Yeni Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 0-100 hızlanma

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Böyle 500 bin km deviren ecoboost 1.0 motor varmı. 1 milyon çevirmiş, Natural motorları okudum ama turboluya denk gelemedim..
Konuya muhtemelen @Cenk hocam daha hakimdir. Ben olaya kullanılan motor teknolojileri olarak bakıyorum. Mesela EA211 TSI evo adlı motorun tanıtımına gittim. Tüm kullanılan teknolojileri öğrendim, eleştirileri dinledim.

Tanıtımdan çıkında dedim ki, ''Helal olsun VW'ye çok teknolojik bir motor gibi gözüküyor''. Sonra Ibiza çıktı, TSI evo'yu koydular. Hemen açtım izledim bir kanaldan, EPC arızası vermiş daha 1000 kmdeki otomobil. Valla Euro 5 1.4 122'lik makine de böyle yapıyordu. Aradan kaç yıl geçmiş, aynı hatalar devam ediyor. Hee herkesin başına gelir mi bilemem. Fakat daha Fiesta EcoBoost sahiplerinden hiç bir şikayet duymadım.
 
Ecoboost motorda tam olarak parçayı hatırlamıyorum 2010-2012 arası versiyonlarda bir hortum çatlaması sorunu vardı ama hangi parçaya ait hortum bilemiyorum. Bu kronikti ama ucuz bir parçaydı hemen değişiyorlardı. Onun haricinde uzun süredir ford forumlarını takip ediyorum ama pek sıkıntı duymadım tabii her aracın km'sini de bilemiyorum. 1.0 motorla sıkıntısız 140-150 bini deviren üyeler görmüştüm ama genel dayanıklılık hususunda nedir bilemeyiz. Burada önemli olan 1.0 motorun hangi kasada kullanıldığı. Fiesta'daki 1.0 ile daha ağır kasaya sahip diğer modellerdeki 1.0 motorun ömrü aynı olmayacaktır. Neticede çok ama çok düşük hacimli aletler olduğu için ağırlık ne kadar artarsa o kadar yük altında kalıp yıpranacaktır. Ben turbo benzinli motorların ömürleri konusunda atmosferik kadar olabileceklerini düşünmüyorum fakat 200 bin km'yi ciddi maddi bir sorun açmadan tamamlayabilirler gibi görünüyor.
 
Ecoboost motorda tam olarak parçayı hatırlamıyorum 2010-2012 arası versiyonlarda bir hortum çatlaması sorunu vardı ama hangi parçaya ait hortum bilemiyorum. Bu kronikti ama ucuz bir parçaydı hemen değişiyorlardı. Onun haricinde uzun süredir ford forumlarını takip ediyorum ama pek sıkıntı duymadım tabii her aracın km'sini de bilemiyorum. 1.0 motorla sıkıntısız 140-150 bini deviren üyeler görmüştüm ama genel dayanıklılık hususunda nedir bilemeyiz. Burada önemli olan 1.0 motorun hangi kasada kullanıldığı. Fiesta'daki 1.0 ile daha ağır kasaya sahip diğer modellerdeki 1.0 motorun ömrü aynı olmayacaktır. Neticede çok ama çok düşük hacimli aletler olduğu için ağırlık ne kadar artarsa o kadar yük altında kalıp yıpranacaktır. Ben turbo benzinli motorların ömürleri konusunda atmosferik kadar olabileceklerini düşünmüyorum fakat 200 bin km'yi ciddi maddi bir sorun açmadan tamamlayabilirler gibi görünüyor.
Bilgiler için teşekkürler hocam. Focus daha ağır aslında, onda problem çıkıyor mu acaba?
 
Bilgiler için teşekkürler hocam. Focus daha ağır aslında, onda problem çıkıyor mu acaba?
Ne demek hocam. Şimdi forumlardan takip edebildiğim kadarıyla tdci motorlu versiyon çok daha fazla fiesta ve focus'larda. Ama 1.0 ecoboost kullanan bazı üyelerde hem focus var hem fiesta var ve onların herhangi bir motor sorunu bahsettiğine şahit olmadım. Ama tabii bu çok düşük bir yüzde. Trafikte de pek fazla göremiyoruz ki ecoboost motor hani detaylı yorum yapabilelim. Ciddi sorunla karşılaşan muhakkak vardır ama ben henüz ocağa incir ağacı dikecek kadar büyük bir sorun yaşayanı duymadım hem focus hem de fiesta'da.
 
@alptamer @İstanbulluu 1.6 ecoboost artık üretilmiyor malum yerine 1.5 ecoboost geldi sıkıntıları halledilerek. Güzel forumlardan biri olan bu sitede 1.6 ecoboost motorlu c max aracına sahip biri soğutma suyu hortumu arızası ( bahsettiğim kronik sorun buydu ) yüzünden komple motoru yakmış. Bu hortum o zamanlarda bilinen bir sıkıntıydı ve bir çok üye onu değiştirip yoluna devam etmişti. Tabii bunu bilmeyip mağdur olanlar oldu. Buyurun başlık şöyle; https://www.focusclubtr.com/topic/15200-16-ecoboost-motor-yaktı/?page=0#comment-438745

Onun haricinde yine bu forumda arama kısmına ecoboost yazdım ve eğer arıza, sıkıntı yaşayan varsa muhakkak bu başlıklardan birinde sıkıntısını anlatmıştır. Vaktiniz olursa ilk bir kaç sayfaya bakabilirsiniz. Arızası olan varsa başlık açmıştır.
https://www.focusclubtr.com/search/?&q=ecoboost
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Bun bu ay, yani 30 günde, 1890 km yol yapmışım. Araba LPG olunca 335 tl yakıt parasına maliyet oluyor. Ecoboost 1,0 motora performansı için tercih etsem , en optimist iyimser rakam 5,5 litre yaksak 540 lira benzin parası demek. Tamam araba çok yaksın, karşılığındada 2 katı motor gücü var. Ama olduda beni yarı yolda bırakacak, dağın başında arızalanacak ise çekilir çile değil..
 
Bun bu ay, yani 30 günde, 1890 km yol yapmışım. Araba LPG olunca 335 tl yakıt parasına maliyet oluyor. Ecoboost 1,0 motora performansı için tercih etsem , en optimist iyimser rakam 5,5 litre yaksak 540 lira benzin parası demek. Tamam araba çok yaksın, karşılığındada 2 katı motor gücü var. Ama olduda beni yarı yolda bırakacak, dağın başında arızalanacak ise çekilir çile değil..
Vallahi hocam dediğim gibi ecoboost motor tsi kadar her köşe başında bulunmadığı için direkt olarak yolda bırakır yolda bırakmaz diyemem. Ama gönderdiğim forum linklerinde arama kısmına 1.0 ecoboost, 1.6 ecoboost, 1.5 ecoboost yazıp arayabilirsiniz. Eğer sorunu, sıkıntısı olan varsa muhakkak başlık olarak görürsünüz. Hem tsi hem ecoboost için yolda bırakır, sıkıntı çıkarır diye iddialı konuşmak çok doğru olmaz diye düşünüyorum. Neticede bu markalar düşük hacim turbo beslemeli motorları yıllardır yapıyor. Dediğim gibi araştırmak gerek forumlardan.
 
Vallahi hocam dediğim gibi ecoboost motor tsi kadar her köşe başında bulunmadığı için direkt olarak yolda bırakır yolda bırakmaz diyemem. Ama gönderdiğim forum linklerinde arama kısmına 1.0 ecoboost, 1.6 ecoboost, 1.5 ecoboost yazıp arayabilirsiniz. Eğer sorunu, sıkıntısı olan varsa muhakkak başlık olarak görürsünüz. Hem tsi hem ecoboost için yolda bırakır, sıkıntı çıkarır diye iddialı konuşmak çok doğru olmaz diye düşünüyorum. Neticede bu markalar düşük hacim turbo beslemeli motorları yıllardır yapıyor. Dediğim gibi araştırmak gerek forumlardan.

Verdiğin linki okudumda, bir şey dikkatimi çekti.. Arabalardaki yağ ışığı, sıcaklık artıncada devreye girmiyormu... Motor yağ sıcaklığı yüksek seviyelere çıkınca, araba ikaz vermiyormu...
 
Bilgiler için teşekkürler hocam. Focus daha ağır aslında, onda problem çıkıyor mu acaba?
Bu forumda bir üyenin 1.0 Ecoboost Focus'unda valeler turbo patlatmıştı. Hangi üye hatırlamıyorum. Ben 2012 Focus 1.0 kullandığımda açıkçası motorun biraz zorlandığını hissetmiştim. Ben kullansam 100.000 görmeme ihtimali var. Ama Fiesta'da çok daha rahat çalışacağını düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Verdiğin linki okudumda, bir şey dikkatimi çekti.. Arabalardaki yağ ışığı, sıcaklık artıncada devreye girmiyormu... Motor yağ sıcaklığı yüksek seviyelere çıkınca, araba ikaz vermiyormu...
Soğutma hortumu çatlayıp görevini yapamayınca soğutma sistemi devre dışı kalıyor. Bu durumda soğutma sistemine ait sensörler de işlevini yitirecek hale gelmiş olmalı diye tahmin ediyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...