HABER Yeni Toyota Yaris'in teknik detayları ortaya çıktı

Her hangi bir markanın fanatiği değilim, geçmişten bugüne kadar ailecek farklı markalarda arabalarımız oldu öncelikle onu belirteyim. 7 yıldır Toyotaları az çok biliyorum, 3 farklı kasa Toyota'yı belirli süre kullandık/kullanıyoruz, kimisinide arkadaşlarımdan veya bayilerden deneme sürüşü kadarıyla biliyorum.
Yazdıklarınıza kendimce yorumum:
-motor iyi değil yorumu Toyota için kesinlikle katılmayacağım bir eleştiri. Geçmişten bu yana uzun yıllar sorun vermeden gayet iyi kondüsyon sergileyen motorlara sahip Toyotalar. Performansını beğenmiyorsunuzdur o başka, öznel bir yaklaşım olur o. Sizin tercih etmeme sebebiniz olabilir. Üstteki bitik atmosferik yorumuna da katılmıyorum. Atmosferik sevmiyorsanız almazsınız bu kadar basit bir çözümü var, herkesin beklentisi, zevki başka. Bu nedenle bu kadar farklı mallar var piyasada. 1.5lik motor yeni bir motor, üstte yazıyor zaten 161 milyon euroluk bir ar-ge sonucu ortaya çıktı. Adamlar alıp 20 yıllık motoru koyup satmaya çalışmıyor. Laf edilen Corollalardaki 1.6lar bile geçmişten bu yana güncellenen, yakıt tüketimi aşağı çekilen bir motor. Aynı motoru koyup satmak gibi bir durum söz konusu değil.
-tasarım öznel bir şey.
-malzeme kalitesini hangi anlamda ele aldığınızla alâkalı. Eğer sizin için önemli olan yumuşak malzeme, üst sınıf his vs. ise vasat kelimesi bile bazı modeller için az kalır. (premium donanım Avensis dışında çok beğendiğim bir Toyota yok) Ancak kaliteyi dayanıklılık olarak ele alırsanız gayet iyiler. Uzun yıllar kullanılan araçlarda bile tuşlarda soyulma, kırılma, çalışmama, havalandırma ızgarasında kırık, göğüste çatlak vs. bir şey nadiren rastlarsınız. Tabi kullanıcıya göre de değişir bu ama genel olarak böyledir zaten sert malzeme demek uzun ömür demek.
-sorunsuzluk algısının yerleşme nedeni zaten iyi değil dediğiniz motorlarının dert açmaması ve arabanın içinin uzun yıllar sonra bile gayet iyi durumda olması. Yoksa fabrikasyon sorunlar her markada olduğu gibi olabiliyor (bu forumda yazmıştım, koltukla ilgili bir sorun yaşadık ve garantiden sorun giderildi), olmasını çok yadırgamıyorum, her marka binlerce araba üretiliyor arada çıkabiliyor, o da benim veya kimin başına gelirse onun şanssızlığı. Olmasa daha iyi ama oluyor, o saatten sonra markanın yapması gereken malının arkasında durup müşterinin sorununu koşulsuz gidermek.

Motorları konusunda yazdıklarınıza katılıyorum.1,4 dizelden daha fazla güç alıp ömrünü kısaltabileceklerken aman abi başımız yanmasın diye 90 hp de üretiyorlar.1.2 turbo var bende 116 hp 190 tork isteseler 130 hp 220 tork da alabilirlerdi ama yağ yakabilir; ömrü kısalabilirdi..Gerek yok diyorlar.Worldwide olarak sorunsuzluk amaçsa en iyisi diyebiliriz.Ayrıca takdir ettiğim bir nokta da şu boş bile alsanız 8 hava yastığı standart.İnsan hayatını para meselesi yapmıyorlar.Cruise control paran varsa alırsın bu kadar basit.Otomotiv sektöründe en çok ar-ge' ye yatırım yapan marka bu arada.Emin adım felsefesi dolayısıyla daha gösterişsiz geliyor bize
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve sputnik
Motorları konusunda yazdıklarınıza katılıyorum.1,4 dizelden daha fazla güç alıp ömrünü kısaltabileceklerken aman abi başımız yanmasın diye 90 hp de üretiyorlar.1.2 turbo var bende 116 hp 190 tork isteseler 130 hp 220 tork da alabilirlerdi ama yağ yakabilir; ömrü kısalabilirdi..Gerek yok diyorlar.Worldwide olarak sorunsuzluk amaçsa en iyisi diyebiliriz.Ayrıca takdir ettiğim bir nokta da şu boş bile alsanız 8 hava yastığı standart.İnsan hayatını para meselesi yapmıyorlar.Cruise control paran varsa alırsın bu kadar basit.Otomotiv sektöründe en çok ar-ge' ye yatırım yapan marka bu arada.Emin adım felsefesi dolayısıyla daha gösterişsiz geliyor bize

Güç verileri 1.4 dizel ve 1.2t için gayet normal aslında rakiplerinin ki anormal güçlü diyebiliriz :) toyota da eleştirebilecek bir şey varsa o da 1.4 veya 1.6 dizel için otomatik şanzıman eksiği olması. Tasarım filan zevk meselesine giriyor ama Toyota Chr dışında yaptığı iç mekanlar bana +50 yaş gibi geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Güç verileri 1.4 dizel ve 1.2t için gayet normal aslında rakiplerinin ki anormal güçlü diyebiliriz :) toyota da eleştirebilecek bir şey varsa o da 1.4 veya 1.6 dizel için otomatik şanzıman eksiği olması. Tasarım filan zevk meselesine giriyor ama Toyota Chr dışında yaptığı iç mekanlar bana +50 yaş gibi geliyor.
Chr çok güzel olmuş. Toyota Japon olduğunu unutmasın. Futuristik tasarımlar bekliyoruz. Hem içte hem dışta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Güç verileri 1.4 dizel ve 1.2t için gayet normal aslında rakiplerinin ki anormal güçlü diyebiliriz :) toyota da eleştirebilecek bir şey varsa o da 1.4 veya 1.6 dizel için otomatik şanzıman eksiği olması. Tasarım filan zevk meselesine giriyor ama Toyota Chr dışında yaptığı iç mekanlar bana +50 yaş gibi geliyor.
1.4 dizelinin turbo aralığı çok dar 1800 devirde alıyor 2900 a kadar.O yüzden gelişmiş otomatik şanzımanlarla uyumu baya bir sıkıntılı diye koymadıklarını düşünüyorum.Mmt ömür törpüsü ya
 
Chr çok güzel olmuş. Toyota Japon olduğunu unutmasın. Futuristik tasarımlar bekliyoruz. Hem içte hem dışta.
Tng-a tng-b tng-c platformunda acayip şeyler üretiliyor.Fakat Avrupa piyasasına salmıyorlar(Nedenini araştırmak lazım).Prius geldi sadece bu sonda da C-hr
 
Son düzenleme:
Tng-a tng-b tng-c platformunda acayip şeyler üretiliyor.Fakat Avrupa piyasasına salmıyorlar(Nedenini araştırmak lazım).Prius geldi sadece bu sonda da Ch-r

Nedeni satış rakamları.
2016 satışlar

1) VW Grup: 3.641.012
{Volkswagen 1.720.829, Audi 830.956, Skoda 663.230, Seat 350.287, Porsche 71.149}
2) Renault Grup: 1.522.629
{Renault 1.100.880, Dacia 421.749}
3) PSA Grup: 1.472.927
{Peugeot 865.374, Citroen 541.896, DS 65.657}
4) Ford: 1.043.295
5) BMW Grup: 1.030.734
{BMW 821.525, Mini 209.209}
6) Opel Grup: 996.895
7) FCA Grup: 992.712
{Fiat 746.126, Jeep 104.978, LanciaChrsyler 67.225, Alfa 66.172}
8) Daimler Grup: 945.074
{Mercedes 839.779, Smart 105.295}
9) Toyota Grup: 651.199
{Toyota 606.301, Lexus 44.898}
10) Nissan: 550.412
11) Hyundai: 505.396
12) Kia: 435.316
13) Volvo: 290.227
14) Mazda: 237.202
15) Jaguar/Land Rover Grup: 221.758
{Land Rover 153.071, Jaguar 68.687}
16) Suzuki: 202.785
17) Honda: 159.126
18) Mitsubishi: 117.216

Bundan dolayı Honda'da önemsemiyor artık Avrupa'yı. Ya önemsemedikleri için bu duruma düştüler yada Avrupalılar Avrupa markası tercih ettikleri için önemsemiyorlar. :D
 
Son düzenleme:
Nedeni satış rakamları.
2016 satışlar

1) VW Grup: 3.641.012
{Volkswagen 1.720.829, Audi 830.956, Skoda 663.230, Seat 350.287, Porsche 71.149}
2) Renault Grup: 1.522.629
{Renault 1.100.880, Dacia 421.749}
3) PSA Grup: 1.472.927
{Peugeot 865.374, Citroen 541.896, DS 65.657}
4) Ford: 1.043.295
5) BMW Grup: 1.030.734
{BMW 821.525, Mini 209.209}
6) Opel Grup: 996.895
7) FCA Grup: 992.712
{Fiat 746.126, Jeep 104.978, LanciaChrsyler 67.225, Alfa 66.172}
8) Daimler Grup: 945.074
{Mercedes 839.779, Smart 105.295}
9) Toyota Grup: 651.199
{Toyota 606.301, Lexus 44.898}
10) Nissan: 550.412
11) Hyundai: 505.396
12) Kia: 435.316
13) Volvo: 290.227
14) Mazda: 237.202
15) Jaguar/Land Rover Grup: 221.758
{Land Rover 153.071, Jaguar 68.687}
16) Suzuki: 202.785
17) Honda: 159.126
18) Mitsubishi: 117.216

Bundan dolayı Honda'da önemsemiyor artık Avrupa'yı. Ya önemsemedikleri için bu duruma düştüler yada Avrupalılar Avrupa markası tercih ettikleri için önemsemiyorlar. :D
Konu daha fazla sapmadan şunu diyebiliri.Yaris Avrupa'nın küçük segment araba mantığını karşılamıyor:D
 
Konu daha fazla sapmadan şunu diyebiliri.Yaris Avrupa'nın küçük segment araba mantığını karşılamıyor:D

Konu sapalı baya oldu. :D
Üstteki satış rakamları tüm modeller için, yoksa Yaris Avrupa'da en çok satan Toyota modeli.

http://focus2move.com/europe-best-selling-cars-2016/

Avrupa'da en çok satan arabalar listesinde 15.sırada 196.229 adetle bulunuyor. Bir sonraki Toyota 35.sırada 136.288 adetle Auris. 48'de 100.470 adetle Rav4, 64'te 85.727 adetle Aygo var.

Polo 389.885 adet, Clio 341.597 adet, Fiesta 310.542 adet, Corsa 275.826 adet, Peugeot 208 253.877 adetle Yaris'in önünde.
Sandero 188.318 adet, Fabia 183.388 adet, Rio 164.002 adet, İbiza 129.051 adet, Hyunda i20 118.876 adet, Micra 69.425 adet, Punto 64.443 adet satmış.

Avrupalılar Avrupa arabası tercih ediyor demek ki, koca listede ilk 10'da 6.sırada Kaşkay var ondan sonra 15'te yaris işte. Sonra 22'de Tucson falan araya bir iki Koreli giriyor ama genel olarak Asyalılar baya az satmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Konu sapalı baya oldu. :D
Üstteki satış rakamları tüm modeller için, yoksa Yaris Avrupa'da en çok satan Toyota modeli.

http://focus2move.com/europe-best-selling-cars-2016/

Avrupa'da en çok satan arabalar listesinde 15.sırada 196.229 adetle bulunuyor. Bir sonraki Toyota 35.sırada 136.288 adetle Auris. 48'de 100.470 adetle Rav4, 64'te 85.727 adetle Aygo var.

Polo 389.885 adet, Clio 341.597 adet, Fiesta 310.542 adet, Corsa 275.826 adet, Peugeot 208 253.877 adetle Yaris'in önünde.
Sandero 188.318 adet, Fabia 183.388 adet, Rio 164.002 adet, İbiza 129.051 adet, Hyunda i20 118.876 adet, Micra 69.425 adet, Punto 64.443 adet satmış.

Avrupalılar Avrupa arabası tercih ediyor demek ki, koca listede ilk 10'da 6.sırada Kaşkay var ondan sonra 15'te yaris işte. Sonra 22'de Tucson falan araya bir iki Koreli giriyor ama genel olarak Asyalılar baya az satmış.
Very be iyi satmışlar qq renoyla ortak sayma onu:D
 
Konu sapalı baya oldu. :D
Üstteki satış rakamları tüm modeller için, yoksa Yaris Avrupa'da en çok satan Toyota modeli.

http://focus2move.com/europe-best-selling-cars-2016/

Avrupa'da en çok satan arabalar listesinde 15.sırada 196.229 adetle bulunuyor. Bir sonraki Toyota 35.sırada 136.288 adetle Auris. 48'de 100.470 adetle Rav4, 64'te 85.727 adetle Aygo var.

Polo 389.885 adet, Clio 341.597 adet, Fiesta 310.542 adet, Corsa 275.826 adet, Peugeot 208 253.877 adetle Yaris'in önünde.
Sandero 188.318 adet, Fabia 183.388 adet, Rio 164.002 adet, İbiza 129.051 adet, Hyunda i20 118.876 adet, Micra 69.425 adet, Punto 64.443 adet satmış.

Avrupalılar Avrupa arabası tercih ediyor demek ki, koca listede ilk 10'da 6.sırada Kaşkay var ondan sonra 15'te yaris işte. Sonra 22'de Tucson falan araya bir iki Koreli giriyor ama genel olarak Asyalılar baya az satmış.

Avrupalılar genelde kendi markalarını tercih ediyor. O milliyetçilikten uzak doğu otomobillerini düşünmüyor olabilirler
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams