HABER 2017 Hyundai i30 | İlk Sürüş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sinan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tamam, ben de bir şey unuttum galiba diye düşünüyordum. Editledim şimdi yorumu :) Ben cam tavanı çok severim, standart bir sürücü için cam tavan ve cam tavansız versiyon sürüş kabiliyetinde aşırı fark yaratmaz. Ama benim gibi otomobili limitlerde kullanmayı sevenler için o fark hissedilecektir. Neredeyse +1 kişi daha ekliyoruz ağırlığa. Tercih edenlere tabii ki saygı duyarım ama standart özellik olması noktasında yanlış pazarlama olduğu kanaatindeyim :)
Orhan hocamın yorumuna verdiğim cevaptaki gibi standart sürücü için sürüş kabiliyetleri konusunda ekstra bir sıkıntısı olmaz. Tüketim, trim sesi ve belki amortisör konforu konusunda bir eksisi olur ama benim gibi otomobilini zorlamayı sevenlere sıkıntı çıkaracaktır. Gerçi hyundai i30 ile kaç kişi limit kasar o ayrı ama satın alanlardan yapmak isteyecekler elbet olacaktır :D
Limit arayan yallah Focus alsın :D i30 yeni kasasında nasıl tabii henüz bilmiyorum ama eski kasasında bir gıdım sürüş hissi yoktu. Camı açıp lastik sesi dinleyeceksin ki kaydığını anlayasın, öyle bir arabaydı. Ha çok rahattı, hiç yormayacak cinsten bir arabaydı o ayrı. O ruhtaki bir arabanın limitleri ne kadar olursa olsun, cam tavan gibi bir etkiyi anlamak imkansız oluyor. Ben i20'de cam tavanlı ve cam tavansız i20 kullanarak net farklar gördüm, ama 1.2 atmosferik motorda B sınıfı arabada gördüm :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Limit arayan yallah Focus alsın :D i30 yeni kasasında nasıl tabii henüz bilmiyorum ama eski kasasında bir gıdım sürüş hissi yoktu. Camı açıp lastik sesi dinleyeceksin ki kaydığını anlayasın, öyle bir arabaydı. Ha çok rahattı, hiç yormayacak cinsten bir arabaydı o ayrı. O ruhtaki bir arabanın limitleri ne kadar olursa olsun, cam tavan gibi bir etkiyi anlamak imkansız oluyor. Ben i20'de cam tavanlı ve cam tavansız i20 kullanarak net farklar gördüm, ama 1.2 atmosferik motorda B sınıfı arabada gördüm :)
Ee tabi segment indikçe ekstra ağırlığın etkisi artıyor çünkü amortisör kalitesi dahil bir çok konuda malzemeden kısılıyor. Mesela d segment bir araçta cam tavanın getirdiği eksi etkiler hemen hemen hiç anlaşılmaz. Belki benzinli versiyonda yakıt tüketimi konusunda bir oynama olur ama onun haricinde fazla bir eksi olmaz. C sınıf tam limitte duruyor bu konuda.
Sonuçta dediğim gibi, hiç bir şey olmasa cam tavanın benim gibi takıntılı sürücüler konusunda psikolojik bir baskısı olacaktır. Ben bagajdaki zincir takımını çıkaran adamım araçta ağırlık yapmasın diye :D Ama onun haricinde cam tavanın getirdiği görsel lezzeti tabii ki ben de seviyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
cam tavanın yol tutuşa etkisini anlayacak boyutta forum sürücüsü olmak... Harcanmış bir yetenek. En iyisi üstün sürüş tenekesi 1.5 DİZEL FOCUS. Dehşet bir şey.
 
Tasarım en azından kötü değil. :) @sinan eski tasarımını çok beğendiğini hep söyler, ben de tam tersi hiçbir zaman hoşlanmadım. Yeni tasarımına o yüzden razıyım. :) Cam tavan konusunda sana katılmıyorum. Bana göre ekrandan daha büyük artı. Kullanıcı profiline göre değişir yani. Golf'ün iç mekanını çok seven biri olarak açık söyleyeyim, eşya gözlerinde çıplak plastikten kurtulsalar Golf'e %95 yetişirdi bu iç mekan. Çünkü Hyundai'nin sert malzemeleri çok kalitesiz değil. Muhtemelen fiyatı 10k ucuz olur. :)

Ekranın sonradan takılabilecek bir şey olduğunu ve çokta büyük bir şey olmadığını belirtmek lazım.

@CenkGs Bizim c4 picasso da da açılmayan cam tavan var ve saydığınız bütün eksiler var ama verdiği hava ve ferahlık çoğuna değiyor özellikle kadınları çekmek için standart yapıldığını düşünüyorum. Bir kadın arabanın sürüşü,konforu iyi veya kötü olsun fark etmez ilk aradığı şey ferahlıktır.
 
Son düzenleme:
cam tavanın yol tutuşa etkisini anlayacak boyutta forum sürücüsü olmak... Harcanmış bir yetenek. En iyisi üstün sürüş tenekesi 1.5 DİZEL FOCUS. Dehşet bir şey.
Ken Block'tan birebir ileri sürüş eğitimi dersleri aldım ben söylemediler mi sana.. Biliyorsun Ken ve Ford anlaşmalılar, hatta otomobiller de Ken'in tecrübeleri ile üretiliyor. Sıkı dostumdur, tanıştırayım seni bir ara. Bmw 1'inin anahtarını kırdırır sana dizel focus'uyla :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Ekranın sonradan takılabilecek bir şey olduğunu ve çokta büyük bir şey olmadığını belirtmek lazım.

@CenkGs Bizim c4 picasso da da açılmayan cam tavan var ve saydığınız bütün eksiler var ama verdiği hava ve ferahlık çoğuna değiyor özellikle kadınları çekmek için standart yapıldığını düşünüyorum. Bir kadın arabanın sürüşü,konforu iyi veya kötü olsun fark etmez ilk aradığı şey ferahlıktır.
Mpv'de zaten cam tavan özelliği olmazsa ben de satın almam öyle diyeyim :D
 
Bence eski nesiller deki gibi en büyük sıkıntıları yakıt tüketimleri olucaktır.Şahsen en son 1,6 CRDİ 136'lık lar öyle aman aman ekonomik olmuyorlardı ki son testte ki 1,4 motorun tüketimi de fazla geldi bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Bence eski nesiller deki gibi en büyük sıkıntıları yakıt tüketimleri olucaktır.Şahsen en son 1,6 CRDİ 136'lık lar öyle aman aman ekonomik olmuyorlardı ki son testte ki 1,4 motorun tüketimi de fazla geldi bana.
1.4 atmosferik motorunu merak ediyorum. Ekonomik olacak mı acaba :) Arabayı kurtaracak gibiyse çok satar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Bence eski nesiller deki gibi en büyük sıkıntıları yakıt tüketimleri olucaktır.Şahsen en son 1,6 CRDİ 136'lık lar öyle aman aman ekonomik olmuyorlardı ki son testte ki 1,4 motorun tüketimi de fazla geldi bana.
Maalesef ağırlıkta pek bir azalma olmamış zaten eski nesile göre. Sinan 28 kg kadar bir hafifleme söz konusu demişti kullandığı versiyonla ilgili. Ama tahminimce 28 kg'lık hafifleme cam tavanlı versiyon için geçerlidir. Cam tavansızın ağırlığı biraz daha azdır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve anl_akl
Maalesef ağırlıkta pek bir azalma olmamış zaten eski nesile göre. Sinan 28 kg kadar bir hafifleme söz konusu demişti kullandığı versiyonla ilgili. Ama tahminimce 28 kg'lık hafifleme cam tavanlı versiyon için geçerlidir. Cam tavansızın hafifliği biraz daha azdır.
Bence cam tavan olmasına rağmen az abi.Şöyle olsaydı bir 100 kilo konforlu olup birde az yaksa idi.Tadından yenmezdi.
1.4 atmosferik motorunu merak ediyorum. Ekonomik olacak mı acaba :) Arabayı kurtaracak gibiyse çok satar.
Ben pek o kombinasyondan ümitli değilim ama hayırlısı abi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk