KAPALI Tam otomatik vs çift kavrama

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

oettinger

Asfalt Kurutucu
10
herkese merhaba,

konunun daha önce nerede tartışıldığını bulamadım. tekrar açıldıysa üzgünüm. aile genişlediğinden dolayı aracımı değiştirmek istiyorum.2012 model kia ceed 1.6 crdi motion sw tam otomatik 4 ileri 90.000 km ve 2012 model seat altea xl tdı dsg dizel 140.000 km . bu iki araç arasında düşündüren şanzuman farkları. tecrübe eden ve bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye rica ediyorum. şimdiden çok teşekkür ederim,

saygılarımla.

yakıt tüketimi kia şehir içi 7,2
seat şehir içi 5,8
 
Kia'nın yakıt tüketimi ne yazık ki o fabrika değeri ile çok alakasız. Kullanan arkadaşım var 4 ilerisini, sakin kullanmasına rağmen yoğun İstanbul trafiğinde 10 lt civarında geziyor. Nerdeyse uzun yol değeri 7 lerde.
Altea'daki 7 ileri kuru kavrama ise çok tavsiye edemicem. Km de yüksek. Ne zaman patlayacağı belli olmayacaktır.
 
çok teşekkür ederim cevap için. bende şu an 2014 kia rio fancy dizel var. 6.7 - 6.9 arasında şehir içi. dediğiniz litrelerde yakarsa baya fark var. bundan öncede getz vardı. yani genel olarak esasında güney kore arabasından memnunum. ikisi de bakım dışında servise gitmedi. tek sıkıntı yakıt sarfiyatı sanırım. tam otamatik şanzumanı konusunda güvenilir mi sizce?
 
Bildiğim kadarıyla, Japon dizelleri normal dizellere göre çok yakıyor. Ama ceed'in tipi güzel beğeniyorum.
Altea'ya gelirsek arka tarafı çok güzel olmasa da, içi daha geniştir. Şanzımanın, kavrama ve mekatroniğinde sıkıntı yoksa alınabilir.
Bende yazılımlı 1.6 tdi dsg mk2 kasa leon kullanıcısıyım. İstanbul şehir içi 'hafif agresif' kullanımla 5.7 lt yakıt tüketimim var.
 
çok teşekkür ederim cevap için. bende şu an 2014 kia rio fancy dizel var. 6.7 - 6.9 arasında şehir içi. dediğiniz litrelerde yakarsa baya fark var. bundan öncede getz vardı. yani genel olarak esasında güney kore arabasından memnunum. ikisi de bakım dışında servise gitmedi. tek sıkıntı yakıt sarfiyatı sanırım. tam otamatik şanzumanı konusunda güvenilir mi sizce?

tam otomatik konusunda güvenli olacağını düşünüyorum. Duyduğum herhangi kronik bir sıkıntısı olmadı. Ancak 4 ileri oluşu sebebiyle uzun yolda baş ağrıtabilir diye düşünüyorum. 120-130 bandında gitmek için devir bayağı yüksek olacaktır. Yalıtımın da çok iyi olmadığını ve dizel gürültüsünü düşünürsek dezavantaj olacaktır bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: oettinger
Bildiğim kadarıyla, Japon dizelleri normal dizellere göre çok yakıyor. Ama ceed'in tipi güzel beğeniyorum.
Altea'ya gelirsek arka tarafı çok güzel olmasa da, içi daha geniştir. Şanzımanın, kavrama ve mekatroniğinde sıkıntı yoksa alınabilir.
Bende yazılımlı 1.6 tdi dsg mk2 kasa leon kullanıcısıyım. İstanbul şehir içi 'hafif agresif' kullanımla 5.7 lt yakıt tüketimim var.
Bu konuda herhangi bir japon dizeli yok ama :)
 
4 ileri tam otomatik şanzımanın sorunsuz olup olmadığının düşünülmesi yerine tüketim ekonomisi amacıyla alınacak dizel motorlu bir aracın böyle yüksek tüketim değerleri sunuyor olmasında ki mantıksızlığın düşünülmesi gerekiyor.. Bana kalırsa 4 ileri şanzıman sorun çıkarır mı ? sorusundan önce bu tüketime rağmen neden dizel alayım sorusunun sorulması gerekiyor. Çift kavrama meselesinde ise garantisi devam etmediği sürece, hele ki kuru kavrama falansa hiç bulaşmam. Daha iyi bir tam otomatik şanzımanlı araca yönelmek mantıklı olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
4 ileri tam otomatik şanzımanın sorunsuz olup olmadığının düşünülmesi yerine tüketim ekonomisi amacıyla alınacak dizel motorlu bir aracın böyle yüksek tüketim değerleri sunuyor olmasında ki mantıksızlığın düşünülmesi gerekiyor.. Bana kalırsa 4 ileri şanzıman sorun çıkarır mı ? sorusundan önce bu tüketime rağmen neden dizel alayım sorusunun sorulması gerekiyor. Çift kavrama meselesinde ise garantisi devam etmediği sürece, hele ki kuru kavrama falansa hiç bulaşmam. Daha iyi bir tam otomatik şanzımanlı araca yönelmek mantıklı olacak.
+1

Bu kadar yakıt tükettikten sonra dizel ve benzinli arasında da fark kalmadı pek artık malum o yüzden dizel almak mantıksız olmaya başlıyor.
Bunun yerine benzinli otomatik daha az yakan bir şey daha mantıklı olacaktır.
Hem dizele alırken ödenen fazla para azalmış olur hem de daha mantıklı bir araç olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: oettinger ve Cenk
+1

Bu kadar yakıt tükettikten sonra dizel ve benzinli arasında da fark kalmadı pek artık malum o yüzden dizel almak mantıksız olmaya başlıyor.
Bunun yerine benzinli otomatik daha az yakan bir şey daha mantıklı olacaktır.
Hem dizele alırken ödenen fazla para azalmış olur hem de daha mantıklı bir araç olur.
Öyle.. Dizel dediğin az yakacak. Az yakmıyorsa zaten dizel alınmaz. İsterse dünyanın en sağlam aracı olsun fark etmez. Bütçe dahilinde sağlam bir tam otomatik şanzımanlı ve az yakan dizel araç bulunabiliyorsa ne ala. Bulunamıyorsa da düşük hacimli turbo benzinli ve mümkünse kuru kavrama olmayan bir araca yönelmek lazım illa otomatik alınacaksa.
 
Öyle.. Dizel dediğin az yakacak. Az yakmıyorsa zaten dizel alınmaz. İsterse dünyanın en sağlam aracı olsun fark etmez. Bütçe dahilinde sağlam bir tam otomatik şanzımanlı ve az yakan dizel araç bulunabiliyorsa ne ala. Bulunamıyorsa da düşük hacimli turbo benzinli ve mümkünse kuru kavrama olmayan bir araca yönelmek lazım illa otomatik alınacaksa.

katılıyorum. Bir de km'si yüksek dizel bir araçta olası problemler var. Önceden nasıl kullanıldığı bilinmiyorsa enjektör,turbo sorunları vs. astarı yüzünü geçecektir.
 
katılıyorum. Bir de km'si yüksek dizel bir araçta olası problemler var. Önceden nasıl kullanıldığı bilinmiyorsa enjektör,turbo sorunları vs. astarı yüzünü geçecektir.
Zaten yüksek km'li dizel motorlu bir araç alacaksam o aracın turbosu ne durumda kontrol ettiririm. Enjektör ve zincirinin de muhakkak değiştirilmiş olması şartını koşarım. Turbo iyi durumdaysa değişime lüzum yok ama enjektör ve zincir mecbur değişecek. Bunlar değişmediyse ve fiyatta indirim yapmıyorsa o aracı almam.
 
Soru "kırk katır mı, kırk satır mı?" gibi olmuş. Birisi 4 ileri olduğu için aşırı tüketim gerçekleştirecek diğerinin nerede yolda kalacağı belli değil. Güncel motorin fiyatlarından sonra düşük hacimli benzinli otomatik ya da lpg'li otomatik vitesli bir araç daha iyi seçenekler olur diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Artık çift kavrama yolda kalır; düşük hacimli turbo motorların ömrü gibi konuların geride kalması gerektiğini düşünüyorum. İstediğiniz araçları karşılaştırın. İçinize sinen temiz ve bakımlı bir araç varsa alın. Buradaki önemli husus vw grubu araçların servis bakımlı olması. Sonra gönül rahatlığıyla seyahat edebilirsiniz
 
Son düzenleme:
Artık çift kavrama yolda kalır; düşük hacimli turbo motorların ömrü gibi konuların geride kalması gerektiğini düşünüyorum. İstediğiniz araçları karşılaştırın. İçinize sinen temiz ve bakımlı bir araç varsa alın. Buradaki önemli husus vw grubu araçların servis bakımlı olması. Sonra gönül rahatlığıyla seyahat edebilirsiniz
Vw onumuze dsg nin sehir isi 150 bin km ye sorun cikarmaz garantisi ve 1.0 tsi gibi findik motorlarin en az 100 bine kadar ariza vermedigini kanitlarsa o zaman konu disi olur hocam yoksa mulakta kalir her dedigimiz
 
Vw onumuze dsg nin sehir isi 150 bin km ye sorun cikarmaz garantisi ve 1.0 tsi gibi findik motorlarin en az 100 bine kadar ariza vermedigini kanitlarsa o zaman konu disi olur hocam yoksa mulakta kalir her dedigimiz
İyi günler. Hocam yüzde yüze yakın bir sorunsuzluk bekliyorsak bir otomobilin mümkün olduğunca eski teknolojileri kullanması gerekiyor sizin de takdir edeceğiniz üzere. Bu eski teknolojilerin de pek sürdürülebilirliği yok maalesef günümüz rekabet ortamında. Mazda gibi bir marka bile skyactiv teknolojisine geçme adımını attı ki bu motorlar da bu sıkıştırma oranıyla kendisini yüzde yüz kanıtlamış değil. Zaman gösterecek dediğiniz gibi. Dsg kendisini birçok anlamda çok geliştirdi ve mevcut yakıt tüketimi ve performans avantajıyla ben sıradan tork konvertörlü bir şanzımanın ona alternatif olamayacağını düşünüyorum. 1.0 motorlara gelirsek onların da akıbeti henüz belli değil dediğiniz gibi lakin ben uzun ömrün motor hacimiyle orantılı olduğunu düşünmüyorum. Baktığımız zaman eskiden kullandığımız 1.6 litre otomobillerin de hacmi çok yüksek değil aslında
 
Öncelikle herkese ilgi, alaka ve cevaplardan dolayı çok teşekkür ederim. Ben her gün işe arabam ile gidiyorum. İş ev arası toplam 34 km . Ayrıca hafta sonları da aktif kullanıyorum. Aile gezmesi hesabı. Dizel bir aracın bu kadar yakmaması gerek haklısınız. Tam otomatikten kaynaklı olarak kianın yakıt fazla. Dsg nin olası bir sorun çıkarmasını da hesap edersek tam otomatik daha mantıklı gibi geliyor. Tabi ben bu araba değişimini kendi arabam ile kafa kafaya ya da en fazla 1-2 bin tl vererek yapmak istiyorum. Yani baktığım araçlar 49 bin - 51 bin arası. Ve stationwagon. Benzinli olursa her depoda en az 40-50TL daha fazla para verilecek. Yakıt tüketimi de o tip araçta 7 lt altında zor. Renault clio 1.2 sporttourer 6.8 lt fabrika verisi. Bir de bu tip konular çok da geride değil bence. Nitekim sıfır hyundai i20 benzinliler tam otomatik 4 ileri üretiliyor. Tercih eden de çok. Tabi ki tercih ve bütçe meselesi.
Saygılarımla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw
Arkadaşlar,
Benzin masrafları gerçek masraflar değil. Biraz geniş açı ile bakın. Benzin yada dizel yakmak esas masraf değil. Esas masraflar bakım sigorta ve vergiler. Muayene ve sonradan çıkması muhtemel masraflar'dan korkmalısınız.
Araba siz sürdükçe yakar, sürmedikçe yakmaz. Bu sizin kontrolünüzde olan bişey. Ama o vergi kasko ve bakım masrafları yokmu. Arkası kesilmiyor malesef :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...