KAPALI YENİ VİTARA 1.6 GLX 4*4 120HP NASILDIR ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gynk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

gynk

Taklacı Güvercin
29
MERHABA ARKADAŞLAR İYİ GÜNLER OLSUN. GEÇENLER SİZE LEON MU İ30 MU DİYE SORMUŞTUM 120 BİN TL KADAR BÜTÇEM VAR C HB ALMAK YERİNE UCUZ YOLLU YERDEN BİRAZ YÜKSEK ARAÇ MI ALSAK DİYE KONUŞURKEN PİYASA Kİ MODELLERE BAKTIK VE SUZUKİ VİTARA MODELİNİ DIŞ GÖRÜNÜŞ OLARAK BEGENDİK VE ARACIN 4*4 OLMASI DA BİZİM HOŞUMUZA GİTTİ DİĞER TÜRLÜ TAMAMEN YERDEN YÜKSEK C HB ARABA ALMIŞ GİBİ OLUYORUZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM. HAFTA SONU BAYİYE GİDİP İNCELEYECEĞİM ONDAN ÖNCE KULLANAN ARKADAŞLAR VARSA EĞER BİLGİ ALMAK İSTİYORUM. YENİ VİTARA NIN YAKIT YÜKETİMİ NASILDIR ? KONFOR ? YOL TUTUŞ? SUZUKİ YEDEK PARÇA SIKINTISI YAŞAR MIYIM (BURSA DA YAŞIYORUM) ?

VİTARA 1.6 GLX 4*4 120HP 118.050 TL.

VİTARA 1.4 S 4*4 140HP 120.550 TL.

2. EL KAYGIM ÇOK YOK EN AZ 4-5 YIL SORUNSUZ BİR ŞEKİLDE KULLANMAK İSTİYORUM. BÜTÇEM DEDİĞİM GİBİ 120BİN TL KADAR BU FİYATLARA BAŞKA SUV SEÇENEKLERİ SÖYLEYEBİLİRSİNİZ MESELA YENİ SUBARU XV ORTA DONANIM 125 BİN TL O DA AKLIMDA AÇIKCASI… (2. EL ARAÇ DÜŞÜNMÜYORUM)
 
Hocam sitede testi var isterseniz izleyebilirsiz ama size tavsiyem 1.6 yerine 1.4 alın çünkü 1.6 atmosferik olduğundan pek yürümüyor
 
ileri doğru yakıt fazla gelirse lpg ye dönüş yapabilirim 20 hp fark var aralarında hissedilir bir fark oluşturuyor mu
Hocam 20 hp farkdan ziyade atmosferik motor torkunu üst devirlerde verdigi icin uzun yolda dik yokuşlarda veya sollamalarda sıkıntı yaşayabilirsiniz ama fazla performans beklentiniz yoksa 1.6 glx alabilirsiniz zaten lpg taktırma ihtimalinizde var bursada trafik durumu nasıl bilmiyorum ama 1.6 glx istanbul şehiriçi 9lt tüketimi görür bu arada subaru xvyede bakmayı ihmal etmeyin bence onuda degerlendirin
 
Bu fiyat aralığında en iyi iki seçenek XV ve Vitara.
Subaru XV daha uzun daha yüksek ve daha ağır bir araç, tasarım göreceli bir kavram ama iki aracında kendine özgü albenisi olduğu aşikar. Güvenlik, donanım ve yakıt tüketimi neredeyse birebir aynı. Servis Bursa'da suzukinin CEKETÇİLER, subaru ERGİNAKIN gözüküyor.

İki aracıda görüp gönlünüzün sesini dinleyin bence. İkisi de o fiyata alınabilecek C sınıfı Egea, Astra, Leon ve Jetta gibi araçlardan üstün nitelikleri var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Ben 1.4 turbosunu test etmiştim. Motor şanzıman olarak fena değildi cvt şanzıman vardı yanlış hatırlamıyorsam. Kapı üstleri torpido falan orlar hep sert plastik. Kol dayama opsiyon olarak satılıyor bunlar benim gözüme çarpan ilk eksikeriydi. Bana fiyatına göre vayy dedirten özellikleriyse 10 inch büyüklüğünde multimedya ekranının olması. Navigasyonun güzel çalışması ve yoldaki hız sınırı tabelalarını algılayıp multimedya ekranında size göstermesi. Test aracının ortalama yakıt tüketimi ortalamasıysa 8.1 litreydi ve bence iyi bit değer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Bu fiyat aralığında en iyi iki seçenek XV ve Vitara.
Subaru XV daha uzun daha yüksek ve daha ağır bir araç, tasarım göreceli bir kavram ama iki aracında kendine özgü albenisi olduğu aşikar. Güvenlik, donanım ve yakıt tüketimi neredeyse birebir aynı. Servis Bursa'da suzukinin CEKETÇİLER, subaru ERGİNAKIN gözüküyor.

İki aracıda görüp gönlünüzün sesini dinleyin bence. İkisi de o fiyata alınabilecek C sınıfı Egea, Astra, Leon ve Jetta gibi araçlardan üstün nitelikleri var.
son dediğinize katılıyorum bende düne kadar leon almaya niyetliydim aynı fiyatlara neden yerden yüksek bir araba almayayım diye düşünüyorum tahminimce benzinli bir hb e göre 2-3 litre daha fazla yakacaktır ama ona da katlanacağız artık. aklıma takılan sadece uzun dönem servis ve yedek parça konusunda bir sıkıntı yaşayıp yaşamayacağım bu konuda vitara kullanan veya suzuki bir aracı olan arkadaşların yardımını bekliyorum.
aslında bu konuda subaru ile suzuki hemen hemen aynı düşüncelerim var iki markada ülkemizde çok yaygın olarak kullanılmıyor.
 
vitara değil ama scross 4*4 le aynı kiloda olduğu için söylemek gereği duydum beygirine bakıp 20 hp pek bişey olmaz demeyin. araç siz ihtiyacınız olduğu anda size o gücü vermiyor. hep eksik hissettiriyor. birde o gücü çağıracam diye şanzıman motor mücadelesi ile baya gürültülü çalışıyor. insan belli bir zaman sonra lanet olsun diyor.
malzeme kalitesine gelecek olursak; japonlar ilginç insanlar her yer taş gibi ama koltuklar deri :) yazın terletir kışın buz gibi yapar. geri koltuk ısıtması var ama zaten koltuklar ısınana kadar o soğukluğa alışıyorsunuz ve arabanında içi ısınmış oluyor. vitarada durumlar nasıl bilmiyorum ama scross baya bir trim sesli idi. o kadar ki gözümle sallanan parçalar gördüm. km si 35binde. ve scross kapısı gibi hafif bir kapı da gözlemlemedim. çok ucuz hafif hissetiriyor. ncapte çarpmaya maruz kalan yerler iyi (a-b-c sütunları) ama kapılar çok kötü.
 
ileri doğru yakıt fazla gelirse lpg ye dönüş yapabilirim 20 hp fark var aralarında hissedilir bir fark oluşturuyor mu
20 bg 64 tork fark var aralarında ve performans olarak ciddi fark eder. Ayrıca turbo motorların asıl avantajı dizel motorlarda olduğu gibi gücünü alt devirlerde vermesi hatta asıl avantajı da denebilir.
Şimdi baktığımda
1.6 atmosferik 120 bg 6000 devirde 156 torkunu 4400 de veriyor
1.4 turbo 140 bg 5500 devirde 220 torkunu 1500-4000 devirde veriyor

Yani arabayı benzer şekilde yürütmeniz için turbo motorda devir çevirmenize gerek yok. Devir çevirmediğiniz içinde araba daha az yakacaktır.
İş ileride lpg takarıma gelirse 1.4t ne kadar mantıklı bilemem ama lpg siz kesinlikle turbo daha mantıklı
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
Hocam ben bayide incelemiştim iç hacmi ve malzeme kalitesi düşük ben senin yerinde olsam yeni xvye bakardım, tamam motoru biraz güçsüz ama vitaraya kıyaslanamayacak donanımı var boxer motor eyesight bambaşka alem
 
Valla son fiyatlara bakmadım ama 1.2 lik Qashqai ler alınmıyormu 120k ya?

Düzeltme : Alınıyormuş... ben olsam Qashqai ye bakardım...hani bence Vitaraya 120k ya yazık biraz..4x4 olmazsa olmaz mı?
 
Son düzenleme:
Valla son fiyatlara bakmadım ama 1.2 lik Qashqai ler alınmıyormu 120k ya?

Düzeltme : Alınıyormuş... ben olsam Qashqai ye bakardım...hani bence Vitaraya 120k ya yazık biraz..4x4 olmazsa olmaz mı?
dediğine kesinlikle katılıyorum ancak piyasa böyle biraz dolu polo ya 100 bin fiyat istiyorlar yazık değil mi ? Birde bu dönemde 120 bin tl ye vitara da ki özelliklerin olduğu bir suv model var mı?
 
Yeni Vitara'yı hiç kullanmadım fakat altyapısına her zaman güvenirim. Benim için iç mekandan daha öncelikli bir konudur. Atmosferik motorunun lpg uyumlu olduğunu biliyorum. Ama 1.4 turbosu hakkında bir bilgim yok. Daha sonra lpg düşünürüm diyorsanız 1.6'sını tercih etmenizi öneririm.
Bu arada, Subaru XV modeli de gündeme gelmiş. Boxer motora lpg uygulamasının farklı zorlukları var mıdır bilemiyorum. Onu iyi araştırmak gerekir.
 
4*4 olmadıktan sonra neden suv alayım ki ya da aynı fiyatlara boş qq almaktansa daha dolu bir c hb almak daha mantıklı geliyor bana

Valla ben pek anlamadım dediğinizden birşey...
Kusura bakmayın ama konunun başında I30 olarak yola çıkmışssınız sonra vitara ya kaymışssınız yerden yüksek diye... bana 4*4 gereksinimiz pek yokmuş gibi geliyor.. eğer öyle olsaydı ilk başta bu şekil ilerlerdiniz gibime gelmişti...

Yerden yüksek araç şehir içinde de bazı avantajları beraberinde getiriyor.. illa araziye girmek için üretilmiyorlar artık ..
En temelde yüksek te olmanın getirdiği görüş ve frahlık hissi... inip binmelerde kolaylık ve ufak tefek yol problemlerinde altını "düşünmemek" gibi avantajları var...

Ben alınmalı demiyorum, hatta kocaman bir adam olmama rağmen Crossover segmentine karşıyımdır... ama yani gerçekten araziye girilmeyecekse QQ ( o kadar boş modeli değil 120k, Tekna alınıyor), bence gayet rahat tercih edilir Vitaraya ...

Tercih sizin tabi
 
Valla ben pek anlamadım dediğinizden birşey...
Kusura bakmayın ama konunun başında I30 olarak yola çıkmışssınız sonra vitara ya kaymışssınız yerden yüksek diye... bana 4*4 gereksinimiz pek yokmuş gibi geliyor.. eğer öyle olsaydı ilk başta bu şekil ilerlerdiniz gibime gelmişti...

Yerden yüksek araç şehir içinde de bazı avantajları beraberinde getiriyor.. illa araziye girmek için üretilmiyorlar artık ..
En temelde yüksek te olmanın getirdiği görüş ve frahlık hissi... inip binmelerde kolaylık ve ufak tefek yol problemlerinde altını "düşünmemek" gibi avantajları var...

Ben alınmalı demiyorum, hatta kocaman bir adam olmama rağmen Crossover segmentine karşıyımdır... ama yani gerçekten araziye girilmeyecekse QQ ( o kadar boş modeli değil 120k, Tekna alınıyor), bence gayet rahat tercih edilir Vitaraya ...

Tercih sizin tabi
QQ sırf ikinci el kaygısı ile tercih edilmelidir diyorsanız haklı olduğunuzu söyleyebilirim ancak 1.5dci yada skypack benzinli haricinde 1.2 tekna qqnin konfor, yol tutuş, güvenlik donanım gibi konularda vitaranin üstün olduğunu ben söyleyemem.



MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...