X aracının durduğu yer, kural olarak ' durulabilir veya beklenebilir ' bir yer değilse direkt suç x aracındadır. Eğer durulabilir bir yerde bu olay gerçekleşiyorsa da kapıyı açan x aracının şoförü mutlak surette aynadan veya arkaya dönerek bakarak, bir araç gelip gelmediğini kontrol ettikten sonra kapıyı açmalıdır. Y aracının hızı da otopark içindeki hız sınırına uyuyor mu kontrol edilmelidir. Fakat suçun kusur oranı x aracının şoföründe daha yüksektir muhtemelen.
X sürücüsü arkaya bakmış olsaydı gelen aracın hızlı olup olmaması bir şey ifade etmeyecekti. Burada ilk kural x sürücünün kapıyı açmadan evvel arka tarafı kontrol etmesidir. Y aracı eğer otopark hız sınırını ihlal ederek geliyorsa ona da kusur oranı işlenir ama burada asıl suçlu x sürücüsüdür.Peki suren normal hizda surdugunu idda ediyor ise, kapiyi acanda sen hizlisin diyor ve uzlaşma saglanamiyor ise tek tarafli tutulan kaza tutanagi işlevi ne olur.
X sürücüsü arkaya bakmış olsaydı gelen aracın hızlı olup olmaması bir şey ifade etmeyecekti. Burada ilk kural x sürücünün kapıyı açmadan evvel arka tarafı kontrol etmesidir. Y aracı eğer otopark hız sınırını ihlal ederek geliyorsa ona da kusur oranı işlenir ama burada asıl suçlu x sürücüsüdür.
Avm'nin otoparkında kamera varsa işler daha da kolaylaşır. Kamera yoksa artık mevzuyu bilirkişi çözer eğer ki aranızda anlaşamıyorsanız. Geçmiş olsun, inşaallah hayırlısı olur.Bu durum sonuclansin foruma yazacagim yeni bir vukuatim olcak..
Avm'nin otoparkında kamera varsa işler daha da kolaylaşır. Kamera yoksa artık mevzuyu bilirkişi çözer eğer ki aranızda anlaşamıyorsanız. Geçmiş olsun, inşaallah hayırlısı olur.
Bence diğer araç hızlı olsa da yüksek suç oranı kapıyı açanda olmalı. Kaldı ki bir insan otoparkta ne kadar sürat yapabilir yani.
Eski bir trafik eğitmeni olarak öğrencilerime en önce öğrettiğim şey "SÜRÜCÜ İNERKEN KAPI KOLUNU SAĞ ELİ İLE AÇMALIDIR, BU ALIŞKANLIK HALİNE GELMELİDİR" demek olurdu.
Sebebine gelince sağ el ile sol kapı kolu tutulmaya çalışılınca vücut ister istemez sola yönelir ve soldaki ölü alan görüş alanı içine alınmış olur, ayrıca bu hareket esnasında gözler sol dikiz aynasına daha iyi odaklanma ve geniş açı ile izleme imkanı bulur..
AVM, kapalı otopark gibi yerlerde 15 km hız sınırı aşılmaz.
ayrıca öndeki araç durma duraklama kurallarına uyuyor mu ona bakılır.
ayrıca öndeki aracı geçen geçmeye çalışan kişi karşı yön çizgi hattını taşarak mı ilerlemekte yoksa bu yön tek gidiş için mi ayrılmış ona bakılır.
ayrıca burada kavşak kısmında geçme yapıldığı görülmekte, bu gibi alanlarda özellikle yaya güvenliği ön planda olduğu için sollama yapılmaz
Ayrıca bu ilerleme esnasında sürücünün önüne mi yoksa yan taraflarda boş alan bulmak için sağa sola mı baktığı da duran kişi tarafından karşı koz olarak diillendirilebilir
Bekliyorum resimleri
Resimleri görünce iş değişti. Öncelikle kaza yukarıdaki kroki ile kesinlikle uyumsuz. Yukarıda sürücünün sağa durma duraklama pozisyonunda olduğunu göstermekte idi lakin burada sola durma duraklama yaptığı ve yolcunun indiği görülmektedir.
KURAL. durma duraklama sola yapılamaz çizgili bölge, cep alanı gibi belirlenmiş alanlar hariç olmak üzere
KURAL 2: akan trafik üzerine sürücü hariç indirme bindirme yapılamaz. Onun için özellikle taksilerin sol arka kapısı açılamaz
Burada kapıyı açan taraf yanlış tarafta durma duraklama işlemi yapmış yetmezmiş gibi bir de indi bindi için akan trafik kısmı kullanmıştır.
Uğraşma ver kaskoya servise git hatta onlar halleder kasko masko işini fotolar var elinde olay ortada.
vandallık ile seni pıstırıp suçunu örtmeye çalışıyor olabilirler