Alır mısınız ?

  • Evet

    Kullanılan: 59 57.3%
  • Hayır

    Kullanılan: 12 11.7%
  • Belki alabilirim.

    Kullanılan: 32 31.1%

  • Kullanılan toplam oy
    103

Samed M.

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,310
Beğeni puanı
3,238
Puanları
3,770
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
Şuan benzer bir Tesla Model 3' ün gelişi 750 bin. Model 3 D segment, bizim araba C Sedan; segmentden 100, yerlilikten 100, vergi teşviğinden 100 kırp, hadi bir de benden olsun bir 100 daha kırp ne oldu 350 bin. Detaylı düşünmeden yapılan düz hesapla bana göre 300 - 350'den aşağı olmaz gibi geliyor C sedan olan. Gerçi sedana neden C demişler anlamadım, Cumhurbaşkanı' nın kullandığı araçla iç ve dış mekan aynı kalitedeyse eğer en kötü D+ bu sedan model. He çok dip bir donanım ve pil paketi var diyelim, fiyat en aşağı 250 bandına gelir bence.

Bu durumda 1xx.xxx' li hatta 2xx.xxx' li rakamlar hayal bence, tanıtılan araçlar premium duruyor.

Soruya hitaben cevap vereyim. Şöyle B sedan Egea, 301, Accent tadında; mevcut piyasaya bakarak 120-150 bin arasına elektrikli bir araç çıkarsa net alınır. Denk senaryolarda sadece yakıttan bile senelik binlerce lira kârı var.

Şuan bu yerli otomobil meselesinde yüzeysel bakacak olursak eleştirilebilir tek detay, tanıtılmış araçların alt ve orta gelirli halkın ulaşabileceği seviyede olmaması. Bir tık daha derine inersek siyasetin sığlığında kaybolmuş kitleler karşımıza çıkıyor. Umarım bir kaç tık daha inmeyiz çünkü ne zaman oralara insek halka bir şeyler saplanıyor illa ki. Şimdilik yüzeyde kalmak en temizi.
 
Son düzenleme:

AlperErdem

Profesör
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
508
Beğeni puanı
572
Puanları
1,770
Çoğu kişi 1.6 dizel otomatik c segment arabayla karşılaştırmış fiyatı, bence yanlış. Elektrik farklı bir teknoloji maliyetleri daha farklı. Muadili sayabileceğimiz en mantıklı araçlar Renault Zoe (234k) ve Jaguar I-Pace (650k). Önceki mesajlarımda dediğim gibi muadillerinden biraz ucuz, kronik sorunu olmayan, f/p olarak iyi bir araç olmalı ki Avrupalılar kendi araçları yerine bizimkini alsın. İlk üretimde hemen kronik sıkıntılar çıkarsa ölü doğar. Kusursuz olmamız tek şart. En azından ilk yıllarda.

Bize gelince, 200k nın 100ksı vergi, vergiyi almasınlar araba 100k olsun alalım, da hayalden öteye geçemez :( sonuçta bir maliyet söz konusu, çark dönmesi lazım. Her fiyattan araba olacak 5 model yapmalarının sebebi de bu, her kesime hitap edecek. İlk başta ucuz (150-200k) ve biraz pahalı (250-300k) olarak 2 model çıkartırlar büyük ihtimalle, sonra gerisi gelir.

Son olarak şunu da belirteyim bu tahmin ettiğimiz fiyatlar şu anki duruma göre. 2-3 sene sonra belki ekonomimiz daha kötü olacak belki daha iyi, hiç belli olmaz. O yüzden fiyatı çok düşünmemek lazım. Benim tek isteğim sağ salim ve kusursuz bir şekilde seri üretimin başlaması. Fiyat konusunda illaki bize bir şeyler yaparlar.
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,365
Beğeni puanı
16,705
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
2022’ye kadar Türkiye tam olarak hazır olacakmış altyapıya, ben istanbul da oturuyorum sıkıntı çekeceğimi sanmam.
İm-kan-sız.

Bu kadar netim, biraz araştırın lütfen siyasilerin her söylediğine inanmayın. Milletin canı çıkıyor, paraları gidiyor da kaç yıllar geçiyor bitiremiyor. Bu şehir, bu ülke 2 yılda nasıl hazır olsun?

Altyapı hazır olacakmış... Şarj istasyonu yaygınlaşmasından bahsediliyor, şu an elektrikli araç alsanız da çok büyük sorunlar yaşamazsınız İstanbul'da. DMA markası kendi motorunu, aktarma organını yapıp Corolla kasasına koyup satmıştı. Gerek onların DMA istasyonları, gerek özel şarj yerleri bulunuyor girip DMA sitesinde bu yerler hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. İstanbul dışında da DMA ve özel şarj yerleri var çok olmamakla birlikte.
Türkiye'de satılan elektrikli araç sayısı 3 haneyle telaffuz ediliyor. Yaygınlaşırsa hep birlikte görürüz hazır (!) altyapıyı.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
277
Beğeni puanı
770
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Araba tasarım olarak olsun, çağa ayak uydurması bakımından olsun çok çok güzel ve kaliteli duruyor.. ...ve istemeden aklıma şu soru geliyor "acaba o bizi beğenecekmi?" :)
 

ciftvanoss

Asfalt Kurutucu
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
113
Beğeni puanı
59
Puanları
560
Konum
girne
Marka
BMW
dolu 400hp 4x4 suv modeli maximum 300bin sınırında olursa neden olmasın,ama servis ağı ,garanti gibi şeyler daha önemli olan şeylerden birkaçı ama en büyük sorun ilk araç banttan çıkana kadar hızlı şarj noktaları kurulacak ve yayılacak mı ?
 

Onemanband

Fatih
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
942
Beğeni puanı
2,719
Puanları
3,520
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Metropollerde o sıkıntı zaten yaşanmaz ama Anadolu şehirlerinde, küçük illerde bu altyapı çalışması daha zorlayıcı olacaktır. Yani otomobil üretime geçti, cebimde param var hadi gidip alayım diyebilecek kadar basit bir durum değil. Keza servis ve yedek parça da bu konuda etkendir. Yıllarca C segmentinin en iyi araçlarından biri olarak görülen Mazda'nın servis ağı ve yedek parça sıkıntısı yüzünden ah vah diyerek alınamadığına da şahit olduk neticede.
Asıl sıkıntı bence metropollerde yaşanır. Babam mesela, 700 daireli bir sitede oturuyor. 2 km çapında bir alanda 6 tane benzin istasyonu var ve çoğunun yeri maksimum 2-3 otomobile şarj istasyonu koyabilecek kadar müsait. Her otomobilin ortalama 30 dakikasını şarj için harcayacağını düşünürsek korkunç sonuçlar çıkıyor ortaya. Hadi herkes evinde şarj etsin diyelim, o 700 daireli bir sitenin nasıl bir altyapıya sahip olması gerekir bu ihtiyacı karşılayabilmesi için? Yıllardır daha ana arterler dışında fiber altyapıya geçemeyen biz, bu ihtiyacı 2 senede mi karşılayacağız? Yedek parça konusuna hiç girmiyorum bile. Elektrikli bir otomobilde en önemli parça pil neticede..

Ben tasarımına bayıldım otomobilin. Param olsa kesin alırdım ama birden yaratılan ihtişama kapılıp asıl konuları es geçmek istemiyorum. Dün akşam video yayınlayanların çoğu bu heyecanla benşm takıldığım bu konuları atladılar. Belki zamanla konuşulur ama bu sürede bazı gerçekler de unutulacak.

Mesela pilleri biz üretiyormuşuz, süper. Nissan 62kwh güç üretebilen bir lityum ion pili 87bin dolara satıyor. Biz bunu üretebiliyor isek zaten bundan zengin oluruz ayrı da, bunu üreten firmanın lansman görsellerinde kullandığı pillerin otomobillerde kullanılan piller olmadığı söyleniyor.

Özetle; ortada bir ürün var evet ama bugün ortalama bir sanayi esnafı bile çekiçle saca vura vura kendine bir prototip üretebiliyorsa, koca ülke toplanıp hazır bir tasarım satın alıp bir prototip üretebilmiş olmamıza bu kadar şaşırmamak lazım. Yapılan iyi işleri desteklemek mantıklı bir hareket ama milli hastalığımız, bir şeyi çok yönlü düşünememe sorununa yine takılıp kalmış durumdayız.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
İm-kan-sız.

Bu kadar netim, biraz araştırın lütfen siyasilerin her söylediğine inanmayın. Milletin canı çıkıyor, paraları gidiyor da kaç yıllar geçiyor bitiremiyor. Bu şehir, bu ülke 2 yılda nasıl hazır olsun?

Altyapı hazır olacakmış... Şarj istasyonu yaygınlaşmasından bahsediliyor, şu an elektrikli araç alsanız da çok büyük sorunlar yaşamazsınız İstanbul'da. DMA markası kendi motorunu, aktarma organını yapıp Corolla kasasına koyup satmıştı. Gerek onların DMA istasyonları, gerek özel şarj yerleri bulunuyor girip DMA sitesinde bu yerler hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. İstanbul dışında da DMA ve özel şarj yerleri var çok olmamakla birlikte.
Türkiye'de satılan elektrikli araç sayısı 3 haneyle telaffuz ediliyor. Yaygınlaşırsa hep birlikte görürüz hazır (!) altyapıyı.
Siyasiden duymadım TOGG CEO’su söyledi zaten.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
İm-kan-sız.

Bu kadar netim, biraz araştırın lütfen siyasilerin her söylediğine inanmayın. Milletin canı çıkıyor, paraları gidiyor da kaç yıllar geçiyor bitiremiyor. Bu şehir, bu ülke 2 yılda nasıl hazır olsun?

Altyapı hazır olacakmış... Şarj istasyonu yaygınlaşmasından bahsediliyor, şu an elektrikli araç alsanız da çok büyük sorunlar yaşamazsınız İstanbul'da. DMA markası kendi motorunu, aktarma organını yapıp Corolla kasasına koyup satmıştı. Gerek onların DMA istasyonları, gerek özel şarj yerleri bulunuyor girip DMA sitesinde bu yerler hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. İstanbul dışında da DMA ve özel şarj yerleri var çok olmamakla birlikte.
Türkiye'de satılan elektrikli araç sayısı 3 haneyle telaffuz ediliyor. Yaygınlaşırsa hep birlikte görürüz hazır (!) altyapıyı.
Niye imkansız açıklar mısınız ? Elektrik altyapısından kastımız, hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması değil mi ? Tesla’nınki gibi.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Çoğu kişi 1.6 dizel otomatik c segment arabayla karşılaştırmış fiyatı, bence yanlış. Elektrik farklı bir teknoloji maliyetleri daha farklı. Muadili sayabileceğimiz en mantıklı araçlar Renault Zoe (234k) ve Jaguar I-Pace (650k). Önceki mesajlarımda dediğim gibi muadillerinden biraz ucuz, kronik sorunu olmayan, f/p olarak iyi bir araç olmalı ki Avrupalılar kendi araçları yerine bizimkini alsın. İlk üretimde hemen kronik sıkıntılar çıkarsa ölü doğar. Kusursuz olmamız tek şart. En azından ilk yıllarda.

Bize gelince, 200k nın 100ksı vergi, vergiyi almasınlar araba 100k olsun alalım, da hayalden öteye geçemez :( sonuçta bir maliyet söz konusu, çark dönmesi lazım. Her fiyattan araba olacak 5 model yapmalarının sebebi de bu, her kesime hitap edecek. İlk başta ucuz (150-200k) ve biraz pahalı (250-300k) olarak 2 model çıkartırlar büyük ihtimalle, sonra gerisi gelir.

Son olarak şunu da belirteyim bu tahmin ettiğimiz fiyatlar şu anki duruma göre. 2-3 sene sonra belki ekonomimiz daha kötü olacak belki daha iyi, hiç belli olmaz. O yüzden fiyatı çok düşünmemek lazım. Benim tek isteğim sağ salim ve kusursuz bir şekilde seri üretimin başlaması. Fiyat konusunda illaki bize bir şeyler yaparlar.
İyi de şuan 200k lık aracın 100k lık vergisini markalar almıyor ki :) 100k sı gidiyor markaya.
Bu Togg 200 bin olsa atıyorum tamamen, 100ü vergi olsa 100’ü markaya gidicek.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Önümüzde 2 yıl var, gözümüzü açayıp kapayıncaya kadar geçer, gelsin hep birlikte görelim. :)
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,724
Beğeni puanı
20,820
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Niye imkansız açıklar mısınız ? Elektrik altyapısından kastımız, hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması değil mi ? Tesla’nınki gibi.
Hızlı şarjları besleyecek altyapı, her yere koyabilirler hızlı şarjları o konuda sıkıntı yok. Yüke binince ne olacak onu söylüyoruz
 

sefaozc

Profesör
Destekçi
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
612
Beğeni puanı
917
Puanları
1,770
Marka
BMC
eğer seri üretime tamamen yerli olarak başlarlarsa evdeki 4 aracı da togg modelleri ile değiştiririm.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Hızlı şarjları besleyecek altyapı, her yere koyabilirler hızlı şarjları o konuda sıkıntı yok. Yüke binince ne olacak onu söylüyoruz
Hm, haklısın pek bilmiyorum o işleri, aynı 2 girişli prize 6 cihaz takmaya çalışınca kısa devre yapması gibi diyosun.
Türkiye geneline 2 yıl da çok zor gibi görünüyor ama büyük şehirlerde yapılabilir.
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,365
Beğeni puanı
16,705
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Siyasiden duymadım TOGG CEO’su söyledi zaten.
Siyasiler de söylemişti ondan öyle yazdım. Her kimse, önemli değil elektrikli araç konusu fazlasıyla politize oldu zaten. Bu vaadler gerçekleşirse herkes mutluluk duyacaktır ancak zamanında Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilini yapan DMA'ya gerekli destek verilmediği için kendi adıma kızgınım.


Niye imkansız açıklar mısınız ? Elektrik altyapısından kastımız, hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması değil mi ? Tesla’nınki gibi.
Hayır değil. Ondan diyorum her söylenene inanmayın, araştırın diye. Bu forum ülkenin eğitimli, kültürlü insanlarını barındırıyor diye düşünerek yorumlarımı yapıyorum.

Hızlı şarj istasyonu kurmak "altyapı" yapmak değildir. O zaman üstte yazdığım gibi, DMA (Derindere Motorlu Araçlar) halihazırda İstanbul'un altyapısını kurmuş derdik, ancak diyemeyiz.

Mevcut (harita Mart 2019'a ait) şarj istasyonları:


İstanbul içinde kullanılan bir arabanın elektrikli olması aşağı yukarı 6-7 yıldır mümkün. Ancak çoğalırsa altyapı bunu kaldıramaz.
 

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
1,037
Beğeni puanı
1,157
Puanları
2,570
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
Renault
Sanılanın aksine bu işte şarj ağı konusunun en basit iş olduğunu düşünüyorum. Proje ortaklarından Zorlu'nun ZES adlı şarj istasyon servisi var, 2022'ye kadar 100kW DC uyumlu toplam 1000 istasyon yapsalar yeterli olacaktır. Yerli otomobil için tıpkı Tesla Supercharger gibi bu istasyonlarda ücretsiz şarj sunulması cazip bile olur. Evsel şarj konusunda da araçta max. 11kW AC desteği bulunduğu için uzun sürse de güvenlik açısından sorun yaratmaz.

Buradaki ana sıkıntı insanlara elektrikli otomobili doğru anlatmak. Tesla Türkiye'ye resmi olarak giriş yapsa bu işin bilinirliği tarafında çok güzel bir iş olacaktı ama sağlık olsun. Detaylara inildikçe (ve proje propaganda aracı yerine biraz daha özel sektör yatırımı gibi ilerlerse) ön yargının kırılacağını düşünüyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,489
Beğeni puanı
39,331
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Asıl sıkıntı bence metropollerde yaşanır. Babam mesela, 700 daireli bir sitede oturuyor. 2 km çapında bir alanda 6 tane benzin istasyonu var ve çoğunun yeri maksimum 2-3 otomobile şarj istasyonu koyabilecek kadar müsait. Her otomobilin ortalama 30 dakikasını şarj için harcayacağını düşünürsek korkunç sonuçlar çıkıyor ortaya. Hadi herkes evinde şarj etsin diyelim, o 700 daireli bir sitenin nasıl bir altyapıya sahip olması gerekir bu ihtiyacı karşılayabilmesi için? Yıllardır daha ana arterler dışında fiber altyapıya geçemeyen biz, bu ihtiyacı 2 senede mi karşılayacağız? Yedek parça konusuna hiç girmiyorum bile. Elektrikli bir otomobilde en önemli parça pil neticede..

Ben tasarımına bayıldım otomobilin. Param olsa kesin alırdım ama birden yaratılan ihtişama kapılıp asıl konuları es geçmek istemiyorum. Dün akşam video yayınlayanların çoğu bu heyecanla benşm takıldığım bu konuları atladılar. Belki zamanla konuşulur ama bu sürede bazı gerçekler de unutulacak.

Mesela pilleri biz üretiyormuşuz, süper. Nissan 62kwh güç üretebilen bir lityum ion pili 87bin dolara satıyor. Biz bunu üretebiliyor isek zaten bundan zengin oluruz ayrı da, bunu üreten firmanın lansman görsellerinde kullandığı pillerin otomobillerde kullanılan piller olmadığı söyleniyor.

Özetle; ortada bir ürün var evet ama bugün ortalama bir sanayi esnafı bile çekiçle saca vura vura kendine bir prototip üretebiliyorsa, koca ülke toplanıp hazır bir tasarım satın alıp bir prototip üretebilmiş olmamıza bu kadar şaşırmamak lazım. Yapılan iyi işleri desteklemek mantıklı bir hareket ama milli hastalığımız, bir şeyi çok yönlü düşünememe sorununa yine takılıp kalmış durumdayız.
Aslinda altyapidan kastim da buydu. Sarj istasyonlari benzin istasyonu gibi ana depoya yakiti at sonra bas pompadan seklind basit degil. Bu araclar icin saglanacak elektrik gucunu barajdan falan temin etmek ne derece mumkun olur onu yetkili birileri daha iyi bilir. Boyle bir guc icin nukleer enerji santralleri mi kurulacak yoksa baska bir cozum mu aranacak gorecegiz.

Aslen benim metropollerde sorun daha az olurdan kastim suydu ; 500 km menzille Anadolu sehirlerinden birinden uzun yola ciktigin vakit yol ustunde sarj istasyonunu rahatca bulacagimiz bir altyapi ne zaman ve nasil hazir olur onu kestiremiyorum. Nispeten nufusun yogun oldugu metropol bolgelerinde yasayanlar bu sorunu daha az yasayacaktir. Ama tabi onlarin da yogunluk sorunu olacaktir.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Siyasiler de söylemişti ondan öyle yazdım. Her kimse, önemli değil elektrikli araç konusu fazlasıyla politize oldu zaten. Bu vaadler gerçekleşirse herkes mutluluk duyacaktır ancak zamanında Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilini yapan DMA'ya gerekli destek verilmediği için kendi adıma kızgınım.




Hayır değil. Ondan diyorum her söylenene inanmayın, araştırın diye. Bu forum ülkenin eğitimli, kültürlü insanlarını barındırıyor diye düşünerek yorumlarımı yapıyorum.

Hızlı şarj istasyonu kurmak "altyapı" yapmak değildir. O zaman üstte yazdığım gibi, DMA (Derindere Motorlu Araçlar) halihazırda İstanbul'un altyapısını kurmuş derdik, ancak diyemeyiz.

Mevcut (harita Mart 2019'a ait) şarj istasyonları:


İstanbul içinde kullanılan bir arabanın elektrikli olması aşağı yukarı 6-7 yıldır mümkün. Ancak çoğalırsa altyapı bunu kaldıramaz.
Bilmediğimden dolayı eğitimsiz kültürsüz edildik ama neyse :D bunu demek istemiyor olabilirsin ama elektrikli araçlar henüz yeni yeni oluşmaya başladı çoğu insanlar bu konu hakkında derin bilgilere sahip değil.
Ben İstanbul'dan Gümüşhane'ye gitsem demek yolda kalıcam, henüz yeterince şarj istasyonları kurulmamış demek oluyor.
 

cantonick

Can
Senkromeççi
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
17
Beğeni puanı
15
Puanları
65
Yaş
32
Konum
İstanbul
Marka
Citroen
Fiyatı 150k TL bandında olursa seve seve alırım
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,208
Beğeni puanı
784
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Aslinda altyapidan kastim da buydu. Sarj istasyonlari benzin istasyonu gibi ana depoya yakiti at sonra bas pompadan seklind basit degil. Bu araclar icin saglanacak elektrik gucunu barajdan falan temin etmek ne derece mumkun olur onu yetkili birileri daha iyi bilir. Boyle bir guc icin nukleer enerji santralleri mi kurulacak yoksa baska bir cozum mu aranacak gorecegiz.

Aslen benim metropollerde sorun daha az olurdan kastim suydu ; 500 km menzille Anadolu sehirlerinden birinden uzun yola ciktigin vakit yol ustunde sarj istasyonunu rahatca bulacagimiz bir altyapi ne zaman ve nasil hazir olur onu kestiremiyorum. Nispeten nufusun yogun oldugu metropol bolgelerinde yasayanlar bu sorunu daha az yasayacaktir. Ama tabi onlarin da yogunluk sorunu olacaktir.
Bence olmaz, benim oturduğum AVM'de şarj istasyonu var ve her gördüğümdede en fazla 1-2 araç oluyor çoğu zamanda görmüyorum zaten, ne yani yerli otomobil çıktığında herkes arabasını satıp onu alacak değil ya ? en azından ilk 5 yıl yoğunluk olmaz bence, altyapıdan daha önemli şeyler var şu anda zaten insanlar bu araçları alırken onu düşünerek alıyor şuan elektrikli araç alan biri bu riskleri göze alarak alıyor.(şarj istasyonu bulamamak gibi.)
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,365
Beğeni puanı
16,705
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Bilmediğimden dolayı eğitimsiz kültürsüz edildik ama neyse :D bunu demek istemiyor olabilirsin ama elektrikli araçlar henüz yeni yeni oluşmaya başladı çoğu insanlar bu konu hakkında derin bilgilere sahip değil.
Ben İstanbul'dan Gümüşhane'ye gitsem demek yolda kalıcam, henüz yeterince şarj istasyonları kurulmamış demek oluyor.
Öyle bir şey yazmıyor o mesajımda.
Araştıralım diyorum, her söylenene inanmayalım, özüne inelim diyorum.

Cahile laf anlatılmaz, çünkü hiçbir şey bilmezken her şeyi bilir. Hakkınızda öyle bir şey düşüncede olsam o mesajı yazmazdım.
 
Üst