SkyActive-X

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@CenkGs abi bak mazdada tork yok diyordun adamlar senin için torklu benzinli motor yapmış :D
Mazda iyi düşünmül güzel yapmış ama benim aklıma 3 soru geliyor.
1- Biz bu kadar yüksek sıkıştırma oranına ayak uyduracak benzini Tr'de nasıl bulacağız?
2- Hem bujili hem enjektörlü arabanın bakım maliyetleri ne seviyeye gelecek?
3- Turbo olmasa da gene aşırı beslemeye başvurulmuş o zaman sakin kullanım haricinde gene çok yakacak mı?
 
Yüksek devir çevirip, hızlı sürüş yaptığın vakit buji sistemi devreye girip yakıtı arttıracaktır. Ama bir turbo beslemeli motorlar kadar uçsuz bucaksız üst limitte bir tüketimi olmayacaktır diye düşünüyorum. Tabii basıldığı vakit dizel kadar da az yakmaz. Fakat neticede ayağının altında 230 nm torklu bir benzinli ünite olacak, üstelik sakin sürüşlerde skyactive G motora göre %20-30 yakıt tüketimi tasarrufu sağlayacak. Tahminimce sakin sürüşlerde dizel tüketimi elde edilebilir. Açıkçası beğendim, en azından klasik atmosferiğe göre daha az yakacak ve ayağının altında hazırda bulunan hatırı sayılır bir güç olacak.

Alır mıyım ? Kesinlikle alırım. Fakat standart atmosferik motorlu araçları bile dizel ve turbo benzinli fiyatlarına satıyorlarken, skyactive X isimli bu yeni teknolojili motoru kaçtan satarlar orasını kestiremiyorum. Bir miktar daha pahalı olur gibi görünüyor ama şu noktadan sonra benim için alınabilir hale gelmiştir.
 
Son düzenleme:
Tk ve atmosferiklere çok yeni yorumlar geliyor markalardan. Sürüş zevkine önem veren markalar azalmaktayken bunlara ağırlık veren markalara saygım sonsuz gerçekten
Kesinlikle, zaten yolda ne zaman bir mazda görsem kendi aracımdan çok daha başka bir noktaya, farklı yere koyamıyorum sürüş anlamında. Çünkü iki markanın 50 yıllık bir ortak geçmişi var. O sebeple de mazda'ya her daim bir sempatim var.
 
Şimdi bu videodan, Mazda'nın yeni teknolojisinin nasıl çalıştığını anlayan var mı? Özellikle yanma odasındaki homojen karışımın nasıl tutuştuğunu anlatmamış.

Yahu olay zaten nasıl tutuştuğunda, homojen olmasında değil ki. Mesut beyin videolarından gerçekten haz almıyorum, ayrıca YouTube'da takipçilerine sürekli saygısızlık ediyor. Garip...
 
Şimdi bu videodan, Mazda'nın yeni teknolojisinin nasıl çalıştığını anlayan var mı? Özellikle yanma odasındaki homojen karışımın nasıl tutuştuğunu anlatmamış.

Yahu olay zaten nasıl tutuştuğunda, homojen olmasında değil ki. Mesut beyin videolarından gerçekten haz almıyorum, ayrıca YouTube'da takipçilerine sürekli saygısızlık ediyor. Garip...
Buyur hocam,
http://www.sekizsilindir.com/2017/08/mazda-skyactiv-x-scci-motor-teknolojisi.html
 
Gelecekte dizeller bittiginde geriye muhtemel kosede kiyida mazdanin icten yanmali motorlari gerisi cogunlukla hibrit veya elektrikli ye gecisler yasanacaktir. Mazda akillica bir yatirimmi yapti yoksa bunlardan gelecek parayi mazda toyota ortakligindan dogacak elektrikli araclarina fon olarak kullanmak icinmi piyasaya surecek bilmiyorum.Ama emin oldugum sey dizeller yavastan yasaklanmaya basladi ileride mazda ya para basacak yada rx9 da uygulacagi elektrik destekli hibrit modelleri ile kiyida kosede hayatina devam etcek.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...