Yeni i30 ile birlikte cam tavan teknolojisinde bir geliştirme yaptılar mı bilemiyorum. Güncel teknoloji üzerinden konuşacak olursak edindiğim deneyimler, okuduğum yorumlar ve bazı karşılaştırmalara göre otomobillerde cam tavan, en az +50 kg kadar bir fark yaratıyor ağırlıkta. Bu bazen standart versiyona ve markalara göre 60-70 kg'a kadar çıkabiliyor. Cam tavanı ağır yapan şey sadece camın kendisi değil, cam tavan olmasından dolayı oluşabilecek güvenlik zafiyetlerini indirmeye yönelik daha farklı ve ağır malzemeden yapılan tavan direkleri ve sütunlarıdır.
Şimdi cam tavanın genel artılarına bakarsak;
- Dış görünümde görsel bir lezzet katıyor
- iç mekanda daha ferah bir hava veriyor.
- Açılır panoramik tavan özelliği varsa sunroof görevi de üstleniyor.
Cam tavanın vermiş olduğu ağırlık otomobilin tepe noktasında ve orta konuma mümkün olduğunca yakın olduğundan, bunun ağırlık merkezine etkisi de standart versiyondan daha farklı olacaktır. Bu bilgiler ışığında,
Cam tavanın getirdiği ekstra ağırlığın ( 50-70 kg) ve ağırlığının konumunun, az ya da çok, otomobile eksi yönde etkisine bakarsak;
- Motor performansından çalar
- Yakıt tüketimine olumsuz etki eder
- Amortisörün darbe emiş konforunu düşürür
- Viraj kabiliyetini azaltır
Şimdi, artılar ve eksiler bu noktadayken insanların cam tavanı tercih etmesi noktasında tüm görüşlerine saygı duyabilirim. Fakat eksi yönde bahsedebileceğimiz etkiler bir otomobil için gerçekten ciddi ve kayda değer bilgilerdir. Böyle bir noktada cam tavan özelliğinin tercihinin, tüketicinin insiyatifine bırakılmadan direkt olarak standart sunulması otomobili almak isteyenlere karşı haksızlık içeriyor demektir.