Yeni Renault Clio'ya Euro NCAP’ten Beş Yıldız !

Yeni Renault Clio, Euro NCAP güvenlik testlerinde beş yıldız elde ederek önemli bir başarıya imza attı. 2018 yılında daha zorlu hale getirilen standartlara göre test edilen Renault Grubu’nun en çok satan modeli, tüm segmentler dahilinde pazarın en iyi sonuçlarını elde ederek en yüksek puanın sahibi oldu. Ülkemizde teneke olarak görülen Clio'nun başarısı iyi lanse edilirse oldukça konuşulacaktır :D

1558590398_21226052_2019___CLIO_5_Etoiles_Euro_Ncap-1100x619.jpg


Yakın bir zamanda satışa sunulacak olan beşinci nesil ikonik Clio, Euro NCAP testlerinde en güvenli şehir otomobillerinden biri olmayı başardı. Maksimum puan olan 5 yıldızı alan 22’inci Renault Grubu otomobili olan Yeni Clio bu performansı, geliştirilmiş pasif güvenlik özellikleri ve kategorisinin en kapsamlı sürüş destek sistemleri sayesinde elde etti.



İttifakın yeni platformu CMF-B’yi kullanan Yeni Clio, optimize edilmiş karoserisi, yolcuların tamamına optimum destek sağlayan geliştirilmiş koltuk yapısı ve aktif gergili, yük sınırlayıcıları emniyet kemerleri ile öne çıkıyor. Renault tarafından desteklenen Fix4sure teknolojisi, mükemmel yolcu güvenliği sağlıyor ve kaymaya bağlı yaralanmaları önlüyor. Ayrıca Yeni Clio’nun mükemmel iç mekanı sayesinde, ön ve arka sıraya her tip çocuk koltuğu isofix ve I-size sistemiyle yerleştirilebiliyor. Yandan darbelerde ise arka yolcular için geliştirilmiş kafa koruması sağlanıyor.



Yeni Clio, zengin bir standart donanım seviyesine sahip: 6 adet hava yastığı, acil durum fren destekli ABS, bir kamera ve radar (bu ekipmanlar şeritte kalma yardımı, hız uyarılı trafik işareti tanıma özelliği, güvenli mesafe uyarısı ve acil durum fren destek sistemi gibi sistemlerin çalışmasına olanak sağlıyor), hız ayar ve sınırlayıcı, emniyet kemeri hatırlatıcısı (arka koltuklarda yolcu varsa, bu koltuklar için de uyarı veriliyor) ve acil durum arama. Ayrıca standart olarak sunulan %100 LED ön farlar, otomatik kısa/uzun far ve kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, daha güvenli bir görüş sağlıyor.


Clio’nun yeni elektronik mimarisi sayesinde, yaya, bisikletli ve diğer araçları algılayan aktif acil fren destek sisteminin kullanılması mümkün hale geliyor. Yeni Clio, bu özelliği ile EURO NCAP AEB yaya/bisikletli kategorisinde 12 üzerinden 11 gibi yüksek bir puan elde etmeyi başardı. Yeni Clio, daha fazla güvenlik ve konfor sunmak için Otoyol ve Trafik Sıkışıklığı Desteği gibi özelliklerle gelişmiş sürüş destek sistemlerini sunarak otonom sürüş için ilk adımı atıyor.



Çok yönlü bir şehir otomobili olan Yeni Clio, ürün gamının en iyi güvenlik seviyesini sunarak Renault’nun güvenlik konusundaki uzmanlığını daha da güçlendiriyor. Yenilenmiş tasarımı, yüksek teknolojik içeriği ve tüm inovasyonları ile Yeni Renault Clio, Renault Grubu’nun ürün stratejisinde yeni bir çığır açıyor ve dünyanın en çok satan Fransız otomobiliyle en üstün güvenlik seviyesini sunuyor.
 
yanlış anlaşılma şu 5 yıldız almış olması o arabanın dışarıdan hasar almıyacağı anlamına gelmiyor tam tersi darbe emiliminin fazla olduğu hatta mevcut kaporta parçalarında kolay katlanması için katlanma noktaları var yani çarpmada daha fazla hasar alır ama kabin güvenliği fazladır smart ta kaporta plastik ama çelik kafes
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Toprak
renault un en büyük hatası megane ve clio harici diğer serilerinin safrane latitude talisman gibi yedek parçada mercedes ve çoğu alman dan fazla fiyatı olması ve parça sıkıntısı 2.el değer kaybı yani d segmenti aynı zamanda kadjar falan büyük kumar 5 sene sonra parça sıkıntısı yaşamaya başlamanız cabası stratejileri rezalet üst segment te
 
Şaşılacak bir şey değil. Renault senelerdir böyle. Ancak; bunlar sıfırken yapılan testler. 10 sene sonra 4 yıldız almış A4'le,5 yıldız almış Scenic'i çarpıştırırsak SCENİC daha kötü performans gösterebilir. Mercedes hâla 50 sene ''paslanmazlık garantisi'' veriyor. Diğer firmalarda bu 12 yıl. Sıfır iken 5 yıldız almış Renault'la, 4 yıldız almış Mercedes'i 15 sene sonra çarpıştırdığımızda aradaki fark dramatik olucaktır. Top Gear'da benzer testler defalarca yapıldı. Saab alayının içinden geçer hatatat


Mercedes'in kaportası kripto gezegeninden gelen kriptonit taşının çeşitli özel işlemlerden geçmesiyle üretiliyor moruk. Kimse bilmez, bir yerde de yazmaz ama bu sebeple Mercedes her aracına 50 sene paslanmazlık garantisi verir. Yeni AMG GT-R modelini de buna atıfta bulunmak için yeşil renk yaptılar. Vernik ve boya katmanının altı komple kriptonit taşı.


Bu AMG GT-R

18850



Bu da kriptonit taşı

18851
 
Son düzenleme:
Mercedes'in kaportası kripto gezegeninden gelen kriptonit taşının çeşitli özel işlemlerden geçmesiyle üretiliyor moruk. Kimse bilmez, bir yerde de yazmaz ama bu sebeple Mercedes her aracına 50 sene paslanmazlık garantisi verir. Yeni AMG GT-R modelini de buna atıfta bulunmak için yeşil renk yaptılar. Vernik ve boya katmanının altı komple kriptonit taşı.


Bu AMG GT-R

Ekli dosyayı görüntüle 18850


Bu da kriptonit taşı

Ekli dosyayı görüntüle 18851
Birileri gene atıfta bulunmuş..
 
Son düzenleme:
Pas denildi mi sektörün lideri volvo ve saab. Bir kaç sene önce İsveç'te yaşayıp ikinci el araba bakan birisi söylemişti. Burada volvolar ve saab'ın bazı modelleri dışında diğer markalar dayanmıyor diyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Astra J kasada duydum o sorunu.

Bir de boya atma konusu vardı J kasada sık görülen sorunlarda. Bayilerin yaklaşımı "dış etkenler" diye baştan savmak şeklinde oluyormuş.
Özellikle tavanda paslanma sonrası tavanı boyalı.hadi bakalım çıkalım işin içinden.çok zor durumda kaldı araç sahipleri
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Pas denildi mi sektörün lideri volvo ve saab. Bir kaç sene önce İsveç'te yaşayıp ikinci el araba bakan birisi söylemişti. Burada volvolar ve saab'ın bazı modelleri dışında diğer markalar dayanmıyor diyordu.

"Pas konusunda sektör lideri" çok öznel bir kavram. Paslanmazlık garantisi diye bir şey var. Volvo da paslanmazlık garantisini diğer markalardan bir tık daha fazla vermiyor. Bunların tamamı abartılmış şehir efsaneleri. İsveç'te yaşayan adama Messi mi Ronaldo mu diye sorsak ona da İbrahimoviç der.
Bir Volvo'un herhangi bir premium markadan öne çıkabileceği tek özelliği güvenlik opsiyonlarıdır ;)
 
Son düzenleme:
"Pas konusunda sektör lideri" çok öznel bir kavram. Paslanmazlık garantisi diye bir şey var. Volvo da paslanmazlık garantisini diğer markalardan bir tık daha fazla vermiyor. Bunların tamamı abartılmış şehir efsaneleri. İsveç'te yaşayan adama Messi mi Ronaldo mu diye sorsak ona da İbrahimoviç der.
Bir Volvo'un herhangi bir premium markadan öne çıkabileceği tek özelliği güvenlik opsiyonlarıdır ;)
Garanti vermek başka, arabayı pasa karşı ekstra dayanıklı üretmek başka. Buna benzer bir durum small overlap kaza testlerinde de olmadı mı? Volvo bu testin öncesinde hiç bir zaman "şu an böyle bir test kriteri yok ama bizim arabalarımız halihazırda buna karşı dayanıklı" diye reklam yapmadı. Ne zaman ki testler yapıldı, kimin ne mal olduğu ortaya çıktı. 2003 model arabada düşünmüş adamlar bu detayı. Bunu o zamanlar kimse bilmiyordu.
Veya motor sorunsuzluğu ile meşhur Toyota, benim motorlarım çok dayanıklıdır diyerek garantiyi 2-3 katına uzatıyor mu? Bunlar artık sektörde oturmuş kalıplar.

Kaldı ki senenin yarısının kış olduğu, yolların tuz dolu olduğu bir ülkenin otomobilleri doğal olarak pasa ekstra dayanıklı yapılacaktır. Yani Volvo kendi memleketinde 5-10 senede pastan çürüyüp gitsin; ama elin Alman'ı, İtalyan'ı daha sıcak iklimden araba getirsin onlar taş gibi kalsınlar. Yakarlar volvo'yu orada:).

Bu arada güncel modellerden bahsetmiyorum, çünkü onlar daha yaşlanmadı, ne durumdalar bilmiyoruz. Ayrıca İsveç'teki kişi Türk, bir foruma konusunu açmıştı ama bulamadım şimdi.

Premium markalardan nasıl bir eksiği var volvo'nun? Bunu gerçekten merak ediyorum; koltukları piyasanın en iyilerinden (bunu ben iddia etmiyorum, araştırabilirsiniz), özellikle eski modellerinde kendilerine has, hiç kimseye benzemeyen motorları var. Güvenliği söylediniz zaten. Kalite-konfor da hakeza.
Sözüm meclisten dışarı, ama sık sık volvo premium değil deniyor. Niye değil bunu aklıma yatacak şekilde izah eden olmadı hiç:).
Bu arada volvo'da güvenlik opsiyon değil mecburiyettir. Ben yan hava yastığı almayım deseniz de kabul etmezler.;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Bir clio sahibi olarak söylüyorum çöp denilmesinin sebebi düşük hızlarda bile arabada büyük sıkıntılar çıkması.allah korusu 70-80-110 civarı hızlarda frene basıldıktan sonra oluşan kazalarda bir polodan bir corsadan daha az yada daha fazla korumuyordur hayati kabini .ama 30 la bile bir yere dokundurduğunuzda polo corsa tarzı arabalarda sanayiye belkide arabaya binip gidebiliyorken clioda muhtemelen çekici çağırmanız gerekicektir.mesela güncel clionun en basitinden ön çamurlukları plastik olduğundan ekspertiz yapamıyorsunuz.yine düşük hızlarda bile çamurluk tuzla buz oluyor(yıllar önce üretilen anadolun fiber yapısının samana benzetilip keçi yiyor denmesinden pek de bir farkı yok).aynı çamurlık kazasını bir polo yada corsa yapsa(alman diye bunları örnek veriyorum)ufak bir yamulup düzeltilicek belkide ama clioda çamurluk kırılmış oluyor
Bende de 2017 model clio var bizzat kendim kazamı anlatayım şehir içinde 75 80 km/h hız ile girilmemesi gereken bir viraja bardaktan boşanırcasına yapan bir yağmurda daldım aracım savruldu ve orta refüje çıktım 5 tane ağacı kırarak üstünden geçtim ön tampon direk ağaçlarla karşılaşmasına rağmen en ufak çizik bile yok. Tek hasar alan yer o hızla refüje çıktığım için sol ön teker salıncağı değişti ve o kadar büyük bişeyde olmadı kazadan sonra aracıma binip reno servisine normal trafikle gittim yetmedi birde 25 km uzaklıktaki sanayiye götürüp getirdim aracı fiyat almak açısından. Mesele aracın dışının az hasar alması değil içindeki kişinin korunmasıdır elbette malda canın yongasıdır ama en önemli şey öncelikli olarak canımızdır bu yüzden kazada çok rijit kalan bir araçtansa darbeyi kabine yansıtmadan öncesinde olabildiğince darbeyi emen bir araç daha iyidir şahsi fikrim olarak.
 
Garanti vermek başka, arabayı pasa karşı ekstra dayanıklı üretmek başka. Buna benzer bir durum small overlap kaza testlerinde de olmadı mı? Volvo bu testin öncesinde hiç bir zaman "şu an böyle bir test kriteri yok ama bizim arabalarımız halihazırda buna karşı dayanıklı" diye reklam yapmadı. Ne zaman ki testler yapıldı, kimin ne mal olduğu ortaya çıktı. 2003 model arabada düşünmüş adamlar bu detayı. Bunu o zamanlar kimse bilmiyordu.
Veya motor sorunsuzluğu ile meşhur Toyota, benim motorlarım çok dayanıklıdır diyerek garantiyi 2-3 katına uzatıyor mu? Bunlar artık sektörde oturmuş kalıplar.

Kaldı ki senenin yarısının kış olduğu, yolların tuz dolu olduğu bir ülkenin otomobilleri doğal olarak pasa ekstra dayanıklı yapılacaktır. Yani Volvo kendi memleketinde 5-10 senede pastan çürüyüp gitsin; ama elin Alman'ı, İtalyan'ı daha sıcak iklimden araba getirsin onlar taş gibi kalsınlar. Yakarlar volvo'yu orada:).

Bu arada güncel modellerden bahsetmiyorum, çünkü onlar daha yaşlanmadı, ne durumdalar bilmiyoruz. Ayrıca İsveç'teki kişi Türk, bir foruma konusunu açmıştı ama bulamadım şimdi.

Premium markalardan nasıl bir eksiği var volvo'nun? Bunu gerçekten merak ediyorum; koltukları piyasanın en iyilerinden (bunu ben iddia etmiyorum, araştırabilirsiniz), özellikle eski modellerinde kendilerine has, hiç kimseye benzemeyen motorları var. Güvenliği söylediniz zaten. Kalite-konfor da hakeza.
Sözüm meclisten dışarı, ama sık sık volvo premium değil deniyor. Niye değil bunu aklıma yatacak şekilde izah eden olmadı hiç:).
Bu arada volvo'da güvenlik opsiyon değil mecburiyettir. Ben yan hava yastığı almayım deseniz de kabul etmezler.;)

Pasa karşı ekstra dayanıklı üretiliyorsa, bu malı üreten adam ona göre garantisini koyar ve farkını yaratır. Atıyorum Volvo'da 10 yıl olan paslanmazlık garantisi x bir markada da aynı şekildeyse Volvo'nun pasa karşı dayanıklılığını gösteren mantıklı bir argüman veya somut bir veri yoktur.
Her markanın garanti süresi farklıdır. Mesela Honda'da 6 yıl 150 bin km iken neden Volvo'da 3 yıl 100 bin km ? Demek ki Honda mekanik olarak otomobiline Volvo'dan daha fazla güveniyor ki böyle bir garanti verebiliyor. E o zaman Volvo da paslanmazlık konusunda otomobiline güveniyorsa bunu her halükarda yapabilir. Kaynak : https://otopark.com/2015/07/25/kim-kendine-guveniyor/

Pas konusunda Volvo bu kadar ileri düzeyde olsaydı çoktan pazarlama malzemesi haline gelmişti. Çünkü bu rekabet üstünlüğüdür. Tıpkı güvenlik konusunda olduğu gibi 😉

Volvo'nun koltuklarını da neden çabuk deforme oluyor diye merak edip araştırmıştım. Onun cevabı da aşağıda.. Kalite ile pek bağdaşmayan bir durum açıkçası.

Bu Volvo'ların, özellikle ürün gamının üst modellerinin tamamının iç mekanında problem var. Eski Volvo'larda da bu şekilde. Bu konuda da çok sayıda şikayet mevcut.
80 bini görmeden otomobilin derisi, direksiyonu deforme olmakla kalmıyor komple soyuluyor. Hatta S90'da ilk 6 ay dolmadan dashboard'ı kabarcık yapmış bir çok otomobil var.

https://forums.swedespeed.com/showthread.php?518513-2018-S90-dashboard-leather-delaminating

Volvo premium değil diye bir şey söyleyen ben değilim. Volvo da premium'dur. Ha premium olgusundan genel kalite olarak bahsediyorsak benim gözümde güvenlik dışında Mercedes, Audi ve Bmw'den bir tık geridedir. Güvenlik olarak da bu saydığım 3 markadan bir tık ileridedir.
 
Son düzenleme: