektir. Benim garipsediğim nokta bu oldu. Onda da işte muhtemelen düzgün asfaltta kullandılar.

Belki eski kasaya göre daha yumuşamıştır. Tsi bilmiyorum ama Tdi baya kütük gibi 16 inç 55 yanaklarla bile sertti özellikle arkası.
Yol tutuş dediğimiz kavram da kişiye öz bir şey. Kimisi için iyi olan diğeri için yetersiz oluyor. Eski kasaya göre mi yol tutuş iyi yoksa genel olarak sınıfı için mi iyi dedi. Türkiyeye gelip Benzin tv veya Otopark test etmeden hiç bir şey anlaşılmaz ama yinede güzel bir fikir verdi.
 
Belki eski kasaya göre daha yumuşamıştır. Tsi bilmiyorum ama Tdi baya kütük gibi 16 inç 55 yanaklarla bile sertti özellikle arkası.
Yol tutuş dediğimiz kavram da kişiye öz bir şey. Kimisi için iyi olan diğeri için yetersiz oluyor. Eski kasaya göre mi yol tutuş iyi yoksa genel olarak sınıfı için mi iyi dedi. Türkiyeye gelip Benzin tv veya Otopark test etmeden hiç bir şey anlaşılmaz ama yinede güzel bir fikir verdi.
b6-b7 passat ve makyajlı-makyjasız golf 7 arasında kıyasladım. Güncel jetta'nın virajlardaki hakimiyeti bu kasalardan daha iyi seviyede diye düşünüyorum. Hatta aracın bozuk yollardaki konfor olarak tavrını b8 passat'a benzetmiştim. Sert değil ama sertçe bir otomobil ikisi de.
 
Sizi demiyorum testi yapan kişi için dedim onu :)
Pardon ben yanlış anlamışım, dediğimi anlamadın sandım :) Araç Türkiye'ye gelsin ancak o zaman anlarız. Çünkü okuduğum yazıda bildiğimiz vw çizgisi haricinde yorumlar var. Vw bu zamana kadar konforlu otomobiller üretti, vw rocco ve b8 passat ile dinamik sürüşlü otomobil de üretti. Ama vw bu zamana kadar ikisini de bir otomobilde sunabilen bir ürün üretmedi. Bunu ürete ürete jetta'da mı yapmışlar yani sorusu içine düştüm doğal olarak.

Güncel kasa zaten vw modelleri içinde çoğundan daha iyi yol tutuşa ve dinamizme sahipti. Bunu şimdi daha üste taşıyıp aynı anda da konforunu arttırabilmiş olmaları biraz garip geldi. Dediğim gibi vw bu zamana kadar ikisini aynı otomobilde sunmuş değil. Üst segment olan b8 passat'ta bile bunu sunmadılar. Artık burada teste gelince öğreneceğiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Jetta her zaman golfün bir tık altında konumlandırılır, hayallere kapılmamak lazım
 
Golf ve a3 ile aynı altyapıyı paylaşacak ama acayip dinamik sürüşü olacak. Bununla beraber araca ilk bindiğinde fark edeceğin şey ise çok konforlu olduğu. O zaman desenize vw mühendisleri passat'ı da golf'ü de a3'ü de geçen jetta üretmişler.
Ben sürmedim, Otopark testinde A3 için bahsedilenler tam olarak bunlar değil mi zaten?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...