Selam arkadaşlar, OTOPARK.com forum ailesi olarak herkes arabasını çok seviyor bunda şüphe yok ve yine forum ailesi olarak herkesin eli anahtar tutabiliyor ve uğraşmayı seviyoruz, değil mi?
Malum bizim ülkede garaj kültürü yok, yani evin veya bahçenin garajında boş zamanında otomobiliyle uğraşmak ne bileyim yağ değişimi olur, balata değişimi olur, ROT AYARI olur.. açıkçası herkes istiyor ama kimse pek uğraşmıyor onun yerine sanayide ustaya giderek veya servise giderek yaptırıyoruz.
Aracın direksiyonu düzken çok çok hafif sağa veya sola çekme olabiliyor, bu şekilde kullanılmaz mı? elbette kullanılır şahsi olarak aylarca kullandım ki simetri takıntısı olan bir adamım ona rağmen...
peki bu tarz küçük işlemler için sanayiye gidip 50-60 lira bayılmanın anlamı var mı? başta söylediğim gibi hepimizin eli anahtar tutabiliyor ( rotçular klavyeye saldırdı ).
Öncelikle arabanın direksiyonunu tam düz şekilde sabitliyoruz ve ardından arabanın düz bir zeminde her iki yandan ip geriyoruz, jantın tam ortasından geçecek şekilde gerdiğimiz ipin ilk önce arka jant çenelerini oranlıyoruz yani iki tarafta aynı değerde olmalı ( görsel paylaşacağım )
Arka jant ölçeri aynı olduktan sonra ön jant içinde aynı işlemi hassas biçimde, rot kolunun kontra somununu gevşeterek ( genellikle 19-22 tutuyor ama değişkenlik gösterir ) rot kolunun ayar kısmına uygun anahtarımızı takarak sıkıyor veya gevşetiyoruz ve çok dikkatli ince işçilikle jant çene arasında ki uzunluğu orantılıyoruz ve uzunluk eşitlenince kontra somununu sıkıyoruz.
Aynı işlemi aracın diğer tarafı içinde uyguladıktan sonra yol testi yapabiliriz.
Çok güzel bir video buldum, umarım anlatabilmişimdir. Yorumlarınızı fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum arkadaşlar tartışma açık )
Malum bizim ülkede garaj kültürü yok, yani evin veya bahçenin garajında boş zamanında otomobiliyle uğraşmak ne bileyim yağ değişimi olur, balata değişimi olur, ROT AYARI olur.. açıkçası herkes istiyor ama kimse pek uğraşmıyor onun yerine sanayide ustaya giderek veya servise giderek yaptırıyoruz.
Aracın direksiyonu düzken çok çok hafif sağa veya sola çekme olabiliyor, bu şekilde kullanılmaz mı? elbette kullanılır şahsi olarak aylarca kullandım ki simetri takıntısı olan bir adamım ona rağmen...
peki bu tarz küçük işlemler için sanayiye gidip 50-60 lira bayılmanın anlamı var mı? başta söylediğim gibi hepimizin eli anahtar tutabiliyor ( rotçular klavyeye saldırdı ).
Öncelikle arabanın direksiyonunu tam düz şekilde sabitliyoruz ve ardından arabanın düz bir zeminde her iki yandan ip geriyoruz, jantın tam ortasından geçecek şekilde gerdiğimiz ipin ilk önce arka jant çenelerini oranlıyoruz yani iki tarafta aynı değerde olmalı ( görsel paylaşacağım )
Arka jant ölçeri aynı olduktan sonra ön jant içinde aynı işlemi hassas biçimde, rot kolunun kontra somununu gevşeterek ( genellikle 19-22 tutuyor ama değişkenlik gösterir ) rot kolunun ayar kısmına uygun anahtarımızı takarak sıkıyor veya gevşetiyoruz ve çok dikkatli ince işçilikle jant çene arasında ki uzunluğu orantılıyoruz ve uzunluk eşitlenince kontra somununu sıkıyoruz.
Aynı işlemi aracın diğer tarafı içinde uyguladıktan sonra yol testi yapabiliriz.
Çok güzel bir video buldum, umarım anlatabilmişimdir. Yorumlarınızı fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum arkadaşlar tartışma açık )
Son düzenleme: