Herkese merhaba, bir yakınımın şirket aracı olan Fiat Egea Cross 1.6 Multijet 130 beygir, manuel vites araçla bir günde şehirlerarası 1.5 saat gidiş, 1.5 saat dönüş toplam 3 saat, 1 saat civarı şehir içi olmak üzere, şehir içi + şehir dışı toplam 4 saat civarı bir yolculuk yapma fırsatım oldu. Bu süreç içerisinde araç hakkında oluşan izlenimlerimi size aktarmak istiyorum. Biraz uzunca bir yazı olabilir, şimdiden uyarayım. Aracımızın dış görünüşü aşağıdaki şekilde.
Öncelikle araç hakkında biraz bilgi vereyim. Araç 2021 model, Lounge paket üstüne sanırım ek olarak çarpışma uyarıcı, kör nokta sistemi gibi donanımlar eklenmiş hali. Açıkçası aracın ruhsatına bakma fırsatım olmadığı için, paketinin Urban mı yoksa Lounge mu olduğundan tam emin değilim.
İç Mekan :
Genel olarak kalite hissiyatı orta seviyede. Kapı açma kolları açık gri renk plastik, hissiyatı güzel. Kolunuzu dayadığınız yerlerdeki (sanırım)kumaş malzemenin kalitesi yeterli, herhangi bir rahatsızlık hissi vermiyor. Kapı kolunun üst tarafında bulunan plastik ve ön göğüste kullanılan plastik anladığım kadarıyla aynı malzeme ve kalite olarak "fena değil". Karşılaştırma yapacak olursam, 2015 VW Jetta Comfortlineda kullanılan kapı içi ve göğüs malzemesi bu araçtakinden net bir şekilde daha kaliteli diyebilirim. Saklama gözlerini ayrıntılı olarak inceleyemedim, o yüzden aklında net bir şey kalmadı malesef.
1.80 boy ve 85 kilo birisi olarak önde diz ve baş mesafesi olarak hiçbir sıkıntı yaşamadım, arkada da diz ve baş mesafesi olarak herhangi bir problem yok. Gayet yeterli.
Donanım :
Araçta opsiyon olarak alınabilen 10 inç multimedya ekranıyla birlikte hayalet ekran olarak adlandırılan dijital kadran da mevcut.
Hayalet ekranın animasyon hızı, grafikleri vs. gayet güzel. Herhangi bir göze batan kasma vb.. durum yok. Aynı durum 10 inç boyutundaki multimedya ekranı için de geçerli. Kablosuz Apple Car Play ve Android Auto içeren ekranda CarPlay kusursuz bir şekilde çalışıyor. Ekranın büyük olmasından dolayı Siri, navigasyon ve fizy tek bir ekrandan, herhangi bir menüye girmeye gerek kalmadan yönetilebiliyor. Ekranın grafikleri iyi, animasyon hızı başarılı. Yine boyutundan dolayı, adresinizi seçtikten sonra ekrandan navigasyon takibi çok rahat ve keyifli.
Kör nokta uyarı sistemi güzel çalışıyor, sol/sağ arkanızda araç olup olmamasına bağlı olarak, o yöndeki aynada sarı renkli üçgen biçiminde bir ışık yanıyor. Eğer ki aynada ışık yanarken, o yöne sinyal verirseniz ışığa ek olarak sesli uyarı da yapıyor.
Tek yönlü dijital klima mevcut ve 40 derece sıcaklıkta bile gayet güzel soğutuyor. Fan sesi olmadan serin bir şekilde seyahat edebiliyorsunuz.
Kablosuz şarj özelliği mevcut fakat kullanma fırsatım olmadı. Yağmur ve far sensörü mevcut ve geçen ay aynı araçla yağmurlu bir günde yaptığım yolculukta da gördüğüm kadarıyla, ikisi de sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Müzik sistemi normal seviyelerde dinlediğinizde yeterli kaliteye sahip(pek anlamıyorum), radyo çekim gücü Bostanlı sahil civarlarında iyiydi, ara sokaklarda ne olur bilemiyorum. Kol dayama mevcut, içinde göz mevcut ve gözün boyutu fena değil.
Farlar FULL LED far olarak geçiyor. Selektörü hemen hemen her led farda olduğu gibi gayet başarılı, kısa ve uzun farların menzili iyi. Aydınlatması başarılı.
Geri görüş kamerası ve park sensörü mevcut. Kamerayı gece test etme fırsatım olmadı ama, gündüz vakti gayet yeterli bir çözünürlüğe sahip. Park sensörü güzel çalışıyor.
Motor : Bu araba sırf motoru için bile alınabilir. 1.6 multijet motor aracı çoook güzel yürütüyor. Şehir içi sollamalarda, şehirlerarası ara hızlanmalarda filan arabayı kaptırıp götürüyor. Performansını size şöyle anlatayım : 2 litre atmosferik Vectra ile araçta iki kişiyken, klima yokken, rampalarda yer yer 90km/hye kadar düştüğümüz, beşinci vitesten dördüncü vitese atmak zorunda kaldığımız Salihli-Gökçeören yolunda(namı diğer kula rampaları) 4 kişi ve klima açıkken, önümüze araba çıkması haricinde 6.vitesten hiç düşmedik ve araç 120kmnin altına hiç inmedi. Herhangi bir zorlanma belirtisi de göstermedi. Yakıt tüketimi olarak ölçüm yapma fırsatım olmadı ama, yol bilgisayarına göre 34km/h ortalama hızla yakıt tüketimi 8litre/100kmydi ki bu araç sakin kullanılan, gaza dikkatli basılan bir araç değil.
Yalıtım : Rüzgar sesi olarak yanlış hatırlamıyorsam 115kmye kadar filan doğru dürüst rüzgar sesi gelmiyor. 115den sonra ufak ufak rüzgar sesi almaya başlıyorsunuz ama bu ses, rahatsız edici bir ses olmuyor. Motor sesini şehir içinde bir miktar duyuyorsunuz ama rahatsız edici bir boyutta değil. Şehirlerarası seyahat ederken ise uzun şanzıman oranından dolayı 110-120km hızlarda motor sesini neredeyse hiç duymuyorsunuz. Yol gürültüsü olarak pütürlü asfaltta lastik sesi alıyor, boyalardan geçerken ses alıyorsunuz fakat onun dışında, genel olarak şehirlerarası yolların büyük bir kısmını oluşturan kaymak asfaltta ve şehir içinde yol sesi bence gayet az.
Yol tutuş : Araçla şehirlerarası yollarda normalden 15-20km daha hızlı seyahat ettik. Yolcu olarak, virajlara giderken herhangi bir tedirginlik hissetmedim. Süspansiyon olarak sert olarak nitelendirebileceğim bir süspansiyona sahip. Bu sertlik, şehir içindeki çukurlarda nadiren de olsa can sıkıcı olabiliyor. Tabi bu durumda 215/55R17 boyutundaki lastiklerin de muhakkak payı vardır.
Konfor : Şehir içinde sert süspansiyon ve 17" janttan dolayı çukurlarda nadiren de olsa rahatsızlık duyabiliyorsunuz. Beni 1-2 çukurda rahatsız etti açıkçası. Şehirlerarası yolda 1,5 saat seyahat ettim. Bu süreç sonunda koltuklar olsun, süspansiyon olsun, yalıtım olsun herhangi bir rahatsızlık duymadım. Gayet rahat bir şekilde yolculuğumu tamamladım. Ön koltuğun bel desteğini, kavramasını beğendim. Arka koltuklarda da herhangi bir sorun yaşamadım.
Araçla ilgili izlenimlerim bu şekildeydi. Son olarak yolculuğumu yaparken aracın 86 binkmde olduğunu belirteyim ve kapanışı yapayım. Açtığım ilk araç konusuydu, o yüzden kusurlarım olabilir. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Fotoğraf olarak bindiğim araçtan fotoğraf çekmek isterdim fakat vaktim dar olduğu için maalesef çekemedim.
Öncelikle araç hakkında biraz bilgi vereyim. Araç 2021 model, Lounge paket üstüne sanırım ek olarak çarpışma uyarıcı, kör nokta sistemi gibi donanımlar eklenmiş hali. Açıkçası aracın ruhsatına bakma fırsatım olmadığı için, paketinin Urban mı yoksa Lounge mu olduğundan tam emin değilim.
İç Mekan :
Genel olarak kalite hissiyatı orta seviyede. Kapı açma kolları açık gri renk plastik, hissiyatı güzel. Kolunuzu dayadığınız yerlerdeki (sanırım)kumaş malzemenin kalitesi yeterli, herhangi bir rahatsızlık hissi vermiyor. Kapı kolunun üst tarafında bulunan plastik ve ön göğüste kullanılan plastik anladığım kadarıyla aynı malzeme ve kalite olarak "fena değil". Karşılaştırma yapacak olursam, 2015 VW Jetta Comfortlineda kullanılan kapı içi ve göğüs malzemesi bu araçtakinden net bir şekilde daha kaliteli diyebilirim. Saklama gözlerini ayrıntılı olarak inceleyemedim, o yüzden aklında net bir şey kalmadı malesef.
1.80 boy ve 85 kilo birisi olarak önde diz ve baş mesafesi olarak hiçbir sıkıntı yaşamadım, arkada da diz ve baş mesafesi olarak herhangi bir problem yok. Gayet yeterli.
Donanım :
Araçta opsiyon olarak alınabilen 10 inç multimedya ekranıyla birlikte hayalet ekran olarak adlandırılan dijital kadran da mevcut.
Hayalet ekranın animasyon hızı, grafikleri vs. gayet güzel. Herhangi bir göze batan kasma vb.. durum yok. Aynı durum 10 inç boyutundaki multimedya ekranı için de geçerli. Kablosuz Apple Car Play ve Android Auto içeren ekranda CarPlay kusursuz bir şekilde çalışıyor. Ekranın büyük olmasından dolayı Siri, navigasyon ve fizy tek bir ekrandan, herhangi bir menüye girmeye gerek kalmadan yönetilebiliyor. Ekranın grafikleri iyi, animasyon hızı başarılı. Yine boyutundan dolayı, adresinizi seçtikten sonra ekrandan navigasyon takibi çok rahat ve keyifli.
Kör nokta uyarı sistemi güzel çalışıyor, sol/sağ arkanızda araç olup olmamasına bağlı olarak, o yöndeki aynada sarı renkli üçgen biçiminde bir ışık yanıyor. Eğer ki aynada ışık yanarken, o yöne sinyal verirseniz ışığa ek olarak sesli uyarı da yapıyor.
Tek yönlü dijital klima mevcut ve 40 derece sıcaklıkta bile gayet güzel soğutuyor. Fan sesi olmadan serin bir şekilde seyahat edebiliyorsunuz.
Kablosuz şarj özelliği mevcut fakat kullanma fırsatım olmadı. Yağmur ve far sensörü mevcut ve geçen ay aynı araçla yağmurlu bir günde yaptığım yolculukta da gördüğüm kadarıyla, ikisi de sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Müzik sistemi normal seviyelerde dinlediğinizde yeterli kaliteye sahip(pek anlamıyorum), radyo çekim gücü Bostanlı sahil civarlarında iyiydi, ara sokaklarda ne olur bilemiyorum. Kol dayama mevcut, içinde göz mevcut ve gözün boyutu fena değil.
Farlar FULL LED far olarak geçiyor. Selektörü hemen hemen her led farda olduğu gibi gayet başarılı, kısa ve uzun farların menzili iyi. Aydınlatması başarılı.
Geri görüş kamerası ve park sensörü mevcut. Kamerayı gece test etme fırsatım olmadı ama, gündüz vakti gayet yeterli bir çözünürlüğe sahip. Park sensörü güzel çalışıyor.
Motor : Bu araba sırf motoru için bile alınabilir. 1.6 multijet motor aracı çoook güzel yürütüyor. Şehir içi sollamalarda, şehirlerarası ara hızlanmalarda filan arabayı kaptırıp götürüyor. Performansını size şöyle anlatayım : 2 litre atmosferik Vectra ile araçta iki kişiyken, klima yokken, rampalarda yer yer 90km/hye kadar düştüğümüz, beşinci vitesten dördüncü vitese atmak zorunda kaldığımız Salihli-Gökçeören yolunda(namı diğer kula rampaları) 4 kişi ve klima açıkken, önümüze araba çıkması haricinde 6.vitesten hiç düşmedik ve araç 120kmnin altına hiç inmedi. Herhangi bir zorlanma belirtisi de göstermedi. Yakıt tüketimi olarak ölçüm yapma fırsatım olmadı ama, yol bilgisayarına göre 34km/h ortalama hızla yakıt tüketimi 8litre/100kmydi ki bu araç sakin kullanılan, gaza dikkatli basılan bir araç değil.
Yalıtım : Rüzgar sesi olarak yanlış hatırlamıyorsam 115kmye kadar filan doğru dürüst rüzgar sesi gelmiyor. 115den sonra ufak ufak rüzgar sesi almaya başlıyorsunuz ama bu ses, rahatsız edici bir ses olmuyor. Motor sesini şehir içinde bir miktar duyuyorsunuz ama rahatsız edici bir boyutta değil. Şehirlerarası seyahat ederken ise uzun şanzıman oranından dolayı 110-120km hızlarda motor sesini neredeyse hiç duymuyorsunuz. Yol gürültüsü olarak pütürlü asfaltta lastik sesi alıyor, boyalardan geçerken ses alıyorsunuz fakat onun dışında, genel olarak şehirlerarası yolların büyük bir kısmını oluşturan kaymak asfaltta ve şehir içinde yol sesi bence gayet az.
Yol tutuş : Araçla şehirlerarası yollarda normalden 15-20km daha hızlı seyahat ettik. Yolcu olarak, virajlara giderken herhangi bir tedirginlik hissetmedim. Süspansiyon olarak sert olarak nitelendirebileceğim bir süspansiyona sahip. Bu sertlik, şehir içindeki çukurlarda nadiren de olsa can sıkıcı olabiliyor. Tabi bu durumda 215/55R17 boyutundaki lastiklerin de muhakkak payı vardır.
Konfor : Şehir içinde sert süspansiyon ve 17" janttan dolayı çukurlarda nadiren de olsa rahatsızlık duyabiliyorsunuz. Beni 1-2 çukurda rahatsız etti açıkçası. Şehirlerarası yolda 1,5 saat seyahat ettim. Bu süreç sonunda koltuklar olsun, süspansiyon olsun, yalıtım olsun herhangi bir rahatsızlık duymadım. Gayet rahat bir şekilde yolculuğumu tamamladım. Ön koltuğun bel desteğini, kavramasını beğendim. Arka koltuklarda da herhangi bir sorun yaşamadım.
Araçla ilgili izlenimlerim bu şekildeydi. Son olarak yolculuğumu yaparken aracın 86 binkmde olduğunu belirteyim ve kapanışı yapayım. Açtığım ilk araç konusuydu, o yüzden kusurlarım olabilir. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Fotoğraf olarak bindiğim araçtan fotoğraf çekmek isterdim fakat vaktim dar olduğu için maalesef çekemedim.
Son düzenleme: