Kilitli difransiyel hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Başkan umarım anlamışsındır senin için herkes yazmış bea:):):) işin özü doğru kilit kullanıldığında yol tutuşu artar ve herkesin de yazmış olduğu gibi motordan gelen tork en rahat dönebilen tekerleğe torku gönderir ve bu da limitlerde aracın kaymaya başlamasına neden olur. Bu durumun önüne geçilmesi için de her iki tekere (eğer dört çekerse ona göre) giden aksı kilitleyerek eşit oranda tork dağılımı yapılmasını sağlar ve bu şekilde araç düz gitmeyi ister bu yüzden de kafasını içe çeker kaymamış olursun arazi araçlarında da durum şu şekildedir eğer bir teker havadaysa ya da az temas ediyorsa güç ona gönderilir ve teker boşa döner yine burda da aynı mantıkla aksı kilitler her iki tekere de aynı güç gider aynı hızda döner.
 
Konuda çok doğru bilgiler de olsa yanlış olan şeyler de var. 320si sahibiyim ve günlük olark kullanıyorum ve fabrika çıkışı kilide sahip. Normal kullanımda herhangi bir arabadan kesinlikle farkı yok. Park ederken, dönerken, dar manevralarda normal kullanıyorsanız varlığından haberiniz bile olmuyor. Hem fwd, hem rwd arabada doğru kilit her zaman yol tutuşunu arttırır ve arttırıyor deneyimlerle sabit. Normalde viraj içindeki tekerleği patinaja düşürecek olan gücü tutuşun olduğu tekerleğe aktarmak kadar doğru bir özellik olamaz.
Yukarıda yazılan yanlış olduğunu düşündüğüm bilgilerin, Türkiye'de kilit denince akla gelenin sanayide yapılan kaynak işlemi olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum lütfen kimse üstüne alınmasın.
Evet kaynakla yapılan ya da direk drift,drag,offroad amaçlı satın alınıp takılan %100 kilitlerin hem yol tutuşunda hem de şehir içinde bahsedilen dezavantajları olacaktır. Ki bu yüzden de fabrika çıkışlı binek araçların hiçbirinde devamlı %100 kilit bulunmaz

Merhaba, kilit yüzdesi kaç aracınızda ?
 
Kilitli rwd ye zevkli ve eğlenceli diyenler hiç leon tsi ile dip gaz viraja girmemiş demektir o patlama riski direksiyonu söküp tekerleri 90 derece yapsan bile arabanın düz gitmesi işte heyecanda doruk nokta budur dimi knk @motorsinann
Bir kere bende lastikleri o kadar kötü Seat Leon FR kullanmıştım knk fakat Seat'ın yüksek güvenlik sisteminden sadece birisi olan ESP ( elektronik stablity program ) sayesinde aracım yolundan çıkmadı ve Seat Sound müzik sistemimi açtım, yeni nesil ekonomik ACT motorum ve DSG şanzımanımla hem ekonomik hem de yüksek konforlu sürüşüme devam ettim.
Lastik önemli :)
 
Bir kere bende lastikleri o kadar kötü Seat Leon FR kullanmıştım knk fakat Seat'ın yüksek güvenlik sisteminden sadece birisi olan ESP ( elektronik stablity program ) sayesinde aracım yolundan çıkmadı ve Seat Sound müzik sistemimi açtım, yeni nesil ekonomik ACT motorum ve DSG şanzımanımla hem ekonomik hem de yüksek konforlu sürüşüme devam ettim.
Lastik önemli :)
Yumuşak plastik var torpidoda yalnız unutmayalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Önden çekişli olup kilitli difransiyele sahip araçlar geniş virajlarda yol tutuş olarak avantajlıdır ancak geyik testi gibi kıvraklık gerektiren ani manevralarda dezavantaj haline dönüşüyor.



Normal kulanıcılar için avantajı kadar dezavantajı olan bir sistemdir. Arazi taşıdı kullanmıyorsanız alacağınız araçta kilitli difransiyel olmasını özellikle talep etmenize gerek yok.
 
Bonus olarak şu gördüğüm yanlışada değineyim; fwd araçlarda kilit, viraj çıkış hızınızı arttırır kaymayı önlemez. 308 GTi ve Type-R da dönen gaza oturarak çıkmak veya kafayı çekmesi olayı viraj dışındaki tekerin dik yönde kayması yani patinaj çekmesi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Önden çekişli olup kilitli difransiyele sahip araçlar geniş virajlarda yol tutuş olarak avantajlıdır ancak geyik testi gibi kıvraklık gerektiren ani manevralarda dezavantaj haline dönüşüyor.



Normal kulanıcılar için avantajı kadar dezavantajı olan bir sistemdir. Arazi taşıdı kullanmıyorsanız alacağınız araçta kilitli difransiyel olmasını özellikle talep etmenize gerek yok.
Konuda çok doğru bilgiler de olsa yanlış olan şeyler de var. 320si sahibiyim ve günlük olark kullanıyorum ve fabrika çıkışı kilide sahip. Normal kullanımda herhangi bir arabadan kesinlikle farkı yok. Park ederken, dönerken, dar manevralarda normal kullanıyorsanız varlığından haberiniz bile olmuyor. Hem fwd, hem rwd arabada doğru kilit her zaman yol tutuşunu arttırır ve arttırıyor deneyimlerle sabit. Normalde viraj içindeki tekerleği patinaja düşürecek olan gücü tutuşun olduğu tekerleğe aktarmak kadar doğru bir özellik olamaz.
Yukarıda yazılan yanlış olduğunu düşündüğüm bilgilerin, Türkiye'de kilit denince akla gelenin sanayide yapılan kaynak işlemi olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum lütfen kimse üstüne alınmasın.
Evet kaynakla yapılan ya da direk drift,drag,offroad amaçlı satın alınıp takılan %100 kilitlerin hem yol tutuşunda hem de şehir içinde bahsedilen dezavantajları olacaktır. Ki bu yüzden de fabrika çıkışlı binek araçların hiçbirinde devamlı %100 kilit bulunmaz
Golfü megane ile değil de golfü kilitsiz golf ile kıyaslamak lazım bunun hakkında daha doğru bir fikir belirtmek için
 
Son düzenleme:
Bonus olarak şu gördüğüm yanlışada değineyim; fwd araçlarda kilit, viraj çıkış hızınızı arttırır kaymayı önlemez. 308 GTi ve Type-R da dönen gaza oturarak çıkmak veya kafayı çekmesi olayı viraj dışındaki tekerin dik yönde kayması yani patinaj çekmesi :)
+1. Kaymayı önlemez, kaydıysa kaymıştır zaten geçmiş olsun. Durum çok vahim değilse genelde gaz kesilerek ağırlık transferiyle filan araba toplayabiliyor. Kilitli diferansiyelin ise kaydıktan sonra gazı keserek değil gaza basarak toparlamaya yardımı dokunuyor. Viraj çıkışı hızı arttırma da bu şekilde oluyor. Tabii bahsettiğimiz bu ön akstaki diferansiyel kilidi, binek araçlardaki limitli ve genelde elektronik olan kilit onu da hatırlatalım :)
 
Güç ve sürüş tekniği gerektir, üstüne bide park ederken falan cayır cayır lastikler öter.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...