DSG hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

2013 sonrası üretilmiş yetkili servis bakımlı DSG şanzımanlı bir VAG almaya

  • Değer

  • Değmez


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Tek tek ekran görüntüsü alıp bu konuyu doldurmak istemiyorum. Sayfaya girip bakabilirseniz aynı videonun altında birçok kişi dsg arızası yaşadığını yazıyor. O kadar kişi kendi aracına çamur atıyor olamaz herhalde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Golf kullanmis onda sorun yokmus Skoda’da sorun varmis..Bir de cok temiz arac kullaniyormus, km’nin tamamini eco mod’da yapmis, 1 kere ani freni varmis..
Abuk subuk bir yazi. Yazdiklarinin dsg ile alakasi olmamasiyla birlikte, arizayla alakali hic bilgi verilmemis. Camur at izi kalsin.
O kadar sorunlu bir sanziman ama abisinde leon var kendisi golf kullanmis simdi de skoda kullaniyor..O kadar para veriyorsun sorunlu olduguna inaniyorsun alma madem, zorla satmiyorlar
Dsg’de sorun var diyerek abuk subuk saga sola yazi yazan ancak bir sonraki aracini da dsg’li alan insanlarin samimiyetine inanmiyorum
Hocam arızayla ilgili bilgiyi araba da vermiyor ki. DSG arızalandı kenara çek, P'ye al araçtan uzaklaş diyor :D
Yazdığı ani fren vs. detaylar arıza ile ilgili değil, sürüş profilini açıklamak amaçlı. Sert kullanmıyorum diyor. Burada sanki 30k km'yi peşinen kabullenmiş de 1000km'de olunca çok dokunmuş gibi geldi :) Ama hepsinde sorun yaşayıp üstüne tekrar DSG alınması konusunda seninle hemfikirim.
 
Hocam arızayla ilgili bilgiyi araba da vermiyor ki. DSG arızalandı kenara çek, P'ye al araçtan uzaklaş diyor :D
Yazdığı ani fren vs. detaylar arıza ile ilgili değil, sürüş profilini açıklamak amaçlı. Sert kullanmıyorum diyor. Burada sanki 30k km'yi peşinen kabullenmiş de 1000km'de olunca çok dokunmuş gibi geldi :) Ama hepsinde sorun yaşayıp üstüne tekrar DSG alınması konusunda seninle hemfikirim.

Bu kadar dsg ile problem yasayan var, insanlar da tuhaf. Alma kardesim vag grubu bir arac, bir suru otomobil markasi var. Hem eskisi gibi de degil, artik tum araclar birbirine yakin ozelliklerde. Ben dsg arizasi yoktur demiyorum, sorunsuz oldugunu da savunmuyorum. 300 km’de problem cikaran otomobil de gordum nette. Ama provoke amacli yazan da cok insan var. Yeni otomobillerde uzatilmis garantiyle birlikte 9 yil iyi niyet garantisi var, bu garantiyi veren baska marka da bilmiyorum.
Dogus Oto’da A6’ya cok sorunlu arac dedikten sonra yeni A8 alan adam gordu bu gozler..
 
Son düzenleme:
Hocam arızayla ilgili bilgiyi araba da vermiyor ki. DSG arızalandı kenara çek, P'ye al araçtan uzaklaş diyor :D

Oyle tabi ancak serviste cikiyor ne oldugu. Mekatronik mi kavrama mi soyluyorlar. Zaten dsg’de yasanan belli basli sorunlar var
Yaziyi yazan vatandas sorun cikardi demis ama nedir ne degildir yazmamis
 
Son düzenleme:
Bu araçların (vw grubu diyelim) %90 ı otomatik olarak satılıyor halen ..
Başka bir şey yazmaya gerek var mı ? Olabilir, olacaktır bu kadar adetli araç içinde.. bende ariyim tam otomatik şanzıman arızası, o da illaki çıkar...

bu demek değil ki dsg kurşun geçirmez..... ama istatiksel anlamda çok sorunlu bir şanzıman olmadığı bir gerçek..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bu araçların (vw grubu diyelim) %90 ı otomatik olarak satılıyor halen ..
Başka bir şey yazmaya gerek var mı ? Olabilir, olacaktır bu kadar adetli araç içinde.. bende ariyim tam otomatik şanzıman arızası, o da illaki çıkar...

bu demek değil ki dsg kurşun geçirmez..... ama istatiksel anlamda çok sorunlu bir şanzıman olmadığı bir gerçek..
Vakti zamanında And abi bunu Gold videosunda dediği zaman baya bi topa tutmuşlardı sen bağışın sen taraflısın vs vs diye... Görüyorumda insanlar hâlâ o zihniyette kendinizi yormaya değmez boşverin. Madem bu kadar sorunluysa almasınlar bitsin gitsin.
 
Benim birşey söyleyip söylememem durumu değiştirmiyor maalesef. Bakın linkini verdim ilgili gruba girip videonun altına DSG sorunlu şanzıman değil siz bu zihniyete sahipsiniz deyin bakalım araç sahipleri siz ne cevap verecekler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Benim birşey söyleyip söylememem durumu değiştirmiyor maalesef. Bakın linkini verdim ilgili gruba girip videonun altına DSG sorunlu şanzıman değil siz bu zihniyete sahipsiniz deyin bakalım araç sahipleri siz ne cevap verecekler.

Sen kullanıp sorun yaşadın mı?Sorun yaşamadıysan ve ya uzun süre DSG kullanmadıysan sallamana da gerek yok bence.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
DSG şans işi diyorlar ya haklılık payları var.8 senedir DSG li araca biniyoruz,3 senede bir değişti bugüne kadar,TSI olsun TDI olsun,Octavia olsun Jetta eski kasa yeni kasa olsun.Hepsi de 50.000 - 60.000 km kadar kullanıldı.Bir tanesi hariç hiçbirinde sorun yaşamadık,yolda kalmadık.Şuan A4 var mesela S tronic şanzımanlı,20 bin km oldu bunda da bir sorun vesaire yok.Gerçi Audi hariç diğer tüm araçlar DQ250 kodlu şanzımana sahipti,sorun çıkarmaya müsait modeller yani.Biz bir sorun yaşamadık kısa vadede,yani 100 bin kmleri görmedi araçlar onu da söyleyeyim.Kesinlikle sorunsuz demiyorum,uzun vadede salacakmış kendini gibi bir yapısı var hala DSG nin,ama düzgün kullanılırsa da fabrika hatası yoksa öyle 50-60 binde de kendini salacağını hiç sanmıyorum.Çok iyi bir şanzıman yaptılar,mükemmel vites geçişleri,hızı var,ama bunların yanında çokta büyük bir dezavantajı var ki,o da dayanıklılığı.Kesinlikle Vag grubun çözemeyeceği bir boyutta sorun olduğunu sanmıyorum,yüksek AR-GE masraflarından kaçınmak için yıllardır ufak tefek rötuşlar yapıp piyasaya sürüyorlar şanzımanı.Kabul edilmesi gerek bence,VAG gayet cimri bu tarz konularda,bu fikrimi de B8 Passatta gelen 1.6 TDI 120 ps motorun sırf DSG iyice salmasın kendini diye torkunun 250nm de sınırlandırılmasına dayanaraktan savunuyorum ki,bence rezillikti.(hala da bu motor passatta bu torkla satılıyor)
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve inzfatih
Bu araçların (vw grubu diyelim) %90 ı otomatik olarak satılıyor halen ..
Başka bir şey yazmaya gerek var mı ? Olabilir, olacaktır bu kadar adetli araç içinde.. bende ariyim tam otomatik şanzıman arızası, o da illaki çıkar...

bu demek değil ki dsg kurşun geçirmez..... ama istatiksel anlamda çok sorunlu bir şanzıman olmadığı bir gerçek..
Bir aracin istatistigini satilma adedi belirlemez hocam onu belirleteyimde . Golf burada 300 bin sattiysa volvo 10 bin satiyor (tamamen misal ) ama sorunsuzluk klasmaninda volvo daha ustlerde yer alabiliyor. Yani diger bir deyisle satilma adedi sorunsuzluk etmenine deger katmaz. Marka su kadar satmis kacinda ariza cikmis ona gore belirlenir. Sonucta en cok satan markalardan biri vw. Ama sorunsuzluk listelerinde asagida.dsg icinde eskiye gore kesinlikle daha sorunsuz ama narin diye belirtsek daha iyi olur .
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Cussler
Eee kullanıp sorun yaşayanlara siz kullanmayı bilmiyorsunuz diye yorumlar geliyor.

Valla çift kavrama arabayı(edc) D de bırakıp gideni gördüm herhangi bir çift kavramalı şanzımana sahip araban varsa biraz dikkat ederek kullanacaksın olay bundan ibaret sadece.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Oylama neredeyse yarı yarıya demekki durum bundan ibaret değil.

Herkes çevresinden duyup ”hülooğ dsgler cortingen şıtrayze oliymiş” derse oylar böyle olur.Zaten bozulmaz dediğim yok elbet ki bozulabilir hatta çift kavramalı şanzımanların bozulma ihtimal daha fazla bence.Zaten bunu bilerek alıyoruz.Bir de sokakta gördüğümüz vag grubu araçların %90 ı dsg.E piyasada da bu kadar çok dsg li araç olduğu için daha fazla bozulma haberleri duymamız gayet normal bence.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Benim fikrime göre dsg yi başka bir marka üretseydi bu kadar başlığı açılmazdı. Zaten dsgyi en çok kötüleyenler genellikle sahibi olmayanlar. Bunun sebebi vw sahiplerinin diğer marka araç kullanan kesimi açıkça küçümsemeleri. Benim fikrim vw mevcut teknoloji ve AR-GE gelişmişliğiyle dünyanın birkaç markasından biri. Zaten bu kadar markayı bünyesinde toplayabilmesinin de sırrı bu. Objektif olarak bakarsak vw nin ürettiği modellerin örneğin bir Opel ortalamasının çok üstünde olduğunu düşünüyorum fakat olur olmaz her yerde insanları seçimlerinden dolayı küçümsemek vw forumcularının ilginç bir noktası. Dsg içinse fikrim belli. Sahibi olmayanlar tarafından o kadar çok kötüleniyor ki birçok “dsg sorunu” başlığının troll olduğunu düşünmeye başladım. Bu kadar “sorunlu“ bir şanzıman Türkiye yi geçtim dünyada nasıl bu kadar satar ?
 
Vallahi bir Ford sever olarak ailede kullandigim 1.2 tsi jetta haricinde uzun sureli deneyimledigim dsg sanziman yok. Arada bir 1.6 ve 2.0 tdi deneyimlemisligim var belli sureler. Bu konudaki fikrim hep sabit; 2 litrelik motorlarda kullanilan dsg kalitesi daha dusuk hacimli versiyonlarda yok maalesef. 2 litrelik motorlarda kullanilan versiyonun hissiyati bile oldukca saglam oldugu yonunde. Hal boyle olunca benim dsg adina duyduklarim ve okuduklarimdan yegane anlayabildigim dusuk hacimli dizellerde yuksek tork + yazilimsal belirlemelerden dolayi yogun sehir icinde problem cikarma riski artiyor. Sirf dsg'de degil, tum dusuk hacim dizellerde cift kavramaya karsiyim. Zaten dizel motorun dogasina aykiri bir sanziman. 2.0 240 hp dizel uniteye dsg'yi koyarsin ama 1.5 1.6 hacimde cift kavrama gereksiz. Bu yuzden 1.2 1.4 benzinli araclarda dsg'ye daha olumlu bakiyorum. Bu araclarda sorun cikma ihtimalini dizel versiyona gore daha az goruyorum. O sebeple dusuk hacim dizelde cift kavrama tercih etmem. Dusuk hacim benzinli de ise kuru kavrama olmadigi muddetce tercih ederim.
 
K
Bir aracin istatistigini satilma adedi belirlemez hocam onu belirleteyimde . Golf burada 300 bin sattiysa volvo 10 bin satiyor (tamamen misal ) ama sorunsuzluk klasmaninda volvo daha ustlerde yer alabiliyor. Yani diger bir deyisle satilma adedi sorunsuzluk etmenine deger katmaz. Marka su kadar satmis kacinda ariza cikmis ona gore belirlenir. Sonucta en cok satan markalardan biri vw. Ama sorunsuzluk listelerinde asagida.dsg icinde eskiye gore kesinlikle daha sorunsuz ama narin diye belirtsek daha iyi olur .

Üstat,

Sen yanlış anladın sanırım.
Ben adetten bahsetmedim ki, otomatik vitesli halinin satış oranından bahsettim.
Zaten adetten bahsetmemk için oran olarak yaklaştım. Eğer o kadar çok sorunlu olsa bu kadar yüksek oranda otomatik verisyonu satılmaz demek istemiştim.

Neyse, birde şöyle bir durum var. Vw nin bir çok modeli zaten şanzıman bağımsız olarak da kafaya oynarlar... ek olarak mağlesef insanların Bir VW almak isteyip, otomatik vites talep ettiklerinde başka alternatifleri de yok. Bende şehir içinde tork konvertörlünün en azından masraf kaleminin daha az olabileceğini hesap edip, 1.6lt lik bir dizele bunu (iyi bir tam otomatiği!) tercih edebilirdim.
 
K


Üstat,

Sen yanlış anladın sanırım.
Ben adetten bahsetmedim ki, otomatik vitesli halinin satış oranından bahsettim.
Zaten adetten bahsetmemk için oran olarak yaklaştım. Eğer o kadar çok sorunlu olsa bu kadar yüksek oranda otomatik verisyonu satılmaz demek istemiştim.

Neyse, birde şöyle bir durum var. Vw nin bir çok modeli zaten şanzıman bağımsız olarak da kafaya oynarlar... ek olarak mağlesef insanların Bir VW almak isteyip, otomatik vites talep ettiklerinde başka alternatifleri de yok. Bende şehir içinde tork konvertörlünün en azından masraf kaleminin daha az olabileceğini hesap edip, 1.6lt lik bir dizele bunu (iyi bir tam otomatiği!) tercih edebilirdim.
Gunumuzde artik cogu arac oynar hocam birbirlerinden sase motor vb paslasmalar oldugu surece aslinda hicbirimiz yuzde yuz safkan marka araclara sahip degiliz. Ornek olarak skoda dan seat a vwden audi ye hepsinde ayni motor var.mercedes reno bmw pejo mazda ford opel pejo vs liste cok uzar gider.
Vw nin de bu kadar cok satma ve sevilme sebebi cogu ihtiyaci karsilayabilmesi. Ha kafaya oynarlarmi pek sanmiyorum. Ama ortalama bir kullanicinin cogu ihtiyacini karsiladigi icin cok yonlu bir marka.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...