Sürekli Devirli Kullanmak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

rosel

Profesör
Destekçi
620
Marka
BMC
Selam arkadaşlar,

Bi arkadaşta 2012 Kangoo var 105 beygir 1.5 dci bende de 2011 Kangoo var.
O aracı çok devirli kullanıyor. Dizel araç bu arada. Mesela 3 bin devirden aşağı vites atmaz genelde ve 2.5-2.7 bin devir aralığında uzun mesafeler gidiyor.

Ben ise 2-2.5 arasında vites atıyorum ve 2 bin devir civarında tutuyorum yol katederken.

Sorum şu:

Onun aracı kullanırken sanki daha farklı bir motor kullanıyor gibi daha hızlı daha atik. Bu devirli kullanma ile alakalı mı? Zarar vermez mi yani devirli kullanmak bu kadar?

İkinci sorum ise, benim aracın 130 km/h'de direksiyonu titremeye başlıyor yani 140 km/h hızla 10 dk gidersen araba bağırmaktan patlayacak gibi. Ama arkadaşın aracında da 130km/h yaptım direksiyonda en ufak bir titreme yoktu. Bu devirli kullanmaktan mı kaynaklanıyor?

Şu arabayı devirli kullanarak açma muhabbeti gerçek mi rodaj süresinden sonra? Cevap evet ise; ben 130.000 km'den sonra aracı o hale getirebilir miyim?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Sürekli 3500 4000 de vites atsa derdim evet devirli kullanıyor diye. Ama bana göre dizel zaten üst devirlerde atılması gerekiyor kurum pislik oluşmasın diye. Ben dizel sesi sevmediğim için çok çok erken vites atıyorum basmiyorum bile şehir içi kendisi gidiyor bu çok yanlış bisey
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
İster benzinli, ister dizel olsun ( dizellerde daha fazladır ) sürekli düşük devirde aracı kullanmak motoru üst devirlere karşı sağırlaştırır. Motor, üst devirleri pek görmediği için oralara çıktığında isteksizleşir, afallar ve daha düşük performans gösterir. Ne sürekli düşük, ne de sürekli yüksek devir gidilmez. Dengeli kullanım yapmak, motoru her devirde sağlıklı işler hale getirmek gerekir. Bunun rodajdan sonraki süre yahut km ile bir alakası yok. Araç hangi km'de olursa olsun bunlar olabilir ve motoru da yavaş yavaş üst devirlere alıştırabilirsiniz. Direksiyonun titremesi ise muhtemelen balans ayarı bozukluğundandır. Balanstan sonra düzelmezse salıncak burcu v.b elemanlar kontrol ettirilir.
 
İster benzinli, ister dizel olsun ( dizellerde daha fazladır ) sürekli düşük devirde aracı kullanmak motoru üst devirlere karşı sağırlaştırır. Motor, üst devirleri pek görmediği için oralara çıktığında isteksizleşir, afallar ve daha düşük performans gösterir. Ne sürekli düşük, ne de sürekli yüksek devir gidilmez. Dengeli kullanım yapmak, motoru her devirde sağlıklı işler hale getirmek gerekir. Bunun rodajdan sonraki süre yahut km ile bir alakası yok. Araç hangi km'de olursa olsun bunlar olabilir ve motoru da yavaş yavaş üst devirlere alıştırabilirsiniz. Direksiyonun titremesi ise muhtemelen balans ayarı bozukluğundandır. Balanstan sonra düzelmezse salıncak burcu v.b elemanlar kontrol ettirilir.
Ben bu bahsettiğiniz ne düşük ne yüksek devir ayarını tam anlayamadım. Her araçta değişir mi bilmiyorum ama sizce dizel araçlardan bu kaç bin devir olmalı(vites değiştirme ve yol katetme devirleri)?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Ben bu bahsettiğiniz ne düşük ne yüksek devir ayarını tam anlayamadım. Her araçta değişir mi bilmiyorum ama sizce dizel araçlardan bu kaç bin devir olmalı(vites değiştirme ve yol katetme devirleri)?
Aracınızın torkunu vermeye başladığı ilk ve son devir bu konuda yeterlidir. Kendi aracım 1.6 tdci 115 hp'lik bir üniteye sahip. Torkunu 1750 - 3000 devir arası bir civarda veriyor. 3600 devirde de 115 hp'yi veriyor. Yani ben aracımı 1750 - 4000 devir arası kullanıyorum. Bu devir aralıklarını düzenli olarak görüyorum ve kullanıyorum.

Kendi aracınız hangi devirlerde gücünü veriyor ve bitiriyor bunu öğrendikten sonra o devirler arasında düzenli olarak kullanırsanız sorun olmaz. Dizel araçta ilerlerken motoru yüksek vites düşük devirde boğmayın, titretmeyin yeterli.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Selam arkadaşlar,

Bi arkadaşta 2012 Kangoo var 105 beygir 1.5 dci bende de 2011 Kangoo var.
O aracı çok devirli kullanıyor. Dizel araç bu arada. Mesela 3 bin devirden aşağı vites atmaz genelde ve 2.5-2.7 bin devir aralığında uzun mesafeler gidiyor.

Ben ise 2-2.5 arasında vites atıyorum ve 2 bin devir civarında tutuyorum yol katederken.

Sorum şu:

Onun aracı kullanırken sanki daha farklı bir motor kullanıyor gibi daha hızlı daha atik. Bu devirli kullanma ile alakalı mı? Zarar vermez mi yani devirli kullanmak bu kadar?

İkinci sorum ise, benim aracın 130 km/h'de direksiyonu titremeye başlıyor yani 140 km/h hızla 10 dk gidersen araba bağırmaktan patlayacak gibi. Ama arkadaşın aracında da 130km/h yaptım direksiyonda en ufak bir titreme yoktu. Bu devirli kullanmaktan mı kaynaklanıyor?

Şu arabayı devirli kullanarak açma muhabbeti gerçek mi rodaj süresinden sonra? Cevap evet ise; ben 130.000 km'den sonra aracı o hale getirebilir miyim?
Öncelikle "bu kadar devirli kullanmak zarar verir mi" sorusunu sormak, iki-üç vites değişiminden birinde devir kesiciye sokacak şekilde agresif kullanımlar için daha doğru olur. :) Dizel arabalarda biraz devirli kullanmak, düşük devire göre daha makbuldür. Aksi durum, tecrübe ettiğiniz performans düşüklüğüne sebep olur. Bahsettiğiniz 2500-3000 devirler de aşırı devirli kullanım sayılmaz, dizel için makuldür. Temel sebep de kurum birikimi. Rodajda motorun açılmasıyla yaşadığınız durumun alakası olduğunu sanmıyorum. Rodaj sonrası ilk motor açma kadar büyük etkisi olmaz ama kullanım alışkanlıklarınızı biraz değiştirip arkadaşınız gibi arada daha üst devirlere de çıkarsanız zamanla motor biraz ferahlayabilir. Bu arada hiç gündeme gelmemiş ama aldığınız mazot da tek başına bu durumda etkili olabilir. Arkadaşınız sürekli olarak sizinkinden daha kaliteli yakıt alıyorsa o da bu duruma sebep olabilir.

Normalde dizel motorlar için temizleyici katkılar vardır ama km çok yükseldiğinde bu durum ters tepebilir. Yıllanmış motorda biriken kurumlar, motorun yıpranmasını tolere eden bir etken haline gelir. O temizlendiğinde, bu sefer pistonlardaki kompresyon değeri düşer ve gücü azalır.

2. sorunuza gelirsek, bunun çok farklı sebepleri olabilir. Aracınız ağır hasardan veya pertten toplanmış değilse rot&balans ayarları, ön düzendeki salıncak bağlantılarında bir boşluk, lastik kondisyonları, jantların en az birinde darbeye bağlı yamukluk, direksiyon kutusu gibi sebeplerin herhangi biri olabilir. Güç aktarımındaki aksaklıktan kaynaklı bir titreşimse baskı balata ve volan ihtimalleri de olabilir. Devirli kullanımla alakası olacağını sanmıyorum.
Araç tamamen yetkili servis bakımlı ve son bakımı 2-3 bin km önce oldu, rot balans veya ön takım kontrol edilmemiş olabilir mi yetkili serviste?
Ön takım elle genel bir kontrolden geçirilip bırakılmış olabilir. Yetkili servisler son yıllarda şikayetiniz olmadıkça araçları rot&balans ayarına sokmaz oldu. Bakım sonrası test sürüşünü de 80-90 km/h hıza kadar yapmışlarsa tecrübe de etmedikleri için gerek görmemiş olabilirler.
 
Son düzenleme:
Aracınızın torkunu vermeye başladığı ilk ve son devir bu konuda yeterlidir. Kendi aracım 1.6 tdci 115 hp'lik bir üniteye sahip. Torkunu 1750 - 3000 devir arası bir civarda veriyor. 3600 devirde de 115 hp'yi veriyor. Yani ben aracımı 1750 - 4000 devir arası kullanıyorum. Bu devir aralıklarını düzenli olarak görüyorum ve kullanıyorum.

Kendi aracınız hangi devirlerde gücünü veriyor ve bitiriyor bunu öğrendikten sonra o devirler arasında düzenli olarak kullanırsanız sorun olmaz. Dizel araçta ilerlerken motoru yüksek vites düşük devirde boğmayın, titretmeyin yeterli.
Aracın özelliklerinde;

Maksimum tork: 160 Nm / 1.500 rpm
Maksimum Güç 70 hp (51 kw) / 4.000 rpm

yazıyor. Yani 1.500 ile 4.000 devir arasında mı kullanmalıyım ben?
 
Aracın özelliklerinde;

Maksimum tork: 160 Nm / 1.500 rpm
Maksimum Güç 70 hp (51 kw) / 4.000 rpm

yazıyor. Yani 1.500 ile 4.000 devir arasında mı kullanmalıyım ben?
Hocam nadiren 4500-5000 devire bile çıkabilirsiniz. Kangoo'nun harika yalıtımını iyi bilirim. Gümbür gümbür bağıran motorun sesi umuramamaya çalışın, ayağınızı kulağınızı korkak alıştırmayın, bayırlarda veya yüklüyken filan gerektiğinde yüksek devirlere de tereddüt etmeden çıkın. :) Sürekli motoru max. devire kadar sıkıştırarak kullanmayın tabii ki, ama arada şifa niyetine basın derim. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Aracın özelliklerinde;

Maksimum tork: 160 Nm / 1.500 rpm
Maksimum Güç 70 hp (51 kw) / 4.000 rpm

yazıyor. Yani 1.500 ile 4.000 devir arasında mı kullanmalıyım ben?
1500-4000 arası yeterli.. Zaten düşük hacimli dizel motorların hemen hemen hepsinde güç eğrileri bu devir aralıklarında gerçekleşiyor. 4000 üstüne de çıkabilirsiniz ama boş bir hareket olur. 4000'den sonra artık güç olmadığı için motoru gereksiz zorlamış olursunuz. Netice itibariyle 1500-4000 arası gayet yeterli olduğu gibi vites değişimlerini de yolun düz, yokuş aşağı, rampa durumlarına göre motoru boğmadan ve titretmeden yaparsanız bir sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve rosel
Hocam nadiren 4500-5000 devire bile çıkabilirsiniz. Kangoo'nun harika yalıtımını iyi bilirim. Gümbür gümbür bağıran motorun sesi umuramamaya çalışın, ayağınızı kulağınızı korkak alıştırmayın, bayırlarda veya yüklüyken filan gerektiğinde yüksek devirlere de tereddüt etmeden çıkın. :) Sürekli motoru max. devire kadar sıkıştırarak kullanmayın tabii ki, ama arada şifa niyetine basın derim. :D
GTA oyununda araç yanarken birden patlardı ya, öyle olacak uçucaz sanıyorum 2.5 bin deviri geçince :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
1500-4000 arası yeterli.. Zaten düşük hacimli dizel motorların hemen hemen hepsinde güç eğrileri bu devir aralıklarında gerçekleşiyor. 4000 üstüne de çıkabilirsiniz ama boş bir hareket olur. 4000'den sonra artık güç olmadığı için motoru gereksiz zorlamış olursunuz. Netice itibariyle 1500-4000 arası gayet yeterli olduğu gibi vites değişimlerini de yolun düz, yokuş aşağı, rampa durumlarına göre motoru boğmadan ve titretmeden yaparsanız bir sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum.
Çok teşekkür ederim. Ben tavsiyelerinize uyarak bi rot-balans ayarlarına baktırayım ilk iş olarak
 
1500-4000 arası yeterli.. Zaten düşük hacimli dizel motorların hemen hemen hepsinde güç eğrileri bu devir aralıklarında gerçekleşiyor. 4000 üstüne de çıkabilirsiniz ama boş bir hareket olur. 4000'den sonra artık güç olmadığı için motoru gereksiz zorlamış olursunuz. Netice itibariyle 1500-4000 arası gayet yeterli olduğu gibi vites değişimlerini de yolun düz, yokuş aşağı, rampa durumlarına göre motoru boğmadan ve titretmeden yaparsanız bir sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum.
Bir de bunu araç soğukken yapmıyoruz değil mi? Son bir soru sormak istiyorum bir de, dizel araçlar kaç km'de istenilen sıcaklığa ulaşır. Biliyorum bunun bir çok etkeni var ama ortalaması nedir?
 
Çok teşekkür ederim. Ben tavsiyelerinize uyarak bi rot-balans ayarlarına baktırayım ilk iş olarak
Rica ederim.. Rot-balans ayarından sonra titreme devam ederse ön düzen parçaları da ayrı ayrı kontrol ettirilir. Ama önce bir balans ayarı yaptırmakla işe başlamak daha mantıklı.
 
Bir de bunu araç soğukken yapmıyoruz değil mi? Son bir soru sormak istiyorum bir de, dizel araçlar kaç km'de istenilen sıcaklığa ulaşır. Biliyorum bunun bir çok etkeni var ama ortalaması nedir?
Motor soğukken gaza mümkün olduğunca yumuşak basın ve yüksek devir çevirmeyin. Motor sıcaklığı ideal seviyeye ulaşınca normal kullanıma geçebilirsiniz. Kangoo'da hararet ya da motor yağ sıcaklığı göstergesi yoksa motorun ısınıp ısınmadığını aracın gaza bastığınızda ki tepkilerinden anlarsınız en iyi. Motor yeterince ısınmamışsa gaza bastığınızda daha gürültülü, hızlanmaya daha isteksiz ve ağırbaşlı bir yanıt verir. Açıkçası bunu anlamak da biraz aracı tanımayı ve tecrübe sahibi olmayı gerektiriyor. Direkt olarak şu kadar km sonra ısınır demem zor. Çünkü motora bağlı olduğu gibi yol şartına, hava durumuna da bağlı bir şey bu. Fakat kendi aracım tahmini 10 km'lik bir şehir içi kullanımından sonra ideal çalışma sıcaklığına erişiyor diyebilirim.
 
Yüksek hızlara çıkabileceginiz uzun yol yapın son viteste 3000-3500-4000 devir olacak şekilde. Toparlar muhtemelen
 
Dizel için ideal kullanım 1500-3000 devir arasıdır. Zaman zaman uzun yolda devirli kullanım gerekebilir DPF vs. için.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...