Volkswagen Jetta'nın yeni nesil modellerini görmek için Ocak ayını beklememiz gerekiyor. Alman üreticinin C segmentinde yer alan sedan modeli Detroit Otomobil Fuarı sırasında tanıtılacak ve güncel PQ35 platformunu bırakıp sonunda MQB'ye geçecek. Bu sırada daha güçlü bir motor ve daha hızlı bir şanzımana da kavuşacak olan aracın ilk gösterimiyse Arizona'da yer alan test merkezinde, kamuflajlar altındaki bir prototiple gerçekleşti.
Testin yapıldığı yer, Volkswagen'in A.B.D.'de üretim ve tasarım yaptığı sekiz tesisten birisi ve burada toplam 200 kişi çalışıyor. Burada, Ducati'den Bugatti'ye kadar Volkswagen grubunun birçok markasından modeller test ediliyor. Bir sürü Seat, Skoda ve Çin pazarı için geliştirilen Volkswagen modelinin arasından sıyrılıp kamuflajlı Jetta prototipinin içerisine yerleşiyorum.
Müşteriler, aracın sürpriz bir şekilde üst sınıfa göz kırpan ve Golf ile Audi A3 gibi araçlarınkine benzeyen sürüş karakteristikleri karşısında şaşıracak.
Test edilen model A.B.D. pazarına yönelik olduğundan 1.4 litre hacimli TSI motor gibi bazı parçalar güncel modelden tanıdık. Bununla birlikte şanzıman 8 ileri vitesli bir otomatik ve platform da MQB mimarisine sahip. İlk sürüş sırasında aracın çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.
Müşteriler, aracın sürpriz bir şekilde üst sınıfa göz kırpan ve Golf ile Audi A3 gibi araçlarınkine benzeyen sürüş karakteristikleri karşısında şaşıracak. Direksiyon sistemi yumuşak ve komutlara çabuk yanıt veriyor. Ayrıca kabin sessiz. En çetin koşullarda bile yeni Jetta bu özelliklerinden ödün vermiyor.
Volkswagen'in Arizona tesislerinde yer alan yüksek sürat pistinde ulaştığımız 204 km/s süratte bile aracın dengesi dikkate değerdi. Ön tekerleklerin neler yaptığı, direksiyon sistemi tarafından sürücüye başarılı şekilde aktarılırken aynı özelliklerin slalomda da bizlerle olması güzeldi. Islak zeminde yapılan testimizde bile ani yön değişimlerinde gösterilen tepkiler başarılıydı.
Direksiyonun biraz daha ağır olabileceğini söylediğimde Volkswagen Kuzey Amerika'nın Mühendislik bölümü patronu Matthias Erb bana; Yeni GLI'ı kullanana kadar bekle." diyor. İddialı bir cümle.
Yeni süspansiyon ayarları aracı yere adeta yapıştırıyor ve ön tekerleklerin, virajlarda otomobili benzersiz şekilde çekip gövde salınımsız götürmesine olanak sağlıyor.
Virajlarda yeni sedan daha da çok göze batıyor. Volkswagen'in virajlı teknik pistinde Yeni süspansiyon ayarları aracı yere adeta yapıştırıyor ve ön tekerleklerin, virajlarda otomobili benzersiz şekilde çekip gövde salınımsız götürmesine olanak sağlıyor. Bu sportif etkiler bana Mazda3'ü bile hatırlattı.
Kaput altında yer alan ve elden geçirilen motor, gerektiği zamanlarda istediğiniz gücü verebiliyor. Bu araç bir prototip olduğundan Volkswagen bana bir güç değeri vermedi fakat 150 beygirin üzerinde bir sayı olacağının ipuçlarını verdi. Şanzıman genel olarak yumuşak ve hızlı geçişlere sahip olsa da düzlüklerde gaz pedalına birden bastığınızda vites küçültmek için biraz da olsa bekliyor.
Normal, Eco, Sport ve kişisel sürüş modları arasında yaptığım geçişlerde otomobilin bariz bir şekilde karakter değiştirmesi de şaşırtıcıydı. Araç, verimli bir dört kapılı araçtan sportif bir sedana sadece Sport tuşuna basılarak dönüştürülebiliyor. Direksiyon biraz daha ağırlaşıyor ve şanzıman da düşük viteslerde biraz daha fazla vakit geçiriyor. Değişimler sadece sözde kalmıyor ve sürüş sırasında fark edilebiliyor.
MQB platformu Jetta'nın altında harikalar yaratmış. Genel sürüş dinamikleri eskisinden çok farklı olan araca, giderek daha premium olan bu segmentte önemli bir avantaj sağlamış.
Gövdenin tamamı kamuflajla gizlenmiş olsa da tasarımın Arteon ve Audi A3 gibi modellerden izler taşıdığı görülebiliyor. Bu aralardan özellikle ilkinin izleri, ön panjura bakıldığında fark edilebiliyor. Kabinde de aynı şekilde kamuflaj kullanan Volkswagen, daha konforlu deri koltuklar, daha başarılı bir ön görüş açısı ve genişletilen arka koltuklar gibi artılara sahip. Genel anlamda Jetta'nın hem iç hem de dış tasarımında kalitenin arttığı söylenebilir.
Yedinci nesil Jetta, Volkswagen ailesinde yer alan ve Kuzey Amerika pazarı için hazırlanmış dört otomobilden birisi. Diğer modellerse Atlas, daha büyük bir Passat ve bu ülkede farklı çizgilere sahip olan Tiguan. Jetta'nın bu ülkede gösterdiği başarı, isminin gelecekte de model adı olarak kullanılmasını sağlayacak. 1979 yılında bu yana 16 milyonun üzerinde örneği üretilen modelin yeni nesline bakıldığında, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde satışların ivmelenmesi kaçınılmaz gibi görünüyor.
Direksiyon arkasında geçirdiğim birkaç saatin ardından yeni Jetta'nın olumlu bir izlenim bıraktığını söyleyebilirim. MQB platformu Jetta'nın altında harikalar yaratmış. Genel sürüş dinamikleri eskisinden çok farklı olan araca, giderek daha premium olan bu segmentte önemli bir avantaj sağlamış. Tasarım ve donanım seviyesinin rekabetle yarışabilir ayarda olması ve fiyatın da Volkswagen'in söz verdiği gibi çok değişmemesi halinde segmentinde yer alan rakiplerinin korkması gereken bir araç piyasaya çıkacakmış gibi görünüyor.
https://tr.motor1.com/reviews/224057/2018-volkswagen-jetta-prototipi-ilk-surus-incelemesi/
Testin yapıldığı yer, Volkswagen'in A.B.D.'de üretim ve tasarım yaptığı sekiz tesisten birisi ve burada toplam 200 kişi çalışıyor. Burada, Ducati'den Bugatti'ye kadar Volkswagen grubunun birçok markasından modeller test ediliyor. Bir sürü Seat, Skoda ve Çin pazarı için geliştirilen Volkswagen modelinin arasından sıyrılıp kamuflajlı Jetta prototipinin içerisine yerleşiyorum.




Müşteriler, aracın sürpriz bir şekilde üst sınıfa göz kırpan ve Golf ile Audi A3 gibi araçlarınkine benzeyen sürüş karakteristikleri karşısında şaşıracak.
Test edilen model A.B.D. pazarına yönelik olduğundan 1.4 litre hacimli TSI motor gibi bazı parçalar güncel modelden tanıdık. Bununla birlikte şanzıman 8 ileri vitesli bir otomatik ve platform da MQB mimarisine sahip. İlk sürüş sırasında aracın çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.
Müşteriler, aracın sürpriz bir şekilde üst sınıfa göz kırpan ve Golf ile Audi A3 gibi araçlarınkine benzeyen sürüş karakteristikleri karşısında şaşıracak. Direksiyon sistemi yumuşak ve komutlara çabuk yanıt veriyor. Ayrıca kabin sessiz. En çetin koşullarda bile yeni Jetta bu özelliklerinden ödün vermiyor.
Volkswagen'in Arizona tesislerinde yer alan yüksek sürat pistinde ulaştığımız 204 km/s süratte bile aracın dengesi dikkate değerdi. Ön tekerleklerin neler yaptığı, direksiyon sistemi tarafından sürücüye başarılı şekilde aktarılırken aynı özelliklerin slalomda da bizlerle olması güzeldi. Islak zeminde yapılan testimizde bile ani yön değişimlerinde gösterilen tepkiler başarılıydı.
Direksiyonun biraz daha ağır olabileceğini söylediğimde Volkswagen Kuzey Amerika'nın Mühendislik bölümü patronu Matthias Erb bana; Yeni GLI'ı kullanana kadar bekle." diyor. İddialı bir cümle.


Yeni süspansiyon ayarları aracı yere adeta yapıştırıyor ve ön tekerleklerin, virajlarda otomobili benzersiz şekilde çekip gövde salınımsız götürmesine olanak sağlıyor.
Virajlarda yeni sedan daha da çok göze batıyor. Volkswagen'in virajlı teknik pistinde Yeni süspansiyon ayarları aracı yere adeta yapıştırıyor ve ön tekerleklerin, virajlarda otomobili benzersiz şekilde çekip gövde salınımsız götürmesine olanak sağlıyor. Bu sportif etkiler bana Mazda3'ü bile hatırlattı.
Kaput altında yer alan ve elden geçirilen motor, gerektiği zamanlarda istediğiniz gücü verebiliyor. Bu araç bir prototip olduğundan Volkswagen bana bir güç değeri vermedi fakat 150 beygirin üzerinde bir sayı olacağının ipuçlarını verdi. Şanzıman genel olarak yumuşak ve hızlı geçişlere sahip olsa da düzlüklerde gaz pedalına birden bastığınızda vites küçültmek için biraz da olsa bekliyor.
Normal, Eco, Sport ve kişisel sürüş modları arasında yaptığım geçişlerde otomobilin bariz bir şekilde karakter değiştirmesi de şaşırtıcıydı. Araç, verimli bir dört kapılı araçtan sportif bir sedana sadece Sport tuşuna basılarak dönüştürülebiliyor. Direksiyon biraz daha ağırlaşıyor ve şanzıman da düşük viteslerde biraz daha fazla vakit geçiriyor. Değişimler sadece sözde kalmıyor ve sürüş sırasında fark edilebiliyor.




MQB platformu Jetta'nın altında harikalar yaratmış. Genel sürüş dinamikleri eskisinden çok farklı olan araca, giderek daha premium olan bu segmentte önemli bir avantaj sağlamış.
Gövdenin tamamı kamuflajla gizlenmiş olsa da tasarımın Arteon ve Audi A3 gibi modellerden izler taşıdığı görülebiliyor. Bu aralardan özellikle ilkinin izleri, ön panjura bakıldığında fark edilebiliyor. Kabinde de aynı şekilde kamuflaj kullanan Volkswagen, daha konforlu deri koltuklar, daha başarılı bir ön görüş açısı ve genişletilen arka koltuklar gibi artılara sahip. Genel anlamda Jetta'nın hem iç hem de dış tasarımında kalitenin arttığı söylenebilir.
Yedinci nesil Jetta, Volkswagen ailesinde yer alan ve Kuzey Amerika pazarı için hazırlanmış dört otomobilden birisi. Diğer modellerse Atlas, daha büyük bir Passat ve bu ülkede farklı çizgilere sahip olan Tiguan. Jetta'nın bu ülkede gösterdiği başarı, isminin gelecekte de model adı olarak kullanılmasını sağlayacak. 1979 yılında bu yana 16 milyonun üzerinde örneği üretilen modelin yeni nesline bakıldığında, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde satışların ivmelenmesi kaçınılmaz gibi görünüyor.
Direksiyon arkasında geçirdiğim birkaç saatin ardından yeni Jetta'nın olumlu bir izlenim bıraktığını söyleyebilirim. MQB platformu Jetta'nın altında harikalar yaratmış. Genel sürüş dinamikleri eskisinden çok farklı olan araca, giderek daha premium olan bu segmentte önemli bir avantaj sağlamış. Tasarım ve donanım seviyesinin rekabetle yarışabilir ayarda olması ve fiyatın da Volkswagen'in söz verdiği gibi çok değişmemesi halinde segmentinde yer alan rakiplerinin korkması gereken bir araç piyasaya çıkacakmış gibi görünüyor.
https://tr.motor1.com/reviews/224057/2018-volkswagen-jetta-prototipi-ilk-surus-incelemesi/