Altyapısı aynı 2 aracın geyik testi farkı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mgdedeoglu

Reis
3,232
37
Yeni Micra geyik testinde çakılmış. Platform kardeşi Clio (Olumlu anlamda beni çok etkiledi) gayet iyi performans sergilerken Micra'nın tabiri caizse kendinden geçmesini cidden çok ilginç. Bu platform kardeşliği iyi güzel de sanki çok anlam yüklüyoruz gibi geliyor bana.

 
Markalarda platform kardeşi olmak aslında aynı sürüş dinamiklerine veya limitlerine sahip olacağı anlamına gelmiyor doğru. Platformu aynı üretilir ama daha sert süspansiyon ayarları, daha farklı süspansiyon geometrisi veya daha etkin çalışan güvenlik sistemlerine sahip olursun ve sonuç da bu şekilde değişkenlik gösterebilir. Platform kardeşliği mevzusunu, otomobilleri kullanmadan yorumlamak sadece ön yargılı bir yaklaşım oluyor.
 
Yeni Micra geyik testinde çakılmış. Platform kardeşi Clio (Olumlu anlamda beni çok etkiledi) gayet iyi performans sergilerken Micra'nın tabiri caizse kendinden geçmesini cidden çok ilginç. Bu platform kardeşliği iyi güzel de sanki çok anlam yüklüyoruz gibi geliyor bana.

Platform kardeşliği genel sürüş karakterinde kesinlikle benzerlikler sağlar. Hangi harekette genel olarak nasıl tepki veriyor sorularına cevapları ortak olur. Ama limitlerin değişkenliği karoserin tasarımı, iç mekandaki aksesuarlar nedeniyle ağırlık merkezinin yüksekliği, @CenkGs in dediği gibi aynı platforma farklı marka karakteri kazandırılırken kullanılan farklı sertlikte yaylar gibi faktörlerle belirlenmiş oluyor.
 
Markalarda platform kardeşi olmak aslında aynı sürüş dinamiklerine veya limitlerine sahip olacağı anlamına gelmiyor doğru. Platformu aynı üretilir ama daha sert süspansiyon ayarları, daha farklı süspansiyon geometrisi veya daha etkin çalışan güvenlik sistemlerine sahip olursun ve sonuç da bu şekilde değişkenlik gösterebilir. Platform kardeşliği mevzusunu, otomobilleri kullanmadan yorumlamak sadece ön yargılı bir yaklaşım oluyor.
Aynen öyle. Demeye çalıştığım şu aslında. Platform aracın iskeletidir ama süspansiyonu, elektroniği vb o kadar değişkeni var ki bir aracın. Bir sürü insan diyor ki örneğin Leon ile Golf aslında aynı araba. Bu videolar bu argümanın yanlışlığının ispatı aslında.
 
Aynen öyle. Demeye çalıştığım şu aslında. Platform aracın iskeletidir ama süspansiyonu, elektroniği vb o kadar değişkeni var ki bir aracın. Bir sürü insan diyor ki örneğin Leon ile Golf aslında aynı araba. Bu videolar bu argümanın yanlışlığının ispatı aslında.
Kesinlikle cok farkli. Mqb'de uretilen onlarca farkli arac var premiumdan tutun da kompakt modellere kadar. Ama iskelet haricinde oyle cok bilesen var ki sadece elektronik guvenlik ekipmanlarinin bile digerinden daha etkin calismasi limitteki davranislari degistirebilirken suspansiyon, direksiyon sistemi vs. bir suru etken var bu is icin. O yuzden platform kardesligi her zaman nihai yorumu belirlemeye yetmez kesinlikle.
 
Bende micra testiyle başka bir başlık açacaktım buraya yazayım. Sizce nissan da altyapı sıkıntısı var mı?

Bu da juke testi araba rezalet duruyor. Otoparkın 1.6 dci nissan qasqai de ön takımların gücü aktarma da zorlandığını söylenmişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Hiluxta sadece espyi yeniden ayarlayarak geyik testinde daha iyi sonuc almışlardı, sadece ortak platrom çok da birşey sayılmaz aslında:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yeni araçların bazılarının ben esp üzerine yapılı olduğunu düşünüyorum.
Aynen öyle. Arttırıyorum: Çoğu marka esp üzerine kurulu sürüş dinamiklerine sahip.
Bende micra testiyle başka bir başlık açacaktım buraya yazayım. Sizce nissan da altyapı sıkıntısı var mı?

Bu da juke testi araba rezalet duruyor. Otoparkın 1.6 dci nissan qasqai de ön takımların gücü aktarma da zorlandığını söylenmişti.
Nissan'da da altyapı ESP'ye güveniyor. Sadece Nissan özelinde değil, yerden yüksek yapıdaki yeni nesil arabaların bir çoğu bu şekilde esp sayesinde yola tutunuyor. Videodaki Juke'a bakınca sanki esp hız olarak yavaş ve sert müdahalelerle arabaya can çekiştiriyor gibime geldi :) Bazı araçlarda ESP çok temiz şekilde çalışıyor. Çok daha hızlı hamlelerle, gerekirse arabanın hızını ciddi şekilde azaltarak, çok daha konforlu esp müdahaleleriyle sürücüyü tedirgin etmeyen araçlar mevcut.
Kullandığım arabalardan örnekleyecek olursam Leon'un esp'si arabaya can çekiştiriyordu. Opel Meriva'nın esp nispeten sakin tutuyordu ama arabanın hızını aşırı azaltıyordu, Focus'taki esp ise çok tatlı rahat şekilde hafif gırgırgır sesle arabayı tutuyordu.

Markaların ESP üzerine yazılımsal ve gerekiyorsa donanımsal düzenlemeler çalışmalarla Juke, A3 Sedan gibi arabaları ıslah etme şansları kesinlikle var.
 
Aynen öyle. Arttırıyorum: Çoğu marka esp üzerine kurulu sürüş dinamiklerine sahip.

Nissan'da da altyapı ESP'ye güveniyor. Sadece Nissan özelinde değil, yerden yüksek yapıdaki yeni nesil arabaların bir çoğu bu şekilde esp sayesinde yola tutunuyor. Videodaki Juke'a bakınca sanki esp hız olarak yavaş ve sert müdahalelerle arabaya can çekiştiriyor gibime geldi :) Bazı araçlarda ESP çok temiz şekilde çalışıyor. Çok daha hızlı hamlelerle, gerekirse arabanın hızını ciddi şekilde azaltarak, çok daha konforlu esp müdahaleleriyle sürücüyü tedirgin etmeyen araçlar mevcut.
Kullandığım arabalardan örnekleyecek olursam Leon'un esp'si arabaya can çekiştiriyordu. Opel Meriva'nın esp nispeten sakin tutuyordu ama arabanın hızını aşırı azaltıyordu, Focus'taki esp ise çok tatlı rahat şekilde hafif gırgırgır sesle arabayı tutuyordu.

Markaların ESP üzerine yazılımsal ve gerekiyorsa donanımsal düzenlemeler çalışmalarla Juke, A3 Sedan gibi arabaları ıslah etme şansları kesinlikle var.
Esp kapatan arac candir. Mazda larda kapama yok cekis kontrol kapatiliyor sadece. Ama esp kapatmasina izin veren araclarin limitlerine guvendigini dusunuyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Porsche
Geçenlerde başka başlıkta da yazmıştım.bizde 2016 Micra var mı Allah tan araçta ESP var.kapattiginiz anda ne yapacağını bilemeyen şuursuz bir arabayla karşı karsiyasiniz.ben genel olarak memnunum ancak hiç dengeli bir araç değil orası kesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Altyapısı aynı olmayı geçtim,birebir aynı araç ihhs testine giriyor farklı puan alıyor

Gt86,brz en iyi örnek.bu tarz farklılıklar gayet normal kalıyor.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2017-06-01-01-57-54-547_com.android.browser.png
    Screenshot_2017-06-01-01-57-54-547_com.android.browser.png
    200.7 KB · Görüntüleme: 190
  • Screenshot_2017-06-01-01-58-39-830_com.android.browser.png
    Screenshot_2017-06-01-01-58-39-830_com.android.browser.png
    208.8 KB · Görüntüleme: 128
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...