Sınıfının kalender araçlarından biri ve dayanıklılığın sembolü olan Hilux'un yeni versiyonu Asya'da tanıtıldı. Kulağa çok ilginç gelse de ilk etapta elektrikli olarak 2025 yılının aralık ayında piyasaya sürülecek. Baştan aşağı yeni bir görünüme kavuşan araç "Tough and Agile (Sert ve Çevik)" tasarım anlayışına sahip bu tasarım bana biraz yeni L200'e benzerlik uyandırdı açıkçası, anlaşılan pikaplarda da tek düze tasarıma doğru yol almaya başlıyoruz.
Aracın yaklaşma, uzaklaşma açısı gibi teknik bilgileri hakkında pek detay bulamadım. Görsellerde bulunan BEV modelinden farklı olarak dizel modellerde muhtemelen ızgara tasarımı farklılık gösterecektir. Geleneksel Toyota logosundan vazgeçerek artık TOYOTA yazısına dönmüşler ön kısımda da.
Çoğu markada olan ancak HİLUX'larda bulunmayan arka tampon yan basamağı artık bu model itibariyle gelmiş. Genelde tasarımsal değerlendirilse de pratikte gerçekten çok fazla işe yarıyor.
İlk etapta BEV yani elektrikli modelinin satılması planlanan araç hakkında teknik veriler şu şekilde:
59,2 kwh lityum iyon batarya. Önde 205, arkada 286,7 Nm tork üreten motorlar sayesinde sürekli dört çeker sistem. WLTP olarak da 240 km menzil sunulmuş ki bana çok düşündürücü geldi. Araç ağırlığı hakkında bilgi olmasa da 715 kg taşıma, 1600 kg de çekme kapasitesi olduğu belirtilmiş. “Multi-Terrain Select” sistemi ile farklı yüzeylerde tork-fren kontrolü yapabildiği ayrıca batarya koruma için su geçirmezlik ve su derinliği mevcut içten yanmalı versiyonla eşit düzeyde olduğu da belirtiliyor.
Son güncellemede mevcut modele de sunulan 48V Hybrid sistem yeni HİLUX ile beraber de satışa sunulacak. Çok yüksek ihtimal ülkemizde de 2.8L 48V Hybrid Dizel seçeneği ile satışa sunulacak. Burada 48v hybrid sistemde jeneratör-alternatörün motorun üstüne konulduğu ve bu sayede aracın önceki gibi 700mm sudan geçebildiği belirtilmiş.
Asıl şov bence iç mekanda olmuş. Ülkemizde yaklaşık 12m TL gibi bir fiyata alıcı bulan yeni Land Cruiser Prado ile çok benzer ve çoğu yer aynı. Genelde aynı marka çatısı altında bir ürünün benzer iç mekanlara sahip olmasına alışkınız ancak 4'de biri bir fiyata aldığın ile aynı gibi olması ilginç gerçekten
Vites topuzu değişmiş, Lexus LBX ve CHR'da gördüğümüz yeni tip olandan bu araca da koymuşlar. Aracın iç tasarımı gerçekten mevcutta yaklaşık 10 seneden fazladır satılan modelden sonra yenilendiğini iliklere kadar hissettirmiş modern bir tasarım olmuş bir 10 sene de bu götürür şekilde. Direksiyonu özellikle çok beğendim aynı Prado
2 yanda bulunan açılır gözler umarım bardaklık işlevini de sağlıyordur.
12.3" gösterge ekranı ve 12.3" multimedya ekranı ile beraber sunulacakmış. İkisi de gerçekten güzel görünüyor, Japon araçlarında genelde benim gördüğüm gösterge ekranları multimedya ekranlarından daha akıcı ve net çalışıyor
Yenilenen multimedya altyapısı ile beraber aracın güvenlik sistemleri de geliştirilmiş. ADAS sistemleri, kör nokta uyarısı ve gelişmiş otonom destekler sunan Toyota T-Mate ile beraber geleceği belirtilmiş.
Koltuk kafalık tasarımı değişmiş yanal destekler artmış, arka koltuklar yine çok dik görünüyor. Orta kolçak arkasına ufak saklama alanı gelmiş ama 3.bölge bir klima yok. Arkada oturacak kişilerin uzun yol çilesi devam ediyor gibi görünüyor. Bu en dolu versiyonda olan komple deri koltuklar tabi genelde bunun birebir kalıbında kumaş şeklinde geliyor ama değişiklik yapılabilir.
2028 yılında hidrojen yakıtlı olarak üretmek üzere onaylarının alındığını belirtmişler.
Bir de ek olarak Batı Avrupa pazarında satılacak araçlarda elektrikli direksiyon sistemi (EPS), doğu da ise hidrolik sistem kullanılacağı belirtilmiş.
Ülkemizde son ÖTV düzenlemesinden sonra 4x4 olanların ipini çekmiş gibi oldular ancak 4x2 yine çok daha ulaşılabilir fiyatlardan satışa sunulacaktır. Toyota HİLUX'un her zaman miktarı azalsa da kendine müşteri bulabileceğine inanıyorum.
Siz nasıl buldunuz ?
Aracın yaklaşma, uzaklaşma açısı gibi teknik bilgileri hakkında pek detay bulamadım. Görsellerde bulunan BEV modelinden farklı olarak dizel modellerde muhtemelen ızgara tasarımı farklılık gösterecektir. Geleneksel Toyota logosundan vazgeçerek artık TOYOTA yazısına dönmüşler ön kısımda da.
Çoğu markada olan ancak HİLUX'larda bulunmayan arka tampon yan basamağı artık bu model itibariyle gelmiş. Genelde tasarımsal değerlendirilse de pratikte gerçekten çok fazla işe yarıyor.
İlk etapta BEV yani elektrikli modelinin satılması planlanan araç hakkında teknik veriler şu şekilde:
59,2 kwh lityum iyon batarya. Önde 205, arkada 286,7 Nm tork üreten motorlar sayesinde sürekli dört çeker sistem. WLTP olarak da 240 km menzil sunulmuş ki bana çok düşündürücü geldi. Araç ağırlığı hakkında bilgi olmasa da 715 kg taşıma, 1600 kg de çekme kapasitesi olduğu belirtilmiş. “Multi-Terrain Select” sistemi ile farklı yüzeylerde tork-fren kontrolü yapabildiği ayrıca batarya koruma için su geçirmezlik ve su derinliği mevcut içten yanmalı versiyonla eşit düzeyde olduğu da belirtiliyor.
Son güncellemede mevcut modele de sunulan 48V Hybrid sistem yeni HİLUX ile beraber de satışa sunulacak. Çok yüksek ihtimal ülkemizde de 2.8L 48V Hybrid Dizel seçeneği ile satışa sunulacak. Burada 48v hybrid sistemde jeneratör-alternatörün motorun üstüne konulduğu ve bu sayede aracın önceki gibi 700mm sudan geçebildiği belirtilmiş.
Asıl şov bence iç mekanda olmuş. Ülkemizde yaklaşık 12m TL gibi bir fiyata alıcı bulan yeni Land Cruiser Prado ile çok benzer ve çoğu yer aynı. Genelde aynı marka çatısı altında bir ürünün benzer iç mekanlara sahip olmasına alışkınız ancak 4'de biri bir fiyata aldığın ile aynı gibi olması ilginç gerçekten
12.3" gösterge ekranı ve 12.3" multimedya ekranı ile beraber sunulacakmış. İkisi de gerçekten güzel görünüyor, Japon araçlarında genelde benim gördüğüm gösterge ekranları multimedya ekranlarından daha akıcı ve net çalışıyor
Koltuk kafalık tasarımı değişmiş yanal destekler artmış, arka koltuklar yine çok dik görünüyor. Orta kolçak arkasına ufak saklama alanı gelmiş ama 3.bölge bir klima yok. Arkada oturacak kişilerin uzun yol çilesi devam ediyor gibi görünüyor. Bu en dolu versiyonda olan komple deri koltuklar tabi genelde bunun birebir kalıbında kumaş şeklinde geliyor ama değişiklik yapılabilir.
2028 yılında hidrojen yakıtlı olarak üretmek üzere onaylarının alındığını belirtmişler.
Bir de ek olarak Batı Avrupa pazarında satılacak araçlarda elektrikli direksiyon sistemi (EPS), doğu da ise hidrolik sistem kullanılacağı belirtilmiş.
Ülkemizde son ÖTV düzenlemesinden sonra 4x4 olanların ipini çekmiş gibi oldular ancak 4x2 yine çok daha ulaşılabilir fiyatlardan satışa sunulacaktır. Toyota HİLUX'un her zaman miktarı azalsa da kendine müşteri bulabileceğine inanıyorum.
Siz nasıl buldunuz ?
