VW 1.5 TDI çıkacak mı ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkanculha

Asfalt Kurutucu
47
Bildiğiniz gibi Volkswagen, 1.5 TSI motoru açıklamıştı. Aynı zamanda 1.5 TDI motordan da bahsediliyordu. Sitede gördüğüm haberde TGI motor vardı. 1.5 TDI motoru sabırsızlıkla bekliyorum. Sizce bu motor çıkar mı ? Çıkarsa vergi avantajı dolayısıyla yine çok tutacağını düşünüyorum.
 
1.5 TDI Projesi iptal edildi diye biliyorum. Volkswagen artık dizellerin sonunun geldiğini düşünüyor bu yüzden yeni bir motor için arge yapmak istemediklerini bunun yerine elektrikli üniteler için yatırım yapacaklarını açıkladı. Bazı söylentiler ise 1.5 TDI'ın hybrid olarak gelme ihtimalinin azda olsa oldugunu söylüyor. Bekleyip göreceğiz ama VW 1.6TDI ünite ile biraz daha devam etme kararı aldı bu yüzden Golf mk7.5 ile 1.5TDI tanıtılmadı.
 
Hibritleri geliştirsinler rahatlayalım. Arkadaşımın 1.8 atmosferik hibrit arabası şehir içi 4-4.5 yakıyor fiyatı da dizel rakipleriyle hemen hemen aynı. TRAKTÖRLERE ÖLÜM!!:D
 
elektrik no ama hybrid sonuna kadar varım. dizel bitsin abi çevreye çok ciddi zarar. hakikaten biraz hızlanmaları lazım şu hybrid konusnda. her firma için geçerli
 
Avrupa'da dizel araçların yasaklanma süreci olarak en erken 2025 yılı belirlenmiş. En erken diyorum çünkü bu süre uzayabilir de kısalabilir de henüz vakit çok. Yani en az 8 yıl daha dizel araçlar üretilecek ve satılacak. Hemen hemen diğer tüm markalar dizel araçların sonunun geldiğini göremedi mi ki yeni nesil 1.5 dizel motor ürettiler ve üretmeye devam ediyorlar ? Daha dizelden çok ekmek yer üreticiler. Vw grubu dieselgate olayının maddi yansımalarından ötürü 1.5 motoru üretmek yerine 1.6'ya uygun modifikasyonlarla bu süreci tamamlama derdinde bana kalırsa. Çünkü dizellerin sonunun geldiğini düşünerek böyle bir stratejiye girişmiş olması direkt şu soruyu sorduruyor; madem dizellerin sonu geldi, diğer üreticiler neden hala dizel motor geliştirme ve üretim stratejisinden vazgeçmedi ?
 
Avrupa'da dizel araçların yasaklanma süreci olarak en erken 2025 yılı belirlenmiş. En erken diyorum çünkü bu süre uzayabilir de kısalabilir de henüz vakit çok. Yani en az 8 yıl daha dizel araçlar üretilecek ve satılacak. Hemen hemen diğer tüm markalar dizel araçların sonunun geldiğini göremedi mi ki yeni nesil 1.5 dizel motor ürettiler ve üretmeye devam ediyorlar ? Daha dizelden çok ekmek yer üreticiler. Vw grubu dieselgate olayının maddi yansımalarından ötürü 1.5 motoru üretmek yerine 1.6'ya uygun modifikasyonlarla bu süreci tamamlama derdinde bana kalırsa. Çünkü dizellerin sonunun geldiğini düşünerek böyle bir stratejiye girişmiş olması direkt şu soruyu sorduruyor; madem dizellerin sonu geldi, diğer üreticiler neden hala dizel motor geliştirme ve üretim stratejisinden vazgeçmedi ?
Abi ellerinde uzun bir pazarlama stratejisi kaldi o yuzden. Bazi ulkeler yavastan basladi hatta norvecte 2019 dan sonra sehir icine dizel arac girisi yasaklanma karari alindi. Bazi ulkelerde 2020 anlasmalari ile ornegin fransa sehir merkezine giris yasagi yasasini onaylanmayi bekliyor.hollanda 2025 den sonra mesela. Bana gore bundan 4 5 sene sonrasinda dizel arac alinmasi oldukca mantiksiz hale gelebilir
 
hybrid'ler tamam ama sadece elektrikli araçlarda soğuk bölgelerde kabini ısıtma sorunu nasıl halledilecek?

mesela tesla model s'in iç ısıtıcılarının tamamının güç toplamı 6 ya da 8 kw civarı bir şeydi. Bunları tam açtığınız zaman menzili aşırı derecede olumsuz etkiler.

6 saatlik yolculukta 48 kwh saat çeker. Pilin yarısından fazlası ısınmaya gitti kafadan.
 
Son düzenleme:
Abi ellerinde uzun bir pazarlama stratejisi kaldi o yuzden. Bazi ulkeler yavastan basladi hatta norvecte 2019 dan sonra sehir icine dizel arac girisi yasaklanma karari alindi. Bazi ulkelerde 2020 anlasmalari ile ornegin fransa sehir merkezine giris yasagi yasasini onaylanmayi bekliyor.hollanda 2025 den sonra mesela. Bana gore bundan 4 5 sene sonrasinda dizel arac alinmasi oldukca mantiksiz hale gelebilir
Ama bu süreç Avrupa ülkeleri için geçerli. Yani Avrupa'daki ülkeler dizel motorlardan tamamen kurtulma sürecini doğru şekilde planlayıp zamanında uygulamaya koyabilir. Fakat bu otomobil markaları sadece Avrupa'ya otomobil satmıyor ki. Bizim gibi 3.dünya ülkelerine de bolca araç satıyorlar. Türkiye'de dizel otomobilin yasaklanması imkanı yok yakın bir gelecekte olacak iş değil. Dizeli yasakladın neyi getireceksin yerine ? Hybrid'i getirsen kaç tane satıyor ? Elektrikli otomobil üretsen hani istasyonlar, servis ağı, yedek parça mevzusu ? Tesla'sı olan adama kasko şirketleri bile sahip çıkmıyor bu ülkede. Şimdi vw bu noktada Avrupa'lı müşteri için hybrid ve elektrikli motor üzerine bir arge çalışması yapabilir ama bizim gibi 3.dünya ülkelerinden kazandığı paradan nasıl vazgeçecek ? Adamların kendi malı olmasına rağmen onlardan daha fazla sahiplenip değer veriyoruz ürettikleri otomobile. Hemen her segmentte en büyük payı vag grubu alıyor bu ülkede. O yüzden ' Biz Avrupa'daki dizel yasağını düşünüyoruz, dizelin ömrü artık bitiyor ondan yeni nesil dizel motora yatırım yapmıyoruz ' olayı bana kalırsa palavra. Yeni nesil 10 ileri otomatik şanzımanı da rafa kaldırdılar fazla maliyetli geldiği için. Vw grubunun dizelin geleceği yok söylemi sadece kamuoyuna sundukları bir gerekçe. Hem elektrikli ve hybrid motorlara hem de yeni nesil dizel bir motora direkt olarak bütçe ayırmak onları şu aşamada zorladığı için var olan dizel üzerinden gidip, ayrılan bütçeyi elektrikli ve hybrid otomobillere ayırma kararı almışlar dieselgate'in yansımalarından ötürü. Yoksa dediğim gibi diğer üreticiler hala cayır cuyur dizel üretiyor ve geliştirmeye devam ediyorlar.
 
Ama bu süreç Avrupa ülkeleri için geçerli. Yani Avrupa'daki ülkeler dizel motorlardan tamamen kurtulma sürecini doğru şekilde planlayıp zamanında uygulamaya koyabilir. Fakat bu otomobil markaları sadece Avrupa'ya otomobil satmıyor ki. Bizim gibi 3.dünya ülkelerine de bolca araç satıyorlar. Türkiye'de dizel otomobilin yasaklanması imkanı yok yakın bir gelecekte olacak iş değil. Dizeli yasakladın neyi getireceksin yerine ? Hybrid'i getirsen kaç tane satıyor ? Elektrikli otomobil üretsen hani istasyonlar, servis ağı, yedek parça mevzusu ? Tesla'sı olan adama kasko şirketleri bile sahip çıkmıyor bu ülkede. Şimdi vw bu noktada Avrupa'lı müşteri için hybrid ve elektrikli motor üzerine bir arge çalışması yapabilir ama bizim gibi 3.dünya ülkelerinden kazandığı paradan nasıl vazgeçecek ? Adamların kendi malı olmasına rağmen onlardan daha fazla sahiplenip değer veriyoruz ürettikleri otomobile. Hemen her segmentte en büyük payı vag grubu alıyor bu ülkede. O yüzden ' Biz Avrupa'daki dizel yasağını düşünüyoruz, dizelin ömrü artık bitiyor ondan yeni nesil dizel motora yatırım yapmıyoruz ' olayı bana kalırsa palavra. Yeni nesil 10 ileri otomatik şanzımanı da rafa kaldırdılar fazla maliyetli geldiği için. Vw grubunun dizelin geleceği yok söylemi sadece kamuoyuna sundukları bir gerekçe. Hem elektrikli ve hybrid motorlara hem de yeni nesil dizel bir motora direkt olarak bütçe ayırmak onları şu aşamada zorladığı için var olan dizel üzerinden gidip, ayrılan bütçeyi elektrikli ve hybrid otomobillere ayırma kararı almışlar dieselgate'in yansımalarından ötürü. Yoksa dediğim gibi diğer üreticiler hala cayır cuyur dizel üretiyor ve geliştirmeye devam ediyorlar.
Haklısın abi zaten bizim givi ülkeler için 1.6TDI üniteyi üretmeye devam edeceklerdir yoksa ciddi anlamda pazar kaybederler.
 
Haklısın abi zaten bizim givi ülkeler için 1.6TDI üniteyi üretmeye devam edeceklerdir yoksa ciddi anlamda pazar kaybederler.
Ee mantıklı olan bu. Ben de vw'nin yerinde olsam 1.5 tdi için uğraşmam. Çünkü mali durumları malum mevzudan dolayı bunca arge çalışmasını bir arada götürmeye elverişli değil. Madem kaynak kısıtlı, o zaman bunu hybrid ve elektrikli motorlara harcamaları çok daha mantıklı.1.6 tdi motoru biraz daha modifikasyonla ve mqb platformunda bir kaç kg daha ağırlık azaltımı ile tertemiz iş olur. Bizim gibi geri kalmış ülkelerde dizel motorlar kim bilir ne zaman yasaklanır. Kim bilir bizler kaç yaşına gelmiş oluruz.
 
Ee mantıklı olan bu. Ben de vw'nin yerinde olsam 1.5 tdi için uğraşmam. Çünkü mali durumları malum mevzudan dolayı bunca arge çalışmasını bir arada götürmeye elverişli değil. Madem kaynak kısıtlı, o zaman bunu hybrid ve elektrikli motorlara harcamaları çok daha mantıklı.1.6 tdi motoru biraz daha modifikasyonla ve mqb platformunda bir kaç kg daha ağırlık azaltımı ile tertemiz iş olur. Bizim gibi geri kalmış ülkelerde dizel motorlar kim bilir ne zaman yasaklanır. Kim bilir bizler kaç yaşına gelmiş oluruz.
biz göremeyiz
 
Avrupa'da dizel araçların yasaklanma süreci olarak en erken 2025 yılı belirlenmiş. En erken diyorum çünkü bu süre uzayabilir de kısalabilir de henüz vakit çok. Yani en az 8 yıl daha dizel araçlar üretilecek ve satılacak. Hemen hemen diğer tüm markalar dizel araçların sonunun geldiğini göremedi mi ki yeni nesil 1.5 dizel motor ürettiler ve üretmeye devam ediyorlar ? Daha dizelden çok ekmek yer üreticiler. Vw grubu dieselgate olayının maddi yansımalarından ötürü 1.5 motoru üretmek yerine 1.6'ya uygun modifikasyonlarla bu süreci tamamlama derdinde bana kalırsa. Çünkü dizellerin sonunun geldiğini düşünerek böyle bir stratejiye girişmiş olması direkt şu soruyu sorduruyor; madem dizellerin sonu geldi, diğer üreticiler neden hala dizel motor geliştirme ve üretim stratejisinden vazgeçmedi ?
Abi safi merakımdan soruyorum.Amiral gemisi markalardan en güncel dizel motorlu olan hangisi ve hangi motoru??
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...