Fiat egea ....

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şimdi izledim videoyu, yani birmotun böyle yapması garip. Acaba babamların servisimi akılsız, yoksa servisin müdürü olarak babam mı akılsız? Geçenlerde yağ değişmediği için 9.000 tl iade yapmışlar. Yani istese bu olaya bi kılıf bulup iade yapmaya bilir miydi? Yani İstanbulda tek güvenilir servis HALİÇ OTO:cool::D:D
 
Şimdi izledim videoyu, yani birmotun böyle yapması garip. Acaba babamların servisimi akılsız, yoksa servisin müdürü olarak babam mı akılsız? Geçenlerde yağ değişmediği için 9.000 tl iade yapmışlar. Yani istese bu olaya bi kılıf bulup iade yapmaya bilir miydi? Yani İstanbulda tek güvenilir servis HALİÇ OTO:cool::D:D
Haliç oto Tekirdağ'da da var galiba . Alfa ve jeepte olması lazım .



Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Bu arada uzak bir akrabamın lineası vardı ve periyodik bakımda arabanın altının çatlak olduğunu (şasiden bahsetmişler galiba), tamir olamayacağını ve yenisiyle değistiremeyeceklerini, farkını verip egea alabileceğini söylemişler. Böyle bir durumda işin üzerine gidip fark verilmeden o egea alınabilir miydi?
Bu arada adamcağız egeaya Mercedes, lineaya kağnı diyor
 
Bu arada uzak bir akrabamın lineası vardı ve periyodik bakımda arabanın altının çatlak olduğunu (şasiden bahsetmişler galiba), tamir olamayacağını ve yenisiyle değistiremeyeceklerini, farkını verip egea alabileceğini söylemişler. Böyle bir durumda işin üzerine gidip fark verilmeden o egea alınabilir miydi?
Bu arada adamcağız egeaya Mercedes, lineaya kağnı diyor
O şasi çatlağı değildir, şasi çatlağı olsa virajda falan o aracı yolda tutamazsın. Zaten belli zaman içinde de o çatlak komple büyür, o güce dayanmazdı.
Fabrikasyon bir çatlak varsa, bu da tamir edilemiyorsa veya parça değişimi olmuyorsa, fabrikasyon arıza olduğunu belgeleyip mahkemeye verir ve yeni araçla beraber tazminatta alabilirdi.
 
Bu arada uzak bir akrabamın lineası vardı ve periyodik bakımda arabanın altının çatlak olduğunu (şasiden bahsetmişler galiba), tamir olamayacağını ve yenisiyle değistiremeyeceklerini, farkını verip egea alabileceğini söylemişler. Böyle bir durumda işin üzerine gidip fark verilmeden o egea alınabilir miydi?
Bu arada adamcağız egeaya Mercedes, lineaya kağnı diyor
egeaya mercedes demekle çok haklı. Linea ve egea arasında dağlar kadar fark var. Ve farkı alıp egea almak bence mantıklı. Hiçbir kayıp olmadan hem aracını yenileyip hem yükseltiyorsun.
 
Arkadaşlar konuyu yeni görüyorum. Mobilden açmak istemedim videoyu ama izlememe gerek yok, i-nan-mam. Nedenini de açıklayayım.

Bu videoyu yükleyen kişiye internette denk gelmiştim ve hikayesini biraz araştırmıştım daha önce. Linea'sına arkadan çarpmışlar. Yokcu kabinine yansıyacak kadar ağır bir darbe olmamasına rağmen bilincini kaybetmiş kazada. Sonradan öğreniyor ki hatalı üretilen sürücü koltuğu kırılmış ve köprücük kemiğini filan kıracak hasara neden olmuş. Buraya kadar geçmiş olsun dedim. Sonrasında işin peşine düşüyor, mahkemeler vs. uğraşıyor. Bu noktada da helal olsun dedim. Fakat sonrasında işin suyunu çıkarıp kendini Fiat markasını kötülemeye adıyor. Bundan sonrası yer yer çok yanlışlarını bulduğum, insanları yanlış yönlendirecek videolar içeren bir youtube kanalı sahibine dönüşmesi...

Hiç üşenmedim, kendisine bu durumla ilgili uzunca bir yazı yazıp özelden ileti olarak gönderdim. Ama geri dönüş yapma nezaketinde bulunmadı. Bahsettiğim yazıyı evime döndüğümde pc'deki kopyasından alıp burada paylaşacağım. Fiat ile hiçbir bağım yok, özel düşkünlüğüm de yok, hatta mevcut modelleri arasında sadece 500x'i beğeniyorum denebilir. Ama hiç kimsenin bir markayı bu kadar kötülemesini doğru bulmuyorum. Zaten şiraze kayınca yalan yanlış içerikler de oluşmuş zamanla. Bu kanalın art niyetinden şüphem yok ve daha önce yanlış içerikler paylaştığı için kesinlikle zerre kadar güvenim de yok. Yine de kanalından münferit paylaşımlar yapıldığında taraflı tarafsız herkeste infial yaratacak bir tarz tutturmuş durumda, bunu da takdir ediyorum :)
 
...
Hiç üşenmedim, kendisine bu durumla ilgili uzunca bir yazı yazıp özelden ileti olarak gönderdim. Ama geri dönüş yapma nezaketinde bulunmadı. Bahsettiğim yazıyı evime döndüğümde pc'deki kopyasından alıp burada paylaşacağım....
Evet arkadaşlar eve vardım. Tribünlere oynar gibi yapmamak için kendisine özel ileti yoluyla ilettiğim mesajı, -belki de ağırına gittiği için- görmezden gelip kısa bile olsa bir cevap vermediği için burada paylaşmakta sakınca görmüyorum artık.

Taner Sarac Youtube iletisi:

Taner Bey Merhaba.

Ben otomobil meraklısı, elimden geldiğince marka model ayırt etmeden her aracı denemeye çalışan biriyim. Markalar hakkında da olumlu/olumsuz deneyimleri araştıran biriyim.
Öncelikle, Linea ile geçirdiğiniz kaza için geçmiş olsun diyorum. Kazaya dair paylaşımlarınız dikkatimi çekmişti. Bu araçlar hakkındaki bir kaç olumlu izlenimimi de alıp götürmüştü. Birinin cesur şekilde bunları paylaşması da hoşuma gitmişti.

Fakat, uzun zaman sonra tesadüfen denk geldiğim ve art niyetli bulduğum bir videonun sizin kanalınız tarafından yayınlandığını fark ettim. Daha sonra kanalınızdaki diğer videolara da (beğendikleriniz dahil) göz attım. Anladım ki kanalınız, mahkemelik olduğunuz Fiat markasını karalama amaçlı kullanılan bir araçtan başka bir şey değil. Zaten profil fotoğrafı da bunu inkar etmiyor.

Buraya kadar yazdıklarımdan ötürü beni "Fiat, Tofaş, Koç Holding savunucusu" olarak düşünebilirsiniz. Değilim. Paylaştığınız bir çok bilginin doğruluğunun da farkındayım. Ama videoların sonuna koyduğunuz "Toplum Bilgilendirme Platformu" etiketi, sizi diğer markalar hakkındaki çarpıklıkları da araştırıp yayınlamak konusunda sorumlu yapar. Bu sorumluluğu yerine getirmemeniz de sizi tamamen yanlı ve samimiyetsiz yapar.

Hemen aklıma gelen bir kaç örneği yazayım:
*
Linea arka koltuk 3. kafalık videosunu ele alalım. güvenilirlikleriyle bilinen bir çok alman otomobilinde de aynı durum söz konusu. Hatta, Türkiye'de Koç Holding çatısı altındaki markalardan daha fazla satış yapan VAG grubu arabaların donanımlarını incelerseniz, bazı modellerde 3. kafalığı opsiyon listesinde görebilirsiniz. 2003 model Alman üretimi arabamızda vardı, ama aynı modelin 2008 üretiminde 3. kafalık standart olarak yoktu. Bu durum sadece Alman markalarında da değil, dünyadaki bir çok markada böyle. Bu videoyu çekip yayınlamadan önce bunu araştırmanız gerekirdi. Eğer bunu yayınlamakta kararlıysanız, diğer markaları da masaya yatırıp bunu daha genel bir sorun olarak gündeme getirmeniz gerekirdi.
*
FCA'nın yazılımsal sorun nedeniyle araçları geri çağırdığı haberini slayt şeklinde video yapıp paylaşmışsınız. Doğru. Bütün dünyaya da utanmadan ilan ediyorlar. Sizce neden? Çünkü markaların tespit edilen hataları düzeltmek için araçları geri çağırması, marka güvenilirliğini sanılanın aksine arttıran bir olaydır. Sattıkları aracın arkasında durduklarını gösterir. Bunu tüm büyük markalar, çok büyük hayati risk teşkil eden kusurlarda bile yapıyor. Sizin bu videoyu bu şekilde yayınlamanız, AHaber'in GTAIV oyun hilelerini darbe şifreleri olarak yayınlaması kadar büyük bir talihsizlik. Fiat markasını kırmızı ile yazmanız da ayrı bir komedi unsuru... Kanalınızın ciddiyetini koruması adına bu videoyu kaldırmanızı öneririm.
*
Bir videoda "Lada bile şöyle iyi, böyle güzel..." tarzında bir yaklaşımınız olmuş. Lada özelinde konuşursam, Niva dışındaki hiç bir modeline itibar etmem. Altımda park halindeyken aracı çalıştırırken pedalına basınca freni patlayan bir otomobili üreten bir firma. Aynı ustalara sormadıysanız, ben bilgilendirmiş olayım: Yaz mevsiminde ülkemizdeki tüm Lada'ların başta jantları olmak üzere yürüyen aksamlarının dayanıklılığı ciddi bir sorundur. Çünkü metallerinin alaşım oranları soğuk iklime göre düşünülmüştür. Bu videodaki daha büyük bomba da, 124 ve 131 modellerinden kalma bir telif ortaklığından ötürü Lada'nın bir çok modeli ile Kuş serisi arabalarda kullanılan çok sayıda ortak parça vardır. Hatta bazı modellerin platformları bile ortaktır, küçük kozmetik farklar bulunur. Bence bu da çok talihsiz bir karşılaştırma. Videoda en azından o kısmı keserseniz, altındaki yorumlarla bir bütün haline gelen bu komediye bir son vermiş olursunuz.

Kanalınızda sadece Fiat araçlar üzerinde gösterdiğiniz sorunların benzerlerini başka markalarda bizzat yaşadım veya yakın çevremde gözlemledim. Kafaya koyup uğraşsam, marka özelinde olmadan, kanalınızdakinden daha zengin bir içerik oluşturabilirim. Otomobillere meraklı ve genel olarak piyasayı takip eden pek çok kişi de en az benim kadar zengin içeriğe sahip arşiv oluşturabilirler. Yazının başında belirttiğim "Toplum Bilgilendirme Platformu" etiketiniz, sizi diğer markaları içine alacak zengin sunumlar yapmaktan sorumlu tutmaktadır. Eğer başar(a)mam diyorsanız, kendinizi "Fiat karşıtı" gibi bir etiketle açıklamanız gerekir.

Saygılarımla
 
Evet arkadaşlar eve vardım. Tribünlere oynar gibi yapmamak için kendisine özel ileti yoluyla ilettiğim mesajı, -belki de ağırına gittiği için- görmezden gelip kısa bile olsa bir cevap vermediği için burada paylaşmakta sakınca görmüyorum artık.

Taner Sarac Youtube iletisi:

Taner Bey Merhaba.

Ben otomobil meraklısı, elimden geldiğince marka model ayırt etmeden her aracı denemeye çalışan biriyim. Markalar hakkında da olumlu/olumsuz deneyimleri araştıran biriyim.
Öncelikle, Linea ile geçirdiğiniz kaza için geçmiş olsun diyorum. Kazaya dair paylaşımlarınız dikkatimi çekmişti. Bu araçlar hakkındaki bir kaç olumlu izlenimimi de alıp götürmüştü. Birinin cesur şekilde bunları paylaşması da hoşuma gitmişti.

Fakat, uzun zaman sonra tesadüfen denk geldiğim ve art niyetli bulduğum bir videonun sizin kanalınız tarafından yayınlandığını fark ettim. Daha sonra kanalınızdaki diğer videolara da (beğendikleriniz dahil) göz attım. Anladım ki kanalınız, mahkemelik olduğunuz Fiat markasını karalama amaçlı kullanılan bir araçtan başka bir şey değil. Zaten profil fotoğrafı da bunu inkar etmiyor.

Buraya kadar yazdıklarımdan ötürü beni "Fiat, Tofaş, Koç Holding savunucusu" olarak düşünebilirsiniz. Değilim. Paylaştığınız bir çok bilginin doğruluğunun da farkındayım. Ama videoların sonuna koyduğunuz "Toplum Bilgilendirme Platformu" etiketi, sizi diğer markalar hakkındaki çarpıklıkları da araştırıp yayınlamak konusunda sorumlu yapar. Bu sorumluluğu yerine getirmemeniz de sizi tamamen yanlı ve samimiyetsiz yapar.

Hemen aklıma gelen bir kaç örneği yazayım:
*
Linea arka koltuk 3. kafalık videosunu ele alalım. güvenilirlikleriyle bilinen bir çok alman otomobilinde de aynı durum söz konusu. Hatta, Türkiye'de Koç Holding çatısı altındaki markalardan daha fazla satış yapan VAG grubu arabaların donanımlarını incelerseniz, bazı modellerde 3. kafalığı opsiyon listesinde görebilirsiniz. 2003 model Alman üretimi arabamızda vardı, ama aynı modelin 2008 üretiminde 3. kafalık standart olarak yoktu. Bu durum sadece Alman markalarında da değil, dünyadaki bir çok markada böyle. Bu videoyu çekip yayınlamadan önce bunu araştırmanız gerekirdi. Eğer bunu yayınlamakta kararlıysanız, diğer markaları da masaya yatırıp bunu daha genel bir sorun olarak gündeme getirmeniz gerekirdi.
*
FCA'nın yazılımsal sorun nedeniyle araçları geri çağırdığı haberini slayt şeklinde video yapıp paylaşmışsınız. Doğru. Bütün dünyaya da utanmadan ilan ediyorlar. Sizce neden? Çünkü markaların tespit edilen hataları düzeltmek için araçları geri çağırması, marka güvenilirliğini sanılanın aksine arttıran bir olaydır. Sattıkları aracın arkasında durduklarını gösterir. Bunu tüm büyük markalar, çok büyük hayati risk teşkil eden kusurlarda bile yapıyor. Sizin bu videoyu bu şekilde yayınlamanız, AHaber'in GTAIV oyun hilelerini darbe şifreleri olarak yayınlaması kadar büyük bir talihsizlik. Fiat markasını kırmızı ile yazmanız da ayrı bir komedi unsuru... Kanalınızın ciddiyetini koruması adına bu videoyu kaldırmanızı öneririm.
*
Bir videoda "Lada bile şöyle iyi, böyle güzel..." tarzında bir yaklaşımınız olmuş. Lada özelinde konuşursam, Niva dışındaki hiç bir modeline itibar etmem. Altımda park halindeyken aracı çalıştırırken pedalına basınca freni patlayan bir otomobili üreten bir firma. Aynı ustalara sormadıysanız, ben bilgilendirmiş olayım: Yaz mevsiminde ülkemizdeki tüm Lada'ların başta jantları olmak üzere yürüyen aksamlarının dayanıklılığı ciddi bir sorundur. Çünkü metallerinin alaşım oranları soğuk iklime göre düşünülmüştür. Bu videodaki daha büyük bomba da, 124 ve 131 modellerinden kalma bir telif ortaklığından ötürü Lada'nın bir çok modeli ile Kuş serisi arabalarda kullanılan çok sayıda ortak parça vardır. Hatta bazı modellerin platformları bile ortaktır, küçük kozmetik farklar bulunur. Bence bu da çok talihsiz bir karşılaştırma. Videoda en azından o kısmı keserseniz, altındaki yorumlarla bir bütün haline gelen bu komediye bir son vermiş olursunuz.

Kanalınızda sadece Fiat araçlar üzerinde gösterdiğiniz sorunların benzerlerini başka markalarda bizzat yaşadım veya yakın çevremde gözlemledim. Kafaya koyup uğraşsam, marka özelinde olmadan, kanalınızdakinden daha zengin bir içerik oluşturabilirim. Otomobillere meraklı ve genel olarak piyasayı takip eden pek çok kişi de en az benim kadar zengin içeriğe sahip arşiv oluşturabilirler. Yazının başında belirttiğim "Toplum Bilgilendirme Platformu" etiketiniz, sizi diğer markaları içine alacak zengin sunumlar yapmaktan sorumlu tutmaktadır. Eğer başar(a)mam diyorsanız, kendinizi "Fiat karşıtı" gibi bir etiketle açıklamanız gerekir.

Saygılarımla
Bu mesajına cevap vermemesi büyük talihsizlik olmuş. Zira yaptığı işte kendi samimiyetine güvenen birisi bu tarz bir mesaja kayıtsız kalamazdı diye düşünüyorum. Tahminimce Fiat markası özelinde yaşadığı büyük sorunlar ve bu büyük sorunların yarattığı mağduriyetten ötürü Fiat markasına karşı ciddi düşmanlık besliyor.
Ben aslında şahsın diğer videolarını ve paylaşımlarını hiç bilmiyorum hocam. Ama bu başlıkta paylaştığım ve daha önce de denk gelmediğim bir egea çarpışma testi videosunda, sürücü koltuğunun çarpışma sırasında kırılıp yerinden çıkmış olması hakkındaki tespitini doğru bulmuştum. Malum bu ciddi, hatta ölümcül bir kusur. Ama onun haricinde dediğim gibi yaşadıklarının ve mağduriyetinin vermiş olduğu hezeyanların içerisinde olması kuvvetle muhtemel.
 
Bu mesajına cevap vermemesi büyük talihsizlik olmuş. Zira yaptığı işte kendi samimiyetine güvenen birisi bu tarz bir mesaja kayıtsız kalamazdı diye düşünüyorum. Tahminimce Fiat markası özelinde yaşadığı büyük sorunlar ve bu büyük sorunların yarattığı mağduriyetten ötürü Fiat markasına karşı ciddi düşmanlık besliyor.
Ben aslında şahsın diğer videolarını ve paylaşımlarını hiç bilmiyorum hocam. Ama bu başlıkta paylaştığım ve daha önce de denk gelmediğim bir egea çarpışma testi videosunda, sürücü koltuğunun çarpışma sırasında kırılıp yerinden çıkmış olması hakkındaki tespitini doğru bulmuştum. Malum bu ciddi, hatta ölümcül bir kusur. Ama onun haricinde dediğim gibi yaşadıklarının ve mağduriyetinin vermiş olduğu hezeyanların içerisinde olması kuvvetle muhtemel.
Cenk hocam NCAP sonuçları ilk açıklandığında şöyle bir yorum yapmıştım:
https://www.otopark.com/forum/threads/egea-hatchback-tipo-euro-ncap.1485/#post-20593 Buradaki mesajımda da belirttiğim gibi araç şu haliyle bile sadece donanımsal değişikliklerle bile 5 yıldızı zorlayabilir. Bunun dışında, yolcu kabininin korunması ile ilgili büyük bir sorundan ziyade koltuk tasarımı ile ilgili puan düşüren etkenler var. Eğer Fiat, ilk makyajda koltuk tasarımı üzerine geliştirme yaparsa bu araç 5 yıldıza rahat erişir.
Evet, şu anda çok da güvenli değil, 4 yıldızda kalıyor. Ama benim için hala istikbal vadeden bir model. Fiat, bu testlerdeki zayıf noktalara eğilirse araba ciddi toparlanır. Çünkü genel sağlamlığı sınıfı geçiyor.
Arabanın koltuklarında kırılma olduğunu düşünmemekle birlikte bence de bir sıkıntı var. Neden derseniz, Test sırasında kabin içerisinde deformasyon olmamasına rağmen boyun bölgesinde hasar vb sıkıntılar yaşanıyor. Yolcu, kabinin kendisi kadar iyi korunamıyor. O yüzden koltuk tasarımı gözden geçirilmeli diye düşünmüştüm. Eğer EuroNCAP'te o koltuk kırılarak sürücünün sakatlanmasına sebebiyet veriyor olsa, bu arabaya yıldız filan vermeyerek hiçbir değerlendirmeye tabi tutmadan direk geri yollarlardı. Zamanında Mercedes A serisinin geyik testinde devrilmesi skandalından sonra yaşadığı sıkıntıları hatırlamak gerek. Aynı onun gibi, "Alın bu arabayı adam edin, satılanları da servislere çağırıp koltuklarını değiştirin. Bunları yapmadan bize getirmeyin" gibi bir yaklaşım sergilenirdi.
Tüm bu düşüncelerimin üzerinde bu bilgiyi bir de Taner Saraç'tan alınca kesinlikle yalan olduğu kanaatini getirdim :)
 
Cenk hocam NCAP sonuçları ilk açıklandığında şöyle bir yorum yapmıştım:

Arabanın koltuklarında kırılma olduğunu düşünmemekle birlikte bence de bir sıkıntı var. Neden derseniz, Test sırasında kabin içerisinde deformasyon olmamasına rağmen boyun bölgesinde hasar vb sıkıntılar yaşanıyor. Yolcu, kabinin kendisi kadar iyi korunamıyor. O yüzden koltuk tasarımı gözden geçirilmeli diye düşünmüştüm. Eğer EuroNCAP'te o koltuk kırılarak sürücünün sakatlanmasına sebebiyet veriyor olsa, bu arabaya yıldız filan vermeyerek hiçbir değerlendirmeye tabi tutmadan direk geri yollarlardı. Zamanında Mercedes A serisinin geyik testinde devrilmesi skandalından sonra yaşadığı sıkıntıları hatırlamak gerek. Aynı onun gibi, "Alın bu arabayı adam edin, satılanları da servislere çağırıp koltuklarını değiştirin. Bunları yapmadan bize getirmeyin" gibi bir yaklaşım sergilenirdi.
Tüm bu düşüncelerimin üzerinde bu bilgiyi bir de Taner Saraç'tan alınca kesinlikle yalan olduğu kanaatini getirdim :)
Ben aracın koltuğunda bir sıkıntı olduğunu ilk defa o videoda gördüm. Aslına bakarsan koltuk ile ilgili sıkıntı, videodan gördüğüm kadarıyla, koltuğun iç aksamındaki bir kırılmadan ziyade tabana bağlanan noktasında bir zayıflık söz konusu gibi gözüküyor. Çünkü görebildiğim kadarıyla çarpışmadan sonra koltuk, yere sabitlendiği arka kısmından çıkıyor ve öne doğru fazla esniyor. Aynı olumsuz hareket yan taraftaki yolcu koltuğu yapmıyor. Tahminimce koltuğun tabana montajlanmasında bir işçilik kusuru var.

Normal şartlarda araca bir kaç güvenlik rötuşuyla beraber bu ve buna benzer sorunların üstesinden gelinebilir. Ama benim asıl endişelendiğim konu şuana kadar satılan araçlar oluyor. Eğer çarpışma testi sırasında kullanılan araca özgü bir hata değilse, seri üretimde de bu hata tekrarlanmışsa, şuan o koltuğa sahip araçlar trafikte geziniyor ve düşük hızda önden yapılabilecek bir kazada koltuğun aynı videodaki gibi yerinden çıkmaya meğilli olması büyük tehlike arz ediyor. Ben en azından markanın bu konuda araçları yetkili servislere çağırıp, koltuğun sabitlendiği noktadan daha sıkı montajlanmasını veya farklı şekilde bir tedbir alarak sorunu ortadan kaldırmasını beklerdim.
 
Ben aracın koltuğunda bir sıkıntı olduğunu ilk defa o videoda gördüm. Aslına bakarsan koltuk ile ilgili sıkıntı, videodan gördüğüm kadarıyla, koltuğun iç aksamındaki bir kırılmadan ziyade tabana bağlanan noktasında bir zayıflık söz konusu gibi gözüküyor. Çünkü görebildiğim kadarıyla çarpışmadan sonra koltuk, yere sabitlendiği arka kısmından çıkıyor ve öne doğru fazla esniyor. Aynı olumsuz hareket yan taraftaki yolcu koltuğu yapmıyor. Tahminimce koltuğun tabana montajlanmasında bir işçilik kusuru var.

Normal şartlarda araca bir kaç güvenlik rötuşuyla beraber bu ve buna benzer sorunların üstesinden gelinebilir. Ama benim asıl endişelendiğim konu şuana kadar satılan araçlar oluyor. Eğer çarpışma testi sırasında kullanılan araca özgü bir hata değilse, seri üretimde de bu hata tekrarlanmışsa, şuan o koltuğa sahip araçlar trafikte geziniyor ve düşük hızda önden yapılabilecek bir kazada koltuğun aynı videodaki gibi yerinden çıkmaya meğilli olması büyük tehlike arz ediyor. Ben en azından markanın bu konuda araçları yetkili servislere çağırıp, koltuğun sabitlendiği noktadan daha sıkı montajlanmasını veya farklı şekilde bir tedbir alarak sorunu ortadan kaldırmasını beklerdim.
Hocam dediğim gibi, öne doğru o esnemeyi ben de gördüm. Ama çıkmasına ihtimal vermiyorum. Sebebi de Fiat'a olan güvenim değil, EuroNCAP'a olan güvenim :) . Test sonucu direk olarak "FAIL" yazılırdı öyle bir durumda. Zemin bağlantısında darbe sönümlemeye yardımcı öne doğru esneyen bir sistem kullanmış olabilirler. Ha, bu sistem işin suyunu çıkararak faydadan çok zarar getiriyor olabilir. Trafikte gezen Egea'lar hakkında endişe etmenize gerek yok. Bugün içimize sinmeyen Egea'ların E36 kasa BMW'lerden veya yollarımızda sıkça görmeye devam ettiğimiz 90'lı yılların sonlarında üretilen B sınıfı arabalardan şu haliyle bile çok daha güvenli olduğunu söyleyebiliriz :)
 
Hocam dediğim gibi, öne doğru o esnemeyi ben de gördüm. Ama çıkmasına ihtimal vermiyorum. Sebebi de Fiat'a olan güvenim değil, EuroNCAP'a olan güvenim :) . Test sonucu direk olarak "FAIL" yazılırdı öyle bir durumda. Zemin bağlantısında darbe sönümlemeye yardımcı öne doğru esneyen bir sistem kullanmış olabilirler. Ha, bu sistem işin suyunu çıkararak faydadan çok zarar getiriyor olabilir. Trafikte gezen Egea'lar hakkında endişe etmenize gerek yok. Bugün içimize sinmeyen Egea'ların E36 kasa BMW'lerden veya yollarımızda sıkça görmeye devam ettiğimiz 90'lı yılların sonlarında üretilen B sınıfı arabalardan şu haliyle bile çok daha güvenli olduğunu söyleyebiliriz :)
Orası öyle, trafikteki üretildiği yıl ve teknolojiden kaynaklı güvenlik sıkıntısı bulunan bir çok otomobil var. Ama adı üstünde bunlar eski otomobil, bunlara dair yapılabilecek bir düzeltme maalesef ki yok. Ama hali hazırda üretimi olan yeni bir model için en azından bazı düzenlemeler yapılabilir.

Darbe sönümlemeye yönelik bir sistem kullanılmış olsa bunu mutlaka donanım paketleri içerisinde güvenlik kısmında söylerlerdi diye düşünüyorum. Belki böyle bir donanımı vardır ve belirtmişlerdir onu da bilemiyorum, emin değilim. Fakat koltuğun direksiyon ile arasındaki mesafeye bir insanın bile zor sığacağı kadar ileriye esnemiş olması, aynı hareketin yolcu koltuğunda olmaması ve sadece sürücü koltuğu ile sınırlı kalması, peşinden muadil segment bazı araçların kaza testlerini izleyip onlarda aynı durumun, en azından bu kadar ileriye esneme durumunun yaşanmadığını görmüş olmam beni açıkçası bir güvenlik zaafiyeti olması hususunda endişelendirdi. Çünkü koltuğun hareketi gerçekten normal değil. Bu testlerden 5 yıldız alarak geçmiş hemen hiç bir modelde koltuğun bu kadar ileriye esnediğini ben pek görmedim. Yani bu tarz bir senaryo, sahibi olduğum bu araçta başıma gelse muhtemelen ciddi yaralanmama sebebiyet verebilirdi.
 
Orası öyle, trafikteki üretildiği yıl ve teknolojiden kaynaklı güvenlik sıkıntısı bulunan bir çok otomobil var. Ama adı üstünde bunlar eski otomobil, bunlara dair yapılabilecek bir düzeltme maalesef ki yok. Ama hali hazırda üretimi olan yeni bir model için en azından bazı düzenlemeler yapılabilir.

Darbe sönümlemeye yönelik bir sistem kullanılmış olsa bunu mutlaka donanım paketleri içerisinde güvenlik kısmında söylerlerdi diye düşünüyorum. Belki böyle bir donanımı vardır ve belirtmişlerdir onu da bilemiyorum, emin değilim. Fakat koltuğun direksiyon ile arasındaki mesafeye bir insanın bile zor sığacağı kadar ileriye esnemiş olması, aynı hareketin yolcu koltuğunda olmaması ve sadece sürücü koltuğu ile sınırlı kalması, peşinden muadil segment bazı araçların kaza testlerini izleyip onlarda aynı durumun, en azından bu kadar ileriye esneme durumunun yaşanmadığını görmüş olmam beni açıkçası bir güvenlik zaafiyeti olması hususunda endişelendirdi. Çünkü koltuğun hareketi gerçekten normal değil. Bu testlerden 5 yıldız alarak geçmiş hemen hiç bir modelde koltuğun bu kadar ileriye esnediğini ben pek görmedim. Yani bu tarz bir senaryo, sahibi olduğum bu araçta başıma gelse muhtemelen ciddi yaralanmama sebebiyet verebilirdi.
Endişelere tamamen hak veriyorum. Yalnız ben birkaç testte koltukların aynı şekilde öne doğru gittiklerini görmüştüm. Focus veya Golf dersek bunlar zaten sınıflarında zirvedeki modeller. Böyle durumlar söz konusu olamaz. Dediğin doğru, fazla esnemiş. Zaten taş gibi duran yolcu kabinininde sürücüde başka türlü hasar olamaz. Ya koltuklarda sıkıntı vardır, ya da emniyet kemerlerinde. Sonuç: Ancak 4 yıldız. :) Bariyerlerde patlayınca öldürmez, 5 yıldızlık arabalar gibi sersemlemiş şekilde tertemiz arabadan da indirmez, ikisinin ortası olacak şekilde 1-2 hafta istirahat ettirir diyelim :)
 
Endişelere tamamen hak veriyorum. Yalnız ben birkaç testte koltukların aynı şekilde öne doğru gittiklerini görmüştüm. Focus veya Golf dersek bunlar zaten sınıflarında zirvedeki modeller. Böyle durumlar söz konusu olamaz. Dediğin doğru, fazla esnemiş. Zaten taş gibi duran yolcu kabinininde sürücüde başka türlü hasar olamaz. Ya koltuklarda sıkıntı vardır, ya da emniyet kemerlerinde. Sonuç: Ancak 4 yıldız. :) Bariyerlerde patlayınca öldürmez, 5 yıldızlık arabalar gibi sersemlemiş şekilde tertemiz arabadan da indirmez, ikisinin ortası olacak şekilde 1-2 hafta istirahat ettirir diyelim :)
Aynen, zaten kaza testlerinde 4 yıldız aldığını duyduğumda direkt görüntüleri izlemiştim. Kasanın ve A sütununun pek de zarar görmediğini, hatta gayet iyi olduğunu gözlemlemiştim ama 4 yıldıza anlam verememiştim. Yüksek ihtimal koltuğun hareketinden dolayı puan kırıldı çünkü aracın kasası gerçekten sağlam kalabilmişti. İnşaallah makyajla beraber bunu da hallederler de insanlar daha güvenli otomobillere binebilir :)
 
Aynen, zaten kaza testlerinde 4 yıldız aldığını duyduğumda direkt görüntüleri izlemiştim. Kasanın ve A sütununun pek de zarar görmediğini, hatta gayet iyi olduğunu gözlemlemiştim ama 4 yıldıza anlam verememiştim. Yüksek ihtimal koltuğun hareketinden dolayı puan kırıldı çünkü aracın kasası gerçekten sağlam kalabilmişti. İnşaallah makyajla beraber bunu da hallederler de insanlar daha güvenli otomobillere binebilir :)
Ekşi sözlüğün, fiat egea başlığında yazarın bir tanesi çok uzun bir bitirme tezi yazmış :) Aracın neden 4 yıldız aldığını anlatmış. Merak ederseniz okuyabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Arkadaşlar parça kodunu öğrenip yurtdışından ithal ettirin, sanayide bir ustaya taktırın. Uğraşmayın yetkili servisle falan... Tanıdık falan değilseniz çoğu markada(Japonlar'ı ve premium markaları ayrı tutuyorum) servis sizi süründürür, ayrıca arabadan anlamayan ustalarla doludur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...