Bakalım Berkin'i etiketleyip talebimi ilettim, sanırım ilgilenip üstesinden gelecektir.Katılıyorum. Saçma sapan insanlar saçma sapan argümanlarla burada atıp tutuyor
Madem otopark.com takipçisisin 1 dakikanı ayırıp foruma rahatlıkla üye olabilirsin
Bakalım Berkin'i etiketleyip talebimi ilettim, sanırım ilgilenip üstesinden gelecektir.Katılıyorum. Saçma sapan insanlar saçma sapan argümanlarla burada atıp tutuyor
Madem otopark.com takipçisisin 1 dakikanı ayırıp foruma rahatlıkla üye olabilirsin
Kullanılan malzemeler, motor falan yerli miydi bilmiyorum ama Etox Zafer diye bir araba vardı.
www.etox.com.tr
Böyle bir siteleri varmış.
Birincisi byilmaz benim bir adım var bana adımla hitap et. İkincisi de Çinlilerin, Korelilerin, Kıbrıslılar'ın otomobil üretebildiği bir dünya da bizim neyimiz eksik. Koskoca Türkiye'yiz daha bir otomobilimiz bir markamız bile yok. Korelileri görüyorsunuz adamlar nerdeydi nereye geldiler bugün dünyanın en büyük otomobil markalarından biri oldular. Demek ki neymiş istenildiği zaman herşey yapılabiliyormuş hiçbir şey imkansız değilmiş. Ama bizimkinler ne yapıyor hala oturdukları yerden para kazanmaya devam ediyorlar
Kullanılan malzemeler, motor falan yerli miydi bilmiyorum ama Etox Zafer diye bir araba vardı.
www.etox.com.tr
Böyle bir siteleri varmış.
TT Custom Choppers'ın sahibi Tarhan Telli yerli araba yapmak için destek istiyordu kimseden ses çıkmamıştı, körfez ülkelerinden biriyle anlaşıp orada fabrika için uğraşıyorlardı bundan bir kaç yıl önce.
Berkay bey Kıbrıslılar otomobil üretti adı da Günsel. kardeş ülke Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Türkiye'den hızlı çıktı! Hatta K.K.T.C 20 bin metrekare açık, toplamda 15 bin metrekare kapalı alanda kurulacak olan Tekno-Park , yüzlerce kişiye İş imkanı Sağlarken tesiste; ilk etapta 1000 adet elektrikli otomobil imal edilecek. Geçen yıl Kasım ayında 33. kurtuluş yıldönümünü kutlayan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ilk yerli otomobili Günsel'in üretileceği mekan, bölgenin en büyük ve en gelişmiş tesisi olacak
Bizim otomobil üretmemiz gerektiği konusuna sonuna kadar katılıyor imaj ve marka açısından da geri kaldığımız düşünmüyorum. Şöyle Lucid air yada Faraday future vb markalar gibi gerçekten özgün ve güzel bir konsept Suv Sedan ve Lüks Sedan LG Panasonic vb bir batarya firması ile anlaşma %100 yerli elektrik motor ve şasi(aktarma süspansiyon falan dahil komple) apple yada samsung car play multimedia sistemi yada teknolojik destek donanım vs oldu size araba. Güzel de bir marketing olursa tutmaması için hiçbir sebep yok. Herşey yerli olacak diye birşey yok batarya ve multimedia sistemi yapmak zor bir olay aynı zamanda güven unsurunu da zedeliyorlar insanların güveni de artar bazı parçalar ünlü markalardan alınırsa. Peki biz ne yaptık Saab a para verdik şu anda yerli oto çalışmalarını anlayamıyorum projenin başında ben olsaydım bana istediğim 20 mühendisi ve 30 elemanı verseler 20 milyon dolar ödenek ile çok rahat otomobil üretirim yanlış anlaşılmasın kendimi övmüyorum şunu söylüyorum potansiyelimiz var destek ve vizyon yok maalesef. Merak ediyorum projenin basindakilerin lucid air yada Faraday future dan haberleri var mi. Tesla yi yakından takip ediyorlar mi bence yok. Konuşana bakıyorum 50 yaşındaki bakanımız. Kendisini seviyorum fakat vizyon için biraz da dinamik ve çağa uygun olmak lazım maalesef Saab hareketi ve konsept otomobil bunun ne kadar gerisinde olduğumuzu gösterdi. İddia ediyorum sağlam bir ekiple max 2 yılda ortaya birsey koyar 5 yılda üretir 10 yılda şu an ki Tesla oluruz.
Tasarım en azından kötü değil.Aracın tasarımı bence fena değil yada gözüm alıştı ondan böyle diyorum. İç mekanı hala segment ortalamalarında ama en azından eli yüzü düzelmiş. Direksiyon benim çok hoşuma gitti hatta Tucson'da da olmalıydı. Kalite, kullanışlılık ve rafinelik olarak Golf'ü vaz aldıklarını ve bu yüzden aracın bütün çalışmalarının avrupada yapıldığını bir Hyundai yetkilisi başka bir videoda söylemişti fakat hala bir Golf edememişler gibi duruyor. Cam tavan olayı rezaletin daniskası hadi en üst donanım olsa anlarım ama en üst donanım olmayıp cam tavan oluşu bence garip. Cam tavan yerine ekran koyulsaydi çok daha mantıklı olurdu açıkçası. Bu arabayı sattıracak olan tek unsur fiyatı eğer bu araba Golften 10k ucuz olmaz ise satma şansı yok.
Eksiler kısmına trim sesini de ekleyiverYeni i30 ile birlikte cam tavan teknolojisinde bir geliştirme yaptılar mı bilemiyorum. Güncel teknoloji üzerinden konuşacak olursak edindiğim deneyimler, okuduğum yorumlar ve bazı karşılaştırmalara göre otomobillerde cam tavan, en az +50 kg kadar bir fark yaratıyor ağırlıkta. Bu bazen standart versiyona ve markalara göre 60-70 kg'a kadar çıkabiliyor. Cam tavanı ağır yapan şey sadece camın kendisi değil, cam tavan olmasından dolayı oluşabilecek güvenlik zafiyetlerini indirmeye yönelik daha farklı ve ağır malzemeden yapılan tavan direkleri ve sütunlarıdır.
Şimdi cam tavanın genel artılarına bakarsak;
- Dış görünümde görsel bir lezzet katıyor
- iç mekanda daha ferah bir hava veriyor.
- Açılır panoramik tavan özelliği varsa sunroof görevi de üstleniyor.
Cam tavanın vermiş olduğu ağırlık otomobilin tepe noktasında ve orta konuma mümkün olduğunca yakın olduğundan, bunun ağırlık merkezine etkisi de standart versiyondan daha farklı olacaktır. Bu bilgiler ışığında,
Cam tavanın getirdiği ekstra ağırlığın ( 50-70 kg) ve ağırlığının konumunun, az ya da çok, otomobile eksi yönde etkisine bakarsak;
- Motor performansından çalar
- Yakıt tüketimine olumsuz etki eder
- Amortisörün darbe emiş konforunu düşürür
- Viraj kabiliyetini azaltır
Şimdi, artılar ve eksiler bu noktadayken insanların cam tavanı tercih etmesi noktasında tüm görüşlerine saygı duyabilirim. Fakat eksi yönde bahsedebileceğimiz etkiler bir otomobil için gerçekten ciddi ve kayda değer bilgilerdir. Böyle bir noktada cam tavan özelliğinin tercihinin, tüketicinin insiyatifine bırakılmadan direkt olarak standart sunulması otomobili almak isteyenlere karşı haksızlık içeriyor demektir.
Cenk hocam yakıt tüketimi etkisine kabul, yalnız C sınıfı olup ve i30 gibi genel olarak ağır olan 1,5 tona yakın bir arabada viraj kabiliyeti, amortisör gibi konulara etkisi pist süresi düzeyinde olur. i20'nin 1.2 motorlusunda cam tavan dediğin tüm etkileri yapıyor, ama 200-300 kg daha ağır olan i30'da bu etkilerin daha az olacağını düşünüyorum. Benim için C sınıfındaki cam tavanda tek soru işareti trim sesi olurYeni i30 ile birlikte cam tavan teknolojisinde bir geliştirme yaptılar mı bilemiyorum. Güncel teknoloji üzerinden konuşacak olursak edindiğim deneyimler, okuduğum yorumlar ve bazı karşılaştırmalara göre otomobillerde cam tavan, en az +50 kg kadar bir fark yaratıyor ağırlıkta. Bu bazen standart versiyona ve markalara göre 60-70 kg'a kadar çıkabiliyor. Cam tavanı ağır yapan şey sadece camın kendisi değil, cam tavan olmasından dolayı oluşabilecek güvenlik zafiyetlerini indirmeye yönelik daha farklı ve ağır malzemeden yapılan tavan direkleri ve sütunlarıdır.
Şimdi cam tavanın genel artılarına bakarsak;
- Dış görünümde görsel bir lezzet katıyor
- iç mekanda daha ferah bir hava veriyor.
- Açılır panoramik tavan özelliği varsa sunroof görevi de üstleniyor.
Cam tavanın vermiş olduğu ağırlık otomobilin tepe noktasında ve orta konuma mümkün olduğunca yakın olduğundan, bunun ağırlık merkezine etkisi de standart versiyondan daha farklı olacaktır. Bu bilgiler ışığında,
Cam tavanın getirdiği ekstra ağırlığın ( 50-70 kg) ve ağırlığının konumunun, az ya da çok, otomobile eksi yönde etkisine bakarsak;
- Motor performansından çalar
- Yakıt tüketimine olumsuz etki eder
- Amortisörün darbe emiş konforunu düşürür
- Viraj kabiliyetini azaltır
Şimdi, artılar ve eksiler bu noktadayken insanların cam tavanı tercih etmesi noktasında tüm görüşlerine saygı duyabilirim. Fakat eksi yönde bahsedebileceğimiz etkiler bir otomobil için gerçekten ciddi ve kayda değer bilgilerdir. Böyle bir noktada cam tavan özelliğinin tercihinin, tüketicinin insiyatifine bırakılmadan direkt olarak standart sunulması otomobili almak isteyenlere karşı haksızlık içeriyor demektir.
Tamam, ben de bir şey unuttum galiba diye düşünüyordum. Editledim şimdi yorumuEksiler kısmına trim sesini de ekleyiver
Benim eski i30'daki cam tavandan gelen sesleri unutamıyorum hala. Umarım yenisinde yoktur lakin illaki ilerleyen dönemlerde gelecektir trim sesi tavandan. Klasik hastalık.
Orhan hocamın yorumuna verdiğim cevaptaki gibi standart sürücü için sürüş kabiliyetleri konusunda ekstra bir sıkıntısı olmaz. Tüketim, trim sesi ve belki amortisör konforu konusunda bir eksisi olur ama benim gibi otomobilini zorlamayı sevenlere sıkıntı çıkaracaktır. Gerçi hyundai i30 ile kaç kişi limit kasar o ayrı ama satın alanlardan yapmak isteyecekler elbet olacaktırCenk hocam yakıt tüketimi etkisine kabul, yalnız C sınıfı olup ve i30 gibi genel olarak ağır olan 1,5 tona yakın bir arabada viraj kabiliyeti, amortisör gibi konulara etkisi pist süresi düzeyinde olur. i20'nin 1.2 motorlusunda cam tavan dediğin tüm etkileri yapıyor, ama 200-300 kg daha ağır olan i30'da bu etkilerin daha az olacağını düşünüyorum. Benim için C sınıfındaki cam tavanda tek soru işareti trim sesi olur
Edit: @maximaorhan hemen gömmüş![]()
Benden hızlısı mezardaCenk hocam yakıt tüketimi etkisine kabul, yalnız C sınıfı olup ve i30 gibi genel olarak ağır olan 1,5 tona yakın bir arabada viraj kabiliyeti, amortisör gibi konulara etkisi pist süresi düzeyinde olur. i20'nin 1.2 motorlusunda cam tavan dediğin tüm etkileri yapıyor, ama 200-300 kg daha ağır olan i30'da bu etkilerin daha az olacağını düşünüyorum. Benim için C sınıfındaki cam tavanda tek soru işareti trim sesi olur
Edit: @maximaorhan hemen gömmüş![]()
Dediğin gibi güzel ama standart olmamalıTamam, ben de bir şey unuttum galiba diye düşünüyordum. Editledim şimdi yorumuBen cam tavanı çok severim, standart bir sürücü için cam tavan ve cam tavansız versiyon sürüş kabiliyetinde aşırı fark yaratmaz. Ama benim gibi otomobili limitlerde kullanmayı sevenler için o fark hissedilecektir. Neredeyse +1 kişi daha ekliyoruz ağırlığa. Tercih edenlere tabii ki saygı duyarım ama standart özellik olması noktasında yanlış pazarlama olduğu kanaatindeyim
![]()