Focus Rs, Megane Rs, Type-R, A45, S3, 308GTI Rolling

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan scorpion
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bence süpriz degil.digerleri turbolu,honda vtec +turbolu .zaten 308 kac bg olursa olsun yuksek hizlarda sonucta 1.6 arac .ciger bitiyo. :)
 
valla bence sürpriz, focus rs ve a45 amg büyük hayal kırıklığı olmuş. S3 çok iyi maşallah. Golf R'da olsaymış keşke S3 ile aynı mı yürüyor görmek isterdim.

A45'in tek denemesi var gerçi hani belki referans sayılmaz ama Focus RS o kadar pohpohlandı. 2.3L 350hp falan. Hem hacim olarak hem güç olarak çok iyi değerlere sahip olmasına rağmen baya geride kalmış her denemede.
 
Focus rs ve a45 şaşırttı, typer daha da şaşırttı :) a45 2.0 turbo motorda alınan en yüksek güce sahip diye biliyorum. İlginç sonuçlar.
 
Honda'nın iV-Tec olarak adlandırdığı teknoloji hepsinde var, ve 1.6 olması ile yüksek hız iştahı arasındaki orantıyı anlamadım...

Honda nin mucidi oldugu sistem hepsinde var ama hepsinde ayni verimle calismiyor maalesef.hyundai cvvt ile ayni teknolojiyi kullaniyor ama sonuc ortada .vtec kadar verimli degil.bir örnek daha vereyim fd6 ve fb7 kasa 1.6 125 bg lik araclarin 0-100 degeri 9.7 sn peki rakibi focus1.6 125 ti-vct(ayni teknoloji) veya corolla 1.6 132 vvti (ayni teknolojinin) kac ? Neden 9.7 sn yenin yanina bile yaklasamiyorlar.özellikle duz yolda vtec gercekten baska bisey.

2.0 turbo motorlarin yaninda 1.6 turbonun sansi tabiki olmayacak(308 icin).dusuk hacimli olupta yuksek hizlarda cok iyi arac ben görmedim(rx8 ve yuksek hacimli rakipleri karsisinda)
 
Son düzenleme:
Honda nin mucidi oldugu sistem hepsinde var ama hepsinde ayni verimle calismiyor maalesef.hyundai cvvt ile ayni teknolojiyi kullaniyor ama sonuc ortada .vtec kadar verimli degil.bir örnek daha vereyim fd6 ve fb7 kasa 1.6 125 bg lik araclarin 0-100 degeri 9.7 sn peki rakibi focus1.6 125 ti-vct(ayni teknoloji) veya corolla 1.6 132 vvti (ayni teknolojinin) kac ? Neden 9.7 sn yenin yanina bile yaklasamiyorlar.özellikle duz yolda vtec gercekten baska bisey.

2.0 turbo motorlarin yaninda 1.6 turbonun sansi tabiki olmayacak(308 icin).dusuk hacimli olupta yuksek hizlarda cok iyi arac ben görmedim(rx8 ve yuksek hacimli rakipleri karsisinda)
Bence valf zamanlama sisteminin verimliliğinden çok motorun kendisi verimli, çünkğ başka çaresi yok...
Ve 1.6 bir araç neden dezavantajlı olsun ?
 
hacim gerçekten önemli yüksek hızlarda farkediyor baya. Bir de turbo doldurmada falan farkediyor ki megane her vites geçisinde öne atlamış zaten. 308 bence iyi bile yürümüş ama yılların Peugeot'suna bu 308 yakışmadı. Sınıfının en yavaş aracı sanırım şu haliyle 308gti ki Peugout GTI uzantısıyla özdeşleşmiş bir araba. Zirvede olmasa bile sonuncu olmamalı bana göre.

Benim için en büyük sürpriz A45 sonra da Ford oldu. A45 tek deneme olduğu için birşey diyemiyorum ama Ford büyük hayal kırıklığı. Hacimse hacim, güçse güç, dört çekerse dört çeker herşey var ama sonuç hüsran.

S3 ise ayakta alkışlanacak araba. Kalkışta 4x4 ile zıpkın gibi fırlıyor, yüksek süratte ise önden çeker kadar iyi gidebiliyor. O zaman kimse kusura bakmasında Audi fordu ve mersoyu resmen ezmiş derim. Ha pistte işin rengi farklı olabilir. Vag grununun sıradanlığını falanda sevmiyorum. A3 ile S3 neredeyse aynı araba falan ama sezarın hakkı sezara adamlar çılgın yürüyen araba yapmışlar.

Honda efsane dönüş yaptı. Type-R, NSX derken geriye bir tek S2000 kaldı eksik. Type-R yazılım vs yapınca çok çok daha farklı yürüyor bu arada. Honda ve aftermarket olayını söyelemeye bile gerek yok. 1 seneye 500hp type-r'lar görürsünüz. Şu an TR'de 400+ type-r'lar mevcut orjinal turboyla ki yeni yeni turbo upgradeler çıkıyor piyasaya yurtdışında. Yüklemek isteyene ve dayanıklılık isteyene velinimet Honda.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...