HABER Yeni Toyota Corolla en net haliyle görüntülendi

Beyler niye anlaşamadınız ? :D @2jzihtiyar yüksek ihtimal otomatikleştirilmiş tek kavramalı mmt şanzımanı kastetti. @motorsinann da tam otomatik tork konvertörlü şanzıman anladı :D
MMT yi uzun zamandır kullanıyorum. Artıları da var eksileri de. Arabaya çok abes durmuyor. Arabanın genel karakterine ve üretiliş amacına cok aykırı değil. Hatta uygun bile. Araba 180 beygir filan değil ki performansı torpulesin zaten Corolla nin olayı o değil. Ama aynı sinifta PowerShift , DSG , kısmen EDC aşağı yukarı aynı fiyatlara daha iyi işler yapıyor.
 
MMT yi uzun zamandır kullanıyorum. Artıları da var eksileri de. Arabaya çok abes durmuyor. Arabanın genel karakterine ve üretiliş amacına cok aykırı değil. Hatta uygun bile. Araba 180 beygir filan değil ki performansı torpulesin zaten Corolla nin olayı o değil. Ama aynı sinifta PowerShift , DSG , kısmen EDC aşağı yukarı aynı fiyatlara daha iyi işler yapıyor.
Tamam işte sinan da bahsettiğin şanzımanın tam otomatik tork konvertörlü bir şanzıman olduğunu zannetti. Tepkisi ondan sanırım :D Mmt, mcp, i-shift, Easy - R v.s bunların hepsi cidden berbat şanzımanlardır. Bakımı ucuz, kolay bozulmuyor artıları sadece bunlar. Özellikle 1-2 2-1 geçişleri kafayı yedirtir. Yokuşlu yollarda iseniz hepten kafası karışır. Ben 3 sene mcp kullandım otomobil kullanmaktan soğudum. Bu şanzımanlar maalesef ki acemi bir manuel sürücüsü tepkilerine sahip. Yoruyor insanı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Tamam işte sinan da bahsettiğin şanzımanın tam otomatik tork konvertörlü bir şanzıman olduğunu zannetti. Tepkisi ondan sanırım :D Mmt, mcp, i-shift, Easy - R v.s bunların hepsi cidden berbat şanzımanlardır. Bakımı ucuz, kolay bozulmuyor artıları sadece bunlar. Özellikle 1-2 2-1 geçişleri kafayı yedirtir. Yokuşlu yollarda iseniz hepten kafası karışır. Ben 3 sene mcp kullandım otomobil kullanmaktan soğudum. Bu şanzımanlar maalesef ki acemi bir manuel sürücüsü tepkilerine sahip. Yoruyor insanı.
1 den ikiye geçişte özellikle çok sıkıştırırsam önde bişeyler oluyor :)
Dedigim gibi otomobilin genel karakterine çok aykırı değil. Sonraki viteslerde ve diger viteslerde devir bandına alisirsaniz çok sorun olmuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Tamam işte sinan da bahsettiğin şanzımanın tam otomatik tork konvertörlü bir şanzıman olduğunu zannetti. Tepkisi ondan sanırım :D Mmt, mcp, i-shift, Easy - R v.s bunların hepsi cidden berbat şanzımanlardır. Bakımı ucuz, kolay bozulmuyor artıları sadece bunlar. Özellikle 1-2 2-1 geçişleri kafayı yedirtir. Yokuşlu yollarda iseniz hepten kafası karışır. Ben 3 sene mcp kullandım otomobil kullanmaktan soğudum. Bu şanzımanlar maalesef ki acemi bir manuel sürücüsü tepkilerine sahip. Yoruyor insanı.
kalp kırmadiktan sonra yanlış anlaşılalim anlayalim önemli değil.
 
1 den ikiye geçişte özellikle çok sıkıştırırsam önde bişeyler oluyor :)
Dedigim gibi otomobilin genel karakterine çok aykırı değil. Sonraki viteslerde ve diger viteslerde devir bandına alisirsaniz çok sorun olmuyor.
Zaten 3-4-5.vitesler problem değil. O viteslerde hız yükseldiği için silkeleme yapsa bile fazla konforsuz olmuyor ki genelde de silkeleme yapmıyorlar. Önemli olan 1-2 2-1 geçişlerinde ki konfor ki o konuda cidden kötüler. Tepkileri hiç ön görülemiyor, vites değişimi sırasında silkelemesin diye ayağı gazdan çekmek gerekiyor, trafikte ya da yokuştaysan sürekli şanzımanı kontrol altında tutman gerekiyor, öyle şanzımanı unut git gibi bir sürüşe izin vermiyorlar, motorun performansını gerçekten yiyor.. yani açıkçası bu şanzımanların yerine 5 ileri ortalama bir tam otomatik yani tork konvertörlü şanzıman koyulsaymış en azından konfor konusunda kafa rahat olurdu :D
 
Zaten 3-4-5.vitesler problem değil. O viteslerde hız yükseldiği için silkeleme yapsa bile fazla konforsuz olmuyor ki genelde de silkeleme yapmıyorlar. Önemli olan 1-2 2-1 geçişlerinde ki konfor ki o konuda cidden kötüler. Tepkileri hiç ön görülemiyor, vites değişimi sırasında silkelemesin diye ayağı gazdan çekmek gerekiyor, trafikte ya da yokuştaysan sürekli şanzımanı kontrol altında tutman gerekiyor, öyle şanzımanı unut git gibi bir sürüşe izin vermiyorlar, motorun performansını gerçekten yiyor.. yani açıkçası bu şanzımanların yerine 5 ileri ortalama bir tam otomatik yani tork konvertörlü şanzıman koyulsaymış en azından konfor konusunda kafa rahat olurdu :D
Manueliyle otomatiğin 0-100 leri arasında neredeyse 1,5 , 2 saniyelik fark var. manuel i 12 saniye otomatiği 14.7 olmasi lazim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
kalp kırmadiktan sonra yanlış anlaşılalim anlayalim önemli değil.
kalp_kirmak-etrafca-anlamli_sozler.jpg
 
kalp kırmadiktan sonra yanlış anlaşılalim anlayalim önemli değil.
Manueliyle otomatiğin 0-100 leri arasında neredeyse 1,5 , 2 saniyelik fark var. manuel i 12 saniye otomatiği 14.7 olmasi lazim
Kırılma olmaz hayırlısıyla.. Sadece ufak bir yanlış anlama hepsi bu. İnternet ortamında oluyor böyle şeyler :)

0-100 konusunda ben kendimden daha güçsüz motorlu kaç tane araçtan fark yedim hatırlamıyorum. 112 hp e-hdi 270 nm torklu motoru citroen'de mcp şanzımanla kullandım. Motor çok güzeldi anlıyordum ama şanzımandan dolayı araba ölü gibiydi. Aynı motorlu 115 hp 270 nm torklu manuel focus alınca motorun gerçek performansı ortaya çıktı. İşin özü, mecbur kalınmadığı müddetçe tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlardan uzak durmak gerek. Tercihen para verip alınacak şanzımanlar değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Kırılma olmaz hayırlısıyla.. Sadece ufak bir yanlış anlama hepsi bu. İnternet ortamında oluyor böyle şeyler :)

0-100 konusunda ben kendimden daha güçsüz motorlu kaç tane araçtan fark yedim hatırlamıyorum. 112 hp e-hdi 270 nm torklu motoru citroen'de mcp şanzımanla kullandım. Motor çok güzeldi anlıyordum ama şanzımandan dolayı araba ölü gibiydi. Aynı motorlu 115 hp 270 nm torklu manuel focus alınca motorun gerçek performansı ortaya çıktı. İşin özü, mecbur kalınmadığı müddetçe tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlardan uzak durmak gerek. Tercihen para verip alınacak şanzımanlar değil.
Daha once de H kasa astramda Easytronic vardı. Üstüne bu da olunca büyük konuşmayayım ama bir daha tek kavrama robotize zor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Daha once de H kasa astramda Easytronic vardı. Üstüne bu da olunca büyük konuşmayayım ama bir daha tek kavrama robotize zor.
En güzeli.. Tam otomatik bir şanzıman alıp bak keyfine derim. Hem arıza falan uğraştırmaz kafan rahat olur, hem çok konforlu, hem de iyi kalibre edilmiş bir otomatikse performansı da tatmin eder.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Corolla her zaman kabul edilebilir bir dış tasarım (99-2000 yılı civarındaki çirkinler hariç) yakalamıştır. İç tasarım da hep idare eder durumdaydı. Sadece son jenerasyonda multimedyasının işlemcisini ve trimlerin kalitesini iyice düşürdüler. Onları toparlayabilirlerse tekrar eski günlerdeki gibi çok zayıf bir noktası olmayan rekabetçi bir araba olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Cussler
Corolla bence Türk milleti için biçilmiş kaftan. Nasıl kullanırsan kullan sorun çıkarmıyor, yedek parçası çok Pahalı değil, bagajı geniş...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
bu araba neden bulunmaz hint kumaşı gibi saklanıyor böyle şaşırıyorum, sanki altından cevherler fışkıracak. toyota'nın üretilme amaçlarına, kullanıcı kitlesinin tercih sebebine saygı duyuyorum ancak beklentiyi fazla yükseltiyorlar şu hareketlerle. fabrikasında çalışan arkadaşım bile kamuflajsız görememiş. prototip atolyesinde üretilip üstü brandalı şekilde hattan geçmiş :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt