Orta Ekranlar Tehlike Yaratıyor mu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Benimde aracımda hasbel kader ufak bir ekran var. Kimi zaman dikkatim aradığım şarkıyi bulmak için harcıyorum. Kimi zamanda istediğim kanalı bulmak için dikkatimi yoldan ayırıyorum. Benim ekran üstünde uğraşılmayacak kadar küçük ve bu nedenle artık kendisi ile muhattap olmuyorum. Olmak zorunda kaldığımda ise dikkat olarak beni çok meşgul ediyor. Birde bunun daha büyük ve renkli olanlarının orta konsolda barındıran arabalar var. Onu gectim Çep telefonundan navigasyon yaparken bile hatırı sayılır oranda bir dikkat kayması oluyor. Hatta sokak ve sapak girişlerini çıkaramayıp yanliş yola sapmak kendimi kurtarıyım derken hatalı manevra yapmak, navigasyonu ayarlamak için tüm dikkatimi yoldan almak, bunlar hep tehlikeli şeyler...
Şimdi sorum bu orta ekranları ben tehlikeli buluyorum. Sizcede tehlikenin boyutu nedir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Benim ekranım içsel değil mesela.İlla ki gözümü yoldan ayırarak ayarlıyorum.. İlla ki yoldan alıyor gözümüzü ara sıra ama burda %90 ımız şehirde kullanıyor yolda dur kalk ışık var o yüzden sıkıntı değil bence
 
Kullanım kolaylığı, dokunmatik hassasiyeti, sürücüye uzaklığı ve konumu bu mevzuda önemli. Bana kalırsa kullanışlı ve güvenlik tehdidini minimuma indirecek bir multimedya ekranında olması gereken özellikler;

- Okunması, görülmesi ve kullanması kolay, pratik, sürücüye mesafesi ve çözünürlüğü iyi olması, dokunmatik hassasiyetinin de yerinde olması
- Mümkünse bmw gibi araçlarda olan idrive benzeri kontrol düğmesi
- Multimedya ekranından yapılacak işlemler için eller serbest şekilde sesli komut özelliği
- Android auto ve apple car play gibi telefonu yansıtma özelliği. ( Bu özellik sayesinde telefondan navigasyon açıp sürekli telefonla uğraşma sorunu ortadan kalkıyor )

Tüm bu özelliklerin olduğu otomobillerde risk artık minimumdadır. Hiç bir şey olmasa iyi çalışan sesli komut ile gözlerinizi yoldan, ellerinizi de direksiyondan ayırmadan her işi halledebiliyorsunuz.

Sesli komutu olmayan, dokunmatik değil basmatik olan, işlem hızı geç olan, menüleri karmaşık olan, sürücüye konumu uzak olan, çözünürlüğü ve boyutu düşük olup okunması zor olan ekranlar yoldan bayağı bir kopmanıza sebep oluyor. Bu aşamada oldukça tehlikeliler.
 
Son düzenleme:
Sesli komutu olmayan, dokunmatik değil basmatik olan, işlem hızı geç olan, menüleri karmaşık olan, sürücüye konumu uzak olan, çözünürlüğü ve boyutu düşük olup okunması zor olan ekranlar yoldan bayağı bir kopmanıza sebep oluyor. Bu aşamada oldukça tehlikeliler.
İşte bendeki aynı böyle o yüzden çok karıştırmıyorum yoldan kopartıyor dediğin gibi abi.Neyseki ş içindeyiz ışıklar trafik sağolsun
 
Ekranların artık en üste alınıp havalandırma kanallarının onun altına ya da yanına alınmasının sebebi, ekrana bakarken bile bir yandan yolu takip edecek kadar görüş açısının olmasıdır. Ekran büyük ise zaten sorun yok çünkü o ne yahu diye dikkat etmeniz gerekmiyor. Bakıp geçiyorsunuz. Küçük ekranlarda yazılarda ufak olduğu için dikkatli bakış gerektirdiğinden tehlikeli olabilir.

Birde ben dokunmatik sevmiyorum. Ekranın üstünü parmak izine boğduğu gibi birde oturma pozisyonunuzda biraz gerideyse uzanmak zorunda kalıyorsunuz vs... En güzeli iDrive gibi sistemler.
 
Gözünüzü yoldan ayırdığınız her sistem tehlikelidir. iDrive bile olsa başka menüye geçerken, menüler arası gezinirken gözünüzü yoldan ayırıyorsunuz.
 
Merhaba
Benimde aracımda hasbel kader ufak bir ekran var. Kimi zaman dikkatim aradığım şarkıyi bulmak için harcıyorum. Kimi zamanda istediğim kanalı bulmak için dikkatimi yoldan ayırıyorum. Benim ekran üstünde uğraşılmayacak kadar küçük ve bu nedenle artık kendisi ile muhattap olmuyorum. Olmak zorunda kaldığımda ise dikkat olarak beni çok meşgul ediyor. Birde bunun daha büyük ve renkli olanlarının orta konsolda barındıran arabalar var. Onu gectim Çep telefonundan navigasyon yaparken bile hatırı sayılır oranda bir dikkat kayması oluyor. Hatta sokak ve sapak girişlerini çıkaramayıp yanliş yola sapmak kendimi kurtarıyım derken hatalı manevra yapmak, navigasyonu ayarlamak için tüm dikkatimi yoldan almak, bunlar hep tehlikeli şeyler...
Şimdi sorum bu orta ekranları ben tehlikeli buluyorum. Sizcede tehlikenin boyutu nedir.
Daha büyük ekranda daha az dikkat ile istenilen menüye geçiş sağlanabileceğiden ekran boyutu ile tehlikenin ters orantılı olduğunu düşünüyorum.

Teslalarin kullandığı gibi tablet PC boyutunda ekranlar istemsiz anlık takibi kolaylaştırır, zaten otomobil teknolojisi de o yönde ilerliyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bizim arabanın kadranı orta ekranda. Bırakın müziği,devir hız vites gibi hayati bilgiler bile orada eğer çok büyük tehlike olsaydı 8 yıl içinde şimdiye pertti araba :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yeni Citroen C4 Picasso'lar gibi ortada olup, dokunmatiği pek de iyi algılamıyorsa kötü . Sürekli sürüşten koparıyor, ciddi anlamda tehlikeli. Ben bu konuda BMW'yi başarılı buluyorum, sadece iDrive sebebi ile ilgili de değil. Konsolun sürücüye dönüklüğü, konsoldaki numaralı kısayol tuşları da hızlı bir şekilde arama yapmanıza da yardımcı oluyor. Kadranın oradaki ekrandan da muzikleri halledebiliyorsunuz zaten, gözü yoldan hiç ayırmaya gerek kalmıyor aslında.

Fakat Head-Up Display olayı çok önemli, umarım daha da gelişir de hiç bakmak zorunda kalmayız sağa sola...
 
Aracınızın ekranının dokunmatiği ne kadar iyi ve ekranınız ne kadar hızlıysa o kadar az tehlike, ama bana sorarsanız bilinçli bir kullanıcı için çok da problem olacağını düşünmüyorum.
 
Ses, radyo vb kalemlerinde sıkıntı yaratan bir sisteme rastlamadım kendi adıma. Ancak navigasyonda adres girmek sürüş sırasında çok ama çok zor, araç sürerken adres girebilene helal olsun derim. BMW idrive dahil.
 
direksiyon, vites topuzu ve pedallar haricinde araçta bulunan her şey bir tehlike bu mantıkla, kişinin dikkat dağınıklığı daha çok. navigasyon vs dahil en iyi multimedya ekranı bile dikkat dağıtır, ama bunu araç hareket halindeyken yapmaya çalışmak mucize ister
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
GARMİN vs navigasyonlara bir de aracınızı sıfıt aldığınızda ekranın üstüne yapışmış halde duran bilgilendirme çıkartmasında derki
araç sürerken ayarlama yapmayınız dururken arama ve girdi yapmanız önerilir.
araç hareket halinde iken oluşacak bu şekilde bir kaza da yazılım ya da teknolojik ürün mesul değildir.
yani direksiyon üzerindeki kumandaları seçelim bir de ekranın alt kısmında başlıca fonksiyonlara geçmeyi sağlayan rahat görülebilen manuel düğmelerin olduğu sistemleri kullanalım derim
 
5 inç küçük ama içgüdüsel bir dokunmatik ekranımız var.Yazılar gayet büyük ekran yakın içgüdüsel ve dokunmatiği iyi olunca yoldan pek dikkat ayrılmııyor.Ayrıca çoğu işini direksiyon üstünden yapabilmek de güzel.Radyo favorilerinde gezinebilmek gibi.
 
Ben bir uygulamayla arabanın sesli komut tuşunu telefonun Google sesli komut özelliğine bağlamıştım. Telefonu BT ile arabaya bağlayıp direksiyondan komutu veriyordum. Yapamadığım tek şey mesaj atmaktı açıkçası, ki onu da sürüş esnasında yapmayıverin bir zahmet. Onun dışında Spotify'dan müzik açma, navigasyondan kolay yerleri bulup yönlendirme, istediğin kişiyi arama zart zurt her şeyi hallediyordum. Arabayla yola çıkmadan evvel hem telefonla hem arabanın sistemiyle ilgili tüm işleri halledip çıkmak en faydalısı.

Onu geçtim, araç sistemlerinden önce telefon çok büyük sıkıntı. Yolda ne kadar mal hareket yapana baksam elinde telefon yüzüne sokmuş, birilerine mesaj atıyor. Allah aşkına salın şunu varacağınız yere kadar. Eğer araba kullanırken bile mesaj atmanızı bekleyen birisi varsa onu da salın, çünkü bildiğiniz bencillik yapıyor ve canınızı, başkasının canını tehlikeye atmaya sebep oluyor dolaylı olarak.

Kamu spotundan bu kadar.
 
Otomobil hareket haline geçtiği zaman orta konsoldaki ekranın kullanım dışı olması gerek bence. Direksiyon üzerine zibilyon tane tuş koyuyorlar, kontroller sürüş halindeyken oradan yapılmalı zorunlu hallerde. Ben sıkıntılı trafiğe girdiğim zaman radyoyu bile kapatıyorum şahsen. Rahat sövemiyorum radyo açıkken kafam karışıyor.
 
Yurt dışındaki bir aracın konsolundaki ekran çift yönlüydü. Şoförün açısından bakınca sadece navigasyon görülüyor yolcu ve arka koltuktakiler ise video vs görebiliyordu aracın ne olduğunu hatırlayamadım
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...