Fake Motor Sesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kagan

Driver
Panpa
1,263
Arkadaşlar bu VAG otomobillerindeki fake motor sesi olayı diğer araçlara sonradan yapılabiliyor mu, özellikle i30 sport için.
 
OBDII cihazı alıp telefonunuzla eşleştirerek fake motor sesini elde edebilirsiniz. Fake motor sesi için yazılımlar mevcut, OBDII cihazı sayesinde devir saatine göre motor sesi üretebiliyor, bluetooth ile de ses sistemine bağlayarak fake motor sesinin tadını çıkarabilirsiniz.

Örnek olarak aşağıdaki videoya bakabilirsiniz. App Store'daki durumu bilmiyorum fakat Google Play Store'da çeşit çeşit uygulama mevcut.
 
Son düzenleme:
Bir insan sahte bişeyi neden arabasında ister ki? Boş verin gereksiz. VAG highline'larda bide sahte egzozlar var. Ben ilk gördüğümde hoşuma gitmişti. Meğer onlarda sahteymiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Kagan
Bir insan sahte bişeyi neden arabasında ister ki? Boş verin gereksiz. VAG highline'larda bide sahte egzozlar var. Ben ilk gördüğümde hoşuma gitmişti. Meğer onlarda sahteymiş.
Hocam motordan yeterli ses gelmiyor malesef, C segmenti normal bir otomobile egzoz yaptırmak da istemiyorum açıkçası bize yakışmaz çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Ford mühendisleri, yeni Focus’ta işitsel zaafı 1.6L EcoBoost motoruna “ses symposer” adı verilen, küçük ama çok etkili bir cihaz ekleyerek aştılar. Symposer, motordan çıkan güzel frekansları hava giriş sisteminden toplayan ve daha sonra da bu frekansları doğrudan kabine gönderen bir ses kutusu.

Ford mühendislerinden Ralf Heinrichs bu sistemi şöyle açıklıyor: “Bütün motorların kendi ses karakteri vardır ve bu karakteri belirleyen egzoz ve/veya emme sistemidir. Tipik olarak düşük devirlerde motor sesini egzoz sistemi belirlerken yüksek devir aralıklarında motorun kendine özgü sesini ortaya çıkar.”
“Turboşarjlı motorlarda turbo, emme sisteminin entegre bir parçasıdır ve turbo yüksek hızlara çıktığında ıslık sesi baskın hale geldiği için indüksiyonun sesini kapatır.”

“Heyecan verici indüksiyon sesini yeniden yakalamak veya yeniden yaratmak zorundaydık ve symposer ile yaptığımız, emme sistemi içinde turbodan gelen motor titreşimlerini yakalayarak doğrudan kabine gönderip güzel ve spor bir kükreme sesi elde etmek oldu.”

Symposer sadece 60 x 50 x 40 mm boyutlarında ve içinde dört oda bulunuyor - Motor tarafında iki ve çıkış kısmında da iki oda. Odalar hareketli bir kapakla birbirinden ayrılıyor. Ani hızlanmalarda emme sistemi veya motor tarafında oluşan titreşimler döner kapakla buluşarak ses dalgaları oluşturuyor ve bu ses dalgaları çıkış odalarına aktarılıyor. Bu titreşimler daha sonra bir ses borusu aracılığıyla motor ile kabin arasındaki bölme panelini geçip kabine ulaşıyor.

Heinrichs, “Basit anlatımla symposer, sinyal gürültü oranını değiştirerek, motor sesini yeniden üretiyor. Symposer cihazımız; titreşim frekansı, yani ses dalgalarının frekansı 250 ile 450 Hz arasında olduğu zaman harekete geçiyor” diye ekliyor.

Bu sistem St, Rs ve Rs 500'de de kullanılıyor. Ses kaydı şeklinde yazılımsal olarak gaza basıldığında hoparlörden yapay olarak verilen değil de bunun gibi bir aparat vasıtasıyla motorun yüksek devirde kaybolan sesini kabin içine veren başka otomobil markaları da var. Fakat hangileri olduğunu bilmiyorum. Acaba bunun gibi aparatları ( varsa orijinal olarak ) temin etmek, otomobile entegre etmek mümkün olabilir mi ki ?
 
Captur'da vardı sanırım, RS sesi falan veriyordu Sinan'ların testte vardı hatta. Zevkli bi olay bence. Arkadaşın Polo GTI'da da vardı bu actuator.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...