Yeni Renault Clio'ya Euro NCAP’ten Beş Yıldız !

Yeni Renault Clio, Euro NCAP güvenlik testlerinde beş yıldız elde ederek önemli bir başarıya imza attı. 2018 yılında daha zorlu hale getirilen standartlara göre test edilen Renault Grubu’nun en çok satan modeli, tüm segmentler dahilinde pazarın en iyi sonuçlarını elde ederek en yüksek puanın sahibi oldu. Ülkemizde teneke olarak görülen Clio'nun başarısı iyi lanse edilirse oldukça konuşulacaktır :D

1558590398_21226052_2019___CLIO_5_Etoiles_Euro_Ncap-1100x619.jpg


Yakın bir zamanda satışa sunulacak olan beşinci nesil ikonik Clio, Euro NCAP testlerinde en güvenli şehir otomobillerinden biri olmayı başardı. Maksimum puan olan 5 yıldızı alan 22’inci Renault Grubu otomobili olan Yeni Clio bu performansı, geliştirilmiş pasif güvenlik özellikleri ve kategorisinin en kapsamlı sürüş destek sistemleri sayesinde elde etti.



İttifakın yeni platformu CMF-B’yi kullanan Yeni Clio, optimize edilmiş karoserisi, yolcuların tamamına optimum destek sağlayan geliştirilmiş koltuk yapısı ve aktif gergili, yük sınırlayıcıları emniyet kemerleri ile öne çıkıyor. Renault tarafından desteklenen Fix4sure teknolojisi, mükemmel yolcu güvenliği sağlıyor ve kaymaya bağlı yaralanmaları önlüyor. Ayrıca Yeni Clio’nun mükemmel iç mekanı sayesinde, ön ve arka sıraya her tip çocuk koltuğu isofix ve I-size sistemiyle yerleştirilebiliyor. Yandan darbelerde ise arka yolcular için geliştirilmiş kafa koruması sağlanıyor.



Yeni Clio, zengin bir standart donanım seviyesine sahip: 6 adet hava yastığı, acil durum fren destekli ABS, bir kamera ve radar (bu ekipmanlar şeritte kalma yardımı, hız uyarılı trafik işareti tanıma özelliği, güvenli mesafe uyarısı ve acil durum fren destek sistemi gibi sistemlerin çalışmasına olanak sağlıyor), hız ayar ve sınırlayıcı, emniyet kemeri hatırlatıcısı (arka koltuklarda yolcu varsa, bu koltuklar için de uyarı veriliyor) ve acil durum arama. Ayrıca standart olarak sunulan %100 LED ön farlar, otomatik kısa/uzun far ve kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, daha güvenli bir görüş sağlıyor.


Clio’nun yeni elektronik mimarisi sayesinde, yaya, bisikletli ve diğer araçları algılayan aktif acil fren destek sisteminin kullanılması mümkün hale geliyor. Yeni Clio, bu özelliği ile EURO NCAP AEB yaya/bisikletli kategorisinde 12 üzerinden 11 gibi yüksek bir puan elde etmeyi başardı. Yeni Clio, daha fazla güvenlik ve konfor sunmak için Otoyol ve Trafik Sıkışıklığı Desteği gibi özelliklerle gelişmiş sürüş destek sistemlerini sunarak otonom sürüş için ilk adımı atıyor.



Çok yönlü bir şehir otomobili olan Yeni Clio, ürün gamının en iyi güvenlik seviyesini sunarak Renault’nun güvenlik konusundaki uzmanlığını daha da güçlendiriyor. Yenilenmiş tasarımı, yüksek teknolojik içeriği ve tüm inovasyonları ile Yeni Renault Clio, Renault Grubu’nun ürün stratejisinde yeni bir çığır açıyor ve dünyanın en çok satan Fransız otomobiliyle en üstün güvenlik seviyesini sunuyor.
 
Ülkemizde teneke olarak görülmesi sadece Clio'ya has değil, genel olarak Fransızları öyle gören hatta Japonları da işin içine katan dünyadan bir haber bilgisiz bir kesim var ne yazık ki. Geçmişte bu kadar teknoloji yokken 2000 lerin başlarında ve ortalarında Peugeot, Renault gibi Fransız markaları iyi dereceler alıyordu.

Teknoloji donanımları için bir şey diyemem ancak umarım Türkiye'ye gelirken hava yastıkları eksilmez, Japonlar gibi her donanımda standart olur.
 
Bir clio sahibi olarak söylüyorum çöp denilmesinin sebebi düşük hızlarda bile arabada büyük sıkıntılar çıkması.allah korusu 70-80-110 civarı hızlarda frene basıldıktan sonra oluşan kazalarda bir polodan bir corsadan daha az yada daha fazla korumuyordur hayati kabini .ama 30 la bile bir yere dokundurduğunuzda polo corsa tarzı arabalarda sanayiye belkide arabaya binip gidebiliyorken clioda muhtemelen çekici çağırmanız gerekicektir.mesela güncel clionun en basitinden ön çamurlukları plastik olduğundan ekspertiz yapamıyorsunuz.yine düşük hızlarda bile çamurluk tuzla buz oluyor(yıllar önce üretilen anadolun fiber yapısının samana benzetilip keçi yiyor denmesinden pek de bir farkı yok).aynı çamurlık kazasını bir polo yada corsa yapsa(alman diye bunları örnek veriyorum)ufak bir yamulup düzeltilicek belkide ama clioda çamurluk kırılmış oluyor
 
Renault eski Ncap standartlarında da 5 yıldız alan ilk markadır. Yıllarca hep güvenli araç yapmaya çalıştılar. @sputnik bahsetmiş, ülkemizde böyle bir algı olmasının tek sebebi üretim teknolojisi yıllanmış fakat üretilmeye devam edilmiş Toros-Renault 9-Renault Symbol gibi yerli Renaultlardan kaynaklanmakta, ithal renaultlarda hiç bir zaman için ne arıza, ne donanımsızlık, ne de güvensizlik olmadı.

Bunu bir Renault sahibi olduğumuz için söylemiyorum, sadece Renault markasını ülkemizdeki duruma göre değerlendirenlere diyorum.

Ayrıca Renault bir çok segmentte ilk aracı çıkaran ve yeni segmentler üreten markadır.(Espace-Scenic-Twingo-Avantime-Modus-Vel Satis) gibi araçlarla diğer markaların çok geç yakalayabildiği kendine has segmentler oluşturup pazarlamakta da başarılı bir markadır.

Adi ya da teneke değildir yani :)
 
Bir clio sahibi olarak söylüyorum çöp denilmesinin sebebi düşük hızlarda bile arabada büyük sıkıntılar çıkması.allah korusu 70-80-110 civarı hızlarda frene basıldıktan sonra oluşan kazalarda bir polodan bir corsadan daha az yada daha fazla korumuyordur hayati kabini .ama 30 la bile bir yere dokundurduğunuzda polo corsa tarzı arabalarda sanayiye belkide arabaya binip gidebiliyorken clioda muhtemelen çekici çağırmanız gerekicektir.mesela güncel clionun en basitinden ön çamurlukları plastik olduğundan ekspertiz yapamıyorsunuz.yine düşük hızlarda bile çamurluk tuzla buz oluyor(yıllar önce üretilen anadolun fiber yapısının samana benzetilip keçi yiyor denmesinden pek de bir farkı yok).aynı çamurlık kazasını bir polo yada corsa yapsa(alman diye bunları örnek veriyorum)ufak bir yamulup düzeltilicek belkide ama clioda çamurluk kırılmış oluyor

Benim bildiğin kadarıyla bu düşük süratlerdeki hasarın fazlalığı (en dışta kolay kırılıp-parçalanıp darbeyi iyi absorbe etmek amaçlı) ve çamurlukların plastik olması yaya güvenliği amaçlanarak yapılmış. Clio 4 yaya güvenliğinden %66 almışken zamanında muadili olan polo 6r ve c %41 yaya güvenliği sağlıyordu çarpma durumunda.
Allah korusun yayaya çarpmak gibi olumsuz bir durumda %25 daha az yara almasını sağlayabileceksem, düşük hızlı arabalar arasında olan kazada ister çekiciyle servise gitsin isterse pert olsun. (sonuçta yüksek hızla yapılan kazalarda testlerinde gösterdiği gibi çoğu benzer koruma sağlıyor.)
 
Ülkemizde teneke olarak görülmesi sadece Clio'ya has değil, genel olarak Fransızları öyle gören hatta Japonları da işin içine katan dünyadan bir haber bilgisiz bir kesim var ne yazık ki. Geçmişte bu kadar teknoloji yokken 2000 lerin başlarında ve ortalarında Peugeot, Renault gibi Fransız markaları iyi dereceler alıyordu.

Teknoloji donanımları için bir şey diyemem ancak umarım Türkiye'ye gelirken hava yastıkları eksilmez, Japonlar gibi her donanımda standart olur.
"umarım Türkiye'ye gelirken hava yastıkları eksilmez".

Şunu söylüyor olmamız bile ne kadar acıklı aslında..
 
Şaşılacak bir şey değil. Renault senelerdir böyle. Ancak; bunlar sıfırken yapılan testler. 10 sene sonra 4 yıldız almış A4'le,5 yıldız almış Scenic'i çarpıştırırsak SCENİC daha kötü performans gösterebilir. Mercedes hâla 50 sene ''paslanmazlık garantisi'' veriyor. Diğer firmalarda bu 12 yıl. Sıfır iken 5 yıldız almış Renault'la, 4 yıldız almış Mercedes'i 15 sene sonra çarpıştırdığımızda aradaki fark dramatik olucaktır. Top Gear'da benzer testler defalarca yapıldı. Saab alayının içinden geçer hatatat
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Şaşılacak bir şey değil. Renault senelerdir böyle. Ancak; bunlar sıfırken yapılan testler. 10 sene sonra 4 yıldız almış A4'le,5 yıldız almış Scenic'i çarpıştırırsak SCENİC daha kötü performans gösterebilir. Mercedes hâla 50 sene ''paslanmazlık garantisi'' veriyor. Diğer firmalarda bu 12 yıl. Sıfır iken 5 yıldız almış Renault'la, 4 yıldız almış Mercedes'i 15 sene sonra çarpıştırdığımızda aradaki fark dramatik olucaktır. Top Gear'da benzer testler defalarca yapıldı. Saab alayının içinden geçer hatatat
Şuan satılan 5 yıldızlı hemen her araç, teknolojisi eskimiş ve en son 2012'den önce üreten Saab'ın içinden geçer. Bu Saab'la da alakalı değil, 10-15 yıl öncenin 5 yıldızlı aracıyla şimdinin 5 yıldızlı aracı bir değil.
 
Ben 10-15 yıl derken; 2010 model 4yıldız Mercedes ile 2010 model 5 yıldız Scenic'i 2025'te çarpıştırmaktan bahsediyorum.
Varsayım üzerinden yorum yapıyorsun. Birincisi 2010 model 4 yıldız Mercedes var mı ona emin değilim. İkincisi dediğin testin yapılması için iki aracın da aynı koşullarda, aynı ülkede/şehirde/kullanıcı tarafından kullanılması ve kilometresinden tut zibilyon şeyine kadar aynı olması lazım ki bilimsel olarak bir test yapılsın. Yoksa örneğin 8 yıl aynı yerde yatmış Mercedes ile Renault testi sonucunun 0 km araçlarla yapılan testle farkı olacağını düşünmüyorum.
 
Onların hiç şansı yok.
Varsayım üzerinden yorum yapıyorsun. Birincisi 2010 model 4 yıldız Mercedes var mı ona emin değilim. İkincisi dediğin testin yapılması için iki aracın da aynı koşullarda, aynı ülkede/şehirde/kullanıcı tarafından kullanılması ve kilometresinden tut zibilyon şeyine kadar aynı olması lazım ki bilimsel olarak bir test yapılsın. Yoksa örneğin 8 yıl aynı yerde yatmış Mercedes ile Renault testi sonucunun 0 km araçlarla yapılan testle farkı olacağını düşünmüyorum.
Daha iyi olur demiyorum. Çok takılmamak lazım diyorum. Donanıma göre değişiyor o yıldız. Türkiye'dekilerde pasif güvenlik donanımlarını getirmezler araba 3 yıldız olur. Ne Mercedes,Wag,Bmw 4 yıldız çıktı diye sövmek ne de Reanault 5 yıldız çıktı diye çok övmek lazım onu diyorum. Yukarıda arkadaşlar ''bizim millet teneke desin anca'' gibi yorumlar yapmışlar da onlara ithafen yazmıştım.
 
Daha iyi olur demiyorum. Çok takılmamak lazım diyorum. Donanıma göre değişiyor o yıldız. Türkiye'dekilerde pasif güvenlik donanımlarını getirmezler araba 3 yıldız olur. Ne Mercedes,Wag,Bmw 4 yıldız çıktı diye sövmek ne de Reanault 5 yıldız çıktı diye çok övmek lazım onu diyorum. Yukarıda arkadaşlar ''bizim millet teneke desin anca'' gibi yorumlar yapmışlar da onlara ithafen yazmıştım.

Kendi adıma yorumum, yıldıza takılmıyorum. Son bir kaç yılda yapılan testlerde güvenlik teknolojileri yıldızları etkiliyor. Ancak euroncap sitesine girip aracın kaza anındaki koruma derecelerini görmek mümkün, benim için önemli olan o görseller. Güvenlik teknolojilerini getirip satan marka var, getirmeyen marka var. Ancak hava yastığı sayısı değişmiyorsa o görseldeki kaza sonucu referans olarak kabul edilebilir. Daha önce forumda da konuşulmuştu. Bugün 3 veya 4 yıldız alan kimi araçlar aslında darbe sonucu sürücüyü ve yolcuyu koruyamıyor değil, teknoloji olarak geri kalmışlar. Yani bugünün 3-4 yıldız almışları geçmişin 5 yıldızları ile denk olabilir. Türkiye'de her teknolojiyi hemen göremediğimiz için kendi adıma ben o işin teknoloji kısmını önemsemiyorum.

Düzenleme: Ayrıca evet tekrarlıyorum, bizim millet Fransızları teneke zannediyor. Peugeot 207 mesela, zamanında sınıfının en başarılı araçlarındandı kaza testi konusunda. Ama millette Peugeot=Fransız ve Fransız=teneke algısı olduğu için kaybetti.
 
Son düzenleme:
Kendi adıma yorumum, yıldıza takılmıyorum. Son bir kaç yılda yapılan testlerde güvenlik teknolojileri yıldızları etkiliyor. Ancak euroncap sitesine girip aracın kaza anındaki koruma derecelerini görmek mümkün, benim için önemli olan o görseller. Güvenlik teknolojilerini getirip satan marka var, getirmeyen marka var. Ancak hava yastığı sayısı değişmiyorsa o görseldeki kaza sonucu referans olarak kabul edilebilir. Daha önce forumda da konuşulmuştu. Bugün 3 veya 4 yıldız alan kimi araçlar aslında darbe sonucu sürücüyü ve yolcuyu koruyamıyor değil, teknoloji olarak geri kalmışlar. Yani bugünün 3-4 yıldız almışları geçmişin 5 yıldızları ile denk olabilir. Türkiye'de her teknolojiyi hemen göremediğimiz için kendi adıma ben o işin teknoloji kısmını önemsemiyorum.

Düzenleme: Ayrıca evet tekrarlıyorum, bizim millet Fransızları teneke zannediyor. Peugeot 207 mesela, zamanında sınıfının en başarılı araçlarındandı kaza testi konusunda. Ama millette Peugeot=Fransız ve Fransız=teneke algısı olduğu için kaybetti.
Teşekkür ederim hocam. Düzeltme'ye cevap olarak; Evet insanlar kaputtan çıkan sese göre karar veriyorlar haklısınız. Onu ben de savunmuyorum. Ancak bunları bu şekilde yorumlayan sadece bizim millet değil. Otomotivde Dünya'nın her yerinde Alman=prestij,Fransız=Ekonomi,Japon=Eski teknoloji ama sağlam olarak anılıyor ve piyasası oluşuyor. Bunun Alman'ı da Golf'e tank diyip,Megane'a teneke diyor,İngiliz'ide,İtalyan'ı da.

Hem hepsini geçtik. Fransız da izolasyonuna,parça birleşimine,kullandığı malzemelerine,kokusuna,kapı sesine :D dikkat etsin kardeşim. Evet bunlar iyi olunca araba daha sağlam olmuyor ama öyle bir algı yaratıyor. Bu algı da kolay değişmiyor malesef.
 
Teşekkür ederim hocam. Düzeltme'ye cevap olarak; Evet insanlar kaputtan çıkan sese göre karar veriyorlar haklısınız. Onu ben de savunmuyorum. Ancak bunları bu şekilde yorumlayan sadece bizim millet değil. Otomotivde Dünya'nın her yerinde Alman=prestij,Fransız=Ekonomi,Japon=Eski teknoloji ama sağlam olarak anılıyor ve piyasası oluşuyor. Bunun Alman'ı da Golf'e tank diyip,Megane'a teneke diyor,İngiliz'ide,İtalyan'ı da.

Hem hepsini geçtik. Fransız da izolasyonuna,parça birleşimine,kullandığı malzemelerine,kokusuna,kapı sesine :D dikkat etsin kardeşim. Evet bunlar iyi olunca araba daha sağlam olmuyor ama öyle bir algı yaratıyor. Bu algı da kolay değişmiyor malesef.

Arabanın görünmeyen yerlerinden kısıp görünen yerlerine özenerek ''algı'' yaratmak = dolandırıcılık benim gözümde. Görünmeyen yerleri benim açımdan daha önemli sonuçta her gün canımızı taşıyoruz. Prestij airbag'ten kısarak gelecekse hiç gelmesin daha iyi. Teneke fransızların çoğunda her donanım seviyesinde güvenlik ekipmanları standart oluyor.
 
Arabanın görünmeyen yerlerinden kısıp görünen yerlerine özenerek ''algı'' yaratmak = dolandırıcılık benim gözümde. Görünmeyen yerleri benim açımdan daha önemli sonuçta her gün canımızı taşıyoruz. Prestij airbag'ten kısarak gelecekse hiç gelmesin daha iyi. Teneke fransızların çoğunda her donanım seviyesinde güvenlik ekipmanları standart oluyor.
Dediğin şey tam tersi. Fransızlar asıl arabanın görünmeyen yerlerinden kısıp,airbag veriyorlar. Hem o güvenlik donanımlarının kaçı işe yarar durumda? Kalitesinden emin misiniz? Listede dolu gözükebilir. Çarpışma,şerit takip,adaptif cruise gibi donanımların çoğu arabada (özellikle Fransız'larda "koymuş olmak için"konduğuna şâit olduk. Volvo S60 testine bak,bir de Nissan Quasqai testine. Arabaya bir bütün olarak bakılmalı. Kaza yapmaya can atan araba istediği kadar güvenli olsun. Rüzgar sesi,"otomotiklestirilmiş manuel şansıman","süspansiyon". Bunlar sürüş deneyimini baltalayan ve kazaya dahi sürükliyebilecek kalemler. Fransızlar kaç kere süspansiyon geliştirip arabalarında kullanmışlar. Tamam Citroen yapıp Mercedes'e veriyor ama kendi kullanmıyor. Arkası torsiyon olmayan kaç Fransız arabası var ?
 
Dediğin şey tam tersi. Fransızlar asıl arabanın görünmeyen yerlerinden kısıp,airbag veriyorlar. Hem o güvenlik donanımlarının kaçı işe yarar durumda? Kalitesinden emin misiniz? Listede dolu gözükebilir. Çarpışma,şerit takip,adaptif cruise gibi donanımların çoğu arabada (özellikle Fransız'larda "koymuş olmak için"konduğuna şâit olduk. Volvo S60 testine bak,bir de Nissan Quasqai testine. Arabaya bir bütün olarak bakılmalı. Kaza yapmaya can atan araba istediği kadar güvenli olsun. Rüzgar sesi,"otomotiklestirilmiş manuel şansıman","süspansiyon". Bunlar sürüş deneyimini baltalayan ve kazaya dahi sürükliyebilecek kalemler. Fransızlar kaç kere süspansiyon geliştirip arabalarında kullanmışlar. Tamam Citroen yapıp Mercedes'e veriyor ama kendi kullanmıyor. Arkası torsiyon olmayan kaç Fransız arabası var ?

Yeni nesil Ncap videolarında bu yardımcı güvenlik sistemlerinin kaç km hızlara kadar ne kadar efektif çalıştıklarına dair testlerin sonuçlarına video'nun sonunda yer veriyorlar. O yüzden ne kadar işe yaradıklarını gözü olup videoyu izleyen herkes anlayabilir.

Arkası torsiyon olmayan kaç Fransız var diye sormak yerine premium segment dışında arkası torsiyon olmayan kaç tane model kaldı diye sormak lazım. S60'la Qashqai kıyaslamak yerine aynı segmentte arabaları kıyaslamanızı tavsiye ederim. Moose testleri izlerseniz Fransızların ani tepkilerde arkasını koparmak yerine çoğunlukla ortalamanın üzerinde sonuçlar aldığını görebilirsiniz.

Ayrıca ses yalıtımı kolaylıkla giderilebilecek bir problem. Benim müdahale edip değiştiremeyeceğim yerlerden kısmak yerine kolaylıkla giderebileceğim yerlerden kısması sorunun boyutunu çok küçültür.
 





Ön yargılı düşünmemek lazım bazı eleştirilerinize sonuna kadar katılıyorum 3-5 airbag çakıp güvenli demek doğru değil, hatta 2-3 oyuncak koyup donanımlı demek de, hatta daha da sert bir eleştiri de bulanacağım yazılan donanım ve güvenlik ekipmanlarının uzun ömürlülüğünü de tartışılır.

Ama tarihsel olarak yapılan başarıları bir kalem de silip atıp da fransız teneke alman prestij japon eski teknoloji demek hiç mi hiç doğru değil.

Golfe tank diyen alman da arabaya binmemiştir bence ya da gurbetçidir.Gurbetçi kardeşlerim alınmasınlar mizah amaçlı yazılmıştır.

50 sene pas garantisi olan marka var mı yahu? Alayı maks. 10-15, sonrası doğaya bakıyor.
 
Son düzenleme:
Şaşılacak bir şey değil. Renault senelerdir böyle. Ancak; bunlar sıfırken yapılan testler. 10 sene sonra 4 yıldız almış A4'le,5 yıldız almış Scenic'i çarpıştırırsak SCENİC daha kötü performans gösterebilir. Mercedes hâla 50 sene ''paslanmazlık garantisi'' veriyor. Diğer firmalarda bu 12 yıl. Sıfır iken 5 yıldız almış Renault'la, 4 yıldız almış Mercedes'i 15 sene sonra çarpıştırdığımızda aradaki fark dramatik olucaktır. Top Gear'da benzer testler defalarca yapıldı. Saab alayının içinden geçer hatatat
O zaman saab alıp 5 yıldızlı çöp renolarla bir çarpışma testi yapın