Ama bu süreç Avrupa ülkeleri için geçerli. Yani Avrupa'daki ülkeler dizel motorlardan tamamen kurtulma sürecini doğru şekilde planlayıp zamanında uygulamaya koyabilir. Fakat bu otomobil markaları sadece Avrupa'ya otomobil satmıyor ki. Bizim gibi 3.dünya ülkelerine de bolca araç satıyorlar. Türkiye'de dizel otomobilin yasaklanması imkanı yok yakın bir gelecekte olacak iş değil. Dizeli yasakladın neyi getireceksin yerine ? Hybrid'i getirsen kaç tane satıyor ? Elektrikli otomobil üretsen hani istasyonlar, servis ağı, yedek parça mevzusu ? Tesla'sı olan adama kasko şirketleri bile sahip çıkmıyor bu ülkede. Şimdi vw bu noktada Avrupa'lı müşteri için hybrid ve elektrikli motor üzerine bir arge çalışması yapabilir ama bizim gibi 3.dünya ülkelerinden kazandığı paradan nasıl vazgeçecek ? Adamların kendi malı olmasına rağmen onlardan daha fazla sahiplenip değer veriyoruz ürettikleri otomobile. Hemen her segmentte en büyük payı vag grubu alıyor bu ülkede. O yüzden ' Biz Avrupa'daki dizel yasağını düşünüyoruz, dizelin ömrü artık bitiyor ondan yeni nesil dizel motora yatırım yapmıyoruz ' olayı bana kalırsa palavra. Yeni nesil 10 ileri otomatik şanzımanı da rafa kaldırdılar fazla maliyetli geldiği için. Vw grubunun dizelin geleceği yok söylemi sadece kamuoyuna sundukları bir gerekçe. Hem elektrikli ve hybrid motorlara hem de yeni nesil dizel bir motora direkt olarak bütçe ayırmak onları şu aşamada zorladığı için var olan dizel üzerinden gidip, ayrılan bütçeyi elektrikli ve hybrid otomobillere ayırma kararı almışlar dieselgate'in yansımalarından ötürü. Yoksa dediğim gibi diğer üreticiler hala cayır cuyur dizel üretiyor ve geliştirmeye devam ediyorlar.