Yeni Uzakdoğulumuz Hayırlı Olsun Mitsubishi Spacstar 1.2 intense CVT :)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cerberra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured
Amatör ve dandik telefon çekimlerimle küçük samuray :cool:

WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.11 (2).jpeg


WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.11 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.11.jpeg


WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.12 (2).jpeg
WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.12 (3).jpeg


WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.12.jpeg
WhatsApp Image 2024-12-16 at 12.05.12 (1).jpeg
 
Teknik bilgilerimizi de şöyle ekleyelim amme hizmeti babında.
1734341288925.png




Boyutlar
1734341472594.png
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
MIVEC sanıyorum ki bir atmosferik motorun teknoloji anlamında çıkabileceği en üst noktalarda yer alıyor. Hem emme hem de egzoz subaplarında değişken zamanlama ve açılma aralığının kademeli olarak yönetilebilmesi ile hem alt devir torku hem de tüketimde avantaj sağlıyor.

Tecrübe etme fırsatı bulduğum markanın 1.6 litrelik MIVEC versiyonundaki motorun devirlenme canlılığı ve neredeyse rölanti devrinde sunduğu tork ile kaputun altında 2.5 litrelik bir motor varmış hissiyatı beni etkileyen noktalar olmuştu.

900 kiloluk Space Star'ın hafiflik avantajı ve cvt şanzımanı ile birlikte şehir içinde eğlenceli bir sürüş sunduğunu tahmin ediyorum. Güle güle kullanın.
 
MIVEC sanıyorum ki bir atmosferik motorun teknoloji anlamında çıkabileceği en üst noktalarda yer alıyor. Hem emme hem de egzoz subaplarında değişken zamanlama ve açılma aralığının kademeli olarak yönetilebilmesi ile hem alt devir torku hem de tüketimde avantaj sağlıyor.

Tecrübe etme fırsatı bulduğum markanın 1.6 litrelik MIVEC versiyonundaki motorun devirlenme canlılığı ve neredeyse rölanti devrinde sunduğu tork ile kaputun altında 2.5 litrelik bir motor varmış hissiyatı beni etkileyen noktalar olmuştu.

900 kiloluk Space Star'ın hafiflik avantajı ve cvt şanzımanı ile birlikte şehir içinde eğlenceli bir sürüş sunduğunu tahmin ediyorum. Güle güle kullanın.
Evet 1.2 mivec araç, cvt normal moddayken tamamen ekonomi odaklı, gaz tepkileri cansız ama ds moduna aldığınızda aracın karakteri ciddi şekilde değişiyor. 905 kg olan aracı şehir içinde çok rahat sürükleyebiliyor. Daha önce dediğim gibi hafiflikle birleşince 1.4 araçlardan pek geri kalır yanı yok. 1.6 ve 1.5 mivec lerin tadı bir başka ama gerçekten atmosferik motorlar içinde en iyiler grubuna girebilir sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Gündelik binmeye de, kısmet olursa manuel bir Lancer kovalayirorum aslında ama marttan önce olmaz gibi. ERAcan çok kahrimizi çekti 148.000 de aldım 220.000 km'ye dayandı. Bir kac sene daha yeni ve yine km 150.000 altında makul bir Lancer hedeflerim arasında, kim bilir belki 1.8 intense 😏
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Araçla ilgili bazı teknik bilgileri derledim;

Şanzıman Jatco üretimi JF015E (CVT-7) kodu taşımakta. Kullanım hissiyatı daha çok 2010'ların cvt şanzımanları gibi. Dönemin Honda, Nissan ve Toyota'larında bulunan şanzımanlara oldukça benzer şekilde çalışıyor. Tamamen ekonomi odaklı bir şanzıman olmuş. Ds modunda ise işler ciddi şekilde iyileşiyor, gaz tepkileri canlanıyor.

Motor bir MIVEC 1.2 L (1193cc) 3A92 I3, 3 silindirli, 12 valf, üstten çift egzantrikli aliminyum kapak ve aliminyum blok.

Bore pitch 83 mm
Bore x stroke 75 mm × 90 mm
Uzak doğu pazarı için üretilen 6.jenerasyon (2019-2024) 77 ps-6000 rpm ve 100 nm-4000 rpm torka sahipken, sıkıştırma oranları 10.5:1
Türkiye için gelen versiyonlarda (Avrupa'da satışı 2022 sonrası yok. Ülkemizde de 2022 yılında son getirilenler 2023 yılında tükenmiş-benim aracımda 2023 haziran çıkışlı) 71 ps-6000 rpm ve 102 nm-3500 rpm gibi bir değişim var. Fiziksel bir değişim var mı bulamadım açıkçası, sanırım emisyon için yazılımsal güncellemeler yapılmış.

Araç A sınıfı bilinmesine rağmen çoğu pazarda B sınıfı veya sub-B class olarak nitelendiriliyor. Ama ben de bu araca B sınıfı demem açıkçası, çünkü B sınıfındaki rakipleri boyut olarak ciddi şekilde irileşti. Clio4 veya i20-rio karşılaştırması ile dediğim anlaşılacaktır.
Araç daha çok Kuzey Amerika ve Tayland, Filipinler, Endonezya gibi ülkeler için tasarlanmış.
Emisyon değerleri oldukça düşük denmekte. Buna muhtemelen 900 kg civarındaki ağırlığın ve 6.nesilde ulaşılan 0,27 cd'lik sürtünme katsayısının da katkısı büyük sanırım.

İç hacmi Polo (sondan bir önceki jenerasyon) ve Corsa-208'den (son jenerasyon) , sondan bir önceki Yaris'ten (sondan bir önceki jenerasyon ) daha geniş, İ20-Rio'dan daha dar. Bagaj hacmi olarak ise bütün b sınıflarından daha küçük (swift sanırım yakın hacimde), A sınıfı boyutlarında. Malzeme kalitesi fiyat algısına göre hiç fena değil. Döşemeleri hariç tutuyorum, kumaşları aşırı naylonumsu. Koltuklar rahat. İç malzemeler çok sıkı, hiç trim sesi yok, eknomi sınıfı bir araç için şaşırtıcı gerçekten. Kapı kulpları yarısında karbon fiber görünümde bir kaplama ve diğer yarısında kumaş kaplama ile geliyor (ilginç bir tercih ve tam tarif edememiş olabilirim :) )
Multimedya bluetooth , applecar play, android oto seçeneklerine sahip, kapılarda 4 hoparlör var. A sınıfı için yeterli ama üstün kaliteli bir sistem değil kesinlikle.

Yol ve rüzgar sesi beklediğimden az olsa da motor ve lastik sesi beklenen gibi oldukça yüksek. CVT de sesli çalışıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt, g.c. ve mete25
Aracın direksiyon tepkileri çok net, ancak süspansiyonlar sert mi yumuşak mı anlamadım gerçekten. Kısa kasis geçişlerinde konforsuz değil kesinlikle. Normal gidişatta sert hissettirse de virajlarda bir kafadan yaylanma hissiyatı var. Başka bir araçta görmedim bu hissiyatı. Çok tedirgin edici değil tabi bu güçte bir araç için ama farklı hissettiriyor. Ön takımlar çok sessiz, direksiyon orta sertlikte, elektrik destekli olmasına rağmen hidrolik hissiyatı var Mitsubishilerde en sevdiğim özelliklerden biri de bu olmuştu aynı hissiyat bu ufaklıkta da var.

Dış kapı kulpları mandallı seçilmiş, tutamak yok. Bu da ilginç geldi bana, yeni araçlarda çoğunlukla tutamak mevcut. Ayna ayarlama tuşları (yan aynalar elektrikli ve ısıtmalı) bir japon klasik düğmesine sahip, direksiyon altında konsolun solunda yer alıyor.

Yağ bakım aralıkları 15.000 km, ama benim aracım ilk bakımına 10.000 km'de girmiş muhtemelen biz de km dolmadan bakıma gireceğiz. Motorun geniş bir yağ seçeneği var servis 5w30 Castrol kullanıyormuş. Pek yetkili servis yanlısı olmasam da piyasada parçası az bulunan bir araç için garantiyi bozmak istemediğimden mecburen garanti süresince yetkili servisten devam edeceğiz.

30.000 km'de bir ağır koşullarda cvt yağının değişmesi gerektiği yazıyor kullanma kılavuzunda. Buna da özellikle uyacağım.

Tüketim en tatlı yanı şu sıralar 6,0-6,5 arası trafiğe ve Ankara soğuğuna göre işe git gel tüketim var. Örnek vermek gerekirse bizim ERA can 1.6 otomatik benzinli aynı koşullarda 10,5 tüketim gösteriyor (şu sıralar 11'lere yaklaşmış durumda, sabah baya don oluyor, ısıtmadan camları çözmeden hareket etmiyorum).

Fren diskleri bu 6.jenerasyonda büyütülmüş, frenler bu 900 kg arkadaşı durdurmaya rahatlıkla yetiyor, hele ki accent serisinin en kötü yanı olan frenlerden sonra bana oldukça iyi geldi :)

Garip bir jant lastik kombinasyonu var, üzerindeki bridgstonelar var 175 55 15 ölçülerinde. Forumlarda bu lastiğin de yol sesine ciddi etki ettiği söyleniyor. Değiştirecek olursak nankang, kumho, conti, falken, hankook gibi seçenekler mevcut bakalım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve mete25